|
fruberglund
24-02-2005, 15:50
CITAT (Agger @ 24-02-2005, 15:03) Vi är väl inget särskilt folkslag!!! Vilket folkslag tillhör du själv??? Indian, eller eskimå?  Å pistvakt...? så ser alla byaungkarlar ut, t om en skånsk. Vad ska man kalla det då??? Landskapsutseende  Själv är jag född dalkulla men är numera smålänning och nu när jag tänker efter så har nog mitt utseende inte förändrats för det (och jag har inte blivit snålare heller). Det är nog som sagt bara "fördomar" om hur personer från vissa landskap är och ser ut...Obs! inte jag som hittat på detta) Örebroare - gnälliga Smålänningar - snåla Norrlänningar - långsamma, tröga Dalkullor - vallar kor i landskapsdräkt Skåningar - dryga osv. osv. Har svårt att tro att inte du själv har egna uppfattning om hur vissa är eller ser ut. Inte meningen att skapa uppståndelse med att Kerstin inte såg ut som en norrlänning...mest menat som ett skämt, därav den leende gubben bakom..Detta var dock inte elakt menat så JAG BER SÅ MYCKET OM URSÄKT TILL ALLA NORRLÄNNINGAR SOM KÄNNER SIG PÅHOPPADE! Jag kommer dock inte be om ursäkt om jag i fortsättningen skapar uppståndelse eller om om folk missförstår mig, det är upp till var och en att tolka det man läser som humor eller påhopp, jag är dock inte en påhoppande person utan rätt snäll om jag får säga det själv. Det hindrar dock inte att jag säger vad jag tycker eller faller mig in..Så fick jag det sagt också  Tråkigt att det uppfattade så och att även den här tråden nu blev förstörd med småtjafs *suck*
ninnisky
24-02-2005, 16:07
CITAT (Yin o Yang @ 24-02-2005, 10:51) Här är jag på Kinesiska Muren maj 2004 :) . Jisses :o det är snart 1 år sedan! Undrar om inte jag satt i en annan "glugg" någon annnanstans på muren nästan samtidigt. På mig blev det inga bilder eftersom jag var kameramannen. Det kommer album så småningom Jisses, säger jag också, att tiden går så fort
Va kul att se lite "nya ansikten"...finns själv i den gamla tråden som Felix matte länkat till...
kerstin z5-6
24-02-2005, 17:12
CITAT (fruberglund @ 24-02-2005, 15:50) CITAT (Agger @ 24-02-2005, 15:03) Vi är väl inget särskilt folkslag!!! Vilket folkslag tillhör du själv??? Indian, eller eskimå?  Å pistvakt...? så ser alla byaungkarlar ut, t om en skånsk. Vad ska man kalla det då??? Landskapsutseende  Nej, Nej, Nej! Nu missförstod du mej totalt. Jag hade ju också en glad gubbe efter min text  nåja, glad o glad, men rolig iall fall Nu skall vi icke träta! Jag är faktiskt också snäll av mej, snudd på menlös. Och du hade faktiskt lite rätt i ordvalet folkslag... är ju en liiiiiten aning same, men utan kolt och inga renar har jag heller. Dessutom har jag dalablod i ådrorna med för den delen, jag är alltså en.... blandras Nu släpper JAG detta, har fått förklara mej, så nu kanske jag kan sova gott inatt
Tja.. Jag kan väl förstora bilden jag har sin signatur...  (När jag går in på länken till den andra tråden ser jag inte alla bilder. Är många med såna där kryss.. Och inte kan jag högerklicka på den för att se heller..)
CITAT (cic @ 24-02-2005, 18:39) (När jag går in på länken till den andra tråden ser jag inte alla bilder. Är många med såna där kryss.. Och inte kan jag högerklicka på den för att se heller..) Troligen ligger inte bilderna kvar, så det är döda länkar... Så här såg jag ut i den gamla tråden, och inte mycket har ändrats sen dess tror jag...
gammelnalle
24-02-2005, 19:06
CITAT (renate @ 24-02-2005, 13:53) Jag är en rostok,syns det inte? nähe kanske inte,har inga rostaggar i fingrarna just nu.Mitt lilla "rosariet" är utanför fönstret där jag står.Jag vet man ser nästan bara grannens garage.  :unsure: :( Jaså du är tyska du??? Rostok ligger väl i Tyskland???
CITAT (gammelnalle @ 24-02-2005, 19:06) CITAT (renate @ 24-02-2005, 13:53) Jaså du är tyska du??? Rostok ligger väl i Tyskland???  Jaaaaaaaaaaaa jag är faktiskt tyska,och Rostok ligger i det forna Östtyskland så de så.
kerstin z5-6
24-02-2005, 19:18
japp -döda trådar - bilden borta ur album tex
fruberglund
24-02-2005, 19:19
[/QUOTE] Nej, Nej, Nej! Nu missförstod du mej totalt. Jag hade ju också en glad gubbe efter min text  nåja, glad o glad, men rolig iall fall Nu skall vi icke träta! Jag är faktiskt också snäll av mej, snudd på menlös. Och du hade faktiskt lite rätt i ordvalet folkslag... är ju en liiiiiten aning same, men utan kolt och inga renar har jag heller. Dessutom har jag dalablod i ådrorna med för den delen, jag är alltså en.... blandras Nu släpper JAG detta, har fått förklara mej, så nu kanske jag kan sova gott inatt  [/QUOTE] Vad skönt  Då var det nog jag som missförstod DIG. Ja, ingen är perfekt, inte ens jag  Fast jag tyckte din gubbe såg lite elak ut Då lägger vi det åt sidan och gläds åt alla nya ansikten vi får se...vad det än är för "folkslag" på dem
Finns med i den gamla tråden jag...Kul att se alla!
Det var ju en rolig tråd det här. Jag har också en bild på mig till vänster. Eftersom flera har svartvita bilder på gamla kändisar tyckte jag att det var roligt med en svartvit bild på mig själv;-). Lasse
Lajo! Vilken helfestlig bild du har med solrosen i ditt album!!
Emmaibäcka
25-02-2005, 07:44
Här är jag! och som alltid med min hund bredvid mig....Ingen granne skulle känna igen mig om jag kom gående själv....
CITAT (estet @ 24-02-2005, 23:07) Lajo! Vilken helfestlig bild du har med solrosen i ditt album!! Ja, men vad sa grannen??
stennie
25-02-2005, 09:42
CITAT (Agger @ 25-02-2005, 09:36) CITAT (estet @ 24-02-2005, 23:07) Lajo! Vilken helfestlig bild du har med solrosen i ditt album!! Ja, men vad sa grannen??  Hade jag varit granne, hade jag sagt TACK!!!!
gammelnalle
25-02-2005, 10:06
CITAT (amaira @ 25-02-2005, 06:48) Gamla nallar och vampyrer göre sig ej på bild... de försvinner liksom... men tänk dig en lurvig tjock sak (massor av hår i ansiktet)
stennie
25-02-2005, 10:14
Små Nallar blir bra på bild.... Här är jag och min "Nalle"
Yin o Yang
25-02-2005, 10:24
CITAT (ninnisky @ 24-02-2005, 16:07) Det kommer album så småningom  :rolleyes: :rolleyes: Antar att Du kollat mitt album  . Ett urval bilder av alla hundratals vi tog  . Fast alla togs inte med digitalkamera, för jag vill göra fotoalbum med biljetter, inträdesbiljetter, kvitton och matsedlar. Det är så roligt  för då gör man ju resan en gång till.
Försökte klippa in en bild på mig från mitt album men fick svar. Ledsen, dynamiska sidor i IMG-taggar är inte tillåtet Fattar ingenting. http://www.odla.nu/album/data/ah56/tb_1785_p23334.jpg
CITAT (ah56 @ 25-02-2005, 10:44) Försökte klippa in en bild på mig från mitt album men fick svar. Ledsen, dynamiska sidor i IMG-taggar är inte tillåtet Fattar ingenting. Du får klicka upp din bild i albumet så att den blir större än den där lilla tumnageln och sedan högerklicka på fotot, välj egenskaper, kopiera adressen som visas där (förutom http - d.v.s. börja kopiera från www.odla .....) och sedan när du väl är inne i inlägget så trycker du på knappen Bild och klistrar in adressen. Testa så får du se!
kerstin z5-6
25-02-2005, 11:05
eller kopera rubbet o sudda http i rutan vid inklistrandet
Heddas matte
25-02-2005, 11:16
Här är jag och Hedda när hon var 4 veckor, ett par av hennes tio syson kom också med på bilden.
CITAT (ah56 @ 25-02-2005, 10:44) Försökte klippa in en bild på mig från mitt album men fick svar. Ledsen, dynamiska sidor i IMG-taggar är inte tillåtet Fattar ingenting. http://www.odla.nu/album/data/ah56/tb_1785_p23334.jpgAh56/Annika. Om du - när du ska skriva svar - klickar på BILD-rutan ovanför skrivfältet, och klistar in dina bild-egenskaper i rutan som då kommer upp, så funkar det.  Jag klistrade in det du skrivit, fast utan "tb_" (som står för thumbnails, dvs "visar liten översiktsbild") Varför dessa adresser (egenskaper) blir till en länk i inlägget, begriper jag inte alls. Vet inte om du blev något klokare ... det blev inte jag
Jag klistrade in exakt det du skrivit, även med http! Det är ju med i adressen! Exakt likadant, med tb och allt, ser bilden ut såhär:
 Så här ser lilla jag ut
 Å här är jag! Det är jag på den lilla bilden oxå, men kanske för en sisådär 27 år sen.
fruberglund
25-02-2005, 12:56
CITAT (amaira @ 25-02-2005, 11:51) Vad har du tänkt göra med den GURKAN Nä, usch, nu kom visst min elaka sida fram i alla fall, f´låt  (När min man fyllde 30 så fick jag en hemodlad gurka av grannarna så jag skulle ha nåt roligt att göra också, fast den var inte alls lika stor som din  )
Oj oj nu kom jag med i massupplaga. Gurkan ja. Jag kan säga att jag åt squash i en mängs former. Stekt, grillad, riven mm. Squash (i pallkrage) var det enda som blev mycket av på min kolonilott.
fruberglund
25-02-2005, 15:32
Angående solrosen i mitt album..... Jag fick en påse solrosfrö och en utmaning på en familjemiddag. Vi skulle se vem som kunde odla fram den högsta solrosen. Eftersom jag är den ende som bor i lägenhet var jag ju uträknad.....men jag vann faktiskt med mina 4,7 meter. Själv fick jag ju aldrig se solrosen blomma men min granne tyckte den var fin. /Lasse
Brandklipparen
25-02-2005, 21:40
CITAT (Brandklipparen @ 25-02-2005, 21:40) Här finns en bild på mig (jag sitter vid bordet) Mja...? Jag vet inte om du syntes så bra. Var är fotot taget? Jag tycker det ser ut som ett ånglok.
Snöflinga
25-02-2005, 22:36
CITAT (Brandklipparen @ 25-02-2005, 21:40) Här finns en bild på mig (jag sitter vid bordet)   Äsch, den bilden är ju inte ny den har jag sett lääääänge.
Sulawesii
26-02-2005, 09:58
Tufft med solrosen på balkongen!!
CITAT (Lajo @ 25-02-2005, 20:46) Angående solrosen i mitt album..... Jag fick en påse solrosfrö och en utmaning på en familjemiddag. Vi skulle se vem som kunde odla fram den högsta solrosen. Eftersom jag är den ende som bor i lägenhet var jag ju uträknad.....men jag vann faktiskt med mina 4,7 meter. Själv fick jag ju aldrig se solrosen blomma men min granne tyckte den var fin. /Lasse  Fan, den var grym... (vad gav du den???) Var det i Söder?
CITAT (ah56 @ 25-02-2005, 15:05) Oj oj nu kom jag med i massupplaga. Vad är det lilla röda? Bautasmultron? obs! lägg märke till mannen i bakgrunden - han med gatlyktan på huvvet! 
CITAT (Berith @ 26-02-2005, 10:36) Vad är det lilla röda? Bautasmultron?  Nej det är ett trädgårdshallon.
Mitt solrostips är som med allt annat: vatten och gödning. Jag hade en ordentligt stor kruka med vanlig blomsterjord. Det gick åt mängders med vatten och som gödning använde jag flytande blåkorn i svag dos varannan dag. Balkongen är i söderläge med sol fram till klockan 17.00 under sommaren. //Lasse
Får jag gissa var bilden är tagen med Brandklipparen vid ångloket?? *viftar med handen* -Nora!!! Annlouice
elleave
27-02-2005, 00:21
Här är jag:
zaaritha
27-02-2005, 00:34
Eftersom chocken antagligen skulle bli för stor för er, så avstår jag från att visa hur jag ser ut!!...........
CITAT (zaaritha @ 27-02-2005, 00:34) Eftersom chocken antagligen skulle bli för stor för er, så avstår jag från att visa hur jag ser ut!!........... Inte för mig  ! (men kanske för dig?) Ibland är det skrämmande att visa sig... Mycket mer skrämmande än att se andra  .
CITAT (adrian @ 24-02-2005, 08:32) CITAT (estet @ 23-02-2005, 23:49) CITAT (Airamya @ 23-02-2005, 22:43) Men... återigen reagerar man på det som finns BAKOM dej , Adrian!  Är det en kåta?! Det var det första jag såg också! Tyvärr Adrian.  (nästa gång så ställer jag mig bakom på mina bilder...)  Jag såg kåtan först när någon nämnde det.....;-) Först såg jag den lille snögubben på pulkan:-) och sen hans ursnygge pappa......................
CITAT (Agger @ 24-02-2005, 15:03) Vi är väl inget särskilt folkslag!!! Vilket folkslag tillhör du själv??? Indian, eller eskimå?  Å pistvakt...? så ser alla byaungkarlar ut, t om en skånsk. Själv ser jag ut som en vit afrikan, och är väldigt stolt över det ;-) En kompis tyckte jag liknade en inuit på ett kort, och några gånger har jag själv tyckt jag ser ut som en kines... Jag är av folkslaget "jordbo" (född och uppvuxen i bohuslän)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|