|
Caprice
22-02-2005, 02:08
Mollys matte, klart du ska komma till mässan...! Vi tar hand om dej i storstan... Caprice
evelina
22-02-2005, 07:11
Jag kommer att åka dit på fredagen och hoppas att vi fått våra knappar. Ska naturligtvis besöka Adrian.  Och hoppas träffa andra forumister.
Sommartorparn
22-02-2005, 09:41
Oj va mycket positivt! Ni menar alltså att det är värt ett besök även om man är pank och avskyr trängsel? Tyvärr är jag bortrest just dom dagarna. Så jag får nöja mig med att prata med er som vanligt här hemmifrån, bekvämt tillbakalutad med en kopp kaffe i handen........ Ha det så kul allesammans.
Efter att ha läst inläggen i den här tråden så kan jag bara konstatera att det blir trångt på mässan och tomt på odla.nu i början av april. Spännande att få rapporter om vad ni har sett och köpt där. Ha det så kul!
mollys_matte
25-02-2005, 20:30
ok, nu har jag bestämt mig!!! Bara det finns plats kvar i bussen å inget oförutsett händer, så åker ajg på mässan den 9... Går med farmor på mässan i örerbo istället för att gå själv där helgen innan= inträde och ev inköp betalda Så då blir den ekonomiska funderingen löst också... Var hittar jag alla er då? Vad är det för knappar ni pratar om?
CITAT (mollys_matte @ 25-02-2005, 20:30) ok, nu har jag bestämt mig!!! Bara det finns plats kvar i bussen å inget oförutsett händer, så åker ajg på mässan den 9...
Går med farmor på mässan i örerbo istället för att gå själv där helgen innan= inträde och ev inköp betalda :rolleyes:
Så då blir den ekonomiska funderingen löst också...
Var hittar jag alla er då? Vad är det för knappar ni pratar om? Om du kommer till Örebromässan så får du bli den 1:a att smaka mitt Té för jag är där under dessa dagar..
Lady Hamilton
25-02-2005, 21:04
CITAT (mollys_matte @ 25-02-2005, 20:30) Vad är det för knappar ni pratar om? Här är det http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...c6d83dc19816a33
mollys_matte
26-02-2005, 09:51
CITAT (adrian @ 25-02-2005, 20:41) Om du kommer till Örebromässan så får du bli den 1:a att smaka mitt Té för jag är där under dessa dagar..  Kul! Det ska jag göra då!
Vill du ha med Rom eller kaktus smak?
mollys_matte
27-02-2005, 11:17
CITAT (adrian @ 26-02-2005, 10:12) Vill du ha med Rom eller kaktus smak? eeee... kaktus skulle jag tro... Rom har väl med alkohol att göra? har aldrig testat sånt, så kaktus blir bra
CITAT (mollys_matte @ 27-02-2005, 11:17) CITAT (adrian @ 26-02-2005, 10:12) Vill du ha med Rom eller kaktus smak? eeee... kaktus skulle jag tro... Rom har väl med alkohol att göra? har aldrig testat sånt, så kaktus blir bra  Rom KAN ha med alkohol att göra, men detta är ju bara ett Té... (ingen alkohol i detta...)
mollys_matte
28-02-2005, 17:06
CITAT (adrian @ 27-02-2005, 18:30) CITAT (mollys_matte @ 27-02-2005, 11:17) CITAT (adrian @ 26-02-2005, 10:12) Vill du ha med Rom eller kaktus smak? eeee... kaktus skulle jag tro... Rom har väl med alkohol att göra? har aldrig testat sånt, så kaktus blir bra  Rom KAN ha med alkohol att göra, men detta är ju bara ett Té... (ingen alkohol i detta...)  jag gissade iof att ni inte skulle få severa något med alkohol i på mässan Men tror ändå att kaktus är det bästa alternativet för mig!
kerstin z5-6
28-02-2005, 18:20
Det serveras alkolhol på mässan ...  Inget problem att få ett glas vin till lunchsalladen om man har lust
Eleanor
28-02-2005, 19:00
Va kul att det verkar bli en hel del som kommer till mässan! I "min" förening, (Forshaga hemträdgårdsförening) samlar vi ihop oss till ett busslass som åker upp på söndan. Det är ju det här med "alla" fynd som vi kan göra i elfte timmen.....! Så jag kommer att knalla omkring där med bl a "Zanna" som också syns här ibland. Adrians te vill jag absolut inte missa, hoppas det finns några stärkande droppar kvar även på söndan! Jag brukar bli helt såld vid "Rara växter"-montern & hos alla sällskap såklart. Ifjol fanns det mycket vackert rostigt gjutjärn....! Fick mig en vacker järnsax som jag letat efter ett tag... (Nu längtar jag redan efter att få åka iväg!!!) För min del startar vårbruket ute på riktigt efter att ha varit där, vill hem & inreda ute omedelbart
Christina i Taxinge~
28-02-2005, 19:26
CITAT (Eleanor @ 28-02-2005, 19:00) Ifjol fanns det mycket vackert rostigt gjutjärn....! Fick mig en vacker järnsax som jag letat efter ett tag... Hmmm....? Inte kan jag minnas att jag såg nåt rostigt gjutjärn - vilket bara bevisar att jag trots idogt traskande i timmar, lyckades missa nåt jag skulle velat ha/se..... Men så är det varje år - lyckas alltid missa nåt
kerstin z5-6
28-02-2005, 19:28
Men Christina ! Missade du rosspaljen ..o allt i rost ..
Christina i Taxinge~
28-02-2005, 19:29
CITAT (kerstin z5-6 @ 28-02-2005, 19:28) Men Christina ! Missade du rosspaljen ..o allt i rost ..  Öhh.... rostig rosspaljé??  Var då?
Kan man betala med Master card på mässan eller måste jag växla till mig en massa valuta? Mulle
MoniqueÖ
10-03-2005, 13:23
CITAT (mulle @ 10-03-2005, 12:42) Kan man betala med Master card på mässan eller måste jag växla till mig en massa valuta? Mulle Det är bara hos dom etablerade återförsäljarna som man kan betala med kort å stå den evinnerligt låååååååånga bankomatkön tar för mycket av den värdefyulla mässtiden så jag skulle bunkra upp med ett antal sedelbuntar om man vill göra storköp och lite färre pengabuntar om man vill hålla igen liiiiite Lycka till, själv kommer jag till mässan redan på fredagen å kanske lördan och ev även....
Eller så handlar du på krita... snygga bilder...!
Jo, Adrian, skitsnygga växter!!!! Snart går jag ut med hårtorken och smälter snön i trädgården så att jag på allvar kan börja förbereda min brutala rabatt! När ska ni i Sverige godkänna euron så att man slipper allt växeltrams?! Mulle
kristerh
10-03-2005, 15:44
CITAT (mulle @ 10-03-2005, 15:28) När ska ni i Sverige godkänna euron så att man slipper allt växeltrams?! Mulle Ja det undrar jag med  (inte för att jag behöver växla) krister
mollys_matte
10-03-2005, 20:36
CITAT (kerstin z5-6 @ 28-02-2005, 18:20) Det serveras alkolhol på mässan ...  Inget problem att få ett glas vin till lunchsalladen om man har lust  fast det är ju på matställen, inte i en monter jue! För sånt finns det ju särskilda mässor, var med mor i örebro på nån mat/vin mässa, vin delen var i ett inhängnat område där man var tvungen att visa legg för att få gå in! (ska kanske påpeka att jag är nykterist, men följde med för att slippa mammas tjat, och köpte mig ett para jättesöta små glas!)
CITAT (mollys_matte @ 10-03-2005, 20:36) CITAT (kerstin z5-6 @ 28-02-2005, 18:20) Det serveras alkolhol på mässan ...  Inget problem att få ett glas vin till lunchsalladen om man har lust :lol: fast det är ju på matställen, inte i en monter jue! För sånt finns det ju särskilda mässor, var med mor i örebro på nån mat/vin mässa, vin delen var i ett inhängnat område där man var tvungen att visa legg för att få gå in! (ska kanske påpeka att jag är nykterist, men följde med för att slippa mammas tjat, och köpte mig ett para jättesöta små glas!) Men om man säger att det är hostmedicin då??? Som tyvärr innehåller en del alkohol...
mollys_matte
11-03-2005, 11:04
CITAT (adrian @ 10-03-2005, 21:35) Men om man säger att det är hostmedicin då??? Som tyvärr innehåller en del alkohol...  Vanlig fil innehåller också alkohol...
Hannele
11-03-2005, 16:36
 Jag hoppar över, satsar på Trädgård Väst på Liseberg på Valborg istället. Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge!
160kvm stort hus
11-03-2005, 22:18
hannele.. snarare.. den som väntar på nått gott väntar ALLTID för länge...
*ler*
Du som skulle till Älvsjömässan och undrade om man kan gå ut och lasta grejer i bilen och sen gå in igen.Det rekommenderas INTE inbrott i bilar är tyvärr alltför vanligt.Men det finns ställen som man kan lämna in grejer som är för tunga att bära på . Säbyholmsskolan (jordbruk och trädgårdsutbildning) brukar fixa förvaring , jag har för mig att det inte ens kostar nåt men att man kan ge frivilliga bidrag,som uppskattas.det är jättebra !
Åsa, mälardalen zon 2
12-03-2005, 09:01
CITAT (Salvia @ 11-03-2005, 22:46) Du som skulle till Älvsjömässan och undrade om man kan gå ut och lasta grejer i bilen och sen gå in igen.Det rekommenderas INTE inbrott i bilar är tyvärr alltför vanligt.Men det finns ställen som man kan lämna in grejer som är för tunga att bära på . Säbyholmsskolan (jordbruk och trädgårdsutbildning) brukar fixa förvaring , jag har för mig att det inte ens kostar nåt men att man kan ge frivilliga bidrag,som uppskattas.det är jättebra ! Rättelse: man lär sig INTE jordbruk på säbyholm, skolan har inte den inriktningen, skolan har inriktningarna: Trädgård (gymnasium, komvux, ky) + Djurvård(gymnasium+PU-utb) + Häst(gymnasium). Annars stämmer det de brukar ha hand om förvaring av varor på mässan. (anledningen att jag skickar rättelse är att skolan har svårt att locka gymnasieelever för alla tror att skolan är en jordbruksskola och väldigt få tonåringar verkar vilja bli bönder)
mollys_matte
12-03-2005, 09:05
När jag var där å hämtade lampor efter skomässan så åkte det runt polisbilar på parkeringen, för att "hålla koll" Men det var ju en fackmässa, plus att det stod båtar där också, då båtmässan skulle vara nästkommande helg. Men han jag åkte med sa att de åkte runt för att hålla koll så det inte var några inbortt, men som sagt, kanske är annat på en "publik" mässa...
Nu har jag äntligen kommit till skott!  (OBS! vitsighet!) 2003 blev den jag skulle samåka med sjuk. Då åkte inte jag heller. 2004 gick kamremmen på min bil. 2005 kändes som om det var lite för jobbigt att köra 50 mil för bara en dag, dessutom springa runt i timmar. Men: Nu har jag bokat bussresa! Så bekvämt. Den stannar några hundra meter från mitt hus, kör mig till mässan, jag kutar omkring som en galning. Försedd med alla saker som tipsats om ovan. Därefter sitta och halvsova — packad — i bussen på vägen hem. (Packad med växter alltså.) Dessutom blir det betydligt billigare!! Alltså; mer pengar att handla för. Dessutom kör denna buss bara på söndag. Fördel: Fynda växter. Nackdel: Inga Odla-vänner kvar?  ` Hoppas någon av er är där??
Den enda gången jag var där alltså för 2 år sedan så åkte jag buss, det är MYCKET skönare. Man kan läsa, äta godis somna precis när man vill utan att köra ned i diket... Bussresa ÄR mycket skönare..
Lady Hamilton
03-04-2005, 11:36
Jah! Nu är det snart dax pojkar o flickor Jag riktigt längtar dit o få se allt som man bara hört om ADRIAN ! Du har väll laddat med mycket te? ( Hoppas att min internet uppkoppling börjar fungera snart så jag slipper sitta på "bibblan" för att kunna gå ut på odla)
kerstin z5-6
03-04-2005, 11:38
Vi ses  på mässan då
Ska vara där på fredagen och lördagen. Hoppas träffa några av er! Det där teét botar det ömma fötter och tomma plånböcker?
Annie-72
04-04-2005, 21:00
Hej, vad kul det ska bli... jag är åxå nybörjare vad gäller mässan och det ska bli skoj att ev få träffa er andra. Men för oss som inte har knapp, kan vi hitta på nåt annat typ ljusblå skarf runt halsen Är ju ganska nyfiken av mig och vill åxå ha ett ansikte på nickena här..//Annie
kristerh
05-04-2005, 10:41
Hur många kommer att vara där på fredag? förutom jag förståss, anländer vid 11 tiden. krister
Caprice
05-04-2005, 11:04
Kommer att vara där på fredagen..
Caprice
160kvm stort hus
05-04-2005, 12:10
*räcker upp handen*
Jag kommer vara där och hänga på låset.. Typ.
Mitt kännetecken är nog ( inte bestämt ännu ) att jag kommer att ha en liten pirra med två ikeabackar på. Att förvara växter och sånt i så att dom inte går sönder.. Eller bryter ryggen på mig. ( aj aj inte ryggsäck )
Mvh G
Fredag! Direkt från Finlandsbåten till Adrians monter för att hämta mina förhandsbeställda köttätare! Det känns som Julafton... Min snälla man har redan börjat förbereda matsäcken och jag har bett honom styrketräna lite också - för säkerhets skull. Det är nämligen han som får bli kurir mellan bilen och mässan. Och kronor har jag växlat till mig... Mulle
160kvm stort hus
05-04-2005, 14:46
Hej igen!
Är det nån som sett tex rabatt biljetter eller likande i nån tidning? Brukar finnas i Dn och metro. Men jag har inte hittat nån..
Mvh G
kristerh
05-04-2005, 15:41
Om du är med i club metro så går du in för 90:- dessutom fanns det en kupong i trädgårdstidningen som en hel del här inte gillade, den som blev omgjord till inrednings/trädgårdstidning, kommer inte ihåg vad den heter krister
Med Mera tidningen om man är medlem i Coop.
I senaste AoT finns rabattbiljett! Mulle
160kvm stort hus
06-04-2005, 07:49
Tack! Jag är medlem i både metro och coop.. Få se vilken som är billigast.. *ler*
Men vad är Aot?
Allt om?? Trelleborg?
Mvh G
160kvm stort hus
06-04-2005, 07:50
ÅÅÅÅÅåååååhhh!!!
Ibland är jag så dum att klockorna stannar.... ( får skylla på att det är tidigt på morgonen )
Allt om trädgård är det väl?
Mvh G
Åsa, mälardalen zon 2
06-04-2005, 07:53
Kupong finns även i hemträdgården + det står i hemträdgården att om man är medlem i rst så kan man visa upp sitt medlemskort i montern på mässan och ska då få en present. Såhär ser tidningen hemträdgården ut: http://www.odla.nu/rst/index.shtmlHar för mig att det även stod i hemträdgården att de skulle ha något erbjudande på mässan till de som vill gå med i rst.
Allt om Trädgård, ja! Och det nummer som låg i lådan igår, nr. 6, är dessutom extra härlig njutningsläsning! Och så presenteras en åländsk trädgård.... Mulle
Sabina L
08-04-2005, 11:28
Jag ska dit imorgon lördag! Är det någon som redan varit på mässan och sett något extra intressant?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|