Full version: Sticketiketter
Kryddgården
Hej!

Jag vet inte om detta är rätt plats för denna frågan men jag chansar ändå!

Jag har sedan förra året fört upp och sålt kryddväxter samt lite olika perenner. Försäljningen sker via "gårdsförsäljning" så det har varit i relativt liten skala.

Nu är dock ett större växthus införskaffat och försäljningen har ökat lite.

Jag undrar nu om någon vänlig själ vet var man kan hitta ett företag som säljer sticketiketter som jag kan designa själv. Ni vet såna där små saker som är nerstuckna i kanten på alla växter man köper på plantskolor med information om växten och en liten bild.

Undrar också om någon har förslag på bra och billiga ställen där man kan köpa plastkrukor i varierande storlekar i storpack. Att köpa dem på Konsum är inte hållbart i längden!

Tack på förhand,

Peter
gammelnalle
Välkommen hit Peter

Tror nog att du har hamnat rätt, även om jag inte vet nåt om just ditt problem.

Det framgår inte OM du har registrerat firma eller ej, men för att beställa från andra firmor brukar krävas att man har firma. och börjar din omsättning öka så pass att du börjar göra vinst över 6000:- (???tror jag) då kommer sakttemyndigheterna att vilja ha ett finger med.

LYCKA TILL!!
Betty
Lindbloms Frö Här kan du hitta lite av varje - krukor, etiketter m.m.
Stina i zon 5
Althea säljer krukor i storpack billigt, såna där mer engångs för typ 30 öre styck och rejäla perennkrukor för typ 80 öre styck. de finns på internet, www. före namnet.
mvh Christina
Biggan_
Kolla här:
http://www.lindhem.se/ramarks.html
Kryddgården
CITAT (gammelnalle @ 11-05-2005, 10:48)
Välkommen hit Peter

Tror nog att du har hamnat rätt, även om jag inte vet nåt om just ditt problem.

Det framgår inte OM du har registrerat firma eller ej, men för att beställa från andra firmor brukar krävas att man har firma. och börjar din omsättning öka så pass att du börjar göra vinst över 6000:- (???tror jag) då kommer sakttemyndigheterna att vilja ha ett finger med.

LYCKA TILL!!

Jo, jag har en registrerad firma med F-skattesedel och hela köret!
Kryddgården
Får tacka också för de övriga förslagen men det är ändå inget av dessa som kan hjälpa mig med proffsiga etiketter med tryckta färgbilder. De flesta säljer ju såna som är helvita där man själv får skriva på vad det är för något som man sått, alltså inget för mig...

Ingen annan som har någon aning? Det behöver nödvändigtvis inte vara ett Svenskt företag heller...
Milex
Det gläder en mas att du har F-skatt biggrin.gif

Kan du inte köpa vanliga vita "pinnar" och sen trycka ut etiketter med din logga, bild och växtnamn etc från datan? Det finns ju olika sorters material, bla plast med klistersida att använda i skrivaren när man skriver ut etiketter så det kanske kan funka.
Fenja
Jag tror att du kan vända dig till ett större screentryckeri och höra om inte de kan hjälpa dig. Gissar att det kan bli rätt dyrt till att börja med innan du kommer upp i kvantitet, men de borde kunna lösa ditt problem.
Annars är de vanligt att man ha en stor bild och information där plantorna står så att alla kan läsa om dem, det är ganska lyxigt med egna fyrfärgsetiketter i varje kruka...
Mvh
Fenja
bikiv
Med lite tid, lite kunskap, kreativitet och en färgskrivare kan du kanske själv designa och tillverka dina egna etiketter. I t ex Word eller annat dataprogram.
kerstin z5-6
Det bäst att du skaffar dig etiketter i karta " sen kan du stoppa dessa i datorns skrivare o själv designa vad du vill på dem .. undrar om inte lindbloms har sådana kartor .. program finns på många olika företag i datavärlden -gör en sökning smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon