Full version: Rådjursfärs
jomar
Jag fick en del rådjursfärs av mamma när hon hälsade på sist, har precis satt i mig den första portionen och det var mycket gott. Däremot verkar rådjuren göra sig bättre som stekt eller grillat än som färs. Jag vet dock inte vilken del av djuret den här färsen kom ifrån.

Hur skulle ni ha tillagat färsen för att framhäva viltsmaken? Vilka kryddor och andra tillbehör kan ni rekomendera?

Mina färdigheter i köket är något begränsade och jag har bara lagat till vanlig nötfärs förut. Visst var det en väldig skillnad på smaken men jag blev inte riktigt nöjd, jag tror att det kan smaka lite bättre. Ska prata med morsan också men det är alltid skoj att få lite nya vinklar utifrån. Jag fick lite älgfärs också. smile.gif

mvh Johannes
zaaritha
Krossade enbär+ krossad rose´peppar, brukar göra susen! Och stekta kantareller, förstås!!
jomar
Ahh, intressant. Det ska jag försöka få tag på. Tackar.
zaaritha
Finns i kryddhyllan på alla speceriaffärer!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon