Full version: Lidl har öppnat
Sidor: 1, 2
Tesa
...om man ser saker och ting i lite vidare perspektiv än den egna plånboken så är Lidl inte ett alternativ.....

..det är många som ska ha betalt...helst lika mycket i lön som den som handlar.....alla led.....bonden.. slakteri/chark/mejeri/grönsaksgrossistpersonal... fabriksarbetare..underleverantörers personal ....packaren... lastbilschaufförerna....lagerarbetaren. ...affärspersonalen...m.m m.m svenska som utländska.....

Om alla hade lika skälig lön som vi har här så kan varan inte vara billig...alltså handlar man billigt på NÅGON ANNANS bekostnad...

..och det tycker jag inte är etiskt försvarbart...

Sen finns det en massa andra aspekter...som arbetstillfällen och miljö....fast jag orkar inte ge mig in i den debatten...
kristerh
CITAT (Tesa @ 15-12-2004, 00:20)
...om man ser saker och ting i lite vidare perspektiv än den egna plånboken så är Lidl inte ett alternativ.....

..det är många som ska ha betalt...helst lika mycket i lön som den som handlar.....alla led.....bonden.. slakteri/chark/mejeri/grönsaksgrossistpersonal... fabriksarbetare..underleverantörers personal ....packaren... lastbilschaufförerna....lagerarbetaren. ...affärspersonalen...m.m m.m svenska som utländska.....

Om alla hade lika skälig lön som vi har här så kan varan inte vara billig...alltså handlar man billigt på NÅGON ANNANS bekostnad...

..och det tycker jag inte är etiskt försvarbart...

Sen finns det en massa andra aspekter...som arbetstillfällen och miljö....fast jag orkar inte ge mig in i den debatten...

Förutom löner som ju alla ska ha det säger jag inget om,
men alla dessa mellanhänder, grossister osv, alla de skall ha sin bit av kakan, och kakan blir dyrare o dyrare, jag betalar hellre mer till bonden än till alla mellanhänder, som det är nu även med dessa dyra svenska matpriser så får bonden VÄLDIGT lite betalt för sina produkter som alla andra lever på wink.gif (skulle kunna tro att jag är bonde tongue.gif )
krister
Caprice
Kortfattat:
Jag tycker Lidl är bra, men de har lite klent utbud...

Caprice
andersen
CITAT (Posse @ 10-12-2004, 22:35)
CITAT (Ralf @ 10-12-2004, 22:24)
Lidl i Täby har öppnat nu. Jag har varit där och provhandlat.

Försöker du locka fram Andersen? rolleyes.gif

Nu vet jag hur sotaren känner när man försöker skrämma barnen med honom, är jag så hemsk eller?då får väll försöka bli lite snällare nu när det snart är jul. smile.gif
Posse
CITAT (andersen @ 21-12-2004, 16:17)

Nu vet jag hur sotaren känner när man försöker skrämma barnen med honom, är jag så hemsk eller?då får väll försöka bli lite snällare nu när det snart är jul. smile.gif

Jag beklagar om du olyckligen uppfattade min lilla mening som att jag skulle tycka att du är "hemsk". Det var inte alls min avsikt.
andersen
CITAT (Posse @ 21-12-2004, 16:45)
CITAT (andersen @ 21-12-2004, 16:17)

Jag beklagar om du olyckligen uppfattade min lilla mening som att jag skulle tycka att du är "hemsk". Det var inte alls min avsikt.

Onej så uppfattade jag det inte,utan jag menade rent allmänt att jag kände så efter att jag hadde läst tråden, så jag får väll be dej om ursäkt i stället.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon