Full version: Era nicnames
Sidor: 1, 2, 3
Ina
Heter Katarina "egentligen". En av min kompisar har en son som när han var liten tyckte det var för svårt att säga så det blev "Ina" istället. Jag gillade det och tyckte att det passade bra som nick när jag började surfa. Ibland är det upptaget och då brukar jag kalla mej för "Skogsina". smile.gif
Nanna
Inte så svårt.... Jag heter ju Nanna....
I början av min Internet karriär så hette jag djmugg, som är en artist som jag tyckte om när jag var yngre. Men det låter ju så fånigt smile.gif Men det får bli om mitt vanliga namn är upptaget. Har så dåligt minne med, så skulle inte komma ihåg nåt annat biggrin.gif
lilla mamma
Man kanske skulle tagit mitt riktiga smeknamn Nita-skitlita..
men det tyckte jag inte riktigt var lika roligt.. biggrin.gif
Kattgräs
Katt- för att katter är mina älsklingsdjur och det anspelar på mitt namn (som brukar vara upptaget i alla dess former).

-gräs för att jag gillar gräs (och det har med trädgård att göra).

Kattgräs (det var inte valt!) laugh.gif
Zitrus
Innan min lilla katt kom till världen gick jag runt och funderade på vad han skulle få för namn och då var glassen Solero väldigt populär i min skola. Men solero kunde han ju inte heta...men i innehållsförteckningen hittade jag ordet "Zitrus" Det ska katten få heta tänkte jag! Men visst! Sedan skulle jag skaffa en mailadress och det blev så klart något med Zitrus.... så Zitrus det blev mitt alias på nätet... (katten fick namnet Soleroo) wub.gif
Milex
Heter man Lena som flera tusentals andra får man ju hitta på något annat. Båten heter Milex smile.gif och det är dessutom ett väldigt ovanligt namn......
Det kan vara kul som omväxling för en som hade två ytterligare Lenor i klassen och har en nära väninna som naturligtvis oxå heter Lena... biggrin.gif

Men lite ovanligt är det att jag bara har ett enda förnamn. Det är inte så vanligt, eller?
AvalonC
CITAT (Airamya @ 18-03-2005, 18:08)
Aha! Ja, jag har undrat hur det kommer sig att du kallar dig för Avalon, men aldrig kommit mig för att fråga smile.gif
Ursprungligen kommer inte namnet från filmen, utan från legenden, vet du wink.gif Skulle gärna vilja se den ön du bor vid, det låter underbart...

Du är välkommen på besök, låt det bara ta dock en tid, så jag hinner plantera alla blommor så att jag får en fin trädgård att visa dig samtidigt...

Men vad gör du den 27 juni 2009?? Skulle det passa bra för dig??? tongue.gif tongue.gif

yla
CITAT (Milex @ 20-03-2005, 22:20)
Men lite ovanligt är det att jag bara har ett enda förnamn. Det är inte så vanligt, eller?

alla mina barn har bara ett förnamn var
Airamya
CITAT (AvalonC @ 21-03-2005, 06:31)
Men vad gör du den 27 juni 2009?? Skulle det passa bra för dig??? tongue.gif tongue.gif

laugh.gif laugh.gif Passar alldeles utmärkt! Jag ska försöka memorera det... laugh.gif
mulle
Då jag var riktigt liten kallade min pappa mig för Mulle. Han var sjuk då jag blev medlem och det var antagligen därför det gamla smeknamnet pluppade upp i minnet då jag skulle hitta något att dölja mig bakom....
Mulle
Annica i Sörmland
Mitt nic är inte heller så svårt att lista ut var det kommer ifrån. tongue.gif Jag heter Annica och jag befinner mig/bor i Sörmland. Hade precis flyttat hit när jag blev medlem och då ville jag ha nåt nicname med lite platsanknytning.
Klinta
Byn där jag bor i heter Klinta, enkelt! biggrin.gif
Blomstertanten

Jag har bara ett förnamn ! Likadant med mina två bröder.

Jag hade aldrig namnsdag när jag var barn , så därför har mina barn fått tre namn , så de har tre namnsdagar !
yla
CITAT (Blomstertanten @ 21-03-2005, 18:27)

Jag har bara ett förnamn ! Likadant med mina två bröder.

Jag hade aldrig namnsdag när jag var barn , så därför har mina barn fått tre namn , så de har tre namnsdagar !

fniss min dotter som då har bara ett namn har gett sina båda barn tre namn var o jag antar att det tredja barnet kommer o få lika många namn
jag har två namn o skulle hellre velat heta nåt annat rolleyes.gif tongue.gif
Blomstertanten
CITAT (oldwolfie @ 21-03-2005, 18:30)
jag har  två namn  o skulle hellre velat heta nåt annat rolleyes.gif  :P

Jag tycker Oldwolfie är ett jättefint namn ! tongue.gif
yla
CITAT (Blomstertanten @ 21-03-2005, 18:32)
CITAT (oldwolfie @ 21-03-2005, 18:30)

jag har  två namn  o skulle hellre velat heta nåt annat rolleyes.gif  tongue.gif

Jag tycker Oldwolfie är ett jättefint namn ! tongue.gif

så har jag valt de själv också sleep.gif
gammelnalle
Robins Cruses kompis hade väl tur???

Namnsdag varje vecka!!!

smile.gif smile.gif
Swingtime
Eftersom jag älskar blommor fick det bli en Fuchsia smile.gif
peterinas
mitt nick är peterinas för brorsan var full när han skulle registrera mig på en sida egentligen skulle det vara peter i näsan smile.gif

kommer från söderhamn 8 mil norr om gävle , bor vid kusten och 4 km till centrum och 800 meter till havet wink.gif . är bosatt på landet i ett litet hus på 85 kvm , och 2500 i mark area . har jordkällare , utedass,3 vånings marktomt/gräsmatta . massa gräsmatta och träd (många fågelholkar att göra) smile.gif egen väg till huset och en granne nära som är super trevlig

även rådjur som springer här och härligt fågel liv
cic
CITAT (peterinas @ 21-03-2005, 19:04)
mitt nick är peterinas för brorsan var full när han skulle registrera mig på en sida egentligen skulle det vara peter i näsan smile.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Keya
Keya bara dök upp i huvudet. Kollade nu på Google och lärde mig att i Indien och Bangladesh betyder Keya blomma!!Mkt passande.
Min lilla tomte var bara en i raden i en sån där fönsterprydnad man hade förr. Av någon anledning har alla andra tomtar försvunnit ... Minns inte hur han kom in i vårt hus.....
Fjursen
Fjursen kallades jag på åttiotalet när jag gick i högstadiet. Det var först "Elbert" i mellanstadiet, blev en kort tid "Elfjurs" av några få, och det motarbetade jag för jag tyckte det lät som "älgfärs", vilket i och för sig inte är så dumt -som mat. "Elfjurs" gled över till "Fjursen" under högstadiet. Under många år låg det bakom mig, men jag tog fram det i samband med internet i slutet av 90-talet.
"Fjursen" är mycket mer JAG än det kårnamn i Alnarps studentkår jag fick i samma veva, som jag i och för sig är stolt över.
Minns ni TV-programmet "Fjodor"? Lillesyrran klottrade det namnet på vår gamla telefon minns jag! Ett lite konstigt svenskt ungdomsprogram som lät två ungdomar söka efter den mystiska "Fjodor"... Också det från åttiotalet.
peterinas
CITAT (cic @ 21-03-2005, 19:59)
CITAT (peterinas @ 21-03-2005, 19:04)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

app passa dig tongue.gif
Sulawesii
Blomstertanten: jag är jätteavis på ditt användarnamn. Det bästa, enligt mitt tycke, av alla på hela forumet!!

Mitt kommer från en hoya som jag precis hade fått hem när jag blev intresserad av odla.nu och registrerade mig.
amaira
CITAT (Sulawesii @ 22-03-2005, 10:15)
Mitt kommer från en hoya som jag precis hade fått hem när jag blev intresserad av odla.nu och registrerade mig.

Sulawesii? Hoya?

laugh.gif laugh.gif Jag har alltid sett en bild av en indian när jag sett ditt nicknamn.
Varför vet jag inte, har inte tänkt på det, bara "sett".
fjodor
Hola!!

Jag är kanske inte här så ofta... "periodare" men nu hade jag fått ett PM där jag ombads att förklara mitt "alias"...

tja... "Fjodor" är ett namn som bara hängt med... vet inte varför...jag TROR att min pappa kallade mig detta ibland.. (fortfarande :vet ej varför)

så mitt egentliga svar blir väl: Jag vet inte...

(jag kommer inte ihåg TV-programmet som Fjursen hänvisar till och jag "hade" namnet mycket tidigare)

vänligen

Fjodor
kristerh
Ja mitt är ju inte så svårt att förklara, jag heter krister och mitt efternamn börjar på h
krister
farbror B
å mitt är inte heller svårt, är farbror ( legitimerad faktiskt) och heter B

= farbror B biggrin.gif
Sulawesii
CITAT (amaira @ 22-03-2005, 10:25)
laugh.gif laugh.gif Jag har alltid sett en bild av en indian när jag sett ditt nicknamn.

Glöm hoyan! Jag vill vara indian! tongue.gif
pisanggoreng
CITAT (Sulawesii @ 23-03-2005, 18:52)
CITAT (amaira @ 22-03-2005, 10:25)
laugh.gif  :lol: Jag har alltid sett en bild av en indian när jag sett ditt nicknamn.

Glöm hoyan! Jag vill vara indian! tongue.gif

Och jag har trott att du har någon anknytning till Indonesien (och ön Sulawesi)... ohmy.gif
Sulawesii
Hm..... nu känns det ännu tråkigare att jag "avslöjade mig".... sad.gif wink.gif
ariana
marianne som är mitt andra namn o Mariana var upptaget
då blev det ariana så är det smile.gif

Smekajsa tycker jag är ett jättebra namn som du hittat
amaira
CITAT (Sulawesii @ 23-03-2005, 19:41)
Hm..... nu känns det ännu tråkigare att jag "avslöjade mig"....  :(  ;)

Inte då! Jag har glömt!!!

Dessutom, vad kan vara vackrare än en hoya!!!
Lena
Ja, jag heter ju Lena och ingen här hade det användarnamnet, så det fick bli det

MVH

Lena zon 4
Sulawesii
CITAT (amaira @ 24-03-2005, 08:54)
CITAT (Sulawesii @ 23-03-2005, 19:41)
Hm..... nu känns det ännu tråkigare att jag "avslöjade mig"....  sad.gif  wink.gif

Inte då! Jag har glömt!!!

Bra! smile.gif wink.gif
peterinas
Azeman (mitt nick), är en vampyre! smile.gif

Så hära är vampyren Azeman:
"Azeman-vampyren från Surinam i Sydamerika kunde röra sig fritt under dagen i skepnad av en vacker kvinna. Då mörkret föll förvandlade den sig till en jättelik fladdermus. Detta monster angrep sovande människor genom att bita dem i stortån och suga blod. "

hehe lite festligt tycker jag ^_^....

här är länken till sidan där jag hittade den nicket: http://www.commersen.se/ungafakta/vampyr/s...an/amerika.html
peterinas
CITAT (peterinas @ 24-03-2005, 10:27)
Azeman (mitt nick), är en vampyre! smile.gif

Så hära är vampyren Azeman:
"Azeman-vampyren från Surinam i Sydamerika kunde röra sig fritt under dagen i skepnad av en vacker kvinna. Då mörkret föll förvandlade den sig till en jättelik fladdermus. Detta monster angrep sovande människor genom att bita dem i stortån och suga blod. "

hehe lite festligt tycker jag ^_^....

här är länken till sidan där jag hittade den nicket: http://www.commersen.se/ungafakta/vampyr/s...an/amerika.html

oooopsa unsure.gif ... såg att jag råkade skriva ifrån min pojkväns konto!!! ohmy.gif

men det är jag Azeman som skriver tongue.gif... wacko.gif blink.gif wink.gif
jenilo
jenilo är halva mitt namn och första bokstaven i mitt efternamn baklänges. carolinej smile.gif
farbror B
Sulaawesi är ju en del av Indonesien wink.gif
Sulawesii
Hoyan lär ha hittats där. Därav namnet.
farbror B
mm verkar ju rimligt, djungelblomma=)
är du Hoya-expert då? visst är det porslinsblommorna som heter så?
pisanggoreng
CITAT (farbror B @ 24-03-2005, 11:18)
Sulaawesi är ju en del av Indonesien wink.gif

Just därför trodde jag att (användaren "Sulawesii"; inte ön såklart) hade något med Indonesien att göra..... (Något annat alltså än att hoyan lär ha hittats där...) wink.gif wink.gif

Själva ön stavas förresten Sulawesi (kort och gott)...

huh.gif
FormerMazda
Trots att jag är väldigt sällsynt numer här på forumet så tänkte jag förklara mitt nick.

Min första, och andra, bil var en Mazda. Efter att ha köpt en SAAB så valde jag att gå med i en klubb för de bilarna, och ett nick där ska väl helst vara bilrelaterat. Så, FormerMazda är kort o gott, FöredettaMazda.
Men varför heter jag det här nu då? Jo, för ungefär två, om inte tre, år sedan så började jag intressera mig för odling. Och eftersom jag är ung så ska ju allt skötas via internet, och så även inspirationen och faktasökandet. Jag hittade detta forumet och använde helt sonika samma användar namn som jag hade på min bilklubbs sida.
Tyvärr så tog mitt samboliv slut för ett drygt år sedan och nu bor jag själv, därför har det varit tyst. Men tiden går och läker sår. Sommaren kommer med stora steg, och så även grönskan. Och kanske jag, det beror på om jag kan hitta någon stans att odla mina plantor..
Sulawesii
Näpp. Är ingen Hoyaexpert. Har ett gäng, men, det är inte mer än så.
Japp. Porslinsblomma är lika med Hoya.
Dulcamara
Dulcamara kommer från Solanum Dulcamara som är besksöta på svenska; en giftig läkeväxt som använts länge i folkmedicinen. Jag använder det som alias överallt för jag tycker det passar mig så bra - dels är jag mycket intresserad av och odlar krydd- och medicinalväxter, dels tycker jag att livet kan vara både bittert och sött - det är meningen att vi skall ta till oss och lära oss av båda! Och själv kan jag vara både litet besk och ljuvligt söt när det passar....
kryddan
Kryddan för att... tja... jag odlade mest kryddor när jag blev medlem.. och för att jag inte syns och hörs så mycket direkt, men finns där ändå - lite som en krydda i en maträtt rolleyes.gif
Jagular
Jag valde Jagular då Tiggr oftast är upptaget (och jag inte direkt är en Heffaklump)
wub.gif
Iza
Mitt riktiga namn var upptaget, detta är kort och lätt att komma ihåg.
Biggan_
Jag heter faktiskt så! smile.gif
Men det är fritt fram för alla att kalla mej Biggan! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Det låter inte så högtidligt laugh.gif laugh.gif
Hannele
Jag har dåligt minne, skulle inte kunna hålla reda på fler namn. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon