Sidor: 1, 2
evelina
CITAT (Blomstertanten @ 11-02-2005, 08:22)
Jag tror att jag kommit på var nallen varit ! sleep.gif

Om jag säger Honshu , börjar det brännas då Gammelnalle ?

rolleyes.gif

Men där pratar dom inte spanska!! laugh.gif laugh.gif

Det kanske är så enkelt som Teneriffa?? blink.gif

Du har ju satt griller i huvudet på oss nallen rolleyes.gif Sitter och går igenom hela världatlas. blink.gif
amaira
Nej men ... nu har jag "lurat" er ordentligt!

H.... H....., u...." Jag syftade på var Nalle hade retucherat bort ett tyskt finger på fotografiet laugh.gif . Inte var han var...

Jag tror fortfarande på Mexiko. Och jag tror att det här
CITAT
Yucatánhalvön, södra Mexiko
är det närmaste rätt svar vi kommit hittills.

Nu får jag lämnea er för ett tag, för jag ska på begravning.
Ha en bra dag alla!!
Blomstertanten
Kobe ligger ju på Honshu. Och nallen sa nått om Kobe har jag för mej unsure.gif

Honshu är den största japanska ön *upplyser*

Eller menade han Coban ? unsure.gif

I så fall var han i Guatemala !
Och det stämmer ju bättre med spanskan !
Smed
Jag gissar på Tik + anti-moll + dött djur.

Hmm, det där blev lite krystat, men om det är rätt så fattar nog Nallen...

/Smed
gammelnalle
CITAT (Smed @ 11-02-2005, 09:15)
Jag gissar på Tik + anti-moll + dött djur.

Hmm, det där blev lite krystat, men om det är rätt så fattar nog Nallen...

/Smed

Nej inte Hund- dur-as.... om min tolkning nu var rätt ??

CITAT
amaira Skickat den 11-02-2005, 08:55
--------------------------------------------------------------------------------
Nej men ... nu har jag "lurat" er ordentligt!

H.... H....., u...." Jag syftade på var Nalle hade retucherat bort ett tyskt finger på fotografiet  . Inte var han var...

Höger hörn uppe ???? JA isåfall har du rätt....

Tydligen är min kamera EXTREMT känslig för fingrar... jag har några till med fingrar på...

Kanske en kamera för Polisen ??? Fingeravtryckskamera???

wacko.gif blink.gif wink.gif

CITAT
Airamya Skickat den 10-02-2005, 23:03
Mayafolk med pelikaner på den största ön. Utan bastkjol men i shorts på en hög kulle som är ganska låg, där det inte finns några pingviner som inte kan räkna.

???? Pingviner som inte kan räkna???? DET lät spännande hur du kan ha kommit fram till det.... Kråkfåglar kan räkna.. men om PINGVINER kan det...??? och var kom de in??? och "Pingvinerna " fast det mu var Pelikaner är inte fotade på landets största Ö utan på fastlandet....

Kullen är 42m hög och den HÖGSTA av sitt slag i landet.... (men inte den största...)

Trasigt grästak, ve är en viktig odlad produkt !!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif där slutprodukten idag utgörs av två huvudsorter.....
Blomstertanten
Jag säger fortfarande Guatemala !
Där växer det agave
CITAT
Trasigt grästak, ve är en viktig odlad produkt !!!!    där slutprodukten idag utgörs av två huvudsorter.....
tequila
Airamya
CITAT (gammelnalle @ 11-02-2005, 09:43)
???? Pingviner som inte kan räkna???? DET lät spännande hur du kan ha kommit fram till det.... Kråkfåglar kan räkna.. men om PINGVINER kan det...??? och var kom de in??? och "Pingvinerna " fast det mu var Pelikaner är inte fotade på landets största Ö utan på fastlandet....

Kullen är 42m hög och den HÖGSTA av sitt slag i landet.... (men inte den största...)

Jo, det var ju just det, att det inte fanns några pingviner, utan pelikaner, och huruvida pingvinerna inte kan räkna vet jag egentligen inte mycket men jag tror dom räknar fel, speciellt om de använder det där gamla räknesättet som bygger på 20, och då blir det ju, logiskt sett, mycket svårt att verkligen komma fram till hur hög, eller låg, den där kullen verkligen är. För att inte tala om hur svårt det är att få ett vettigt svar från pelikanerna om var kullen faktiskt ligger! tongue.gif
Smed
Nej inte Hund- dur-as....   om min tolkning  nu var rätt ??

Nja, tik = "hon" var det väl mera tänkt.
gammelnalle
CITAT (Smed @ 11-02-2005, 15:05)

Nej inte Hund- dur-as....   om min tolkning  nu var rätt ??

Nja, tik = "hon" var det väl mera tänkt.

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
tyckte väl att det SÅG lite lustigt ut....

CITAT
Blomstertanten Skickat den 11-02-2005, 10:01
--------------------------------------------------------------------------------
Jag säger fortfarande Guatemala !
Där växer det agave
CITAT  
Trasigt grästak, ve är en viktig odlad produkt !!!!    där slutprodukten idag utgörs av två huvudsorter.....
tequila  

Tequila är väl bara EN sort????

fast man kan ju ta en Marguerita och en Tequila Surise.... då blir det ju två...

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Guatemala låter mycket mer intressant men är dessvärre fel...

Agave var dock helt rätt. Den andra produkten som jag sökte var Mezcal, mescal (det är den med "mask" i)

Höjden heter Nohuch Mul och ligger i Coba och är den HÖGSTA Maya-pyramiden (42m) på Yucatánhalvön i Mexico....

Största ön heter Cozumel och ligger ca 35km öster om Playa del Carmen.

så nu kan ní sluta fundera....

Jag har dock lärt mig en hel del på detta... bl.a. hur man får in sína bilder i ett album.... och en massa goda skratt...

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (gammelnalle @ 11-02-2005, 16:48)
Jag har dock lärt mig en hel del på detta... bl.a. hur man får in sína bilder i ett album....  och en massa goda skratt...

biggrin.gif  :D  :D  :D

Ja vad skulle vi göra om inte Internet och Odla.nu fanns laugh.gif biggrin.gif
jag brukar starta på morron med att läsa tråden "roliga historier"...då spelar det ingen roll om det snöar, regnar eller stormar ute...jag skrattar och är glad ändå
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon