|
zaaritha
14-05-2005, 21:49
Jag instämmer faktiskt med de som undrar vem o vad--du är!? Finns ju inga uppgifter.... Kvinna? Man????
Snöflinga
14-05-2005, 21:53
Jag med ....
Ett troll, tror jag. Alltså inget John Bauer troll utan ett internet troll, som skriver "SK*T inlägg" bara för att skapa en massa irritation och generar ett antal onödiga inlägg.
zaaritha
14-05-2005, 22:23
Har skickat mail, men inget svar...........
ninnisky
14-05-2005, 22:26
zaaritha
14-05-2005, 22:38
Solis--hallå! Du är ju så alert, annars....
*Felix matte*
14-05-2005, 22:38
Vet inte om ni kanske har missat fotot Solis la in i ett inlägg... där sågs hon med sin mamma. Jag hade nog föreställt mig henne mer som sin mamma än som hon faktiskt var.... innan jag såg fotot . Jag var (tror jag) den första som ifrågasatte om Solis fanns "på riktigt" men alltefter jag läst hennes inlägg och också PM jag fått så vet jag att hon både finns och är godhjärtad.
zaaritha
14-05-2005, 22:41
Ja att hon är en positiv o trevlig person; ja--det betvivlar jag inte!! Har-tyvärr-ej sett fotot.... Jag skulle bara så gärna vilja få veta nå´t om henne!!!! Varför svarar hon ej på mail, o s v.
ninnisky
14-05-2005, 22:41
CITAT (Felix matte @ 14-05-2005, 23:38) Jag var (tror jag) den första som ifrågasatte om Solis fanns "på riktigt" men alltefter jag läst hennes inlägg och också PM jag fått så vet jag att hon både finns och är godhjärtad.  Jag var (tror jag) före - men inte är de PM jag fått övertygande!!
*Felix matte*
14-05-2005, 22:51
CITAT (ninnisky @ 14-05-2005, 23:41) CITAT (Felix matte @ 14-05-2005, 23:38) Jag var (tror jag) den första som ifrågasatte om Solis fanns "på riktigt" men alltefter jag läst hennes inlägg och också PM jag fått så vet jag att hon både finns och är godhjärtad.  Jag var (tror jag) före - men inte är de PM jag fått övertygande!! Iofs så har jag ju inte ifrågasatt hennes existens mer än då jag ställde fråga i forum och bl. a amaira svarade att Solis visst finns "på riktigt" och amaira litar jag på.. liksom jag också litar på PM som jag får från Solis.
Hallååå! var har alla varit när man ska informera sina ungar om bekantskaper på internet? om en tjej lär känna en skitsnygg kille på internet bara för att han mailat en bild på sig själv, tror ni då att det verkligen är han på bilden? Så j**la dum får man bara inte vara. Jag kan sätta ut vilken bild som helst här i erat forum och ni skulle alltså tro att det var jag? Äntligen att det börjar komma fler som ifrågasätter vad "damen"håller på med.
ninnisky
14-05-2005, 23:00
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 14-05-2005, 23:53) Hallååå! var har alla varit när man ska informera sina ungar om bekantskaper på internet? om en tjej lär känna en skitsnygg kille på internet bara för att han mailat en bild på sig själv, tror ni då att det verkligen är han på bilden? Så j**la dum får man bara inte vara. Jag kan sätta ut vilken bild som helst här i erat forum och ni skulle alltså tro att det var jag? Äntligen att det börjar komma fler som ifrågasätter vad "damen"håller på med. Nämen nu tror jag faktiskt att Solis la in "äkta" bild. Bara för att det försiggår så mycken jävulsskap och fuffens på nätet så får vi inte helt tappa tron på människan och därmed misstro alla. Visst har jag undrat och funderat ang Solis men faktiskt så tror jag att hon finns och i denna stund kanske hon sitter i sin lgh i Strängnäs och förundras över reaktioner på sina inlägg.
mamamaggan
Och varför skulle just solis behöva bevisa att hon finns?
Vi kan ju ifrågasätta varandras existens hela bunten om vi skulle vilja det , eller hur?
Hur vet vi att den eller den är en kvinna eller man?
Hur vet vi att det inte är alla vi andra som är internettroll och solis den enda som existerar i verkligheten?
Hur sjutton ska vi kunna kolla det?
OCh VARFÖR skulle vi kolla det?
zaaritha
14-05-2005, 23:02
För att det är trevligt att känna behörighet med alla medlemmar! Fel av mej??
*Felix matte*
CITAT (mamamaggan @ 15-05-2005, 00:00) Och varför skulle just solis behöva bevisa att hon finns?
Vi kan ju ifrågasätta varandras existens hela bunten om vi skulle vilja det , eller hur?
Hur vet vi att det inte är alla vi andra som är internettroll och solis den enda som existerar i verkligheten?
OCh VARFÖR skulle vi kolla det? Så sant som det var sagt!
ninnisky
CITAT (Felix matte @ 15-05-2005, 00:00) Visst har jag undrat och funderat ang Solis men faktiskt så tror jag att hon finns och i denna stund kanske hon sitter i sin lgh i Strängnäs och förundras över reaktioner på sina inlägg. ... och ler över vår förundran
CITAT (Felix matte @ 15-05-2005, 00:00) CITAT (Reserv @ 14-05-2005, 23:53) Hallååå! var har alla varit när man ska informera sina ungar om bekantskaper på internet? om en tjej lär känna en skitsnygg kille på internet bara för att han mailat en bild på sig själv, tror ni då att det verkligen är han på bilden? Så j**la dum får man bara inte vara. Jag kan sätta ut vilken bild som helst här i erat forum och ni skulle alltså tro att det var jag? Äntligen att det börjar komma fler som ifrågasätter vad "damen"håller på med. Nämen nu tror jag faktiskt att Solis la in "äkta" bild. Bara för att det försiggår så mycken jävulsskap och fuffens på nätet så får vi inte helt tappa tron på människan och därmed misstro alla. Visst har jag undrat och funderat ang Solis men faktiskt så tror jag att hon finns och i denna stund kanske hon sitter i sin lgh i Strängnäs och förundras över reaktioner på sina inlägg. Den damen eller vad det nu är, är en riktig jävel på att vända kappan efter vinden. Så fort det drar lite så drar hon kappan åt sig och är så jädra len i orden, och när man vänder ryggen till så måttar hon med kniven. Näe, inte en människa som man riktigt vet var man har.
*Felix matte*
14-05-2005, 23:03
CITAT (ninnisky @ 15-05-2005, 00:02) CITAT (Felix matte @ 15-05-2005, 00:00) Visst har jag undrat och funderat ang Solis men faktiskt så tror jag att hon finns och i denna stund kanske hon sitter i sin lgh i Strängnäs och förundras över reaktioner på sina inlägg.
... och ler över vår förundran  Japp!
ninnisky
14-05-2005, 23:04
CITAT (zaaritha @ 15-05-2005, 00:02) För att det är trevligt att känna behörighet med alla medlemmar! Fel av mej?? Nej, inte ett dugg!
mamamaggan
14-05-2005, 23:05
CITAT (zaaritha @ 15-05-2005, 00:02) För att det är trevligt att känna behörighet med alla medlemmar! Fel av mej?? Nej det kanske inte är " fel" men vi kan väl känna behörighet i alla fall?!
mamamaggan
14-05-2005, 23:06
CITAT (Felix matte @ 15-05-2005, 00:03) CITAT (ninnisky @ 15-05-2005, 00:02) CITAT (Felix matte @ 15-05-2005, 00:00) Visst har jag undrat och funderat ang Solis men faktiskt så tror jag att hon finns och i denna stund kanske hon sitter i sin lgh i Strängnäs och förundras över reaktioner på sina inlägg.
... och ler över vår förundran  Japp!  Jajamensan!!!!
*Felix matte*
14-05-2005, 23:07
CITAT (Reserv @ 15-05-2005, 00:03) och när man vänder ryggen till så måttar hon med kniven. Näe, inte en människa som man riktigt vet var man har.  Men snälla du... var har hon måttat kniven? Nu är jag inte alls ute för att försvara Solis men jag bara måste få veta när hon varit så aggressiv... det låter ju inte så sunt att h måttat kniven.
zaaritha
14-05-2005, 23:14
Det här med knivar o dyl., förstår jag inte alls! solis har väl aldrig gett sej på någon!?....
CITAT (mamamaggan @ 15-05-2005, 00:00) Och varför skulle just solis behöva bevisa att hon finns?
OCh VARFÖR skulle vi kolla det? Ja det går inte!
Nä, just det ja, det var inte knivar som hon skulle hacka med. Hon bjöd in mig för att agera hackkyckling i hönsburen. Efter att ha varit såå len i orden så. Mycket trevlig och sympatisk dam tycker jag
ninnisky
14-05-2005, 23:20
Jag är i alla fall inget internettroll för jag är en gammal häxa
zaaritha
14-05-2005, 23:20
Varför i allsindar säjer inte solis nå´t???? Brukar ju vara på språng, s a s.
*Felix matte*
14-05-2005, 23:22
CITAT (Reserv @ 15-05-2005, 00:17) Nä, just det ja, det var inte knivar som hon skulle hacka med. Hon bjöd in mig för att agera hackkyckling i hönsburen. Efter att ha varit såå len i orden så. Mycket trevlig och sympatisk dam tycker jag  Nämen nu får du väl förklara vad som menas Har jag varit alltför naiv och förts "bakom ryggen"... det har jag svårt att tro... Men... som sagt... alla kan vi bli lurade.
CITAT (zaaritha @ 15-05-2005, 00:20) Varför i allsindar säjer inte solis nå´t???? Brukar ju vara på språng, s a s. Så gör trollen.
ninnisky
14-05-2005, 23:24
CITAT (zaaritha @ 15-05-2005, 00:20) Varför i allsindar säjer inte solis nå´t???? Brukar ju vara på språng, s a s. hon är säkert ute och går med vovvarna  eller så sitter det folk i de nyinköpta utemöblerna eller så vattnar hon de nyplanterade blommorna  eller kanske är i skogen och VRÅÅÅÅLAR!
*Felix matte*
14-05-2005, 23:25
CITAT (Virgo @ 15-05-2005, 00:23) CITAT (zaaritha @ 15-05-2005, 00:20) Varför i allsindar säjer inte solis nå´t???? Brukar ju vara på språng, s a s. Så gör trollen. Men har ni någonsin varit med om att ett "troll" lagt ut bild på sig själv? eller ska vi ta för givet att bilden är hämtad "någonstans från nätet"?
CITAT (ninnisky @ 15-05-2005, 00:24) CITAT (zaaritha @ 15-05-2005, 00:20) Varför i allsindar säjer inte solis nå´t???? Brukar ju vara på språng, s a s. hon är säkert ute och går med vovvarna  eller så sitter det folk i de nyinköpta utemöblerna eller så vattnar hon de nyplanterade blommorna  eller kanske är i skogen och VRÅÅÅÅLAR!  å släpper en brakskit!
ninnisky
14-05-2005, 23:27
Jag tycker det är mycket kränkande att kalla andra användare för troll!
mamamaggan
14-05-2005, 23:28
Jamen trollen " spricker" väl när de kommer ut i dagsljus och nu är det kväller.
Själv struntar jag i om hon är ett troll eller inte.
Ingen som tänkt tanken att hon kanske är upptagen av annat eller kanske har datorhaveri?
Kanske grannarna bjöd in henne i alla fall till en trevlig kväll?
Om vi ska vara allvarliga så kanske solis är på väg till Finland med anledning av hennes mammas bortgång.
zaaritha
14-05-2005, 23:33
Tänkte tyvärr inte på detta med hennes mor........... Dumt av mej!
CITAT (zaaritha @ 15-05-2005, 00:33) Tänkte tyvärr inte på detta med hennes mor........... Dumt av mej! Du behöver inte ha dåligt samvete för det. Hon hade säkert skrivit om det ifall att hon hade gjort så om det nu är så. hennes sista (senaste) inlägg var ju iallafall kl 15 igår
zaaritha
14-05-2005, 23:58
OK
Nämen  Ni är väl för roliga  !! Vad otåliga ni är!!! Har ni inte sett att Solis skriver mycket, när hon är här! Men hon ÄR inte alltid här! Faktiskt har hon "ett liv utanför datorn" också  . Ni får nog svar så det räcker, men svarar, det kan man göra först när man sitter vid datorn! Tvivlar inte heller ett enda ögonblick på, att även DU Zaaritha kommer att få svar på dina mail, med GLÄDJE svar, för Solis gillar att både skriva och prata. Så presentationen av henne, lämnar jag till henne. Du har fullständigt rätt Felix matte, jag VET att solis är både "riktig" och "OK"!! (och tackar för att du litar på mig!! *stolt*) Människor blir inte "troll" bara för att man inte "förstår dem". Däremot är det sånt som skapade häxjakter en gång i tiden. CITAT Ett troll, tror jag. Alltså inget John Bauer troll utan ett internet troll, som skriver "SK*T inlägg" bara för att skapa en massa irritation och generar ett antal onödiga inlägg. Människor är olika Virgo. Vi skriver olika, tycker olika och läser gärna olika saker. Dessutom bor det mycket KLOKHET i solis! Varför det skapar irritation har jag svårt att förstå. Annat än för att Solis är "annorlunda" - och SÅNT har många människor svårt att fördra. Ni som "ger er på" solis, försöker ni alltid mobba ut människor som är annorlunda??? Det är tråkigt med Katten, Virgo. Om du inte hade den envisa katten, skulle du ju slippa läsa inlägg som du har svårt för att tåla. (för de som har svårt med tankeläsning, så har Virgo tidigare medgivit att man inte behöver läsa inlägg av personer som man inte "tål", men tyvärr har han en katt som trampar på tangenterna så inläggen kommer upp i alla fall  ) Kram på er allihopa  !!
andersen
15-05-2005, 06:08
Bra skrivit amira,varför ge sig på folk som ger friska vindar på forumet, vad jag har läst om hennes inlägg så har dom alldrig varit provoserande.
Men att skriva som en del gör i den här tråden att hon är internät troll är provoserande, varför skall hon bevisa något?
Inga från Närke
15-05-2005, 07:09
CITAT (Virgo @ 15-05-2005, 00:54) Hon hade säkert skrivit om det ifall att hon hade gjort så om det nu är så. hennes sista (senaste) inlägg var ju iallafall kl 15 igår Senaste inlägget var igår kl. 18,18 i Inlägget Vart tog min skugga vägen. Men som sagt hon kanske inte sitter vid datorn hela dagarna och kvällarna utan är ute och hittat nya vyer som hon kan skriva om. Jag tycker det är en liten frisk fläkt i forumet även om jag inte förstår allt vad som skrivs. Kan ha med mitt IQ att göra förståss, är nog inte lika högt eller vad man ska kalla det för. Bodde granne med en kille en gång som hade pluggat nästan i hela sitt liv. Borde då ha ett högt IQ men så uppfattade inte vi grannar honom som. Han pratade för sig själv eller med sin skugga kanske. Han svor långa hardanger när det var idrott och Sverige tabbade sig, hördes genom väggen till oss närmaste grannar. Kunde även kasta saker inne i sin lägenhet när han blev förbannad. Han hade bilen full med pussel när han flyttade in, hela baksätet fullt. Hälsade aldrig fast det var vägg i vägg vi bodde. Tyvärr kan en del bli så när de studerar för mycket också. IQ-t spökar till det i hjärnan. Missförstå nu inte detta att jag menar att Solis har fel någonstans för så menar jag inte. Hon är nog en sökande och tänkande person med ett gott hjärta och skrivklåda. Ser att hon har kommit upp i nästan lika många inlägg som jag trots att jag varit medlem längre. Ha en bra dag och Solis vi väntar med spänning på vad du kommer med härnäst.
Åsa - Alingsås
15-05-2005, 08:37
CITAT Tyvärr kan en del bli så när de studerar för mycket också. IQ-t spökar till det i hjärnan. IQ har, i min mening, ingenting med intelligens att göra.
kan inte förstå vad det har för betydelse om hon finns eller inte. hon har ingen orsak att "bevisa" något här på forumet. Det har ingen. att kalla henne troll är både elakt och oförskämt, då hon inte har gjort någon illa med sina inlägg. jag reagerade också på hönsburen, men det var ett rätt så infekterat ämne, och hon är bara mäniska hon med. men bara för att hon inte passar in i era mallar om hur man ska vara, så betyder inte det att hon inte har känslor. hon kan som alla bli både ledsen ock sårad av sådant och att sitta och kalla någon för nedsättande tillmäten utan orsak är bedrövligt ett internettroll skapar oreda med provocerande och elaka inlägg, som dom oftast inte svarar på själva. jag kan inte se att solis har gjort det, hon både komenterar och svarar glatt på alla frågor och tillmäten NU FÅR NI GE ER MED HÄXJAKTEN PÅ SOLIS!!!!!
*solis*
15-05-2005, 09:25
Hej och ho alla kära vänner Vilken liten chock jag fick nu när jag började läsa på Småpratet Ett sånt enormt intresse för min lilla person Okej då en liten presentation om mig:Jag är en kvinna på 60 år,född i Finland 9.11.1944, är mamma till 4 underbara vuxna barn har 4 härliga vovvar bor i en trerummare i Strängnäs har ett långt grått hår och börjar få bruna fläckar på kinderna väger så där 96-99 kilo som ung har jag arbetat i England Schweits och Frankrike som barnflicka kom till Sverige1968 med en liten pojke på 1år och 8 månader har tidigare arbetat inom sjukvården som sjukvårdsbiträde och sen som undersköterska är nu förtidspensionerad har haft eget hus 2 gånger i Akersberga och i Hälleforsnäs har bott på Lidingö,Ekerö,Märsta,Huddinge,Sätra,Akalla om jag nu minns rätt det vill säga här i Sverige har alltid varit en sökare och jag Ä L S K A R LIVET har varit gift 2 gånger har ingen körkort målar tavlor,ritar,skriver brev,bakar bröd, gilar att städa och ÄLSKAR naturen djuren läser en hel del Räcker det här tror ni  Och jag heter Kyllikki på riktigt Dessutom gillar jag er alla här på forumet Zaaritha jag fick din mail och jag även svarade på den OMGÅENDE!!!!! Tro ni verkligen att jag är på låtsas Mina barn brukar säga att jag inte få skriva så privat på nätet! Den som vill verkligen lära känna mig kan jo ta kontakt med PM
Jätte-bamse- KRAM du goa solskens-solis med det vackra namnet  .
CITAT Det är tråkigt med Katten, Virgo. Om du inte hade den envisa katten, skulle du ju slippa läsa inlägg som du har svårt för att tåla. @ amaira Vad har jag för envis katt? Och sen läser jag vad jag vill och ogillar det jag vill. och sen en gång till om man har jobbat i utlandet bör man väl kunna stava landets namn rätt. Schweiz ska det vara. Stavningspolisen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|