Full version: Skjuten hund
Sidor: 1, 2
zaaritha
Jag skrev för ett tag se´n om en granne som hotade skjuta, bl a. Tessi.
Nu har han skadeskjutit en Jack russell-terrier!
Den --hunden--var bara intresserad av en löptik!
Det är polisanmält--men vad hjälper det--terriern är på Djursjukhus!
Vi grannar här--är upprörda! Han hade faktiskt ingen anledning att skjuta terriern, den var inte på hans mark..........
yla
han verkar vara sjuk den mannen
bra att ni anmält
hoppas de inte händer igen men jag antar att ni hundägare får se till så vovvvarna inte kommer inom skotthåll av den mannen ,,,,, mad.gif
Airamya
Jösses... blink.gif
TeliaNet
oss i mellan: make his life like hel!
tror du att det blir nån rättegång, knappast.
du måste ta saken i egna händer, plåga han tills han ger sig av.
vad händer nästa gång, då är det kanske ditt djur som inte bara blir skadat utan avlider.

sätt en brandbomb o brevlådan, den människan kommer inte att stanna om du plågar bort honom.
mollys_matte
håller lite med TeliNet.
Kommer antagligen inte hända nåt alls med den där polisanmälan tyvärr... Se till att han inser vilken idiot han är istället för som han håller på får man inte bete sig ostraffat! mad.gif
amaira
Vidrigt!!! mad.gif mad.gif mad.gif sad.gif

Så hemskt att ha en sådan människa som granne...
hera
så där hemsk kan vill ingen vara ,man skulle själv inte känna sig säker.
man vet ju alldrig vad en så människa kan ta sig till härnest.
man blir bara arg när man hör något sånt.

mad.gif mad.gif mad.gif
TeliaNet
vapen för privatpersoner får inte användas inom tättbebyggt område, alltså bör du se till att polisen får tag i vapnet nu.
han kommer att bli av med vapenlicensen, om han nu har sådan.
fruberglund
CITAT (TeliaNet @ 02-04-2005, 10:00)
vad händer nästa gång, då är det kanske ditt djur som inte bara blir skadat utan avlider.

sätt en brandbomb o brevlådan, den människan kommer inte att stanna om du plågar bort honom.

Då är man ju inte bättre själv, tror inte på hämnd, det slutar aldrig väl för nån part!

Anmälan är nog bäst, se till att han blir av med sin jaktlicens och sina skjutvapen i alla fall. Skjuter man på allt som rör sig så kan man ju inte få ha kvar sitt tillstånd eller???
TeliaNet
CITAT (fruberglund @ 02-04-2005, 11:17)
CITAT (TeliaNet @ 02-04-2005, 10:00)

Då är man ju inte bättre själv, tror inte på hämnd, det slutar aldrig väl för nån part!

Anmälan är nog bäst, se till att han blir av med sin jaktlicens och sina skjutvapen i alla fall. Skjuter man på allt som rör sig så kan man ju inte få ha kvar sitt tillstånd eller???

det var inte tänkt som hämnd, utan att få bort människan så att fler djur får vara i livet.
har han skjutit en gång så kommer snart den andra.
*Felix matte*
Polisen borde väl ha tillkallats omedelbart...skottlossning inom tättbebyggt område torde ha lett till att polisen kommit med tjutande sirener.

En person som skjuter på hundar och katter ska väl enl.lag inte få ha vapen.
Kathy
Jisses!!! blink.gif huh.gif mad.gif
niklaswik
Lagar och poliser osv.. Kanske funkar nånstans men inte i detta land.
yla
CITAT (niklaswik @ 02-04-2005, 15:21)
Lagar och poliser osv.. Kanske funkar nånstans men inte i detta land.

nej de e de värsta att de tar alldeles för lång tid för lagens långa arm att verka o så blir de oftast bara en knäpp på näsan
umen man kan ju inte gör amycke annat än se till o hålla sej på avstånd från en sådan människa
hera
Det är konstigt att när det gäller skador på djur så verkar polisen
ej bry sig , plus att de brukar tycka att de är för långt att åka
för en sån småsak. Men tänk om de sjäv blev drabbade då skulle de
få en annan sprutt i baken.
Mannen kanske har skjutit andra djur vem vet
mollys_matte
Det funkar ju inte med regler och lagar i detta landet, så då måste man ju kunna jävlas lite med honom, så han ger sig! (säger ju inte att zaaritha ska gå å skadeskjuta sin granne, utan menar bara att man säkert kan vara lite le emot honom eller nåt, det är ju mer en liten pik vad man tycker)

Jag tror inte alls på myndigheter och poliser, tycker mest att de lägger sig i när inget är fel och struntar i när de behöver lägga sig i! (eller så tar det för lång tid innan det händer nåt pga av allt pappersarbete)
ah56
CITAT (TeliaNet @ 02-04-2005, 11:20)
det var inte tänkt som hämnd, utan att få bort människan så att fler djur får vara i livet.
har han skjutit en gång så kommer snart den andra.

Få bort, hur och vart?
Om han inte upplöses i atomer är han väl en säkerhetsrisk för djur och människor vart han än tar vägen?
*Eko*
Hjälp!

Livet är underbart, men människor gör det förjävligt! Varför kan vissa inte leva och låta leva???

Allt gott önskar jag er och allt levande! Hoppas grannen vaknar upp en dag och förstår.... (dock föga troligt! tyvärr)

wub.gif wub.gif wub.gif
hera
Man kan bara undra om han har djur själv ,
o hur han hanterar de i såfall.
En sån människa ska inte ha djur enligt min mening, eller?

unsure.gif unsure.gif unsure.gif
anna_rispan
säkert kan bevaka att anmälan hanteras och kommer upp i domstol om det behövs. det är därför vi har domstol för att vi andra ska slippa hitta på straff för de man tycker handlat fel.

O det verkar ju som ett felaktigt bettende att skjuta så där bara.

Lycka till!

Hoppas att hunden blir frisk o glad igen
zaaritha
Som tur är så har vi här i Hjo en polis som har hund själv! Så han reagerade starkt! Han som sköt--har även hotat folk m gevär...........
Han knarkar.
Geväret blev han av med i dag!
Djur--ja: han har kaniner, höns o gäss.
Vi bor alltså utanför Hjo--på landet!
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 02-04-2005, 20:19)
Som tur är så har vi här i Hjo en polis som har hund själv! Så han reagerade starkt! Han som sköt--har även hotat folk m gevär...........
Han knarkar.

Alla poliser...oavsett om de själv har hund eller inte...är skyldiga att ta en anmälan om skottlossning på fullaste allvar.
Om inte...så bör man snarast anmäla den polis som inte reagerar och agerar omedelbart när en sådan anmälan kommer in.

Bra att han nu blev fråntagen geväret...då fungerar ju polisväsendet som de ska.
netaave
Det var det värsta jag hört! Hur kan man göra något sådant? Knarkare sa du, hoppas han har ögonen på sig innan han gör något ännu värre.
Gör inget djävulskap mot den mannen för att hämnas, man vet aldrig vad som rör sig i en missbrukares huvud, frys ut honom i stället.
zaaritha
Nej--jag tänker absolut ej bråka med honom!
Men, killen som har Jack Russellterriern, är väldigt arg......
helt förståeligt!
Sigvard, polisen, sa att han som sköt ska betala veterinärvården.
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 02-04-2005, 23:41)
Sigvard, polisen, sa att han som sköt ska betala veterinärvården.

Så klart han ska... det är han enligt lag skyldig att göra... men... om han nu är narkoman så är väl utsikterna inte särskilt stor att få några pengar unsure.gif
zaaritha
Nej--antagligen inte!
Sulawesii
Fy sjutton vad obehagligt att ha en sån granne. Hoppas att polisen kommer att hålla ordentlig koll på honom i framtiden.
sad.gif
farbror B
Nä fy vilken avskyvärd handling!!!!!
Hur kan någon med vilje skada djur eller människor??? unsure.gif

Tänk er då hur det skulle bli om man fick ha vapen som i USA, där det är tillåtet att även skjuta på människor som oinbjudna beträder ens mark...

Tror inte att vapen gör männiksor så dumma i huvudet, men dumma människor blir inte bara dumma, utan även farliga med vapen....

Gå ihop alla grannar och lägg grannen i blockad!
farbror B
CITAT
jag är en kvinna med många sidor (zon 5)
CITAT
Hur många sidor då?
wink.gif
Gossen Ruda
Jag bara funderar på var hunden befann sig som blev beskjuten? Om den sprang lös får kanske hussen skylla sig själv lite. Inte för att jag på något sätt försvarar handlingen som sådan, så kanske det ligger en hundrädsa i botten. Knarkar man sen bort förståndet kan vad som helst hända. Han kanske bara ville försvara sina egna djur? Det finns något som heter koppel.

Lösspringande hundar är ett otyg om man är hundrädd. Min mamma var hundrädd så jag känner till problemet. Tyvärr så fattar inte många hundägare vad det innebär.
Sulawesii
Jag tycker också att hundar ska vara kopplade. Är inte själv rädd för hundar (har dock respekt för alla djur), men en kompis till mig är hundrädd, så jag vet hur det är. Hon skulle bli skitförbannad på att ha en hund rännandes på hennes tomt, som hindrar henne från att gå ut.
Att sen gå därifrån till att skjuta hunden..... Nä......

Och vad händer om ett barn vill busa lite på hans tomt?
fruberglund
CITAT (zaaritha @ 02-04-2005, 20:19)
Han knarkar.

Och hur F-N kan en knarkare få ha gevär??? Hade han licens överhuvudtaget? Annars lär han väl åka dit på det också!
Gossen Ruda
Få ha och få ha. Har man rätt kontakter är det inga problem att skaffa sig ett vapen. Upp till kulsprutor och luftvärn.
hera
CITAT (Gossen Ruda @ 04-04-2005, 18:26)
Få ha och få ha. Har man rätt kontakter är det inga problem att skaffa sig ett vapen. Upp till kulsprutor och luftvärn.

håller fullständigt med .allt går att fixa bara man känner rätt folk
zaaritha
Nu har han skadeskjutit en hund--igen!
En beagle, vars husse jakttränade den!!
pejori
VA!!!!! tog dom inte ifrån honom geväret!!!! ohmy.gif ohmy.gif
det är nog dags att ringa polisen på allvar, nästa gång blir det väl en unge han skjuter mad.gif
hur gick det för hunden? huh.gif
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 09-04-2005, 22:40)
Nu har han skadeskjutit en hund--igen!
En beagle, vars husse jakttränade den!!

Måste fråga... ringer "drabbade" direkt och säger att galning skjuter skarpt!?
Om inte polisen då gör utryckning direkt efter sådant samtal bör ni göra anmälan ... glöm inte att notera datum och tid när anmälningar gjorts.

Har du zaaritha ringt och pratat med Polismästaren i distriktet?
Om inte... slå en signal så lovar jag att han agerar och gör sitt bästa för att få stopp på marodören.
zaaritha
Hussen till beaglen ringde polisen i Skövde, direkt! Fick svaret;att "de har ej tid att bry sej om dylikt"..............
pejori
DÅ HADE JAG KONTAKTAT EN TIDNING!!! mad.gif
vilka rubriker......man skjuter husdjur och polisen har inte tid....
det skulle bli ett ramaskri det rolleyes.gif rolleyes.gif
zaaritha
Ja--men "vår" polis ryckte ut igen! Han som själv har hund!
Han tog detta nya gevär av personen i fråga!
pejori
men han tog inte med grannen... sleep.gif sleep.gif
klarade hunden sig?
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 09-04-2005, 22:51)
Hussen till beaglen ringde polisen i Skövde, direkt! Fick svaret;att "de har ej tid att bry sej om dylikt"..............

Slå en såjt till Västra Götalands polismästare Bertil Öhlund så får du säkert svar på varför och om ingen reagerade på anmälan.
pejori
han skulle nog nå bra av ett par dagar på häktet rolleyes.gif rolleyes.gif
sen tänker han nog om ohmy.gif
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 09-04-2005, 22:55)
Ja--men "vår" polis ryckte ut igen! Han som själv har hund!
Han tog detta nya gevär av personen i fråga!

Har han flera vapen eftersom han nu skjutit en till hund ohmy.gif unsure.gif
zaaritha
Ja--beaglen fick en skråma på höger baktass.
pejori
tur att det inte blev värre skador wub.gif
zaaritha
Ja--men beaglen`s husse var väldigt upprörd!
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 09-04-2005, 23:14)
Ja--men beaglen`s husse var väldigt upprörd!

väldigt upprörd ... men sen då? Ringde han/hon polisen och sa att en man skjuter skarpt?
Jag har "pratat" med polismästaren.
zaaritha
Ja--han pratade med polisen.......
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 09-04-2005, 23:17)
Ja--han pratade med polisen.......

och vad sa/ gjorde polisen då?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon