Full version: Andra forum?
Sidor: 1, 2
Fialotta
Ladda ner det lilla program dom ber om...tar en sekund...
sen är det bara att komma in...jätteskoj smile.gif
benganz
Vi Mac ägare häckar på:
http://www.hardmaccafe.com/
på hardmac finns det även PC folk
http://forum.macworld.se/
http://www.99mac.se/
http://www.offtopic.se/
Kattgräs
CITAT (Viveka @ 10-11-2004, 09:35)
Prova Mudconnect.com om ni vill studera troll.

Men kom ihåg att jag varnade er, hehe.

tongue.gif

Åh, kul! Om det är såna troll jag misstänker. biggrin.gif tongue.gif
Posse
CITAT (vickeva @ 09-11-2004, 09:18)
Ibland blir jag sugen på att hitta andra roliga forum, om helt andra saker, matlagning, eller resor eller något annat kul, men de jag hittar är alltid så glest befolkade. Har ni tips på roliga andra forum med trevliga människor?

Efter att hastigt ögnat igenom den här tråden kan jag inte upptäcka att någon nämnt IDG eForum med nittiotvå (92) forum.

De har mycket väl modererade forum. smile.gif
En annan positiv skillnad jämfört med Odla är att IDG eForum har lätt åtkomliga regler! smile.gif

Cirka 90 av forumen kan väl sägas vara mer eller mindre direkt datorrelaterade, men så finns också
Avreagera dig!
och
Öppet forum! Ordet är fritt ...
Fenja
Kom till Oldwolfies chat: Välkomna!!
Mvh
Fenja
Fenja
Får återigen påminna!! (Se precis här ovan.) Vi är ett gäng som har jättetrevligt här. Alla som är över 40 år, eller väger mer än 40 kilo eller är längre än 40 cm är välkomna. Vi är 28 medlemmar nu och vi saknar dig!
Mvh
Fenja
Ralf
andra intressanta forum
www.utsidan.se

Där diskuteras allt om friluftsliv, natur, skidåkning, paddling och GPS, ja det mesta. Fast jag tror ej dom har en avdelning om naturism....

www.cint.se
Konsumentfrågor, mobiltelefoner, el-priser.

www.fotosidan.se
namnet säger vad den handlar om.
gammelnalle
CITAT
www.fotosidan.se

är det på höger eller vänster sid av fot???

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Fialotta
CITAT (Fenja @ 11-11-2004, 22:56)
Kom till Oldwolfies chat: Välkomna!!
Mvh
Fenja

Kan intyga att det är en rolig chatt och
vi pratar blommor oxå tongue.gif wub.gif
netaave
Jag har jättesvårt att ta mig dit trots registrering. mad.gif
Fialotta
CITAT (netaave @ 13-11-2004, 13:05)
Jag har jättesvårt att ta mig dit trots registrering. mad.gif

Skicka ett PM till Fenja ( värd) så är jag säker på att hon hjälper dig.... smile.gif
Fenja
Den korrekta adressen till Oldwolfies Chat är:
http://groups.msn.com/ylaoylatebax/chatrum.msnw
Lägger datorn till :?r=1 i adressfältet och säger att den inte kan hitta sidan, så radera bort: ?r=1, så ska det gå att komma fram! Vet inte varför den gör så.......

Välj annars denna länk och välj chatrum när du kommit till första sidan:
Oldwolfies Chat
Mvh
Fenja
Snöflinga
JAMEN FENJA, jag försöker registrera mig. Uppger lösenord, e-post adress, län, ort, födesedata, osv. Men lögn i helsike, återkommande sida med upprepade lösenord och skojiga bokstäver och siffror........ Klickar på godkännande, men den oändliga historien bara upprepar sig !!

Snart ger jag upp, fast jag skulle ju så gärna vilja vara med. HJÄLP !
sad.gif
Fenja
Jag vet, Snöflinga!! Jag tror att det är något problem med Msn... menn snälla ge inte upp, vi vill så gärna ha med dig!!Prova igen ochh pm:a mig om det inte funkar, så ska jag se vad jag kan göra!
Mvh
Fenja
Ingrid på Västkusten
Ja suck - msn chat som vanligt inte kompatibelt med MAC. Men Messenger fungerar lyckligtvis även om jag nog har en föråldrad versionvid det här laget ;-))
Siri
Är det någon som är inne på Alternativ.nu ? Kan var skoj om man är intresserad av att leva lite mer som självhushållare, på landet, miljövänligt, ha djur osv. Är inne och tittar där ibland.
netaave
Jag har sorg i mitt hjärta. bendro.se har stängt idag. Några idioter kan inte sköta sig därinne utan måste prompt vara otrevliga. Nu har forumägaren dessutom blivit hotad. Man tror inte det är sant. mad.gif
elleave
mad.gif sad.gif unsure.gif mad.gif
Posse
CITAT (netaave @ 14-11-2004, 16:05)
Jag har sorg i mitt hjärta. bendro.se har stängt idag. Några idioter kan inte sköta sig därinne utan måste prompt vara otrevliga. Nu har forumägaren dessutom blivit hotad. Man tror inte det är sant.  :angry:

Jag vet inget alls om Bendro, men Träbåtsakutens Frågor & Svar tycker jag är exempel på ett helt "öppet" forum med praktiskt taget alltid trevlig stämning. Detta beror säkerligen på en mycket god och omsorgsfull moderering.
Föredrar man istället båtar av trä så finns Forum för folk med intresse av stål! smile.gif
imk
Jag har sorg i mitt hjärta. bendro.se har stängt idag. Några idioter kan inte sköta sig därinne utan måste prompt vara otrevliga. Nu har forumägaren dessutom blivit hotad. Man tror inte det är sant. mad.gif

Jag har blivit "hemlös"..får jag vara med i erat gäng här???? tongue.gif

Har varit här och läst emellanåt och här var ju trevligt.

Bendro är stängt...vilken chock....och han har blivit hotad..man kan inte fatta att det är sant...helt makalöst! mad.gif
netaave
CITAT (imk @ 14-11-2004, 16:56)
Jag har sorg i mitt hjärta. bendro.se har stängt idag. Några idioter kan inte sköta sig därinne utan måste prompt vara otrevliga. Nu har forumägaren dessutom blivit hotad. Man tror inte det är sant.  :angry:

Bendro är stängt...vilken chock....och han har blivit hotad..man kan inte fatta att det är sant...helt makalöst! mad.gif

Hej Maja!
Kul att se dig här. Egentligen så är ju det här rätt forum för att prata om dina änglatrumpeter tongue.gif
Kan inte tänka mig nåt annat än att du är välkommen.

Vi har nämligen en egen odlatråd på bendro också, och med odla menar vi då det man gör, inte det här forumet.
Fler lär nog hitta hit därifrån nu.
pejori
visst är du välkommen hit. imk laugh.gif blink.gif
vi kan inte bli för många här. smile.gif smile.gif
och uppföra oss kan vi också.... ibland rolleyes.gif rolleyes.gif
som sagt välkommen hit wub.gif
netaave
www.dansa.se en favoritsight för mig biggrin.gif
Bendro

Jag vill bara informera om att forumet nu delvis är öppet igen och att resten kommer att öppnas upp så snart som möjligt. Vi måste dock se över strukturen och eventuellt göra vissa förändringar.
Den fria strukturen där allvarliga och lättsamma diskussioner skulle kunna samexitera under samma tak har helt klart inte fungerat.
Bjäbban
CITAT (imk @ 14-11-2004, 16:56)

Hålla handen hårt!
Vi får inte tappa bort varandra nu!
Var precis "hemma" i skogen, och det går att skriva överallt utom på anslagstavlan wacko.gif alltid något....
Finns en grupp Bendroniter på Piggelins Bendro gr också!!!
netaave
CITAT (Bendro @ 15-11-2004, 15:22)

Jag vill bara informera om att forumet nu delvis är öppet igen och att resten kommer att öppnas upp så snart som möjligt. Vi måste dock se över strukturen och eventuellt göra vissa förändringar.
Den fria strukturen där allvarliga och lättsamma diskussioner skulle kunna samexitera under samma tak har helt klart inte fungerat.

Anslagstavlan har ju fungerat ungefär som "småprat" här, visst hettar det till här också men inte alls på samma sätt.
Jag förstår att du lessnar, särskilt när du själv blir angripen och hotad, men du vet ju vilka det är! Personligen är jag ju bombsäker på att en viss person som du uteslöt kom tillbaka under falskt namn, det borde inte kunna ske.
Kan man inte ha större kontroll när folk registrerar sig? Så kan man ju utesluta "dregget"

Hur som helst Bendro så ska du veta att det är en hel del ledsna "hemlösa" människor som stödjer dig helhjärtat, trots allt.
Sulawesii
CITAT (Siri @ 14-11-2004, 15:59)
Är det någon som är inne på Alternativ.nu ? Kan var skoj om man är intresserad av att leva lite mer som självhushållare, på landet, miljövänligt, ha djur osv. Är inne och tittar där ibland.

Tack för den länken! Verkar vara något för mig!

Och välkommen imk!
Sommartorparn
Nån som vet något bra forum för såna som renoverar gamla hus enligt kulturhistoriskt korrekta metoder?
annaridell
är det någon som har varit på www.matklubben.se ???
gammelnalle
CITAT (Sommartorparn @ 16-11-2004, 10:21)
Nån som vet något bra forum för såna som renoverar gamla hus enligt kulturhistoriskt korrekta metoder?

inte jag... men du kanske kan får hjälp på byggahus hemsidor.
Samt länsmussets byggsidor
Det går ju alltid fråga.

Och hittar du nåt bra får du gärna tipsa oss.
netaave
CITAT (annaridell @ 16-11-2004, 18:37)
är det någon som har varit på www.matklubben.se ???

Tack för tipset, det var en riktigt trevlig sida.
Mia, zon 3

Hittar du något kan du väl vidarebefordra! Det skulle intressera mig också!
Unn
CITAT (Mia @ zon 3,17-11-2004, 07:32)

Hittar du något kan du väl vidarebefordra! Det skulle intressera mig också!

http://www.antikviteter.net/antikprat/mess...es/264/264.html

Här brukar jag kika ibland. Vissa av råden som ges kanske man ska ta med en nypa salt förstås..precis som överallt annars. Vad som är "Korrekt" är ju ofta en definitionsfråga wink.gif

Unn
Malvia
Tänkte bli medlem i den lokala trädgårdsföreningen. Riksföreningen har hemsida: tradgard.org
Nån som har erfarenhet som medlem?
Snöflinga
Saknar ett forum för bildmakare och konst intresserade. Är det någon som vet huh.gif
*Felix matte*
CITAT (Snöflinga @ 17-11-2004, 23:30)
Saknar ett forum för bildmakare och konst intresserade. Är det någon som vet  huh.gif

Kanske fotosidan är något för dig.
...eller var det kanske inte foto du avsåg?
pisanggoreng
Om man (1) tycker om Peugeot, eller (2) känner sig tvingad att lära sig något om dem, kan det här forumet vara bra:

http://www.peugeot-sport-club.com/
Bjäbban
Eftersom det har stått en del om att Bendro`s var avstängt….sad.gif

Så vill jag bara meddela att sedan en tid tillbaka (har glömt att skriva här) så är forumet öppet igen! biggrin.gif
Har fått ett lite annat utseende, men är lika trevligt för det! Och med samma härliga gäng!
Så välkommen dit!
Adressen är:

http://www.bendro.se/forum2/
renate
CITAT (Snöflinga @ 13-11-2004, 22:48)
JAMEN FENJA, jag försöker registrera mig. Uppger lösenord, e-post adress, län, ort, födesedata, osv. Men lögn i helsike, återkommande sida med upprepade lösenord och skojiga bokstäver och siffror........ Klickar på godkännande, men den oändliga historien bara upprepar sig !!

Snart ger jag upp, fast jag skulle ju så gärna vilja vara med. HJÄLP !
sad.gif

Samma här,det är helt omöjligt att logga in där.De spärrade tom. mitt Net-konto.De PÅSTÅD att jag hade uppgett fel lösenort för många gånger på en E-mailadress som inte ens är min.Nu ger jag upp.
yla
receptbanken
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon