|
*solis*
13-05-2005, 18:45
CITAT (Reserv @ 13-05-2005, 19:22) CITAT (Diabolique @ 13-05-2005, 19:14) CITAT (ejjan @ 13-05-2005, 18:33) När vi är inne på ämnet hoppas jag på hjälp  . Vet inte vilka ägg jag ska köpa längre.... Alltid köpt sprättägg men har nu hört att hönorna går alldeles för många på liten yta - vad händer?? Hönorna hackar ihjäl varann. Är detta ett större lidande än att sitta i bur?? HJÄLP! Nej, jag skulle nog vilja påstå att det är mycket bättre än att sitta i en pytteliten bur. Dels har de större yta att röra sig på och dessutom har de större chanser att springa ifrån de som eventuellt försöker hacka på dem... Det finns gradet i helvetet. De omärkta äggkartongerna är de värsta. Nästan garanterat från burhöns... Kravmärkta är absolut bäst! Har du över huvud taget sett frigående höns?  Om dom små trånga burarna ska vara så hemska så lär dom sig i alla fall att leva med varann där inne. Dom frigående hönsen har inte så mycket mera plats per höna att leva på dom heller, och att det ska finnas plats för hackhönsen att kunna gömma sig på??  glöm det, inte en chans. Dom hackas ihjäl, sånt är livet, det är lika trångt och jä**igt där som i småburarna. Enda skillnaden är då möjligtvis att frigående höns kan få andas relativt frisk luft nån gång. För dig skulle det vara nyttigt att sitta i en bur på en meter eller så tillsammans med mig och 2 till!
CITAT (solis @ 13-05-2005, 19:45) CITAT (Reserv @ 13-05-2005, 19:22) CITAT (Diabolique @ 13-05-2005, 19:14) CITAT (ejjan @ 13-05-2005, 18:33) När vi är inne på ämnet hoppas jag på hjälp  . Vet inte vilka ägg jag ska köpa längre.... Alltid köpt sprättägg men har nu hört att hönorna går alldeles för många på liten yta - vad händer?? Hönorna hackar ihjäl varann. Är detta ett större lidande än att sitta i bur?? HJÄLP! Nej, jag skulle nog vilja påstå att det är mycket bättre än att sitta i en pytteliten bur. Dels har de större yta att röra sig på och dessutom har de större chanser att springa ifrån de som eventuellt försöker hacka på dem... Det finns gradet i helvetet. De omärkta äggkartongerna är de värsta. Nästan garanterat från burhöns... Kravmärkta är absolut bäst! Har du över huvud taget sett frigående höns?  Om dom små trånga burarna ska vara så hemska så lär dom sig i alla fall att leva med varann där inne. Dom frigående hönsen har inte så mycket mera plats per höna att leva på dom heller, och att det ska finnas plats för hackhönsen att kunna gömma sig på??  glöm det, inte en chans. Dom hackas ihjäl, sånt är livet, det är lika trångt och jä**igt där som i småburarna. Enda skillnaden är då möjligtvis att frigående höns kan få andas relativt frisk luft nån gång. För dig skulle det vara nyttigt att sitta i en bur på en meter eller så tillsammans med mig och 2 till! Jag tror hönslukten är att föredra framför dina och dina bekantas "brakskitar". Om jag talar om hur burhöns/frigående höns har det egentligen, så behöver du inte vara syrlig tillbaka. Det var faktiskt bara en fråga, om hon över huvud taget sett frigående höns, och hur trångt och mobbande det är. Sen var väl inte heller frågan ställd till dig heller, för den delen.
*solis*
13-05-2005, 18:54
CITAT (Reserv @ 13-05-2005, 19:49) CITAT (solis @ 13-05-2005, 19:45) CITAT (Reserv @ 13-05-2005, 19:22) CITAT (Diabolique @ 13-05-2005, 19:14) CITAT (ejjan @ 13-05-2005, 18:33) När vi är inne på ämnet hoppas jag på hjälp  . Vet inte vilka ägg jag ska köpa längre.... Alltid köpt sprättägg men har nu hört att hönorna går alldeles för många på liten yta - vad händer?? Hönorna hackar ihjäl varann. Är detta ett större lidande än att sitta i bur?? HJÄLP! Nej, jag skulle nog vilja påstå att det är mycket bättre än att sitta i en pytteliten bur. Dels har de större yta att röra sig på och dessutom har de större chanser att springa ifrån de som eventuellt försöker hacka på dem... Det finns gradet i helvetet. De omärkta äggkartongerna är de värsta. Nästan garanterat från burhöns... Kravmärkta är absolut bäst! Har du över huvud taget sett frigående höns?  Om dom små trånga burarna ska vara så hemska så lär dom sig i alla fall att leva med varann där inne. Dom frigående hönsen har inte så mycket mera plats per höna att leva på dom heller, och att det ska finnas plats för hackhönsen att kunna gömma sig på??  glöm det, inte en chans. Dom hackas ihjäl, sånt är livet, det är lika trångt och jä**igt där som i småburarna. Enda skillnaden är då möjligtvis att frigående höns kan få andas relativt frisk luft nån gång. För dig skulle det vara nyttigt att sitta i en bur på en meter eller så tillsammans med mig och 2 till! Jag tror hönslukten är att föredra framför dina och dina bekantas "brakskitar". Om jag talar om hur burhöns/frigående höns har det egentligen, så behöver du inte vara syrlig tillbaka. Det var faktiskt bara en fråga, om hon över huvud taget sett frigående höns, och hur trångt och mobbande det är. Sen var väl inte heller frågan ställd till dig heller, för den delen.  Nämen Reserv,jag trodde att ALLA fick delta i alla diskussioner Varför skulle mina ord vara syrliga;nejdå inte det minsta den tanken la du dit alldeles själv Vad det gäller mina brakskitar så tycks du har fått dem på hjärnan
CITAT (solis @ 13-05-2005, 19:45) För dig skulle det vara nyttigt att sitta i en bur på en meter eller så tillsammans med mig och 2 till! om du nu inte hade ett syfte med det svaret, så måste det vara du som ger uttrycket "dum som en höna" ett ansikte på vilket sätt skulle det vara nyttigt att sitta i bur med dej? är du en hakkare eller?
CITAT (ejjan @ 13-05-2005, 19:59) Frigående är bäst, men dom hönorna lider också, fast på ett annat sätt. Det är mera en naturlig uppfödning av dom. Jag köper oftast från frigående. Om du kan få tag i ägg från privata hönsägare så får du mycket godare ägg.
*solis*
13-05-2005, 19:03
CITAT (pejori @ 13-05-2005, 19:58) CITAT (solis @ 13-05-2005, 19:45) För dig skulle det vara nyttigt att sitta i en bur på en meter eller så tillsammans med mig och 2 till!
om du nu inte hade ett syfte med det svaret, så måste det vara du som ger uttrycket "dum som en höna" ett ansikte på vilket sätt skulle det vara nyttigt att sitta i bur med dej? är du en hakkare eller?  Okej; nu skall jag försöka förklara. Jag menade endast att det måste vara fruktansvärt för dessa burhönor att sitta i de små burar!Det är väl 4 hönor i varje bur om jag mins rätt. Jag kunde lika gärna har skrivit att Reserv kunde sitta i en bur med 3 andra människor för att känna hur hemskt det skulle vara. Förresten vad vet jag;jag skulle säkert kunna utvecklas till en hackare i en sådan liten bur.
är hon en höna i bur, så är hon född där och har inget att jämföra med. så den liknesen faller
*solis*
13-05-2005, 19:05
CITAT (pejori @ 13-05-2005, 19:58) CITAT (solis @ 13-05-2005, 19:45) För dig skulle det vara nyttigt att sitta i en bur på en meter eller så tillsammans med mig och 2 till!
om du nu inte hade ett syfte med det svaret, så måste det vara du som ger uttrycket "dum som en höna" ett ansikte på vilket sätt skulle det vara nyttigt att sitta i bur med dej? är du en hakkare eller?  Och förresten jag är mer än väl dum som en höna för hönor är underbara djur,bra mycket bättre en många av oss människor
CITAT (solis @ 13-05-2005, 20:05) CITAT (pejori @ 13-05-2005, 19:58) CITAT (solis @ 13-05-2005, 19:45) För dig skulle det vara nyttigt att sitta i en bur på en meter eller så tillsammans med mig och 2 till!
om du nu inte hade ett syfte med det svaret, så måste det vara du som ger uttrycket "dum som en höna" ett ansikte på vilket sätt skulle det vara nyttigt att sitta i bur med dej? är du en hakkare eller?  Och förresten jag är mer än väl dum som en höna för hönor är underbara djur,bra mycket bättre en många av oss människor  Åh, herre gud, det säger väl allt. Det finns nog inget mer att tillägga om det.
*solis*
13-05-2005, 19:11
CITAT (Reserv @ 13-05-2005, 20:08) CITAT (solis @ 13-05-2005, 20:05) CITAT (pejori @ 13-05-2005, 19:58) CITAT (solis @ 13-05-2005, 19:45) För dig skulle det vara nyttigt att sitta i en bur på en meter eller så tillsammans med mig och 2 till!
om du nu inte hade ett syfte med det svaret, så måste det vara du som ger uttrycket "dum som en höna" ett ansikte på vilket sätt skulle det vara nyttigt att sitta i bur med dej? är du en hakkare eller?  Och förresten jag är mer än väl dum som en höna för hönor är underbara djur,bra mycket bättre en många av oss människor  Åh, herre gud, det säger väl allt. Det finns nog inget mer att tillägga om det.  Ut med språket:vad menar du nu Reserv
Diabolique
13-05-2005, 19:24
CITAT (pejori @ 13-05-2005, 20:05) är hon en höna i bur, så är hon född där och har inget att jämföra med. så den liknesen faller  Det tycker jag verkligen inte. Höns har medfödda narurliga beteenden som inte kommer till utlopp i en liten bur, oavsett om hon är född där.
Diabolique
13-05-2005, 19:27
CITAT (Reserv @ 13-05-2005, 19:22) Har du över huvud taget sett frigående höns?  :blink: Om dom små trånga burarna ska vara så hemska så lär dom sig i alla fall att leva med varann där inne. Dom frigående hönsen har inte så mycket mera plats per höna att leva på dom heller, och att det ska finnas plats för hackhönsen att kunna gömma sig på??  glöm det, inte en chans. Dom hackas ihjäl, sånt är livet, det är lika trångt och jä**igt där som i småburarna. Enda skillnaden är då möjligtvis att frigående höns kan få andas relativt frisk luft nån gång. Har du över huvud taget sett burhöns? Det finns väl en anledning till varför de avskaffas... Och om du läser mitt inlägg så skriver jag att "det finns grader i helvetet". Jag har inte sagt att frigående höns har det bra, bara att de har det bättre än burhönsen.
CITAT (Diabolique @ 13-05-2005, 20:24) CITAT (pejori @ 13-05-2005, 20:05) är hon en höna i bur, så är hon född där och har inget att jämföra med.  :wub: så den liknesen faller  Det tycker jag verkligen inte. Höns har medfödda narurliga beteenden som inte kommer till utlopp i en liten bur, oavsett om hon är född där. Det är så sant så. Det naturliga beteendet att hacka på andra avtar relativt kraftigt i burarna, möjligtvis lite tristess  Om du har frigående höns, oavsett om det är på lilla torpet eller i större skala så måste du ha en tupp för att hålla isär hönorna som annars skadar varann rejält då dom bara måste ha nån att hacka på. På så sätt är det ganska bra att dom medfödda naturliga beteendena är undertryckta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|