|
CITAT Kommer ni ihåg Vargen som hittade på embriot till denna knapp? Hur många var det som använde den "knappen" när det var Trädgårdsmässa? Hur många sprang på nån annan odlare? För inte går man omkring o spanar in om nån bär en knapp nånstans, eller? Hej på er! Kul Sollan och Virgo att ni kommer ihåg mig.... Jag hade min knapp på mig på Älvsjö-mässan, knappen hade jag gjort ca 8 cm diameter, så den var inte så liten...men jag varken såg eller sågs av någon annan Odla-medlem, fast jag kollade faktiskt efter knappar på folk. En knapp som man har på sig hela tiden finge nog bli ganska liten om jag skulle vilja bära den...typ en pin, eller så. Gott Nytt År på er förresten....
Hej Wargen! Kul att du är tillbaka!
Hej Wargen! Stor k-r-a-m. Hoppas vi får se dig mera här i forumet nu. Hoppas du kommit tillrätta i stan. Är väl i fel tråd och skriver till dig - det kan inte hjälpas, nu blev det såhär. Brukar tänka på dig emellanåt  . /amaira.
Jag vill nog också ha en knapp ... fast jag inte går på trädgårdsmässor eller nåt, utan bara hemma i min skog och där finns det himlans ont om "folk" och de som finns känner jag redan igen  . Och så handelsträdgården här förstås, där är jag var och varannan dag, för det är så trevligt och mysigt och en sån härlig luft att andas. Men knapp var det, jo, det vill jag nog ha. Om jag får tillfälle att använda den, vet jag inte, men till detta priset är det inte så mycket att orda om. BRIS tycker jag också!!! De behöver ju mycket mera resurser, allteftersom samhället har hårdnat det senaste årtiondet. Det finns så många barn i Sverige som far illa!! Det är hemskt! /amaira.
Mycket bra ide ,snygg var den oxå med Ros som bakrund jag är med på VIP ... Exotic
Jättebra idé, men jag gillade inte rosen som bakgrund.. men det är bara vad jag tycker, vill ändå ha den om det blir rosen som bakgrund..
Kul att få vifta med en odla knapp =)
Yin o Yang
03-01-2005, 09:04
Nu känns det som att pengarna borde gå till Flodvågens offer i Asien - eller vad tycker ni andra?
CITAT (Yin o Yang @ 03-01-2005, 09:04) Nu känns det som att pengarna borde gå till Flodvågens offer i Asien - eller vad tycker ni andra?  förlåt om jag verkar känslokall det ÄR jag inte alls men vi får inte glömma de som finns hemma nu så jag tror att bris kommer att behöva pengar också dom får nog också ta om hand flodvågsoffer
Yin o Yang
03-01-2005, 10:35
Man kanske kan dela på gracerna?
Jag håller också fortfarande på BRIS! Kanske finns det barn, drabbade eller inte - bara att läsa/lyssna kan väcka ångest och svåra känlsor - som inte får hjälp via sina anhöriga och/eller andra ... och då är t.ex. BRIS hjälptelefon den enda möjlighet till vuxenkontakt där de kan bli bemötta. BRIS har ju också hjälptelefon för föräldrar som behöver stöd och/eller behöver diskutera och prata igenom svåra saker (anonymt också). Idag (även före katastrofen) får BRIS fler samtal än de har kapacitet för att ta emot. De behöver pengarna, och de använder dem på bra och nödvändiga sätt! kika här/amaira.
Iris i V-botten
06-01-2005, 09:47
CITAT (Sollan @ 28-12-2004, 09:15) Hej Wargen! Kul att du är tillbaka! Instämmer med Sollan och Amaria. Även jag har tänkt på dig och önskar dig god fortsättning på det nya året.
*Felix matte*
06-01-2005, 21:46
Kram och välkommen tillbaka Wargen
fruberglund
07-01-2005, 02:02
Nu har jag beställt en knapp
Inga från Närke
08-01-2005, 10:21
CITAT (Ingemar @ 22-12-2004, 16:48) Vi fixar knappar!
Jag håller på med ett orginal och vi kommer att göra två olika versioner.
Den andra VIP-knappen kommer att bli likadan men på den kommer också att tryckas valfritt namn, förslagsvis ert användarnamn i forumet (eventuellt får det förkortas något om ni har valt ett för långt namn). Har fortfarande inte fått svar om hur många bokstäver som får plats för jag vill välja själv hur det ska event. förkortas. Är det någon som vet??????????
Någon, det är nog Ingemar det... Han svarar dej säkert när han återkommer.  Ska bli spännande att få en alldeles "egen" odla-knapp.
kerstin z5-6
09-01-2005, 23:54
ooops nu ser jag sätter in peng imorron
Jag vill oxå ha en knapp! Sätter in pengar så snart jag får tid!
Gabi
CITAT (Inga från Närke @ 08-01-2005, 10:21) Har fortfarande inte fått svar om hur många bokstäver som får plats för jag vill välja själv hur det ska event. förkortas. Är det någon som vet?????????? Ingemar återkommer när har får tillbaka Internet, stormen gjorde sitt..
vill också ha en... sätter in pengar när vi har ström och uppkoppling är tillbaka (vilket kan dröja ett antal dagar till).
/Jennie
Inga från Närke
13-01-2005, 19:41
CITAT (Sylvia @ 13-01-2005, 09:45) CITAT (Inga från Närke @ 08-01-2005, 10:21) Har fortfarande inte fått svar om hur många bokstäver som får plats för jag vill välja själv hur det ska event. förkortas. Är det någon som vet?????????? Ingemar återkommer när har får tillbaka Internet, stormen gjorde sitt.. Tack Sylvia för svar.
Eva i Skåne
13-01-2005, 22:31
Har bara gluttat lite då och då i denna tråden. Är inte mycket för att springa omkring och skylta med mitt namn, men kanske en namnlös knapp ...
Ska alla knappar kosta 20 kronor nu? Ska namnlösa också beställas i förhand?
CITAT (Ingemar @ 22-12-2004, 16:48) Vi fixar knappar!Jag håller på med ett orginal och vi kommer att göra två olika versioner. På den första som blir gratis kommer det att bli vår logga samt texten www.odla.nu Alla som vill ha den skriver sitt namn och adress på ett frankerat kuvert, stoppar detta i ett annat kuvert och skickar det till oss. Den andra VIP-knappen kommer att bli likadan men på den kommer också att tryckas valfritt namn, förslagsvis ert användarnamn i forumet (eventuellt får det förkortas något om ni har valt ett för långt namn). För att endast ni i forumet - som vill kunna känna igen varandra - ska frestas att beställa VIP-knappen kommer vi att ta betalt för denna, förslagsvis 20 kronor som då sätts in på vårt Pg 165 34 98-4 som meddelande skriver ni önskat namn som ska tryckas på knappen (jag återkommer med uppgift om hur lång text som kan tryckas) samt adress vart knappen ska skickas. Att ta betalt för VIP-knappen av er som håller igång forumet känns ju inte bra men den enda lösningen jag kan komma på eftersom det inte är meningen att alla ska bära den, den ska ju vara till för att ni ska känna igen varandra, eller oss. När det gäller VIP-knappen så betalar vi knappen och kostnaden för att skicka den till er. De 20 kronor per knapp ni betalar kommer vi att skänka till något välgörande ändamål, förslag önskas. En redovisning över vilka som beställt VIP-knappen och kvitto på vart pengarna skickats gör vi sedan i forumet. Vad tror ni om detta, är någon intresserad av en VIP-knapp och vad tycker ni om att betala 20 kronor för den? Läs vad det handlar om här! Eva, läs Ingemars 1:a inlägg i den här tråden.
Vilken adress ska kuvertet sändas till?[COLOR=blue]
Eva i Skåne
14-01-2005, 14:27
CITAT (Betty @ 14-01-2005, 06:53) ] Eva, läs Ingemars 1:a inlägg i den här tråden. :) Oops, tagit del, men ej förstått Skäms att jag läst så slarvigt, men NU ser jag vad där står. Tack
Ingemar
16-01-2005, 17:42
Äntligen online igen!!!Beklagar att jag dröjt med att svara er som har haft frågor angående knapparna. Men men pga. stormen förra helgen så har vi varit utan Internetuppkoppling hela veckan, först i fredags halv fyra så kom bredbandet igång igen här nere. Tur i oturen är väl att servern står i Stockholm och inte här i Skåne för då hade forumet och alla sidorna också legat nere:-) Hemma har jag lyckats koppla upp mig ett par gånger med modem men eftersom telefonledningarna också skadades av stormen har jag i princip bara hunnit kolla att sidorna funnits kvar innan förbindelsen brutits. Jag har börjat lägga upp en lista (den ligger i det första inlägget i den här tråden) på de som betalt för knapparna, kolla om ni finns med på den, har ni betalt men inte finns med så beror det förmodligen på att jag inte fått uppgiften från postgirot eller inte har hunnit kolla så långt än, men då kommer ni in om någon dag eller så. Jag uppdaterar efterhand som jag kollar så avakta någon dag innan ni hör av er om ni inte finns med än. När det gäller antalet tecken som kan tryckas så avvaktar jag svar från tryckeriet på en lämplig lösning. Men min tanke är att ha namnet lite halvrunt för att få in så många tecken som möjligt, max 20 tecken bör gå att få in i så fall. Eftersom det av trycktekniska skäl bör vara samma teckenstorlek på alla knappar så begränsas då textstorleken av det längsta namnet. Men eftersom knapparna är ganska stora så bör namnet ändå bli rätt så stort (läsbart). Men jag vet inte vad ni tycker, vissa har ju också längre namn, går dessa i så fall att förkorta på lämpligt sätt? Jag vet inte heller riktigt hur det skulle se ut med 20 tecken om man skriver det halvrunt, det blir kanske svårt att läsa? Se bilden här hur jag tänkt mig, förhoppningsvis kan vi få texten lite snyggare för jag är inget vidare på att skriva runt:-)
Välkommen tebax Rett B... f'låt! Ingemar.  Skönt att du inte blåste bort alldeles.
Ops,jag ska kanske skicka ett frankerat kuvert,men till vem?Har skickat mail till Ingemar med min adress och betalt knappen via nätet.
Monica M zon 4
17-01-2005, 07:23
Ser fiiint ut!
Dulcamara
18-01-2005, 01:25
Jättebra idé med knapparna - jag vill gärna ha en! Var anmäler man intresse (utom här)? Tycker att just i det här fallet borde pengarna gå just till någon skogsplantering eller annat "växtrelaterat"...
 Läs Ingemars inlägg här så får du svar på dina frågor.
]Vilken adress ska kuvertet sändas till? Undrar fortfarande? Eller behövs det inte?
Ingemar
26-01-2005, 07:17
CITAT (Malvia @ 25-01-2005, 21:06) ]Vilken adress ska kuvertet sändas till? Undrar fortfarande? Eller behövs det inte?Adressen har du här: Odla.nu Box 80 280 10 Sösdala
Mellan Hässleholm och Höör.
Har nu lagt in en betalning på nätet för en knapp. Svårt att få med allt i meddelandefönstret - odla-namn, eget namn, adress och allt. Man får bara använda 50 tecken... Hoppas att det inte blev så obegripligt förkortat att ni inte vet vart ni ska skicka knappen... // Tirre
CITAT (Tirre @ 31-01-2005, 14:16) Har nu lagt in en betalning på nätet för en knapp. Svårt att få med allt i meddelandefönstret - odla-namn, eget namn, adress och allt. Man får bara använda 50 tecken... Hoppas att det inte blev så obegripligt förkortat att ni inte vet vart ni ska skicka knappen... // Tirre du kan ju skicka ett förklarande pm. direkt till ingemar med dina uppgifter
CITAT (pejori @ 31-01-2005, 15:21) du kan ju skicka ett förklarande pm. direkt till ingemar med dina uppgifter  :) Så sant, så sant... Tänkte inte så långt! Det var lite sömnigt igår... PM:ar NUUUUU!! // Tirre
lisselbo
07-02-2005, 11:33
Missade det här med VIP knappen, att det skulle vara betalt före 31 Januari. Om jag vill ha den andra knappen istället, är det något sista datum för den med? mvh Marie
Elisabeth-Västkustkolonisten
08-02-2005, 13:12
Är man för sent ute för att beställa en knapp??????
Jag missade det tyvärr
Elisabeth
astrid.m.s
08-02-2005, 14:07
Beställde och betalade min knapp i helgen som var och det gick bara bra.
Jag är nyfiken. När kommer knappen man beställt?
Ciczi
Ingemar
17-02-2005, 10:06
CITAT (ciczi @ 17-02-2005, 07:51) Jag är nyfiken. När kommer knappen man beställt?
Ciczi Jag har blivit lovad leverans den siste februari så om allt går som det ska kan jag skicka ut dom den förste mars.
Monica M zon 4
17-02-2005, 10:17
Såå spännande! Kommer att hårdbevaka brevlådan i början av nästa månad!
Helen i Piteå Zon 5
17-02-2005, 21:00
Underligt!!!!! Inläggen här ovan fanns inte då jag skrev min undran om när knappen skulle komma  eller är jag helt blind?????  / helen
mimmi på ekerö
17-02-2005, 23:05
Är det försent att beställa en knapp. Har tyvärr missat de hele är i allafall intresserad, kul att känna igen folk från forumet på te.x Nordiska trädgårdsmässan.
CITAT (Ingemar @ 17-02-2005, 10:06) Jag har blivit lovad leverans den siste februari så om allt går som det ska kan jag skicka ut dom den förste mars. Oj, det blir tight men hoppas att den hinner komma tills jag ska på trädgårdsmässan i Malmö (3-6 mars). Det hade varit skoj och se vem som är Odlait Ciczi
Ingemar
18-02-2005, 07:50
CITAT (mimmi på ekerö @ 17-02-2005, 23:05) Är det försent att beställa en knapp. Har tyvärr missat de hele är i allafall intresserad, kul att känna igen folk från forumet på te.x Nordiska trädgårdsmässan. Knapparna med namn på är redan beställda, tiden för anmälan gick ut den siste januari så dom knapparna håller på att tryckas nu. Men... eftersom flera har undrat så kan vi väl trycka upp en ny omgång till de som missat det. Vi startar en ny lista där de som är intresserade kan anmäla sig. När vi fått in ett lämpligt antal så gör vi en ny beställning. Om vi sätter den nya tidsgränsen till den siste mars bör de som är intresserade kunna få sina knappar i mitten på april. Så ni som är intresserade sätter in 20 kronor vårt Pg 165 34 98-4, som meddelande skriver ni önskat namn som ska tryckas på knappen samt adress vart knappen ska skickas. Skicka även ett mail eller PM med dessa uppgifter till mig. Det går ju även att få en knapp UTAN namn för den som inte vill vänta så länge. Läs även första inlägget i den här tråden om ni undrar över något mer.
kristerh
23-02-2005, 11:44
Kan man inte ha sista best dag på de nya knapparna sista feb? jag missade att best, och om de nya knapparna kommer i mitten på apr hinner de inte komma innan trädgårdsmässan i älvsjö fast man kan ju alltid gå omkring anonym krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|