Full version: Vi fixar knappar!
Sidor: 1, 2, 3, 4
Ingemar
Vi fixar knappar!

Jag håller på med ett orginal och vi kommer att göra två olika versioner.

På den första som blir gratis kommer det att bli vår logga samt texten www.odla.nu

Alla som vill ha den skriver sitt namn och adress på ett frankerat kuvert, stoppar detta i ett annat kuvert och skickar det till oss.

Den andra VIP-knappen kommer att bli likadan men på den kommer också att tryckas valfritt namn, förslagsvis ert användarnamn i forumet (eventuellt får det förkortas något om ni har valt ett för långt namn). För att endast ni i forumet - som vill kunna känna igen varandra - ska frestas att beställa VIP-knappen kommer vi att ta betalt för denna, förslagsvis 20 kronor som då sätts in på vårt Pg 165 34 98-4 som meddelande skriver ni önskat namn som ska tryckas på knappen (jag återkommer med uppgift om hur lång text som kan tryckas) samt adress vart knappen ska skickas.

Att ta betalt för VIP-knappen av er som håller igång forumet känns ju inte bra men den enda lösningen jag kan komma på eftersom det inte är meningen att alla ska bära den, den ska ju vara till för att ni ska känna igen varandra, eller oss.

När det gäller VIP-knappen så betalar vi knappen och kostnaden för att skicka den till er. De 20 kronor per knapp ni betalar kommer vi att skänka till något välgörande ändamål, förslag önskas. En redovisning över vilka som beställt VIP-knappen och kvitto på vart pengarna skickats gör vi sedan i forumet.

Vad tror ni om detta, är någon intresserad av en VIP-knapp och vad tycker ni om att betala 20 kronor för den?

Läs vad det handlar om här!

Vip-knappar
Oldwolfie
Monica M zon 4
pejori
Evelina
Caprice
Smekajsa
Berith
Ingrid på Västkusten
Ewa L
Annki
Eleanor
ariana
Malvia
Fru Berglund
Jessica zon6
LillaTiger
Katarina H
Ewa smålänska höglandet
Tesa
Vickeva
Sollan
ingmet
Renate
jendah
Pia mitt i Skåne
Åsa, mälardalen zon 2
Sylvia
Ingemar
Estet
Yin o Yang
Fenja
Swingtime
Lars-Olof Arvids
Hajjen
Anki på Öland
Kajsa
Nina L
Anne-Li i Olofstorp
Gunvor
Eva St
ciczi
Tirre
Astrid Sjöström
Nejlika
Pimpim
Milex
Jäpp smile.gif
Caprice
Bra förslag Ingemar..! wub.gif

Och 20:- är det värt...

Vill självklart ha en VIP-knapp....
(gärna med en diamant i...)

Caprice
Kattgräs
O ja!

Kanske det går att skänka till skogsplantering i sydamerika eller Afrika - tyvärr har jag inte namn på organisationer.
Annki
Jättebra! Då hittar vi varandra på trädgårdsmässan i vår! Förslag på välgörande organisationer: Vi-skogen och BRIS./ mvh Annki
Ina
Jag är med - utmärkta förslag!! smile.gif
yla
jajamensan med namn o allt
o e oldwolfie för långt så får vi väl skriva yla då rolleyes.gif laugh.gif
bra ingemar
andersen
Ja det låter bra, men 20kr tycker jag låter lite, mitt förslag är att ta betalt för vad knappen kostar och ge pengarna till Bris.
kerstin z5-6
låter bra ! tongue.gif
Copycat
Hejsan ! Andersen, det ÄR vad knappen kostar och eventuellt liiiite mer. Om man vill att många ska beställa så är det väl ingen mening med att försöka suga ur oss en massa pengar heller. Knappen ska ju vara till för att odlamedlemmar ska känna igen varandra på olika mässor och liknande. det är ingen exlusiv brosch vi talar om. unsure.gif
Sollan
Kanonbra!
evelina
Bra förslag.
Fenja
Bra, jag vill ha en!
Mvh
Fenja
Helen i Piteå Zon 5
Låter jättebra! / Helen
andersen
CITAT (Copycat @ 22-12-2004, 18:09)
Hejsan ! Andersen, det ÄR vad knappen kostar och eventuellt liiiite mer. Om man vill att många ska beställa så är det väl ingen mening med att försöka suga ur oss en massa pengar heller. Knappen ska ju vara till för att odlamedlemmar ska känna igen varandra på olika mässor och liknande. det är ingen exlusiv brosch vi talar om. unsure.gif

Ja hej Copycat, jag läser vad Ingemar skriver och han skriver så här... "När det gäller VIP-knappen så betalar vi knappen och kostnaden för att skicka den till er. De 20 kronor per knapp ni betalar kommer vi att skänka till något välgörande ändamål, förslag önskas. En redovisning över vilka som beställt VIP-knappen och kvitto på vart pengarna skickats gör vi sedan i forumet." Betyder det inte att knappen är i själva verket dyrare? eller är det jag som i vanlig ordning har svårt att se vad som menas?
zaaritha
Förlåt en fråga!
Vad är detta?
zaaritha
Ber om ursäkt!
Har sett vad det är fråga om............
Virgo
Jag vill inte ha nån knapp!
har en med min avatar på, det räcker
jendah
visst!
är med på det jag med biggrin.gif
pejori
vill också ha en knapp.. biggrin.gif biggrin.gif
med namn på.. laugh.gif
tycker också att bris blir bra smile.gif
renate
Jag är med,vill gärna ha en knapp med namn på. rolleyes.gif
estet
Jag är intresserad!
Berith
Och jag såklart! tongue.gif
Betty
Jag vill också ha en, med namn på!
Ciczi
Jag vill också ha en knapp!

Ciczi
Virgo
jag är som en motvallskärring nu.
Men VIP:ar brukar ju få allt gratis sad.gif . Men jag räknas ju inte som nån VIP i vanliga fall, fastän jag har snyltat i VIP launcher.

Ett problem är ju att komma ihåg att sätta på sig knappen när man ska iväg på nåt trädgårdsaktigt.

Visst kul idé . Kommer ni ihåg Vargen som hittade på embriot till denna knapp? Hur många var det som använde den "knappen" när det var Trädgårdsmässa? Hur många sprang på nån annan odlare? För inte går man omkring o spanar in om nån bär en knapp nånstans, eller?

Nu tillbaks till julmaten.
Sollan
CITAT (Virgo @ 22-12-2004, 22:25)
Visst kul idé . Kommer ni ihåg Vargen som hittade på embriot till denna knapp? Hur många var det som använde den "knappen" när det var Trädgårdsmässa? Hur många sprang på nån annan odlare? För inte går man omkring o spanar in om nån bär en knapp nånstans, eller?

Jag gjorde det.
Men jag får nog sätta den på en strut på skallen. Så ser ni en Odla knapp som vippar runt på mässan så är det jag... sleep.gif
Kajsa
Bra jag vill ha båda, så får man testa på trädgårdsmässan i vår.
fruberglund
Väldigt fin gest att skänka pengarna till välgörande ändamål tycker jag.

Och på tal om det har de på Coop här i Jkpg börjat med en extra knapp på pantautomaterna där man istället skänker sina pantpengar till välgörande ändamål. Fint tänkt tycker jag.

Jag ska inte på mässan men vill gärna ha en knapp ändå, nån gång får jag nog användning för den, det blir väl fler mässor (och vilken mässa är det vi pratar om ändå?).

Hur kommer denna betalning fungera, sätter man in på pg eller nåt? Eller skicka med en tjuga i kuvertet?
Monica M zon 4
Jag vill också ha en knapp! Priset är helt ok!

Även om jag inte åker på Älvsjömässan finns det mååånga tillfällen att bära knappen på! Man kan ha den på alla andra mässor (jo, det finns fler än Älvsjömässan) och när man besöker parker och trädgårdar. Man vet aldrig var det kan dyka upp nån annan forumist!
Gunvor Nilsson
Jag tycker idén är utmärkt. Roligare att gå på mässan med en knapp istf fröpåse!

/Gunvor
Ewa smålänska höglandet
Givetvis.....

/Ewa zon 4-5
Lady Hamilton
Jag är med , tycker det låter bra!
yla
ja just de man kan ha knappen på sej jämt
då kan man ju stöta på odla.nuare överallt där man minst av allt väntat sej ,precis som blodgivare har en liten bloddroppe på kragen kan vi ha vår knapp
LYSANDE rolleyes.gif
Anki på Öland
Klart jag vill ha en knapp!! Jättekul idé!
Anki
Fialotta
Åhh...va kul...vill såklart ha en knapp...
jättebra ide att ha den på sig jämt smile.gif

Förslag till donation vurmar jag för gatubarnen.
Boxer
Jag vill också ha en smile.gif
uno
Bra. Kommer att beställa. Världsnaturfonden.
Ingemar
Ni som är intresserade av en VIP-knapp kan sätta in era 20 kronor på PG 165 34 98-4

Glöm inte att ange vilket namn som ska tryckas på knappen samt ert riktiga namn och adress så jag vet vart jag ska skicka knappen. Dessa uppgifter får ni gärna också skicka i ett mail direkt till mig på webmaster@odla.nu när ni sätter in pengarna så jag kan stämma av.

När jag fått in pengarna lägger jag in ert användarnamn på en VIP-lista så ni kan kolla att ni kommit med och vilka andra ni ska hålla utkik efter när ni är ute på era utflykter.

Jag tycker vi bestämmer den 31 januari-05 som sista datum att betala. Alla som är intresserade måste ha betalt då för sedan beställer jag knapparna. Leveranstiden är 2-3 veckor så ni kommer att ha era knappar i slutet på februari. Är detta ok eller behöver ni dom tidigare?

Om det är Ok med er så tycker jag att vi skickar pengarna till BRIS, det kanske inte har så mycket med trädgård att göra men det berör väl oss alla!

Om något är oklart eller ni har några synpunkter på ovanstående får ni gärna höra av er.

Jag vill också passa på att önska er alla en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR.
adrian
Jag vill nog ha en jag med... biggrin.gif
MoniqueÖ
Vi-skogen tycker jag har mer med vårt forum att göra. Bris i all ära men träd kan ge mer hjälp. Läs mer på Vi-skogen

"Där jorden runnit bort under fötterna på människor och djur finns ingen mat. Träd stabiliserar jorden och gör den bördigare.
Träd kan stoppa öknen." Pg: 90 05 08-3

Om man inte vet vad man skall ge bort i present kan man alltid ge bort ett eller flera träd i Afrika.

Trädplantering i just Afrika har resulterat i ett Nobelpris iår...tänk att få fortsätta i samma tecken!

God jul på er alla forumister!

Hälsar
Monique
adrian
Det finns nog en uppsjö av olika organisationer som man kan skänka pengar till... smile.gif

BRIS är en av de älsta (såvitt jag vet...) och jag tycker Ingmars förslag är bra.

I annat fall kan vi rekommendera 100 tals olika som sedan förmodligen slutar med ...bråk...
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Man kan ta en sak itaget, BRIS nu till jul och senare lägga fram vad som kan finnas senare att skänka pengar till...

Min morfar sa alltid:

-:EN sak i taget och gör det ordentligt...

(annars blir allt huller om buller...)

jendah
Instämmer med adrian smile.gif
Malvia
Ja visst, kul med knapp. Bra förslag med BRIS!
yla
jupp BRIS blir bra för de e barnen som är våra plantor
så nog har de me trädgård att göra allt
utan dedär plantorna så kommer inte nåt att bestå

rolleyes.gif
Smekajsa
Så fick jag en extra klapp
i form av en knapp
Inga från Närke
Bra förslag till knappen.

Ingemar!
Har en fråga: Hur många bokstäver får plats, vill gärna veta detta innan jag beställer. Kanske flera vill också.

Eftersom det är jul och vi ska tänka på barnen så tycker jag BRIS är ett bra förslag att sätta in pengarna till. /Inga
Berith
BRIS blir alldeles utmärkt! smile.gif
Gunvor Nilsson
BRIS blir bra sa Bull! (hoppas den yngre generationen förstod!)

/Gunvor
ariana
Jag vill också ha en knapp i julklapp
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon