|
lena:-)
09-11-2004, 09:34
 Detta är ett inlägg där jag skriver vad jag tycker. Jag vet att andra tycker annorlunda. Jag vet att de också har rätt att tycka, skriva och framföra sina åsikter. Eftersom jag skriver här så vill jag att någon skall reagera på det jag skrivit. Dum vore jag om jag trodde alla höll med mig, det vore visserligen idealiskt, men så är inte livet har jag förstått. Inte ens mina barn håller med mig jämt. Detta är inte skrivet för att reta någon, ingen pik till någon, inte ens ett -jag tycker precis som du. Det är inte ens särskilt överlagt eller välplanerat. Detta är dessutom ett helt inlägg fritt från trädgård! Inte ett grönt blad så långt skärmen räcker. Jag är mest bara lite sysslolös och sitter och tittar ut i solskenet. Fönstren är skitiga, dammet ligger och hoppar på fönsterbrädan. Jag sitter och funderar över helgens samtalsämne här hemma. Gör datorer så att vi människor inte behöver frotteras med varandra? Vi slipper mänskliga kontakter, kan härja vilt framför skärmen utan större ansvar, kan stänga av och om vi slår på igen kan vi bara byta forum, spel, roll eller vad vi nu sysselsätter oss med vid datorn. Jag tycker att detta är ett härligt forum med massa debatt. Jag tycker inte alls som många av er som skriver här..ni skulle bara veta  . Mycket ler jag instämmande åt, ofta beundrar jag all kunskap som finns överallt  . Ofta tänker jag skicka iväg ett hastigt svar men hejdas eftersom jag tycker det är svårt att formulera sig tydligt. Antagligen tycker ni att jag är en knäppgök som inte vet nåt om varken det ena eller andra  .Hur kan hon? inte veta om rosenspirean! sätta lök i laxen! vad tänker hon på  !! Jag irrrar runt lite i avdelningarna och läser intresserat, hoppar över ointresserat och försöker göra ett bildat och seriöst intryck. Misslyckas, lyckas, precis som i min trädgård. Nu skall jag irra ut i köket, kaffet har puttrat klart. Solen går snart ner igen. Jag får inte glömma att lägga in isskrapan i bilen, den ligger i vantlådan till ingen nytta. ..att ni orkat läsa med vänliga novemberhälsningar ps. kan man radera ett inlägg ??????
Blomstertanten
09-11-2004, 09:45
Har hur mycket ork som helst ! Tyckte jag såg ett pyttelitet blad ! Man kan redigera sina inlägg. Så om man vill kan man ta bort det man skrivit i efterhand.
råse-marie
09-11-2004, 09:49
Tror bara att man kan redigera inläggen. Tyvärr är det väl så att endel kan häva ur sig vad som helst för man tycker att man är anonym bakom skärmen . Och sånt tror jag att det är omöjligt att komma ifrån . Man får bara ta det om man vill besöka forum. ( självklart finns det en gräns och det tycker jag att är om man börjar kalla varandra för otrevliga saker ) Odla har blivit en sida där jag trivs jätte bra . Oftast ROLIGA; LÄRORIKA inlägg att läsa. MÅNGA duktiga vänner som hjälper en med problem . Jag tror dessutom inte att flertalet tycker att man är knäpp eller okunnig bara för att man ställer frågor och funderingar. Det är väl därför det finns ett forum . Har jag en tid över sitter jag gärna och bläddrar bland inläggen och LÄR MIG om så bara för stunden *S*  ...... Ha en bra dag go vänner ! nu ska jag oxå ta lite kaffe och göra mig iordning för att åka men en vän till tandläkaren .
gammelnalle
09-11-2004, 16:43
hej lenasch!!! Du ville ha reaktioner... ska bli!! även om du knappast provocerar speciellt mycket... ( i mina ögon) Att ta bort sitt inlägg går ju medelst att "radera" alltihop... men då blir det ju bara ett stort tomrum... men: CITAT Gör datorer så att vi människor inte behöver frotteras med varandra? Vi slipper mänskliga kontakter, kan härja vilt framför skärmen utan större ansvar, kan stänga av och om vi slår på igen kan vi bara byta forum, spel, roll eller vad vi nu sysselsätter oss med vid datorn. DET tror jag inte alls. JAG har då träffat fler nya personer (med samma intressen som mig själv) än vad jag gjort IRL (in real life- i verkliga livet) hmmm det blev nog lite konstigt... jag menar att jag faktiskt har MÖTT i verkligheten.... TACK vare jag fåtrt kontakt via nätet...  nu blev ni nyfikna va????? nä jag pratar inte om "kontaktannonser" utan om mina "bröder" på Rörbyggarsiten gmf.se/forum. Två år i rad har det ordnats att en"rörguru" (Kevin O Connor) från Canada har kommit över och hållit seminarium om hur man bygger/lagar/modifierar rörförstärkare (för gitarrer). Vi har varit ett 20tal "nördar" varje år som träffats, lött, snackat, spelat osv och haft OERHÖRT trevligt. här finns bilderoch jag vet att vissa "tanter" här på odla brukar ´samköra och plundra plantskolor... vi har sett bildbevis har.. Jag tror säkert att många andra kan intyga om att det snarare blir FLER "frotteringar". Men givetvis finns det avigsidor ochså... folk som fastnar i sitt datoranvändande. (Jag tror dock att de skulle fastna i något annat om de inte hade datorerna,,,,... men det är bara vad jag tror) Hoppas att du fått lite mothugg nu!! och vad står lenasch för??? "nyfiken i en strut"
lena:-)
09-11-2004, 17:10
Hej Gammelnalle ! Provocera,........jag ?  Jag vill inte alls ha mothugg, jag vill att alla skall tänka som jag! Nej du, jag vet inte om det var meningen att provocera heller. satt här och läste imorse, på allt tjafs och sånt. Vart alldeles full i huvet av massa tankar, och eftersom jag inte är strukturerad i mitt skrivsätt så satte jag bara fingrarna på tangentbordet och det blev som det blev. lenasch står för något så trist som mitt tilltalsnamn och initialer på övriga namn, jag har tänkt byta eftersom det bara ser TRIST ut, men det blir aldrig av. Oj nu läste jag vad jag skrivit, jag tycker inte mitt namn är trist, det är lenasch som är trist  ..inte jag...jag är helt ok för det mesta, mitt namn med Jag gillar dessutom detta stället. Det har ökat mitt trädgårdsintresse med massor av plantor fröer ideer och inspiration som jag aldrig trodde mig besitta, och massor av trevliga människor som tycker till om det mesta och dessutom verkar kunna det mesta om trädgård. Lev väl i vintermörkret! Lena
CITAT (gammelnalle @ 09-11-2004, 16:43) och jag vet att vissa "tanter" här på odla brukar ´samköra och plundra plantskolor... vi har sett bildbevis har.. Du är bara för rolig du nallen! Kul att se dig btw...
CITAT (gammelnalle @ 09-11-2004, 16:43) DET tror jag inte alls. JAG har då träffat fler nya personer (med samma intressen som mig själv) än vad jag gjort IRL (in real life- i verkliga livet) och jag vet att vissa "tanter" här på odla brukar ´samköra och plundra plantskolor... vi har sett bildbevis har..
Jag tror säkert att många andra kan intyga om att det snarare blir FLER "frotteringar". Visst skapar datorn kontakter tycker jag!! Jag har träffat massor av trevliga människor även IRL, tack vare datorn och Forums. Tänk bara på Odlas träffar i Botan och på mässorna! Och visst åker även jag runt med andra "tanter" och plundrar plantskolor !! Men telefonpratandet har gått ner mycket tack vare/p g a datorn!! Om man nu tycker det är negativt eller positivt låter jag bli att säga.
internet e fantastikt för va många man inte skulle veta fanns annars tillexempel god old bear som nu fått ett ansikte jo visst ,ibland kanske de blir lite mycke men man får ta vita veckor ibland kul me kontakt över hela världen som pandoras ask,man knallar in på en sida o därifrån kan man öppna nya sidor hela tiden ,,otroligt fachinerande tycker jag vilse i cyberymden kan man nog gå om man inte ser upp då e de bra att ta o knalla ut i det som är på riktigt o få lite distans,eller va får man då närhet kanske ja nu fick mina fingrar springa runt lite som dom ville också vi ses därute rätt va de e ,,eller hur
Sulawesii
09-11-2004, 17:48
Tror till 100% att folk blir mindre hämmade åt alla håll och kanter när de kan vara anonyma.
Var det inte Voltaire som sade; 'Jag delar inte din åsikt, men jag ska med liv och blod försvara din rätt att uttrycka den.' ?
Ett diskussionsforum är avsett just för diskussioner. Om alla hade samma åsikt skulle det ju aldrig bli några diskussioner, eller hur?
Just det här forumet är emellertid lite mer för mig. Det är fullt av kunniga människor, som generöst delar med sig av sitt vetande. Ibland delar de också med sig av sin trädgård, i form av inspiration, underbara bilder, eller av frön eller plantor.
Visst skulle man kanske ibland önska att somliga vore lite tolerantare, och åtminstone räknade till 10 och läste igenom inlägget en gång till innan de tryckte på 'skicka svar'-knappen. För, tvärt emot vad Blomstertanten skriver, tycker jag inte man ska radera eller redigera sina inlägg i efterhand, annat än för att rätta rena sakfel eller stavfel. Det anses faktiskt vara dålig 'netikett' att göra så, och jag ska förklara varför:
Antag att jag vore ett 'troll' - (alla vet väl vad ett internet-troll är vid det här laget, så jag hoppar över förklaringen) - som vill reta upp alla, och skapa en massa osämja. Så jag skriver något riktigt idiotiskt, eller direkt elakt, riktat mot någon av de andra forummedlemmarna. Naturligtvis hoppar en massa andra in för att försvara sin kompis, och talar om för mig vilken komplett idiot jag är. Därefter går jag in och redigerar mitt ursprungliga inlägg, så att det verkar helt oskyldigt. Vem framstår nu som en idiot för de flesta (i varje fall för dem som inte hunnit läsa mitt ursprungliga inlägg)?
Om man förlöper sig - vilket ibland kan hända i diskussionens hetta - tycker jag man ska be on ursäkt för vad man skrivit, inte gå in och redigera bort det i efterhand. Man ska stå för vad man gör.
Men sammantaget är nog detta diskussionsforum det snällaste och mest civiliserade jag någonsin besökt, och jag har sett en hel del genom åren. Jag har nämligen en lite bisarr hobby - (i varje fall för någon i min ålder) - jag driver en MUD, (vilket är ett sorts virtuellt, textbaserat rollspel on-line). Det finns ett antal olika diskussionsfora som rör fenomenet MUD, och ni skulle baxna om ni såg vad en del folk häver ur sig i dessa. Det är så säkringarna i telefonledningen smälter ibland.
I relation till det framstår de små meningsskiljaktligheterna på odla.nu som krusningar på en stilla insjö jämfört med en rasande tyfon.
Hej lenasch! Så trevligt det blev, ditt "lilla tanke-kåseri"  . Långt? *tihi* Nä, det är inte jag den rätta att uttala mig om  . Tänker inte tycka nånting alls denna gång  , ville bara säga: Så trevligt det blev, ditt lilla tanke-kåseri  . /amaira.
kerstin z5-6
09-11-2004, 18:48
gammelnalle
09-11-2004, 20:46
Viveka: som "citattrådsupphovsmanunderhållare!" hittade jag detta: på denna sida (google är fantastiskt) CITAT Voltaire var det väl som myntade det där citatet."jag delar inte din åsikt men jag är beredd att med mitt liv försvara din rätt att uttrycka den"
Gammal felaktighet Citatet "jag delar inte din åsikt men jag är beredd att med mitt liv försvara din rätt att uttrycka den" är ett väldigt varierat bra citat som tyvär inte Voltaire skrivit/sagt. Det kan dock härledas till ett brev som Voltaire ska ha skrivit den 6:e februari 1770 till "M. le Riche" (även det är osäkert) med formuleringen "Jag avskyr det du skriver, men jag skulle ge mitt liv för att du ska kunna fortsätta skriva." (min översättning). Det finns en hel drös med olika varianter på ovanstående fras och till de lustigaste hör "I may not agree with what you say, but to your death I will defend your right to say it.". Ord går från person till person och förvanskas något för varje steg men i vissa fall verkar stegen vara lite längre än annars... Nåja, det jag menade att säga var att det inte var Voltaire som myntat det uttrycket utan troligtvis var det Evelyn Beatrice Hall (jag är inte riktigt säker på stavningen dock) som skrev det i en bok på tidigt 1900-tal. men om DET är sanningen vet jag inte..... bara lite mera onyttigt vetande... och till kers´tin uppe i det kalla V.botten: Nej jag är definetivt ingen TANT.... (det blir däremot alla flickor vid uppnådda 25ÅR...) MEN VÄL GUBBSTUTT!!!
CITAT (Viveka @ 09-11-2004, 17:58) Var det inte Voltaire som sade; 'Jag delar inte din åsikt, men jag ska med liv och blod försvara din rätt att uttrycka den.' ?
Ett diskussionsforum är avsett just för diskussioner. Om alla hade samma åsikt skulle det ju aldrig bli några diskussioner, eller hur?
Just det här forumet är emellertid lite mer för mig. Det är fullt av kunniga människor, som generöst delar med sig av sitt vetande. Ibland delar de också med sig av sin trädgård, i form av inspiration, underbara bilder, eller av frön eller plantor.
Visst skulle man kanske ibland önska att somliga vore lite tolerantare, och åtminstone räknade till 10 och läste igenom inlägget en gång till innan de tryckte på 'skicka svar'-knappen. För, tvärt emot vad Blomstertanten skriver, tycker jag inte man ska radera eller redigera sina inlägg i efterhand, annat än för att rätta rena sakfel eller stavfel. Det anses faktiskt vara dålig 'netikett' att göra så, och jag ska förklara varför:
Antag att jag vore ett 'troll' - (alla vet väl vad ett internet-troll är vid det här laget, så jag hoppar över förklaringen) - som vill reta upp alla, och skapa en massa osämja. Så jag skriver något riktigt idiotiskt, eller direkt elakt, riktat mot någon av de andra forummedlemmarna. Naturligtvis hoppar en massa andra in för att försvara sin kompis, och talar om för mig vilken komplett idiot jag är. Därefter går jag in och redigerar mitt ursprungliga inlägg, så att det verkar helt oskyldigt. Vem framstår nu som en idiot för de flesta (i varje fall för dem som inte hunnit läsa mitt ursprungliga inlägg)?
Om man förlöper sig - vilket ibland kan hända i diskussionens hetta - tycker jag man ska be on ursäkt för vad man skrivit, inte gå in och redigera bort det i efterhand. Man ska stå för vad man gör.
Men sammantaget är nog detta diskussionsforum det snällaste och mest civiliserade jag någonsin besökt, och jag har sett en hel del genom åren. Jag har nämligen en lite bisarr hobby - (i varje fall för någon i min ålder) - jag driver en MUD, (vilket är ett sorts virtuellt, textbaserat rollspel on-line). Det finns ett antal olika diskussionsfora som rör fenomenet MUD, och ni skulle baxna om ni såg vad en del folk häver ur sig i dessa. Det är så säkringarna i telefonledningen smälter ibland.
I relation till det framstår de små meningsskiljaktligheterna på odla.nu som krusningar på en stilla insjö jämfört med en rasande tyfon. Det var jag som raderade mina inlägg,för jag blev förb...........,jag har aldrig gjort så innan och kommer inte att göra det fler gånger,tyckte själv efterråt att det var dumt(feg?) inte vet jag,gjort är gjort. Jag står för det jag skriver och gör.Nu blev det så........
CITAT (gammelnalle @ 09-11-2004, 20:46) Viveka: som "citattrådsupphovsmanunderhållare!" hittade jag detta: på denna sida (google är fantastiskt) CITAT Voltaire var det väl som myntade det där citatet."jag delar inte din åsikt men jag är beredd att med mitt liv försvara din rätt att uttrycka den"
Gammal felaktighet Citatet "jag delar inte din åsikt men jag är beredd att med mitt liv försvara din rätt att uttrycka den" är ett väldigt varierat bra citat som tyvär inte Voltaire skrivit/sagt. Det kan dock härledas till ett brev som Voltaire ska ha skrivit den 6:e februari 1770 till "M. le Riche" (även det är osäkert) med formuleringen "Jag avskyr det du skriver, men jag skulle ge mitt liv för att du ska kunna fortsätta skriva." (min översättning). Det finns en hel drös med olika varianter på ovanstående fras och till de lustigaste hör "I may not agree with what you say, but to your death I will defend your right to say it.". Ord går från person till person och förvanskas något för varje steg men i vissa fall verkar stegen vara lite längre än annars... Nåja, det jag menade att säga var att det inte var Voltaire som myntat det uttrycket utan troligtvis var det Evelyn Beatrice Hall (jag är inte riktigt säker på stavningen dock) som skrev det i en bok på tidigt 1900-tal. men om DET är sanningen vet jag inte..... bara lite mera onyttigt vetande... och till kers´tin uppe i det kalla V.botten: Nej jag är definetivt ingen TANT.... (det blir däremot alla flickor vid uppnådda 25ÅR...) MEN VÄL GUBBSTUTT!!!  Vad kul att du fick ett ansikte nalle. Tant som plundrar plantskolor?mmmmmmmmmmmmm kan stämmer,men vaddå? det är väl kul och stilla habegäret i en plantskola. Älskar och går i plantskolor. Tant över 25.....då är jag en.........Du är rolig du.......
Hannele
09-11-2004, 22:21
CITAT (Sulawesii @ 09-11-2004, 17:48) Tror till 100% att folk blir mindre hämmade åt alla håll och kanter när de kan vara anonyma.  Det tror jag inte om människor. Det finns buss-etikett, net-etikett, telefon-etikett...
Sulawesii
10-11-2004, 11:40
CITAT (Hannele @ 09-11-2004, 22:21) Det tror jag inte om människor. Det finns buss-etikett, net-etikett, telefon-etikett... Nät-etiketten måste i såna fall vara usel när folk bakom alias kan ge sig på varandra som de gör emellanåt på detta forum (vilket är det ända forum jag har erfarenhet av). Visst ska man säga vad man tycker, men därifrån är det långt till elaka påhopp!
Sulawesii
10-11-2004, 11:52
Måste också tillägga att det faktiskt oftast är väldigt trevligt här! Och att det även gäller alla inläggare.
CITAT (Betty @ 09-11-2004, 17:25) Kul att se dig btw...  Jämrars bananer! Där är ju Bjorn!!
Inga från Närke
12-11-2004, 07:55
Tycker internett är toppen. Vad vore jag utan t.ex. er på Odla se tidigare inlägg "Livet". Har även fått en brevkompis från Australien och det har jag inte heller fått om jag inte skaffat dator och varit ute och surfa. Tänk på alla fina hemsidor men har hittat på olika platser, man kan resa runt i hela världen via datorna fast man är på hemmaplan. Har fått några brevvänner via Odla och en del av er träffas ibland som ni inte kanske har gjort tidigare. Men sedan får man ta lite avigsidor ibland, kanske inte tro på allt man läser och ser, vara beredd på mothugg o.s.v. Jag är bara med i detta furumet också så jag har inte så stor erfarenhet av andra ställen men för mig räcker det och sedan surfa runt lite här och där. Hälsningar Inga
CITAT (Inga från Närke @ 12-11-2004, 07:55) Tycker internett är toppen. Vad vore jag utan t.ex. er på Odla se tidigare inlägg "Livet". Har även fått en brevkompis från Australien och det har jag inte heller fått om jag inte skaffat dator och varit ute och surfa. Jag har alltid velat ha en brevkompis i Australien!  I Alice springs.... Hur gör man??  En kompis precis mitt emot där jag nu sitter - tvärs igenom klotet och ut på andra sidan.
Inga från Närke
12-11-2004, 08:16
CITAT (Berith @ 12-11-2004, 08:04) Jag har alltid velat ha en brevkompis i Australien! :o I Alice springs....  [i]Hur gör man. Hoppas jag vågar skriva detta men jag chansar. Var ute tankande hem finsk musik och i programmet finns en chatruta och på den vägen är det. Vi är lika gamla, hon är finska men flyttade med sin man tidigit. Barnen har aldrig sett snö så jag skickade lite bilder som hon var tacksam för. Det är kul för vi skriver på engelska och när jag kör fast i det språket frågar jag sambon han är från Finland och så skriver jag på finska och han tolkar om det kommer finska tillbaka. Även de har "pratats vid på ICQ men på finska" kul tycker jag. /Inga
Tack för tipset! Låter ju enkelt men jag hoppar gärna över den finska musiken.
gammelnalle
12-11-2004, 19:05
Psst! by the way....
gammelnalle
12-11-2004, 19:21
ja TÄNK så enkelt allt är när man KAN!! men varför pusta berith?? eller heter det pssta??? och vad beträffar australien.... Spela Rolf Harris: Jag är Sven Gren, med mitt extra ben. (baksidan är den gamla klassikern : Släpp min Känguru ut, Rut (( Tie me kangaroo down, Sport)) ) så lär du få kontakt med Australiens svar på Finska tangon... Alice Springs är väl iofs bara en flygplats ? där man mellanlandar för att titta på The Rock ?? Aj aj aj ! Kul att "se" dig igen beiruth !!!
Kattgräs
12-11-2004, 19:28
CITAT (gammelnalle @ 12-11-2004, 19:05) trodde jag skulle slippa fråga......  men vad i helsefyr är btw?? By the way! "Förresten!"
CITAT (gammelnalle @ 12-11-2004, 19:21) ja TÄNK så enkelt allt är när man KAN!! men varför pusta berith?? eller heter det pssta??? och vad beträffar australien.... Spela Rolf Harris: Jag är Sven Gren, med mitt extra ben. (baksidan är den gamla klassikern : Släpp min Känguru ut, Rut (( Tie me kangaroo down, Sport)) ) så lär du få kontakt med Australiens svar på Finska tangon... Alice Springs är väl iofs bara en flygplats ? där man mellanlandar för att titta på The Rock ?? Aj aj aj ! Kul att "se" dig igen beiruth !!!  Har velat se Alice Springs ända sedan jag såg filmen.... Den med Bryan Brown och Helen Morse och Gordon Jackson och dom andra. Rolf Harris?? *fnys* ser btw honom på naturprogram ibland...tackar....
gammelnalle
12-11-2004, 20:12
nåja... jag har ju inte påstått att du måste GILLA rolf harris... (VEM gör det förresten?) men för att åkalla de Australienska pen-pal gudarna måste man ju göra nåt....... digeridoo då?? eller en atomsprängning.... nä--förresten ...Crockodile Dundee då.... DÄR skulle du nog platsa...???
CITAT (gammelnalle @ 12-11-2004, 19:05) PTV har jag hört talas om....  :D :D :D  Men det har inte jag. Kan någon viska.  Jag blir så nyfiken, och dessutom är det bäst att fråga redan första gången man stöter på något. Det är säkert pinsamt enkelt när man kan det.
CITAT (Lena N @ 12-11-2004, 22:21) CITAT (gammelnalle @ 12-11-2004, 19:05)  Men det har inte jag. Kan någon viska.  Jag blir så nyfiken, och dessutom är det bäst att fråga redan första gången man stöter på något. Det är säkert pinsamt enkelt när man kan det.  Pinsamt enkelt vet jag väl inte... men lite pinsamt kanske... Det betyder Petter-Niklas Till Vänster (alltså på vilken sida man helst har "den", i kalsongerna ...om man är man alltså...! *rodnar lite* Fullständigt onödigt vetande om man är tjej!
Finns ju andra varianter också (har jag hört!!  ), PTH och PTM.
CITAT (gammelnalle @ 12-11-2004, 20:12) nåja... jag har ju inte påstått att du måste GILLA rolf harris... (VEM gör det förresten?) men för att åkalla de Australienska pen-pal gudarna måste man ju göra nåt....... digeridoo då?? eller en atomsprängning.... nä--förresten ...Crockodile Dundee då.... DÄR skulle du nog platsa...???  :blink: ;) har aldrig testat didgeridoo - har alldeles för små lungor till sånt skulle jag tro.  det räcker ju med att jag går i trappor.... eller bara en promenad... så måste dom små liven arbeta fort och häftigt. skulle inte tro att dom räcker till för nåt didgeridoo-spel. Crokodile Dundee?? *fnys* men förresten.... hur får man veta vilken prick down under som motsvarar min korkek här uppe?
gammelnalle
13-11-2004, 09:54
A prick down under???? Möjligen med PTM (är det samma som "Lad de swinge lad de rocken roll"...?) du är för rolig..... du får väl ta en globjord och sticka din strumpsticka (såna har alla tanter....) genom globen (ja inte den i Stockholm) och ser var den penetreras ut... Fast risken är stor att du hamnar i hafet!!!! så ta nmed dig en uppblåsbar jolle....
CITAT (gammelnalle @ 13-11-2004, 09:54) Fast risken är stor att du hamnar i hafet!!!! japp! havet var ordet.
zaaritha
13-11-2004, 19:19
Här finns inga tanter, bara ungdomar i medelåldern! Vad kallas-apropå Australien- den där grejen de svänger runt som avger ett starkt brummande ljud??
Kattgräs
13-11-2004, 20:47
CITAT (zaaritha @ 13-11-2004, 19:19) Vad kallas-apropå Australien- den där grejen de svänger runt som avger ett starkt brummande ljud?? "Didgeridoo" eller nåt sånt.
gammelnalle
13-11-2004, 22:32
nej vare sig bummerang eller Didgeridoo är rätt svar...
bumerang är ett kastvapen och Didgeridoo (hur det nu stavas) är ett träblåsintrument....
Tyvärr kan jag inte hjälpa till här och DET svider i björnaskinnet... vill jag lova...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|