|
Jag är så arg så jag kokar. skrev för ett tag sedan att jag hade skickat efter frömattor från bakker,sagt o gjort. Kryssar även i att jag vill ha mina varor omgående. Tiden går och inget kommer,mejlar och frågar och får inget svar,mejlar igen och får då höra att mina pengar(förskottsbetalning)inte har kommit fram!!??(10dagar) Idag ringde jag till dom och då får jag höra att dom har inte ens börjat packat i Holland,men varför kan man då kryssa för att man vill ha varorna omgående? Kommer aldrig mer att beställa därifrån Karina
Sulawesii
07-04-2005, 16:25
Ja, köper man såmattor, så är det väl viktigt att få dem nu, antar jag!? Om det ska hinna bli något. Tråkigt!
Man kan tycka att det är riskabelt att beställa från utlandet men efter några års chansningar har jag kommit fram till att t.ex Verberghe i Holland är ett underbart bra företag vad gäller lökar. Stort sortiment, billigt och bra kvalitet. Deras "vanliga" katalog är inget att hurra för men den på nätet är bra: www.verberghe.nl Engelska Thompson och Morgan är motsvarigheten när det gäller fröer: www.thompson-morgan.com
Har även testat massor av andra företag, beställt via nätet och hittills aldrig blivit besviken så Bakker är något ett trist undantag, då. Även på eBay kan man köpa spännande fröer.
Diabolique
09-04-2005, 01:18
Fy vad synd.  Jag som precis hade hittat deras hemsida och en massa växter jag ville ha... Nåja, men nu vet jag det. Jag skriver upp namnen på de växter jag vill ha, och så köper jag dem på butiken Växtriket istället. Då kan jag ju själv välja ut de finaste plantorna själv.
Christoffer
09-04-2005, 09:24
Kollade på Ebay som rekommenderat... Tyckte att desas ipomoeor är vackra... http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...bayphotohosting
Caprice
09-04-2005, 09:45
Olyckor kan hända hos alla företag.. Själv hade jag strul med Gardens North i Januari.. Kristl hade själv packat min beställning, och några fröpåsar ramlade ur där hos henne... Hon hittade dem sedan, men visste inte ur vems paket det trillat ur... Fick dem en månad senare... Alla utom en sort som tagit slut under tiden, hon mailade och frågade vad jag ville ha isf den sorten.. Jag svarade vad jag ville ha, och sedan dess har ingenting hänt... Mailat fem-sex ggr och får nu inget svar...? Jag är väldigt förvånad över detta... Annars har det funkat bra att beställa ifrån världens alla hörn... Caprice
Gick pengarna via en Holländsk bank? De är nämligen väldigt mycket långsammare än Svenska banker... En betalning från en Svensk bank kan lätt ta en vecka innan pengarna kommer fram. Detta har jag själv sett många gånger när jag bodde där (i sex år...) Hoppas du får dina fröer snart
Hallå! Pengarna har kommit fram nu,jag fick ett mejlsvar(jippie)där dom svarade att pengarna fanns på plats. Men nu har jag skickat ett nytt mejl där jag annullerade beställningen,och berättade varför,så jag får väl hoppas att dom läser det mejlet. Det sorgliga är ju att man skapar sig ju en förhoppning att man ska få sina grejor snabbt eftersom jag kryssade i att jag ville ha dom omgående. Men när dom svarar på telefon att -Nä vi skickar inte ut än utan det är beroende på var du bor,dessutom så har dom inte börjat packa i Holland än så det kommer nog att dröja ett tag till! -Men jag fyllde ju i att jag ville ha varorna omgående. -Nä vi kan inte göra nå't eftersom dom inte har börjat packa i Holland än. Helt otroligt,men man lär sig av sina misstag Karina.
