Sidor: 1, 2
zaaritha
Ja--jag tjatar då på!!!!
emjoer
Tycker absolut att man skall låta små prat vara kvar om man ej gillar vad som skrivs kan man ju gå till en annan avdelning . tycker faktiskt att det är rätt kul att läsa alla inlägg i avd småprat . med anledning av påhopp så finns här inte mycket av den sorten (tycker jag iallafall)men då jämför jag med svenska orkidesällskapets forum , vilket man stängde för ett tag sen ,men har startat om igen förhoppningsvis blir det bättre denna gången.Sen varför det skrivs lite mindre tror jag har med årstiden att göra det börjar ju röra på sig nu mot rätt tider,fast i avd småprat har det ju varit full fart hela vintern. (Rätta mig om jag har fel)
Eva i Skåne
Nu gör ni mig nervös sad.gif unsure.gif huh.gif när ni skriver om småprat försvinner och tråkigare utan småprat ..........

Det har väl inte på allvar diskuterats att småpratsavdelningen ska läggas ner? Att vissa tycker den är irriterande och onödig är ju en sak, men det är väl inte de som bestämmer över forumet?
Visserligen tror jag mig kanske ha läst att Ingemar en gång skrivit något i stil med att blir det för mycket bråkande så kan han stänga avdelningen, men det var förhoppningsvis bara ett skrämskott.

Tänk vilka merkostnader sjukvården skulle få om alla vi som får utlopp för både det ena och andra här på Odla skulle bli sysslolösa och sitta och deppa ihop och kanske behöva omhändertagas och ligga samhället till last rolleyes.gif laugh.gif biggrin.gif tongue.gif wub.gif

Nej, låt oss nu alla försöka vara toleranta och vänliga mot varandra.
Det är mycket som blir bättre med lite vänlighet och ett leende.

wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Sollan
CITAT (Eva i Skåne @ 04-02-2005, 13:47)
Tänk vilka merkostnader sjukvården skulle få om alla vi som får utlopp för både det ena och andra här på Odla skulle bli sysslolösa och sitta och deppa ihop och kanske behöva omhändertagas och ligga samhället till last  :rolleyes:  :lol:  :D  :P  :wub:
Nej, låt oss nu alla försöka vara toleranta och vänliga mot varandra.
Det är mycket som blir bättre med lite vänlighet och ett leende.

Ja, så sant så.... smile.gif
Det känns ju väldigt tråkigt om man inte kan få vädra andra ämnen än det som berör trädgård och växter. Känns lite förmyndaraktigt .... huh.gif
Hannele
CITAT (Betty @ 03-02-2005, 11:32)
Småprat
Trädgårdsprat i största allmänhet.

Kanske dax att ändra på underrubriken...  :huh:  :unsure:

CITAT (Eva i Skåne @ 04-02-2005, 13:47)
Nu gör ni mig nervös  :(  :unsure:  :huh:  när ni skriver om småprat försvinner och tråkigare utan småprat ..........

Det har väl inte på allvar diskuterats att småpratsavdelningen ska läggas ner?

Nej, ingen har föreslagit att ta bort Småprat.
Men kanske bara komplettera även med Trädgårdsmåprat?
Det finns så mycket, som inte passar under någon speciell rubrik:
trädgårdsresor, träsgårdsbutiker, trädgårdsdesign, trädgårdstidningar, osv.
Virgo
CITAT (TeliaNet @ 02-02-2005, 22:38)
CITAT (Virgo @ 02-02-2005, 22:21)
Om en månad är det dags att så tomater sådetså!

en månad? jag sådde för en månad sedan.

varför sår du inte tidigt?

Då bör dina plantor vara rätt så stora nu!
kan du inte ta ett kort på dom o visa?

nä jag sår först när det är dags att så, annars blir dom allt för höga och klena
TeliaNet
CITAT (Virgo @ 06-02-2005, 01:47)

nä jag sår först när det är dags att så, annars blir dom allt för höga och klena

ja nu var det ju inte tomat jag sått utan vattenmelon, citron, kumquat och jordgubbar.
men inte blir de höga och klena, på med en ljuskälla som ger mycket blått ljus och sänk tempen ner mot 15*c.
Virgo
CITAT (TeliaNet @ 06-02-2005, 10:08)
CITAT (Virgo @ 06-02-2005, 01:47)

ja nu var det ju inte tomat jag sått utan vattenmelon, citron, kumquat och jordgubbar.
men inte blir de höga och klena, på med en ljuskälla som ger mycket blått ljus och sänk tempen ner mot 15*c.

Där ser man hur du läser o förstår inläggen, det var tomat jag skrev om.
TeliaNet
fotosyntesen och växtsättet styrs av ljustillgång oavsett växt.
Virgo
goddag yxskaft!
Berith
laugh.gif

ni är ju för härliga! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon