|
TeliaNet
03-03-2005, 20:58
har träffat 2 medlemmar härifrån på riktigt. är det nån mer som träffat nån i verkligheten?
gammelnalle
03-03-2005, 20:59
TeliaNet
03-03-2005, 21:03
i know
Träffas i RL?? Hmmm kan man göra det?? Hur går det till? Som Web-cam fast likom mera .. ja ni fattar nog.....
Sulawesii
03-03-2005, 21:10
Näpp. Tycker att det är bra som det är!
kerstin z5-6
03-03-2005, 21:11
Jag har träffat Helen Bjursberit Fiffiga frun >Anna Nv -Ullet ,Hannele , Ingrid på Västkusten Sylvia -såg jag bara på håll  Alpiner i Halmstads Bernt, vid olika tillfällen .. hoppas jag inte glömde nån nu ... Fler blir det på mässan hoppas jag
Christina i Taxinge~
03-03-2005, 21:14
Du glömde mig!
Jag har träffat fler än en men mindre än tio.
kerstin z5-6
03-03-2005, 21:18
Jämrarns Chistina -..jag kände på mej att nån fattades-Flåt  .. säkert fler ... skyller på ont i halsen -  o kort men bra minne ..
Eva i Skåne
03-03-2005, 21:19
CITAT (Ralf @ 03-03-2005, 21:08) Träffas i RL?? Hmmm kan man göra det?? Hur går det till? Kan man det???  Hur går det till? Vissa man pm:ar med får man god kontakt med och får lust att träffa. I somras träffade jag tre stycken i Nybro över ett veckoslut. Vi pratade, bytte växter och hade trevligt. Sen har jag träffat några skåningar som jag bytt växter med och en av dem träffar jag regelbundet numera. Odla är en källa till glädje, på flera sätt. Vilka var frågan - Ingegerd, Annki, Gunvor, Ann, Viveca och nån till.
Christina i Taxinge~
03-03-2005, 21:30
Har träffat Fenja, Oldwolfie, Exotic, Sylvia (och hennes Bernt), Ingrid på Västkusten, Maimiti, Pejori, Adrian, Louise i Göteborg, Hannele, grodchen, Towanda och Hoyan... hmmm.. är det nån som jag har glömt?
netaave
03-03-2005, 22:32
Jag har träffat Bjäbban! Ja, också elleave förstås
Bjäbban
03-03-2005, 22:51
Ja!
TeliaNet
03-03-2005, 23:17
tänk att ni sett så många. sjlälv har jag träffat gammelnalle idag och adrian en anna gång.
fruberglund
03-03-2005, 23:55
CITAT (Ina @ 03-03-2005, 21:53) Har träffat Fenja, Oldwolfie, Exotic, Sylvia (och hennes Bernt), Ingrid på Västkusten, Maimiti, Pejori, Adrian, Louise i Göteborg, Hannele, grodchen, Towanda och Hoyan... hmmm.. är det nån som jag har glömt?  Väldigt blandad kompott. Jag har inte träffat någon, antagligen för att jag är här och alla andra är där borta nånstans....  Eller kanske mest för att det inte funnits nåt tillfälle. Än!
CITAT (Berith @ 04-03-2005, 07:28) CITAT (Ina @ 03-03-2005, 21:53) Har träffat Fenja, Oldwolfie, Exotic, Sylvia (och hennes Bernt), Ingrid på Västkusten, Maimiti, Pejori, Adrian, Louise i Göteborg, Hannele, grodchen, Towanda och Hoyan... hmmm.. är det nån som jag har glömt?  Väldigt blandad kompott. Jag har inte träffat någon, antagligen för att jag är här och alla andra är där borta nånstans....  Eller kanske mest för att det inte funnits nåt tillfälle. Än!  Jadu - blandad kompott kan man väl kalla det! Några av dom är vänner som jag träffar irl rätt ofta och någon har jag till och med dragit hit. Du kunde ju faktiskt varit med i kompotten också... men det kom ju käppar i hjulet när jag skulle "våldgästa" dej.
Ingen. Jag sitter här och "ensamvargar" bland mina blommor, som Ferdinand ungefär *sniffar belåtet på en liten krukväxt som har börjat blomma* Får väl bjuda på kaffe (och eget örta-te) (och kanske lite gräsklippning till någon som saknar egen gräsklippare  ) i min blommande trädgård kanske - nån gång när ensamvargen sover. Skulle vara roligt. Är inte så mycket för trädgårdsmässor och sånt, för "tillfället". Så mycket folk att "Ensamvarg" börjar yla så jag ändå inte kan koncentera mig på växter och sånt.
CITAT (Ina @ 04-03-2005, 07:43) Jadu - blandad kompott kan man väl kalla det! Några av dom är vänner som jag träffar irl rätt ofta och någon har jag till och med dragit hit. Du kunde ju faktiskt varit med i kompotten också... men det kom ju käppar i hjulet när jag skulle "våldgästa" dej. :( Dom "käpparna" umgås jag inte med längre!  Vete sjutton om jag vågat vara med i den kompotten, som sagt... väldigt blandad. Fast du är välkommen igen! Senare... när jag fått mer ordning på trädgården.
Blomstertanten
04-03-2005, 08:36
Jag har "bara" träffat Adrian och hans brutala blommor ! Var i hans affär och köpte en Hasse , som tyvärr har gått till dom sälla jaktmarkerna nu. Hasse alltså , inte affären. Men Adrian kände nog inte igen mig Skulle kanske ha haft på mig den lilla blå
Jag har inte träfffat någon än, men jag hoppas att jag får syn på någon Odlait på trädgårdsmässan i Malmö på söndag.
Ciczi
Airamya
04-03-2005, 08:59
Jag har inte träffat någon men så har jag ju inte varit speciellt aktiv här så länge heller... Däremot har jag planer  Ska träffa Fenja i vår och tänkte dricka 'brutal-té' med Adrian när han kommer till Liseberg
Blomstertanten
04-03-2005, 09:06
 Nu skäms jag verkligen ! Glömde ju bort LisaPalm ! Förlåt Lisa ! Fast henne kände jag ju innan jag hittade hit , så det kanske inte räknas
Caprice
04-03-2005, 11:59
Har oxå träffat några härifrån... Ingen nämnd, ingen glömd... Caprice
CITAT (Eva i Skåne @ 03-03-2005, 21:19) I somras träffade jag tre stycken i Nybro över ett veckoslut. Vi pratade, bytte växter och hade trevligt. I Nybro!  Därifrån kommer ju jag, men jag har inte träffat någon där! Men jag bor ju inte där längre...
Har träffat några stycken, bl.a. på STA-möten, när jag har varit och lyssnat på trädgårdsföredrag och liknande.
CITAT (Airamya @ 04-03-2005, 08:59) Jag har inte träffat någon men så har jag ju inte varit speciellt aktiv här så länge heller... Däremot har jag planer :D Ska träffa Fenja i vår och tänkte dricka 'brutal-té' med Adrian när han kommer till Liseberg  Ledsen men jag kommer INTE till Liseberg, de har strulat till det ordentligt och la ut Brutala Blommor + min föreläsning trots att jag avanmälde oss för länge sedan, jag vet inte hur de jobbar där borta egentligen...(?).
CITAT (Blomstertanten @ 04-03-2005, 08:36) Jag har "bara" träffat Adrian och hans brutala blommor ! Var i hans affär och köpte en Hasse , som tyvärr har gått till dom sälla jaktmarkerna nu. Hasse alltså , inte affären. :P Men Adrian kände nog inte igen mig Skulle kanske ha haft på mig den lilla blå  Kände VISST igen dig för du var där med en bekant, eller hur? Och hon pratade mer än vad du gjorde...? (jag tror det ialla fall...? )
Jag har träffat en hel del, "alla" "känner" ju igen mig, när jag har mitt foto o allt på Forumet.... Men jag vet inte alltid vilka jag träffar, alla kommer ju inte fram och presenterar sig, fast det vore ju kul on ni gjorde det! Det kanske hjälper när vi går runt med de nykomna Odla-knapparna! Det är väl självklart att om man ser en sådan knapp på någon annan så kastar man sig fram och tar tag i en! OK??
Jag har inte träffat nån vad jag vet mer äm Tumbalotta och hon är ju inte så aktiv på detta forumet precis...Mannie, min granne är medlem men inte heller särskilt aktiv...typ 1 inlägg på flera år..  men det var ändå hon som lurade hit mig.. Får väl se om det dyker upp odla-märken på folk nu...det kan ju finnas folk man inte har en aning om att de är odlaiter.. Jag och ariana har pratat lite om att ses eftersom vi bor inte alltför långt ifrån varandra..
Airamya
04-03-2005, 15:32
CITAT (adrian @ 04-03-2005, 14:34) Ledsen men jag kommer INTE till Liseberg, de har strulat till det ordentligt och la ut Brutala Blommor + min föreläsning trots att jag avanmälde oss för länge sedan, jag vet inte hur de jobbar där borta egentligen...(?).  Ja, där ser man. Change of plans... Då får jag väl besöka dig i butiken nästa gång jag ska till Örebro då  Bjuds det på té där med?...
Jag har haft den stora glädjen att träffa 12 st Odla-medlemmar i levande livet, bl a Eva i Skåne. De flesta dock från Stockholmstrakten. Det är fantastiskt kul!
Tycker jag med, Annki... /Sanna (som alltså är en av de 12 Annki har träffat...)
CITAT (Airamya @ 04-03-2005, 15:32) CITAT (adrian @ 04-03-2005, 14:34) Ledsen men jag kommer INTE till Liseberg, de har strulat till det ordentligt och la ut Brutala Blommor + min föreläsning trots att jag avanmälde oss för länge sedan, jag vet inte hur de jobbar där borta egentligen...(?).  Ja, där ser man. Change of plans... Då får jag väl besöka dig i butiken nästa gång jag ska till Örebro då  Bjuds det på té där med?... Meddela mig innan bara...
CITAT (Berith @ 04-03-2005, 08:06) Dom "käpparna" umgås jag inte med längre!  Vete sjutton om jag vågat vara med i den kompotten, som sagt... väldigt blandad. Fast du är välkommen igen! Senare... när jag fått mer ordning på trädgården.  Hehe.. kommer gärna när tillfälle gives!! OCh om det bara var jobbiga "käppar" så har du gjort rätt i att sluta umgås med dom!!
Har bara träffat två Odla medlemmar från Västerås, Carina och Eva. Vi shoppar växter på Åsby trädgård, mässan och Carina är rosfantast så vi sambeställer från Flora Linnea. Byter sticklingar, fröer och fikar ihop, trevligt. Hoppas få syn på någon av er andra på mässan
Anki på Öland
04-03-2005, 20:58
Hade det jättestora nöjet att ha Oldwolfie, Evelina, Fenja, Anne och Smekajsa härnere över en helg. En urtrevlig helg med mycket skratt och lite trädgård i snöstormen. Anki
Lady Hamilton
04-03-2005, 21:11
CITAT (Sylvia @ 04-03-2005, 14:56) Det kanske hjälper när vi går runt med de nykomna Odla-knapparna! Det är väl självklart att om man ser en sådan knapp på någon annan så kastar man sig fram och tar tag i en! OK??  Ja ser jag någon av er på Nordiskaträdgårdar 9/4 12,00-18,00 är det stor risk att även jag kommer fram o hälsar. Själv har jag tyvärr inte beställt någon knapp. Och Adrian.......... dig kan man ju stå o "tjyvkika" på innan man går fram,  om det nu inte är för mycket folk just vid din monter.................. Jag vill ju "inte störa"
Hej Sanna! Och alla ni andra som berikat mitt liv! Förlåt att jag inte namngav er! Men jag ska fixa det på en gång: Sanna - en underbar tjej som odlar kryddor, tomater m m och generöst delade med sig förra våren då jag misslyckades med allt! Sollan - det gladaste nybörjaren jag någonsin träffat! Det bara växer ut sticklingar runt hela henne! Sen har hon sorgmyggor i handväskan. Men vem har inte det? Vi köpte såjord på samma ställe! Anne - en generös underbar odlarvän från Småland, som vi besökte i våras. Adrie-Ann - en lika generös och duktig odlare som vi också träffade på resan. Eva i Skåne - härlig tjej med odlarförutsättningar man avundas. Gunvor - lika härlig tjej. Vi delade bil till Småland och jag har sällan haft trevligare. Hjärtat på rätt ställe! Towanda - mellanlandade i Sthlm och hämtade en liten Papegojblomma. Hoppas den överlevde! Oldwolfie - det var kul att träffa "sagodrottningen" på nätet i verkligheten. Du var precis den jag föreställt mig. Gmaster - Stefan, tack för smultronjersmin m m. Och för att du kom till Bergianska förra våren. Kicki hämtade pallkragar på Lidingö för några år sedan. Och det gjorde någon mer... Förlåt, jag har glömt namnet.. Oj! Det blev 11....  och jag hoppas det blir fler!
zaaritha
04-03-2005, 21:53
Jag har tyvärr inte träffat någon! Vet inte vilka som bor i Skaraborgs Län(f.d). Vore himla trevligt att få träffa forummedlemmar!!
Har tyvärr inte träffat någon, har ingen aning om någon fler från Västernorrland finns här på Odla, jag hade tänkt åka till trädgårdsmässan i April men kan inte, annars hade jag kanske träffat några där
Lena zon 4
netaave
04-03-2005, 22:03
Jag tror det finns fler Upplänningar här, vi får väl fixa en lokalträff för oss och andra intresserade. Eller hur Marie?
*Felix matte*
04-03-2005, 22:24
Inte utan att man blir lite avis när man läser om alla träffar.
zaaritha
04-03-2005, 22:30
Ackurat!!
Copycat
04-03-2005, 23:45
..
zaaritha
05-03-2005, 00:07
Jamen--Västergötland då--som sagt!??
ninnisky
05-03-2005, 00:10
zaaritha
05-03-2005, 00:12
ninnisky
05-03-2005, 00:17
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|