Maria i Helsingborg
09-04-2005, 19:19
CITAT Olyckor kan hända hos alla företag... Så är det - själv har jag bara fått bra grejor från Bakker. - 1 lök i en påse gav mig en hel påse andra lökar. On time och inget kryx, inte heller med mailen. Ibland har man bara otur.....
kerstin z5-6
10-04-2005, 20:53
Bakker beställer man från på egen risk o frömattor finns att köpa i Sverige ..
Min erfarenhet av Bakker ligger några år tillbaka i tiden. Glad och förväntansfull beställde jag lökar och perenner för ett par tusen kronor. Nu skulle det bli prunkande rabatter i den nyköpta koloniträdgården. Sent omsider kom paketet med vissnade perenner. Av de omkr. 100 irislökar har en (!) kommit upp men aldrig i blom! Det här var före e-postens tid så jag orkade inte reklammera, får skylla mig själv... men kommer aldrig att beställa något mer från dem!
Ja,vis av erfarenheten nu så kommer jag aldrig att göra det misstaget igen. Får väl satsa dom pengarna på något annat istället. Är det någon som har nå't roligt förslag?
kerstin z5-6
12-04-2005, 20:46
Jodå men jag vet inte om du har nytta av dem nu Iris , Hosta Stäpplilja o alla sorters lök -vår o höst best Kolla priserna -de är ofta för 10 ibland 20 pack Eurobulb90 eu för fraktfritt -beställ med grannar o vänner -pålitligt o bra -beställt varje år i massor av år fr dem eller perenner fa Heuchera -har alla nya - ovanliga sorter av annat Blomstergården i Uddevalla Sorry ,men får du pengar av bakker o inte bara en "tillgodocheck"-värdelös -de löser aldrig in dem .. så ska jag äta upp en pelargon
Jag tror inte att dom törs nå't annat efter vad jag har skrivit till dom, för dom ville ha reda på mitt kontonr för att sätta in pengarna på. Men det kan ju vara roligt att få höra hur en pelargon smakar!! Karina
kerstin z5-6
13-04-2005, 10:08
160kvm stort hus
13-04-2005, 11:26
Christoffer... Ebay är ju en typ av auktionssajt.. ( typ som tradera ) Dom har ju inga egna fröer att sälja.
Men ipomean där var verkligen JÄTTESNYGG!!! Vill ha.
Mvh G
kristerh
13-04-2005, 13:14
CITAT (Karina @ 07-04-2005, 17:05) Jag är så arg så jag kokar. skrev för ett tag sedan att jag hade skickat efter frömattor från bakker,sagt o gjort. Kryssar även i att jag vill ha mina varor omgående. Tiden går och inget kommer,mejlar och frågar och får inget svar,mejlar igen och får då höra att mina pengar(förskottsbetalning)inte har kommit fram!!??(10dagar) Idag ringde jag till dom och då får jag höra att dom har inte ens börjat packat i Holland,men varför kan man då kryssa för att man vill ha varorna omgående? Kommer aldrig mer att beställa därifrån Karina Varför förskottsbetala  bakker skickar ju med en räkning när du får varorna, bara att betala efter 10 dagar. Jag säger som jag sagt förut, jag har aldrig haft problem med dem, och varför maila när de har en utmärkt kundtjänst på telefon då får man ju svar direkt. krister
Hallå! Jag tyckte att det var ett smidigt sätt att betala på,sen kan jag väl tycka att man går inte ut och lovar en kund att få varorna omgående när man inte kan leva upp till det. När dom sen mejlar och säger att vi har start för utskick första halvan av april månad och att det står på deras beställningstalong,men det stämmer inte med vad som står på deras hemsida om du beställer därifrån,där står det andra hälften av april. strunt samma,jag fick dåliga erfarenheter av dom och kommer inte att handla därifrån. Jag har pratat med dom 1 gång..och obs jag var inte otrevlig i vare sig röst eller frågor,men personen jag pratade bemötte mig väldigt snorkigt och då mejlar jag istället. Mvh/Karina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|