|
Okej då wolkenkrabber, Hamilton och kanske någon enstaka till - jag kanske tog i lite när jag sa "hela Norrland"... Men åtminstone hela Norrbotten säger då pumla i alla fall! Det är jag alldeles säker på!
zaaritha
12-11-2004, 23:08
Jul??!! Belysning;ute o inne!! Hyacinter, julstjärnor o amaryllisar!! Juldukar, julprydnader................. HJÄLP!! Det kan bara inte vara dags---nu igen....................
CITAT (Betty @ 11-11-2004, 15:46) Ja, tiden går fort när man har roligt!  Som jag sa till Andreas redan på första sidan i den här tråden...
netaave
12-11-2004, 23:16
Och bara julhelgerna är över och pyntet bortplockat, då kommer [SIZE=7] tulpantider, sen kan man plocka in lite blåbärsris och njuta av de rosa blommorna på bar kvist. Efter det så är det dags att v 8 plantera om alla krukväxter, så lite frön och börja spana efter de första snödropparna. Nu kan man sitta i solen vid söderväggen och känna att solen börjar ta, och sen .... är det snart grönt och blommigt i trädgården igen.
Ja spana efter snödroppar är kul men förra vintern dök de upp redan i vecka 4.  Det är inte så länge tills dess. Ciczi
evarina
14-11-2004, 14:57
AAARGH! Jag har gått mot mina egna etiska principer och köpt tyg till julgardiner. Kunde inte låta bli, jättesött tyg för 29 kr/m. moraliskt förfall /E
elleave
14-11-2004, 16:37
CITAT (Betty @ 12-11-2004, 10:24) CITAT (fruberglund @ 11-11-2004, 23:53) Vad är en pumla???  I Norrland säger vi pumla om det som ni sörlänningar kallar julgranskula.  Jättefin bild! Själv håller jag på att lära mig illustrator i skolan.
Copycat
14-11-2004, 17:23
Hejsan ! Är inte julen bra överskattad? Man ska och ska och ska. man ska städa, man ska putsa fönster, man ska pynta, man ska dekorera, varför då? För att sen efter jul ha samma bestyr att få ner eländet. Sittande med värkande leder och en förkylning som aldrig verkar vilja släppa, så får jag bara en enorm ångest. Att jag inte orkar just det som dom flesta andra längtar efter, utan vill att allt bara skall vara över. Granen är redan tänd på stormarknaden, helt otroligt, dom kunde väl åtminståne väntat till 1:a advent med att tända granen. Det dröjer väl inte så länge innan julvisorna skränar genom korridorerna i köpcentrat. Usch för den här årstiden, jag längtar redan efter våren.
netaave
14-11-2004, 18:08
CITAT (Copycat @ 14-11-2004, 17:23) Hejsan ! Är inte julen bra överskattad? Man ska och ska och ska. man ska städa, man ska putsa fönster, man ska pynta, man ska dekorera, varför då? För att sen efter jul ha samma bestyr att få ner eländet. Sittande med värkande leder och en förkylning som aldrig verkar vilja släppa, så får jag bara en enorm ångest. Att jag inte orkar just det som dom flesta andra längtar efter, utan vill att allt bara skall vara över. Granen är redan tänd på stormarknaden, helt otroligt, dom kunde väl åtminståne väntat till 1:a advent med att tända granen. Det dröjer väl inte så länge innan julvisorna skränar genom korridorerna i köpcentrat. Usch för den här årstiden, jag längtar redan efter våren.  Jag kan inte heller göra så mycket, men ser fram emot att få ta fram ljusstakarna och pynta lite. Dammråttorna syns inte så bra sen när vi sitter där i skenet från ljusstakarna i fönstren och alla levande ljus. Inte behöver man feja så mycket, huvudsaken är att göra det lite mysigt och att man hinner umgås över lite god mat. För mig är julen speciell, men jag vill inte börja före 1:a advent.
CITAT (Copycat @ 14-11-2004, 17:23) Hejsan ! Är inte julen bra överskattad? Man ska och ska och ska. man ska städa, man ska putsa fönster, man ska pynta, man ska dekorera, varför då? Vaddå ska ...? Man ska inte göra mer än vad man själv kan, vill och orkar! Det är väl ingen vits att putsa fönster före jul, när julen är över är ju fönstrena fulla av sot efter alla ljus man har haft brinnandes. Bättre då att putsa dem efter jul - eller snarare - när vårsolen obarmhärtligt avslöjar alltihop... Pyntar gör man ju för sin egen skull, vill man inte ha en massa tomtar och tjafs överallt så är det ju bara att låta bli att ha det så! Strunta i alla måsten, det blir jul i alla fall även om man inte putsar, fejar och pyntar så förbaskat!
Snart är det höst igen och igen och igen...sen så är det jul lika många gånger till. Fönster och tomtar skola vara välputsade!
CITAT (Svalu @ 14-11-2004, 23:46) Snart är det höst igen och igen och igen...sen så är det jul lika många gånger till. .. och jag hoppas få vara med varenda gång! Idag har vi hämtat en myrtall och en liten julgran som snart ska smyckas med lampor.  Nu är det snart bara den riktiga snön vi väntar på, alltså den som inte försvinner över dan´.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|