Sidor: 1, 2
Ophelia
Jag är nybörjarintresserad av vin och whisky. Har även tyckt om att träna (men just nu för mycket i livet som måste rättas till). Försöker även läsa. Träffa folk är också trevligt, över lite mat och god dryck. Resa är skoj, gärna till nåt trevligt vinland.
Tjosan
CITAT (peterinas @ 25-04-2005, 19:49)
CITAT (Tjosan @ 25-04-2005, 19:12)
Datorer... Bygga dem och spela på dem.
Sommar är trädgård och vinter är dataspel smile.gif

vad spelar du då? (nyfiken) smile.gif

Oj glömde helt den här tråden smile.gif
Command & Conquer Generals, Zero hour för tillfället..
Har problem med online spelandet då mitt nätverk är spärrat till höger o vänster men då jag kan spelar jag CS.
Du då?
*Felix matte*
CITAT (stina @ 26-04-2005, 08:32)
CITAT (Boxer @ 25-04-2005, 21:22)
Förutom växter, finns det i mina tankar plats för min islandshäst.  :wub:

Gud vad jag blir avundsjuk på dej som har en islandshäst!!!! Glömde skriva att jag älskar att rida också och i synnerhet islandshäst. Det blir bara sporadiskt nu för tiden. För ett par år sedan var jag i Malung på en 2-dagars ritt i skog och mark. Helmysigt!!!! rolleyes.gif

Den här kanske ligger inom räckhåll för dig biggrin.gif
bikiv
Hur hinner ni med allt ??? ohmy.gif
Dzad
Hehe. Själv är jag s.k. trädgårdsproffs, i meningen att jag inte gör något (skola&arbete) för tillfället så då hinner man väl en del... smile.gif
Alltså inte trädgårdsproffs i meningen "bra på trädgård" då... för i den meningen är jag väl raka motsatsen! rolleyes.gif
stina
CITAT (Felix matte @ 26-04-2005, 21:01)
CITAT (stina @ 26-04-2005, 08:32)
CITAT (Boxer @ 25-04-2005, 21:22)
Förutom växter, finns det i mina tankar plats för min islandshäst.  wub.gif

Gud vad jag blir avundsjuk på dej som har en islandshäst!!!! Glömde skriva att jag älskar att rida också och i synnerhet islandshäst. Det blir bara sporadiskt nu för tiden. För ett par år sedan var jag i Malung på en 2-dagars ritt i skog och mark. Helmysigt!!!! rolleyes.gif

Den här kanske ligger inom räckhåll för dig biggrin.gif

Usch vad sugen jag blir - men kan man ha en häst på p-platsen utanför hyreshuset i Sundbyberg tror ni?????????? wink.gif
pejori
CITAT (stina @ 27-04-2005, 08:29)
[
Usch vad sugen jag blir - men kan man ha en häst på p-platsen utanför hyreshuset i Sundbyberg tror ni?????????? wink.gif

japp... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
stina
CITAT (pejori @ 27-04-2005, 09:45)
CITAT (stina @ 27-04-2005, 08:29)
[
Usch vad sugen jag blir - men kan man ha en häst på p-platsen utanför hyreshuset i Sundbyberg tror ni??????????  ;)

japp... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Hurraaaaaaaaaaaaaaaaaaaa - jag ska bli hästägare!!!! wink.gif
krellus
Är mycket intresserad av idrott och historia.

Tränar spinning och stryketränar just nu och går gärna på fotboll.

När det gäller historia så är det framför allt antiken och militärhistoria som gäller. Svenskt 1600-1800 tals historia läser jag med stort intresse.

Annat jag uppskattar är resor, god mat och ett glas vin.
gammelnalle
tack för ditt svar Em I Am

DITT svar var betydligt bättre än min tankebana med ackord... ACK- ord
biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif

Em utalas E-moll eller E minor eller "I majnor" (om man försöker skriva fonetiskt) på engelska...

Och som den besserwisser messerschmidt jag är måste jag ju förklara VARFÖR.... smile.gif smile.gif laugh.gif rolleyes.gif

minor(e) är italienska för "liten" och likaledes på engelska. Och ackordet heter så enär den har en "liten" trea (eller på fackspråk- TERS) . Ackordet innehåller således Första (Prim) Sänkt (eller LITEN) Tredje (Ters) samt Femte tonen (Kvint)
Ett DUR ackord har 1,3 0ch 5 . LITEN skrivs ofta i nottecken med ett b (ja ni vet nog hur det brukar se ut) så ett Am kan även skrivas 1 3b 5
och i vissa böcker skiver man a (litet a) så en ackord rad kan bli
C a F d G7 (eller C Am F Dm G7)

Hmmmm verkar som jag har ett intresse till... 9 då....

biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif
belle
Mina 5 barn, såklart.....och sjunga i kör (har sedan -88 sjungit i en barbershopkör för kvinnor, innan det så sjöng jag i andra körer). Vi tävlar ibland, nu i maj blir det i Västerås.
Läsa böcker, umgås med vänner, rita, mitt arbete med barn..
Karin i Småland
Om jag inte påtar i trädgårdsrabatterna så pysslar jag med mina 500 Pelargoner (som är ett stort intresse)....eller så far jag runt i Sveriges avlånga land och tävlingsfiskar wub.gif biggrin.gif
Fenja
Jag ägnar mig åt mina katter och mina övriga djur, läser, stickar, syr, håller på med lite annat hantverk och träffar mina vänner förstås.
Mvh
Fenja
Klinta
Jag åker hoj!!!!!!!!! GIVETVIS en Harley-Davidson, har en Sporster 1200. Min man har som tur är samma intresse så det blir många mil varje sommar.
zaaritha
Krukväxter, böcker, musik, göra kristallsmycken.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon