Full version: Hur kan rätten
Sidor: 1, 2
*Felix matte*
CITAT (Copycat @ 28-01-2005, 21:37)
Agneta ! En fullpoängare var det laugh.gif laugh.gif laugh.gif Vem var det som skrev den först??

Ingen aning... har letat på nätet men hittar inte ursprungskällan.
men visst är den bra tongue.gif biggrin.gif
Gunvor Nilsson
CITAT (Gunvor Nilsson @ 28-01-2005, 17:32)
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2005, 17:25)
Fast om en 14-åring samtycker, hur skall det bedömas?

Har det inte slagit dej att hon kanske inte förstod konsekvensen av vad hon samtyckte till???????????? huh.gif

/Gunvor

Ursäkta Gossen Ruda jag borde ha skrivit: Borde det inte slagit dom att hon kanske inte förstod konsekvensen av vad hon samtyckte till????????

Jag tror att du inte förklarade tydligt nog att det inte var din personliga åsikt som du framförde!

/Gunvor
Tesa
Rop på medeltida bestraffningar...antar att det är stegling det gäller....nån som förstår att det är ett uttryck för ren förtvivlan och vanmakt.....

SEN....vem tror att en 13-åring VILL ha sex med 4 vuxna män??????Har ni helt tappat koncepten eller????...tittat för mycket på porrfilm?????

Det normala är väl ändå inte att ha sex med flera stycken samtidigt...och det är definitivt inte den normala starten på ett sexliv...

De allra flesta 13-åringar är inte utvecklade nog att föda barn...vilket förmodligen då också innebär att de inte är mogna psykiskt att ha sex....sen finns det brådmogna 13-åringar....då har de oftast råkat ut för nåt som tvingat dem bli vuxna i förtid...vilket definitivt inte gör dem till OK sexobjekt för det...
De flesta 15-åringar.... dock inte alla är såpass utvecklade att de 9 månader senare klarar en förlossning....och nånstans måste ju gränsen dras....annars tycker alltför många manfolk att ALLT är OK...

Om en 13-åring är OK....vad är det som säger att en 11-åring inte är det då.....min mamma fick sin första mens när hon var 9....hon kanske var mogen nog att ha sex med då?????

Det spelar ingen som helst roll hur media vinklar den här saken....det som har hänt är käpprätt åt helvete......det finns INGET försvar för vad dessa 4 män gjort mot den här tjejen....vad hon än sagt eller gjort......så har de gjort FEL.....väldigt FEL....
*Felix matte*
CITAT (Tesa @ 28-01-2005, 22:51)
Rop på medeltida bestraffningar...antar att det är stegling det gäller....nån som förstår att det är ett uttryck för ren förtvivlan och vanmakt.....

SEN....vem tror att en 13-åring VILL ha sex med 4 vuxna män??????Har ni helt tappat koncepten eller????...tittat för mycket på porrfilm?????

Det normala är väl ändå inte att ha sex med flera stycken samtidigt...och det är definitivt inte den normala starten på ett sexliv...

De allra flesta 13-åringar är inte utvecklade nog att föda barn...vilket förmodligen då också innebär att de inte är mogna psykiskt att ha sex....sen finns det brådmogna 13-åringar....då har de oftast råkat ut för nåt som tvingat dem bli vuxna i förtid...vilket definitivt inte gör dem till OK sexobjekt för det...
De flesta 15-åringar.... dock inte alla är såpass utvecklade att de 9 månader senare klarar en förlossning....och nånstans måste ju gränsen dras....annars tycker alltför många manfolk att ALLT är OK...

Om en 13-åring är OK....vad är det som säger att en 11-åring inte är det då.....min mamma fick sin första mens när hon var 9....hon kanske var mogen nog att ha sex med då?????

Det spelar ingen som helst roll hur media vinklar den här saken....det som har hänt är käpprätt åt helvete......det finns INGET försvar för vad dessa 4 män gjort mot den här tjejen....vad hon än sagt eller gjort......så har de gjort FEL.....väldigt FEL....

Så klokt sagt av dig Tesa!

men hur kan vi banka in detta i sjuka karlars skallar?
Caprice
Heja, familjen har fått in en halv miljon...!! wub.gif

Aftonbladet

Attack...!!

Caprice
zaaritha
Jag tycker överhuvudtaget att våldtäktsmål döms så åt helsicke!
OM en tjej(kvinna) druckit sprit, ska det va´fritt fram då för idiotiska
karlar, som tänker med ...huvudet --istället för det huvud som sitter på halsen??
Sulawesii
..... och inte kan vi klä oss som vi vill heller!
Själv är jag ingenting för den sexiga looken, men, nog borde väl de som vill få springa runt i korta kjolar (killar inräknade) osv utan att behöva livvakt med sig!
anna_rispan
Jag blir mörkrädd! Har inte läst några artiklar om det här alls. Som några av er skrivit. Det är ju totalfel av män, och kvinnor att förgripa sig på någon annan.

Vågar jag gå ut på kvällen?? Vågar man låta någon gå ut??
yla
CITAT (anna_rispan @ 30-01-2005, 20:04)

man undrar om man någonsin vågar gå ut det sker ju inte bara på kvällen
eller våren eller nån annan specifik tid
som kvinna får man alltid lov att se sej för o tänka på vilka vägar man tar

det är som att ha fotboja eller nåt för fria är vi då inte me det hotet

åhhhhh vad man skullle vilja göra nåt för o få slut på det
MEN VAD KAN man göra
anna_rispan
sant sant. o privata festerär väl också uteslutet antar jag. sad.gif

ja det är hemst att vi inte ska kunna känna oss fria och säkra!

Vad gör man???
Hannele

Ja, det kan du!
Själv går jag ut ofta - och låter våra fyra tonåringar också göra det.

Hälsningar
från ett lugnt Göteborg
mollys_matte
Nu har jag inte läst hela denna tråden, den var ju så lång, men jag måste säga att det är helt sjukt!
Som ni säger, under 15 så får man inte ha sex! Och hon kan itne köpa sprit själv, och sen var de invandrare!!!
Jag känner många trevliga invandrare, som är precis som vilken svensson som helst, men dessa som det talas om i detta fallet, de borde skickas till sina hemländer, för där är säkerligen straffet för det de gjort så pass grymt att de inte tänker tansken att göra det igen! Varför ens slösa skattepengar på att låta dem sitta i våra fina svenska fängelser????
Ut med packet bara!

Sen förstår jag alla de upprörda som hotar de som haft hand om fallet juridiskt, för de måste vara totalt inkompetenta, och borde inte ens kunna få jobb på Lidel!

*ursäkta om jag verkar upprörd, men sånthär gör mig upprörd!!!* mad.gif
cic

Absolut! Klart du ska gå ut! Det är en myt att kvinnor skulle bli påhoppade i tid och otid av "otäcka gubbar" i parker.

95% av alla våldsbrott mot kvinnor sker innomhus av någon som hon känner.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon