Full version: Andra forum?
Sidor: 1, 2
vickeva
Ibland blir jag sugen på att hitta andra roliga forum, om helt andra saker, matlagning, eller resor eller något annat kul, men de jag hittar är alltid så glest befolkade. Har ni tips på roliga andra forum med trevliga människor?

Syrran är jämt på ett som heter babyboom.nu, det är för folk med barn, och det är jättetrevligt, men mina barn börjar bli lite för stora för att det ska kännas jätteintressant.
humla
Ett kul och mkt aktivt forum för den hästintresserade är Bukefalos.
Jejja
Jag har varit i flera år på gamla FöräldraNätet (nu heter det Allt för föräldrar istället), och de har jättemånga olika snackgrupper som handlar både om barn, men även om en massa andra saker, t.ex. boksnack, hus och hem, trädgård, tekniksnack, html, hälsa, husdjur, miljö, dokusåpor, mode, jobb m.m., m.m. Där kan man hitta en snackgrupp för nästan vad som helst...
Allt för föräldrar
Gunvor Nilsson
Kanalen har massor med mailinglistor och säkert någon som passar dej!

/Gunvor
Ingrid på Västkusten
Byggahus-forumet häckar jag på emellanåt 'också'

Hälsar Ingrid
Bjäbban
Jag är med på ett forum där det handlar mycket om vikt och hälsa, men precis som här ”pratar” vi om nästan allt!
Ett väldigt trevligt, roligt och "livligt" forum tycker jag! Och det skrivs mycket där!
http://www.bendro.se/forum2/

Och så är jag med på ett motions forum där det också disk. en del, men inte lika mycket som på Bendro`s och mest om sånt som rör motion.
Men man kan även lägga in sin egen träning och få se den i form av stabblar, och så kan man tävla med varandra om man vill!
http://www.balthazar.nu/piggelin/

Är man intresserad av hundar är Västerviks brukshundklubb en guldgruva!
http://www.vasterviksbk.nu/
fruberglund
Byggahusforumet är bra smile.gif

Sen finns ju alltid BT (bröllopsforum) men det kanske är mer aktuellt om man ska gifta sig smile.gif

Varning dock för där går det VÄLDIGT hett till emellanåt, gillar man inte kritik ska man absolut inte hänga där laugh.gif . Sju resor värre än Odlas dispyter!!! I övrigt ett väldigt bra forum om man är giftaslysten biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
pejori
jag är på både allt om trädgård och även på rastplatsen .se
på rastplatsen är det bara hundsnack. rolleyes.gif rolleyes.gif
är även på passagen.se där debattforumet innehåller ALLT wub.gif wub.gif
netaave
Jag hänger också på Bendro, men ibland blir jag så himla less där.

Skulle vilja hitta ett forum för tjejer som är 50+
gammelnalle
Bendro???? (jovisst jag skulle kunna söka...men:) kan ni inte berätta vad man "gör" på respektive forum.

Är man intresserad av Rörförstärkare till gitarrer kan jag rekommendera
gmf.se/forum

biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif biggrin.gif rolleyes.gif
jag tror att DU kommer att bli den enda tjejen där!!!! (mottages vänligt men bestämt...)
se till att du klickar på rör-forumet... gitarrforumet håller en ganska låg nivå... typ fjortisar... även om det slinker in en och annan godbit där ochså.

Rörforumet är mycket städat och nästan helt fritt från sex och svordomar. TROTS att vi bara är MÄN där.

wacko.gif blink.gif wink.gif biggrin.gif laugh.gif
netaave
CITAT (gammelnalle @ 09-11-2004, 15:55)
Bendro???? (jovisst jag skulle kunna söka...men:) kan ni inte berätta vad man "gör" på respektive forum.

Bendro är ett kost och hälsorelaterat forum där olika former av viktminskningsprogram (ska) diskuteras.
http://www.bendro.se
Sylvia
CITAT (netaave @ 09-11-2004, 13:43)

Men hej! Öppna ett eget Forum för oss Tjejer 50+!! Jag änmäler mig som medlem genast!! tongue.gif laugh.gif wub.gif
Sådana forums kan man t.ex ha gratis på Yahoo.
Gossen Ruda
Får man tjuvkika i så fall? rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

And now to something complete different. tongue.gif Jag är inne på en del fora(pluralis av forum) av teknikkaraktär.

Postvagnen, för tågintresserade.

Landgången, för båtfolk.

Ibland även flyghistoriskt forum

Plus en del till. Framför allt Postvagnen övervakas noga och allt som avlägsnar sig för långt från spåret sopas direkt. Det skulle inte fungera annars, det är parsimonys mest använda forum och tål inte urspårningar och tramsinlägg.
Sylvia
CITAT (Gossen Ruda @ 09-11-2004, 17:21)
Får man tjuvkika i så fall? rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Jag antar att även Killar 50+ är välkomna, eller hur?? tongue.gif smile.gif rolleyes.gif
yla
CITAT (Sylvia @ 09-11-2004, 16:42)

Men hej! Öppna ett eget Forum för oss Tjejer 50+!! Jag änmäler mig som medlem genast!! tongue.gif laugh.gif wub.gif

varnånstans då har du en länk så man kan hitta dit
får nästan lust att kolla hur det går till om jag nu skule fixa ett forum där för 50+are både tjejer o killar då kanske
Sylvia
CITAT (oldwolfie @ 09-11-2004, 17:31)
varnånstans då har du en länk så man kan hitta dit
får nästan lust att kolla hur det går till om jag nu skule fixa ett forum där för 50+are både tjejer o killar då kanske

Oldwolfie, om du skulle vilja öppna ett Forum så kan du göra det här:
http://groups.yahoo.com/
Man behöver alltså ett Yahoo-id och så följer man bara på råden som finns. Man kan ha det som Chat också om man vill, för att tala "snabbare" med de som är online just då.
renate
CITAT (Sylvia @ 09-11-2004, 16:42)

Får 60+ också vara med? rolleyes.gif tongue.gif tongue.gif
På MSN kan man också öppnar forum.
yla
äsch just nu kunde man inte göra nåt alls där
prövar senare
carren
Hur gamla barn har du? Jag har en 3-åring och en ettåring och kan rekommendera både Föräldrakanalen (www.kanalen.org) och AlltFörFöräldrar (www.alltforforaldrar.com). Båda sajterna har diskussionsforum för allt från folk som ligger i tillverkning av bebis till föräldrar till tonåringar. Skulle tro att det är mest fart på de forum som är upp till en 4-5 år. Aff har även intressanta mer allmäna debatttsidor samt forum för barnkläder osv osv.
elleave
Jag hänger också på Bendro

Jag med!!!
netaave
Jag är inte så duktig på datan så jag kan fixa till ett forum själv, så jättebra om du kan göra det! smile.gif

60+ är väl också 50+ biggrin.gif
pejahren
Jag är väl kanske lite på vidderna (som vanligt), men om någon har lust att vara lite internationell tongue.gif i sitt trädgårdssurfande, kan jag rekomendera ett litet, norskt forum av glada entusiaster. Den som vill titta på det hittar det här http://www.hagegal.info/startsiden.html
renate
CITAT (netaave @ 09-11-2004, 19:17)
Jag är inte så duktig på datan så jag kan fixa till ett forum själv, så jättebra om du kan göra det! smile.gif

60+ är väl också 50+ biggrin.gif

Ha ha ha.....så rätt du har,det tänkte inte jag på. rolleyes.gif tongue.gif
renate
CITAT (pejahren @ 09-11-2004, 21:34)
Jag är väl kanske lite på vidderna (som vanligt), men om någon har lust att vara lite internationell tongue.gif i sitt trädgårdssurfande, kan jag rekomendera ett litet, norskt forum av glada entusiaster. Den som vill titta på det hittar det här http://www.hagegal.info/startsiden.html

Där var jag inne med,ett trevligt litet forum.
Smekajsa
Då lär man ju "snacke norsk og de er ju kempegreit"

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif wacko.gif wacko.gif

men och stava var ju en annan grej......
ÅsaF
Mina favoritforum är absolut Familjeliv www.familjeliv.se och Bröllopstorget www.brollopstorg et.se. Snabba svar och intressanta diskussioner. smile.gif
pejahren
Stava kan 'la inte vara så svårt, jag knackar ju iväg här tongue.gif
Smekajsa
BRÖLLOPSTORGET !!!!!!!!!!

Huvvaligen, hur går det när man varit gift i över 25 år
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
ÅsaF
Hehe. Smekajsa det går hur bra som helst. Du behöver inte uppehålla dig i själva bröllopsdelen utan det går alldeles utmärkt att befinna sig i själva diskussionsforumet. Har själv varit gift i över 2 år så jag vet... tongue.gif Har ohyggligt svårt att ta mig därifrån så beroendeframkallande är det minsta man kan kalla det.
Smekajsa
..... och vad diskuterar ni som redan är gifta då blink.gif blink.gif
ÅsaF
Tja, du får gå in på sidan och kolla. Allt mellan himmel och jord. rolleyes.gif
Smekajsa
Njaa, har varit och kollat en snabbis men .........

jag trivs nog bäst här
under min korkek där jag kan sitta
i lugn och ro
flera timmar på raken

(titta, korkek, blev det inte lite trädgård här också )
Fenja
biggrin.gif
Mvh
Fenja
Blomstertanten
CITAT (oldwolfie @ 09-11-2004, 17:31)

sad.gif Känner mej lite utanför !
unsure.gif Jag får väl vänta i 7 år då !
Eller räknas jag dit eftersom jag känner mig om 90 i dag ?
tongue.gif
Viveka
Prova Mudconnect.com om ni vill studera troll.

Men kom ihåg att jag varnade er, hehe.

tongue.gif
tomba
varför skulle ngn vilja starta en ny "tjatt" tongue.gif när denhär är så bra, här diskuteras sannerligen allt mellan himmel och jord och det på ett snällt sätt med glimten i ögat. Nej stanna ni här å tjattra vidare. Här verkar det vara 0-120 års åldersgräns biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif
netaave
Jag bara kände att det kunde vara skönt att legalt få vara "klimakteriekärring" nånstans, utan att få ordet spottat i ansiktet på sig.
Har precis haft en dust med sonen som tycker jag blivit knäpp, och det är möjligt att jag är just nu, men samtidigt så är det ju jag just nu.
Likaså få bluddra ur sig om de förändringar man känner i kroppen, åldersnoja och så bland likasinnade.
Bjäbban
CITAT (gammelnalle @ 09-11-2004, 15:55)
Bendro????  (jovisst jag skulle kunna söka...men:) kan ni inte berätta vad man "gör" på respektive forum.

Jag skrev detta tidigare, men ok kan skriva det igen:

Jag är med på ett forum där det handlar mycket om vikt och hälsa, men precis som här ”pratar” vi om nästan allt!
Ett väldigt trevligt, roligt och "livligt" forum tycker jag! Och det skrivs mycket där!

http://www.bendro.se/forum2/

Kan tillägga att det går bra att se vad som skrivs på anslagstavlan, utan att vara medlem, vill man även se vad som skrivs i "grupperna" måste man vara medlem, det krävs också för att skriva något där!
Men det kostar inget att vara medlem, så det är bara att reg. sig!
yla
jahapp då skapade jag en grupp på msn
så att alla som vill får va me i den då
gå med om ni vill
vem vet de kan ju bli kul
men jag har ingen aning om hur dessa grupper fungerar så vi får lära oss tillsammans rolleyes.gif
yla
man kan chatta direkt också om man vill
skojjigt som attan
pejori o jag pratade just
så kom an nu tongue.gif laugh.gif
pejori
det är ju jättekul juh biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Smekajsa
Ansökan är lagd om deltagande

smile.gif smile.gif
Fenja
Oldwolfie, bara för + 50 eller? Jag har några futtiga år kvar...
Mvh
Fenja
yla
CITAT (Fenja @ 10-11-2004, 17:01)
Mvh
Fenja

nerå åldern spelar ju ingen roll ju de vet vi ju alla tongue.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Fenja @ 10-11-2004, 17:01)
Mvh
Fenja

det är nog lugnt. du klarar ju 40+ biggrin.gif biggrin.gif
yla
ja nu får ni hålla igång chatten lite för jag måste göra lite annat en stund
rolleyes.gif
kollar upp sen om de blir nån fart
netaave
Nu har jag oxå lagt en ansökan
Anki på Öland
Lite bök, men nu har jag också ansökt.
Anki
ylle
Ska ansöka, men är för trött just nu.
Tantsnack! Verkar kul!
vickeva
Oj vilken ruljans där blev efter min lilla fråga (skäms för att jag inte kom ihåg att det heter flera fora, det visste jag ju... wub.gif ). Jag har också anmält mig till tantklubben, men jag kommer inte in på chatten, vet inte varför, får väl försöka igen i morgon.
Tack för alla svar med intressanta FORA, jag har varit och besökt en hel del av dem, kul.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon