Full version: Feng Shui
Sidor: 1, 2
Betty
CITAT (Tezzla @ 27-09-2007, 17:49) *
Kan man inte vara intresserad av att höra andras resonemang? Måste jag tro på Feng Shui för att få starta en tråd om det?

Herregud!

Klart man kan! Äsch ta inte åt dig, ...bara för att hon har käkat taggtråd till middag trostar.gif
Förresten, jag tror inte på Feng Shui jag heller, kan inte ens uttala det rätt. rolleyes.gif
Berith
Jag tycker att Feng Shui är strunt. blush.gif
Snöflinga
CITAT (Tezzla @ 27-09-2007, 17:49) *
Kan man inte vara intresserad av att höra andras resonemang? Måste jag tro på Feng Shui för att få starta en tråd om det?

Herregud!

Bry dig inte 000.gif Hannele har den lilla egenheten att istället för att skapa egna trådar ta fram andras gamla no.gif Tycker det är synd, eftersom det dels är obehagligt för nytillkomna odlaiter som startat något liknande ämne ... man känner sig snopet lurad när man upptäcker att tråden är flera år gammal duh.gif Det tar, som i detta fallet, bort utrymme för nya ämnen som snabbt försvinner om den gamla tråden repriseras flera ggr.
Tezzla
Betty och Snöflinga: Nej, jag tar inte åt mig såtillvida att jag blir ledsen. Det ska mycket mer till för det. MEN jag måste erkänna att jag blir jädrans irriterad (vilket förmodligen var Hanneles syfte så grattis Hannele, du lyckades) Jag startar en tråd utifrån en artikel och vips så har Hanneles lyft fram TRE gamla trådar om ämnet. En av dessa trådar är från 2004! Jag tycker det är både ohyfsat och fult och lusten går liksom ur en.

Ähh, nu ska jag inte ge Hannele mer glädje så jag slutar nu.
Lisbeth zon2
Det finns väldigt mycket intressant att läsa i gamla trådar, bra när någon lyfter fram bra trådar.
Tezzla
CITAT (Lisbeth zon2 @ 29-09-2007, 12:38) *
Det finns väldigt mycket intressant att läsa i gamla trådar, bra när någon lyfter fram bra trådar.

Underligt bara att de lyfts fram när det startats en ny tråd i ämnet. TRE gamla trådar varav en är från 2004. Varför har de inte lyfts fram innan?
Betty
CITAT (Lisbeth zon2 @ 29-09-2007, 12:38) *

Jag tycker att man kan använda sökfunktionen om man vill läsa gamla trådar.
Lisbeth zon2
CITAT (Tezzla @ 28-09-2007, 12:01) *
En av dessa trådar är från 2004!

Varför sparas gamla trådar, om man inte får ta fram de intressanta?
Får man inte ta fram gamla bra råd, är det slöseri med bra inlägg.
Hela Odla kan väl inte bara vara dagsaktuellt chatt?
Boxer
CITAT (Reserv @ 12-06-2005, 17:41) *
Hannele, du letar i fel avdelning, pajerna hittar du under recept avdelningen tongue.gif Ursäkta, kunde bara inte låta bli laugh.gif rolleyes.gif

Reserv! Du är underbar smiley_small_hug.gif Jag har saknat dig så - vem du än är - jag skiter i vilket!
Tezzla
CITAT (Lisbeth zon2 @ 30-09-2007, 11:39) *
Varför sparas gamla trådar, om man inte får ta fram de intressanta?
Får man inte ta fram gamla bra råd, är det slöseri med bra inlägg.
Hela Odla kan väl inte bara vara dagsaktuellt chatt?

Men dessa tre trådar plockades ju fram av Hannele enbart för att jag råkade skriva en ny tråd! Vad signalerar det, tycker du?

CITAT (Boxer @ 30-09-2007, 12:07) *
Reserv! Du är underbar smiley_small_hug.gif Jag har saknat dig så - vem du än är - jag skiter i vilket!

Reserv skrev detta för två år sedan...
Boxer
CITAT (Tezzla @ 30-09-2007, 12:08) *
Reserv skrev detta för två år sedan...

Shit! blush.gif whistling.gif duh.gif
Sailor Pluto
Lustigt att "provokatören" försvann från tråden så snabbt g.gif ... Anar man kanske ett mönster?
Tezzla
CITAT (Sailor Pluto @ 30-09-2007, 14:07) *
Lustigt att "provokatören" försvann från tråden så snabbt g.gif ... Anar man kanske ett mönster?

yes.gif
Hannele
CITAT (Betty @ 29-09-2007, 17:35) *
Jag tycker att man kan använda sökfunktionen om man vill läsa gamla trådar.

Tyvärr använs sökfuntionen väldigt lite, annars skulle vi inte ha 300 likadana liguster-trådar. crying.gif
KURT
CITAT (Hannele @ 30-09-2007, 21:32) *
Tyvärr använs sökfuntionen väldigt lite, annars skulle vi inte ha 300 likadana liguster-trådar. crying.gif

Det får man nog acceptera, så fungerar ett forum. Och ibland kommer det ju faktiskt till lite ny information efter hand, sedan gäller det bara att komma i håg vad som skrivits i de andra 299 trådarna också!
kira
Mår man bra av Feng Shui så är det ok.Kosmos o jordenergins samverkan som oxå påverkar människan...sen är det många som tror att de MÅSTE ha kinesiska symboler i form av drakar,statyer.Det som får oss att må bra är huvudsaken,då går det bra med vilken symbol som helst.
Att spara på saker för att man måste eller även om de ger dåliga minnen är inte bra.enl.FengShui är det bättre då att ge bort eller kasta dem för att skapa nytt ny energi som man mår bra av.
Sist o slutligen anser jag att var o en må bli salig på sin tro.
KURT
CITAT (kira @ 01-10-2007, 18:35) *
Mår man bra av Feng Shui så är det ok.Kosmos o jordenergins samverkan som oxå påverkar människan...sen är det många som tror att de MÅSTE ha kinesiska symboler i form av drakar,statyer.Det som får oss att må bra är huvudsaken,då går det bra med vilken symbol som helst.
Att spara på saker för att man måste eller även om de ger dåliga minnen är inte bra.enl.FengShui är det bättre då att ge bort eller kasta dem för att skapa nytt ny energi som man mår bra av.
Sist o slutligen anser jag att var o en må bli salig på sin tro.

Nu kan jag visserligen inget om Feng Shui, men det där tycker jag låter som en vanlig beskrivning av en LSD tripp, ingår det att man skall äta, eller slicka på något?
Piccante
CITAT (KURT @ 01-10-2007, 19:38) *
Nu kan jag visserligen inget om Feng Shui, men det där tycker jag låter som en vanlig beskrivning av en LSD tripp, ingår det att man skall äta, eller slicka på något?

rotfl.gif rotfl.gif
Hannele
CITAT (KURT @ 01-10-2007, 05:38) *
Och ibland kommer det ju faktiskt till lite ny information efter hand

Ja, och inte fel att ta vara på det gamla heller.
kira
CITAT (KURT @ 01-10-2007, 18:38) *

Just det ,tydligen så kan du inget om Feng Shui eftersom du uttalar dig på detta viset.Lite respekt kan man väl visa för andras tankar.
lena:-)
Och lite humor skadar inte en debatt heller........
" respekt" 000.gif

kira
Jag ser inte påståenden om LSDtrippar som humor.....

Bee
CITAT (KURT @ 01-10-2007, 19:38) *

Det fina i kråksången med "sinnesutvidgande" må-bra-terapier är att det är lagligt och naturligt, dvs kicken kommer från insidan av en själv smile.gif Inga kroppsfrämmande tillskott här inte smile.gif

Tänk om narkomanerna kunde komma på det - men det är kanske en av anledningarna till att en del som blivit drogfria går över till religion. Hm En smula off-topic, jag vet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon