Sidor: 1, 2
zaaritha
jaha--så mina inlägg är så korkade då?
zaaritha
Kom igen nudå, intelligente Micke!
Micke
Jag brukar inte slänga käft med korkade typer (att vi fortfarande käbblar torde väl då tyda på att jag inte tycker att du är korkad...), men arg är du i alla fall och jag gillar människor som har känslor och vågar visa dem. Men visst kunde det vara trevligt om du också svarade på helt sakliga frågor som t.ex. "Om du inte förstod något av det jag skrev tidigare kan du ju be om förtydligande på de oklara punkterna så ska jag gärna försöka förklara" istället för att bara defensivt uttrycka en önskan om att jag skulle skärpa mig... smile.gif

Micke
zaaritha
Jag "lägger mej", har nog överreagerat!
Frid, Micke--hoppas jag?1
Virgo
@Micke,
finns det trädgårdsforum i Finland?
Micke
CITAT (zaaritha @ 06-02-2005, 02:50)
Jag "lägger mej", har nog överreagerat!
Frid, Micke--hoppas jag?1

Okej, sov gott!

Micke
zaaritha
Är vi "vänner" nu, s a s.?
zaaritha
Ja--inte "vänner"--men du är intressant att diskutera med!
Micke
CITAT (Virgo @ 06-02-2005, 02:52)
@Micke,
finns det trädgårdsforum i Finland?

Japp, det finns det. Men jag är ganska taskig på att skriva finska (läser och förstår rätt bra, pratar någorlunda förståeligt) så där är jag ganska passiv än så länge. Hur så?

Micke
zaaritha
Vill du inte svara på en "korkads" fråga?
Micke
Jo Zaaritha, jag ser inget hinder för att vi skulle kunna vara "vänner" eller till och med vänner. Skicka ett mejl bara om du vill fortsätta "bekantskapen", tycker vi har belastat forumet alldeles tillräckligt med käbbel redan.

micke
zaaritha
Ok--har mailat!
Micke
CITAT (zaaritha @ 06-02-2005, 03:31)
Ok--har mailat!

Och ditt mejl var tomt! Egentligen svarsmejl, eftersom jag själv skickade ett före dig. Men det är helt okej, nu vet åtminstone jag vad du går för.

Micke
zaaritha
Tomt? Fattar noll!
Så jag är nog dum--ändå!?
Micke
CITAT (zaaritha @ 06-02-2005, 03:58)
Tomt? Fattar noll!
Så jag är nog dum--ändå!?

Nej, jag tror inte att du är dum. Jag misstänker någonting helt annat, men det må vara osagt. God natt kära Zaaritha och sov riktigt gott och länge!

Micke
zaaritha
Vad är det du misstänker?
Att jag är helknäpp?
Berith
CITAT (amaira @ 05-02-2005, 11:37)
Fyra nämda, och vi resterande ... "vi" på småprat...

Tillhör vi dem som ger dålig smak i munnen?
Får du dålig smak i munnen av grattis-önskningar, t.ex?

Eftersom du inte bett om det, behöver du ju inte säga "tack",
och, det är ju mycket möjligt, att det är fler som tycker som du, att det är dumt och fånigt att "gratta medlemmar" på ett trädgårdsforum.

Men nog är det många som också tycker det är trevligt  :wub: !
Jag t.ex. Både att bli grattad, och att gratta!! Jag tycker ju det är så roligt att göra grattis-kort smile.gif . Och lika roligt är det att titta på andras grattishälsningar.

Aaah! Nu förstår jag varför du tog upp grattandet. uteblivet tack.... wink.gif

Föllsedagsgrattandet har inte alltid varit med, det var ju en önskan från gamla forumet. Kommer du ihåg amaira? Att vi gärna ville veta när nån fyllde år för att ha möjlighet att gratta våra medodlare. smile.gif
amaira
Woops - en gång till.

Mitt inlägg var inte menat att bli grogrund för mera "obehag". Svårt att veta, det där när man ska säga vad man tycker och känner, och när man ska svälja och tiga.

Ingen behöver "tacka" för nåt som nån inte vill ha, såklart.
Men jag reagerade över hur du Micke, kunde tycka att hela forumet i stort, ger obehaglig smak i munnen, när du precis varit "utsatt" för ett extra FINT bemötande.

Nu har du förklarat varför, och jag godtar det, eftersom jag då FÖRSTÅR.
Tar emot ditt tack med glädje wub.gif .

Alla är vi olika, och reagerar olika.
För min egen del känns det bra att kunna prata om saker och ting.

Du sa vad du tyckte, jag sa hur jag upplevde det du sa, och du har förklarat - och jag är nöjd, för jag FÖRSTÅR.

Dithän, till att förstå, kommer man ju inte utan kommunikation.

Anser absolut att du har rätt i att nämna de fyra som ger dig extra behållning av forumet, genom deras sätt att skriva svar på just de frågor som du har.
No problem, för min del wub.gif .

CITAT
väldigt talande för den snarstuckna atmosfär jag inte tycker om här
I mina ögon är vi lika goda "kålsupare" båda två, vad gäller just det biggrin.gif .
("Det är lätt att se stickan i andras ögon, men inte bjälken i sina egna". bibelcitat rolleyes.gif )

CITAT
Men det är ju så här det blir när jag själv upplever småpratsavdelningen som något obehagligt som man snabbt skummar förbi, det är lätt att missa något

Och det var just det här med "självupfyllande profetia" som jag tänkte på, när du lyckas med att hoppa över fina och bra inlägg, men öppnar de obehagliga.

CITAT
Nu kunde jag förstås ha strukit de tre första styckena i mitt inlägg
Tack för att du inte gjorde det wub.gif . (uppskattar, som tidigare sagt - kommunikation.)

Zaaritha.
Det finns ingenting i dina inlägg som skulle visa på att du är "dummare" eller "knäppare" än nån annan wub.gif .
Däremot visar dina svar på, att ditt självförtroende inte är så bra ...
när du så fort tror att andra ser dig som dum.
(Ursäkta min rättframhet och öppenhjärtlighet sleep.gif )

Precis som Micke säger, så "sitter det mellan öronen". Inte bara intelligensen biggrin.gif, utan även hur vi ser att andra ser oss.

Och Berith.
CITAT
Föllsedagsgrattandet har inte alltid varit med, det var ju en önskan från gamla forumet. Kommer du ihåg amaira? Att vi gärna ville veta när nån fyllde år för att ha möjlighet att gratta våra medodlare.

Nää, jag kommer inte ihåg, för jag fanns inte med "på den gamla goda tiden" biggrin.gif . Men jag känner mig oerhört hedrad över att upplevas som så "gammal" sleep.gif wub.gif .

Kramisar alla, och FRID wub.gif .

om "kålsupare" (började själv fundera över uttrycket.
Berith
CITAT (amaira @ 06-02-2005, 10:26)
Och Berith.
CITAT
Föllsedagsgrattandet har inte alltid varit med, det var ju en önskan från gamla forumet. Kommer du ihåg amaira? Att vi gärna ville veta när nån fyllde år för att ha möjlighet att gratta våra medodlare.

Nää, jag kommer inte ihåg, för jag fanns inte med "på den gamla goda tiden" biggrin.gif . Men jag känner mig oerhört hedrad över att upplevas som så "gammal" sleep.gif wub.gif .

Nejmenojsan! ohmy.gif Var du inte med då? Hade en känsla av att du alltid funnits med överallt.

tongue.gif
amaira
CITAT (Berith @ 06-02-2005, 10:33)
Nejmenojsan! ohmy.gif Var du inte med då? Hade en känsla av att du alltid funnits med överallt.

tongue.gif

sleep.gif

Lyckas väl med att "ta mig in" lite överallt ... sleep.gif tongue.gif
Lite väl ogenerat ibland kanske rolleyes.gif biggrin.gif .

(tycker forum är till för alla wub.gif )
Ingrid på Västkusten
För de som tycker de får snabbast svar i småprat - det forumet läser jag nästan aldrig - jo just nu :-) - läser mest de andra.

Jag älskar 'mina' trädgårdsforum :-) alla har de olika saker å bidraga med på olika sätt.

Hälsar ingrid
Ingrid på Västkusten
En sak till - sådana diskussioner och svar som vi sett prov på i den här tråden ser man knappt alls på AoTs forum - varför vet jag inte men det är liksom alla håller i sig på ett annat sätt istället för att kliva över 'gränsen'. Självklart har det varit gräl med men det är inte något som sker ofta.
Och tonen är något helt annorlunda.

Jag gillar båda forumen och på olika sätt. Tycker de fyller sina fuktioner :-) så jag tänker int eens försöka mig på att beskriva vad skillnaden är. Och min övertygelse står fast sedan felra år tillbaka och det är att 99% av alla trädgårdsmänniskor är goa varelser.

biggrin.gif

Hälsar Ingrid
Virgo
jag minns när jag klev in på AOT´s chat för nåt år sedan och blev med en gång påhoppat av nåt "pms spektakel"
Sen dess har jag inte "satt min fot" där.
kerstin z5-6
jag antar att du hade samma trevliga ton där som här då ?Virgo laugh.gif

I övrigt sekonderar jag Ingrids sista inlägg

K
Virgo
förmodligen tongue.gif
Är det nåt fel på min trevliga ton? sleep.gif

nä, jag sa bara hej på chatten sen dök hon på mig ra.a.an.

Men jag erkänner att ibland kollar jag in på deras forum o kollar vad som avhandlas där. Påminner lite om det gamla forumet här.
Börjar med en sak och fortsätter med nåt helt annat, precis som på en syjunta tongue.gif
kerstin z5-6
Det var ju synd -var det jag månne???smile.gif -men det är inte möjligt , om du var lika servil som du är här laugh.gif
Virgo
Att vara servil, fjäskande, ödmjuk, underdånig

usch!

fjäskar gör jag aldrig, underdånig wacko.gif nä ödmjuk jovars ibland.

och om du är schyssta lökar på aot oxå, så var det inte du! biggrin.gif

biggrin.gif hittade en fin sång om ödmjukhet
kerstin z5-6
Hihi du är kul du -jo jag heter likadant där
kerstin z5-6 .... -det var servil i bemärkelsen ödmjuk jag menade
biggrin.gif
Det var ju skönt att det inte var jag som led av för höga östrogen nivåer på chattten
I grunden tror jag faktiskt du är rätt snäll Virgo .
Ung som jag haha laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag ska testa eldorado jorden som du föreslog smile.gif
Virgo
CITAT
Ung som jag haha   laugh.gif  :lol:  :lol:  

önskar jag vore det ibland. rolleyes.gif

och du har så rätt, jag är väldigt snäll, men petnoga, ordningsam och allt det där som en jungfru är tongue.gif
kerstin z5-6
Fast här var det en förkortning-jag menade ;
#I grunden tror jag faktiskt du är rätt snäll Virgo .
Ung som jag haha"
Ungefär som jag" , biggrin.gif fast bägge stämmer ju -LOL
Göran Carlsson, Odla.nu
CITAT (Gossen Ruda @ 04-02-2005, 22:02)
Så här står det under rubriken till Småprat:

"Trädgårdsprat i största allmänhet."

rolleyes.gif

Från början var det vår tanke att det i småprat skulle handla om lite allt möjligt som har med trädgård att göra. Numera är det i huvudsak småprat om allt möjligt. Eftersom de flesta verkar vilja ha det så finns det ingen anledning för oss att hindra det. Alla som skriver gör ju forumet till vad det är och ni får själva bestämma hur ni vill ha det. biggrin.gif

Själv tycker jag man kan behöva diskutera även annat än trädgårdsämen ibland och speciellt vid denna tiden när man inte kan ägna sig så mycket åt trädgården. Det kommer in ca. 60% fler inlägg nu jämfört med för ett år sedan och om ökningen håller i sig kommer det säkert att bli en hel del trädgårdsprat när trädgårdssäsongen börjar igen.
Nikko
Medhåll, även om odla är helt outstanding.
Hoppas de drar igång gardenportalen snart.
Fick mail från en kompis som sa att det verkade intressant.
Hurra för fler trädgårdssidor.
Snart vår biggrin.gif
amaira
Vill bara ta tillfället i akt, och tacka Göran för ett underbart forum!

wub.gif
pejori
CITAT (amaira @ 07-02-2005, 08:53)
Vill bara ta tillfället i akt, och tacka Göran för ett underbart forum!

wub.gif

instämmer till fullo.
ett jättetrevligt forum.
mulle
Förlåt mig, men jag bara gapar och undrar vad ni yrar om!?
Det är väl lyx att ha tillgång till ett kunskapsforum som detta!!!

"Småprat" ser jag som ett extra bonus. Det är väl aldrig fel att påminnas om att människor har olika åsikter - tvärtom det gör en ödmjuk och ibland leder det ju till och med till att de egna åsikterna får sig en tankeställare!

"Småprat" roar mig och relaterar rubriken till en ointressant fråga så hoppar jag över just den tråden. Enklare än så kan det väl inte bli!
(I det här sammanhanget vill jag påpeka att rubriken är viktig - skriv gärna ut vad det handlar om så slipper man öppna en tråd i onödan!)

Jag har ALDRIG tyckt att något inlägg har varit alltför elakt och påhopp tycker jag inte att man riktigt kan tala om på anonyma internet.
Däremot är många inlägg engagerade och det läser jag gärna!

Hälsningar
Mulle :wub:
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon