|
101 år.  Måste se över pensionsförsäkringen en gång till. Men för en satanist är det väl inga problem att ordna försörjningen Måste berätta om ett telefonsamtal förra året på jobbet. En massa pensionärer ringde efter att vi sänt ut ett brev om att förnya färdtjänstkortet. (De skulle ringa när det gamla gått ut, men i stort sett alla ringde samma dag de fick brevet.  ) En man som ville förnya färdtjänstkortet sa att han aldrig använde färdtjänst, men ville ha färdtjänstkortet för säkerhets skull. Men än så länge cyklade han. Vi småpratade lite varefter jag frågade efter personnumret. När jag skrivit det studsade jag till och kollade med honom. Jodå, han var född 1903!  100 år, helt klar i huvudet och cyklade när han skulle någonstans. Under sådana omständigheter kan jag tänka mig att bli 101 år.
Filleville
12-12-2004, 22:43
Ordval...
det är möjligt att ni kommer tycka att jag har sjuk humor... men kunde inte motstå frestelsen att läsa några av artiklarna på SFFS sida efter att jag gjort troendetestet...
Läste därför om Pastor Petting som kommer över för ett intimt möte med SFFS:are, han var känd för att han haft ett finger med i amerikanska rörelsen och vi ska veta att han är människokännare med fingertoppskänsla.... om jag hade skrivit denna artikel så hade jag gjort några andra ordval.
Suck, det roade mig i alla fall. Men så är jag satanist också! Och det länge länge till - 60 år...
ps tror inte fundamentalister är kärleksfulla - oavsett religion.
Anki på Öland
13-12-2004, 00:10
Oj, 106 år. Hade jag aldrig trott!! Anki
Jag får göra en ny ekonomisk kalkyl. Den jag hade var gjord för att jag skall bli 90 år. Testet visar att jag blir 102 år. Hua.
95 år... hoppas de har bättre äldreomsorg sedan...
Yin o Yang
13-12-2004, 12:41
116 år  , det blev mitt resultat. Både min morfar och farfar blev väldigt gamla (en bra bit över 90), men det är sämre på kvinnosidan  . Hoppas det är de manliga generna som slår igenom
Sulawesii
13-12-2004, 16:41
CITAT (Lena N @ 12-12-2004, 21:51) 101 år.  Måste se över pensionsförsäkringen en gång till. Men för en satanist är det väl inga problem att ordna försörjningen Måste berätta om ett telefonsamtal förra året på jobbet. En massa pensionärer ringde efter att vi sänt ut ett brev om att förnya färdtjänstkortet. (De skulle ringa när det gamla gått ut, men i stort sett alla ringde samma dag de fick brevet.  ) En man som ville förnya färdtjänstkortet sa att han aldrig använde färdtjänst, men ville ha färdtjänstkortet för säkerhets skull. Men än så länge cyklade han. Vi småpratade lite varefter jag frågade efter personnumret. När jag skrivit det studsade jag till och kollade med honom. Jodå, han var född 1903!  100 år, helt klar i huvudet och cyklade när han skulle någonstans. Under sådana omständigheter kan jag tänka mig att bli 101 år.  Härligt! Sån vill jag också bli!
Smekajsa
13-12-2004, 17:25
100 år !!! I´m halfway there
satanist de e jag me men de verkar de flesta vara o att jag ska bli 96 har jag ju redan sagt så jag har nästan halb´va livet kvar jaja de gäller att hålla sej på benen o inte hamna på långvården fast de kanske inte finns nån då de e dags
kanske vi borde byta namne till satanist.nu eller nåt sånt... börjar bli ganska många bland mig som bekänner sig till de mörkare krafterna!
*Felix matte*
13-12-2004, 19:57
CITAT (oldwolfie @ 13-12-2004, 18:58) satanist de e jag me men de verkar de flesta vara  :P o att jag ska bli 96 har jag ju redan sagt så jag har nästan halb´va livet kvar jaja de gäller att hålla sej på benen o inte hamna på långvården fast de kanske inte finns nån då de e dags  Apropå äldrevård och maten... Läs här!och härVarför får inte våra äldre leva värdigt liv sina sista år
CITAT (Dzad @ 13-12-2004, 19:43) kanske vi borde byta namne till satanist.nu eller nåt sånt... börjar bli ganska många bland mig som bekänner sig till de mörkare krafterna!  Vänta bara, strax upptäcker någon från SFFS (eller vad de nu heter) att de får en massa trafik från Odla, så kommer de och försöker omvända oss allihop
Jag tror att det enda raka på ålderns höst är att beväpna sig och kliva in på en bank och skjuta allt vad man kan i taket (givetvis så att ingen kommer till skada). Då kommer kriminalvården att ta hand om en, hyggligt käk, 24 timmars tillsyn, gratis sjuk- och tandläkarvård, fria kläder, rätt till minst en timmes promenad utomhus, tv, dagstidningar och möjlighet att låna böcker.... kan det bli bättre?! Mvh Fenja
*Felix matte*
13-12-2004, 21:46
CITAT (Fenja @ 13-12-2004, 21:24) Jag tror att det enda raka på ålderns höst är att beväpna sig och kliva in på en bank och skjuta allt vad man kan i taket (givetvis så att ingen kommer till skada). Då kommer kriminalvården att ta hand om en, hyggligt käk, 24 timmars tillsyn, gratis sjuk- och tandläkarvård, fria kläder, rätt till minst en timmes promenad utomhus, tv, dagstidningar och möjlighet att låna böcker.... kan det bli bättre?! Mvh Fenja Ditt förslag låter mera lockande än Jan Myrdals  får ta och spara inlägget... du vet, med stigande ålder så blir minnet sämre Önskade faktiskt redan då jag låg på sjukhus att jag hade varit i ett fängelse istället. Visst är det hemskt att det har blivit som det nu är.
Fenja! Ska spara ditt inlägg tills det blir aktuellt.  Strategin verkar genialisk. Har jag tur har fångvården utlokaliserats till ett varmare land (med billigare löner) tills det blir aktuellt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|