Sidor: 1, 2
farbror B
Wrethammar? huh.gif
Lassila
Ja suvverän jazz sångerska, spelade in en skiva för några år sedan med stenansiktet Rune Gustavsson på gitarr. En riktigt magisk grej. Something my heart would say heter den
gammelnalle
CITAT (farbror B @ 18-05-2005, 10:54)
Wrethammar? huh.gif

TYVÄRR mest känd för sin "Viva Espana" som var ett plågoris någon sommar... fast det skall vara Vrethammar...
zaaritha
Björn Afzelius, Mikael Wiehe, Gunnar Viklund, Corneliis Wresjviik.
Kvinnlig? Nja!
Lassila
CITAT (gammelnalle @ 18-05-2005, 12:34)
Wrethammar? huh.gif

TYVÄRR mest känd för sin "Viva Espana" som var ett plågoris någon sommar... fast det skall vara Vrethammar...

Ja är man dyslexiker så.... jag stavar offtast som en kratta, och får läsa i genom allt man skriver flera varv men det blir en del stavfel ändå

sleep.gif
men vem bryr sig om hundra år laugh.gif
Reserv
CITAT (Lassila @ 19-05-2005, 10:01)
Wrethammar? huh.gif

Ja är man dyslexiker så.... jag stavar offtast som en kratta, och får läsa i genom allt man skriver flera varv men det blir en del stavfel ändå

sleep.gif

wink.gif Är det inte nån här på Odla som har en signatur " den som hittar stavfel får behålla dom" eller nåt liknande? rolleyes.gif
*solis*
CITAT (Reserv @ 19-05-2005, 10:08)
CITAT (Lassila @ 19-05-2005, 10:01)
Wrethammar? huh.gif

sleep.gif

wink.gif Är det inte nån här på Odla som har en signatur " den som hittar stavfel får behålla dom" eller nåt liknande? rolleyes.gif

Signatur: mvh
Virgo

Den som hittar stavfel får behålla dessa!
Inga från Närke
För mig är det nog:

Manliga:

Jerry Williams, Elvis Presley, Rene Froger, Hubbas, Krister Sjögren, Jamppa Tuominen, Janne Tulikki och Mikko Mäkeläinen

Kvinnliga:

Carola, Arja Koriseva, Helen Sjöholm och några flera kan inte komma på.

Lyssnar mest på manliga artister.

Tillägg. Det var ju inte så många svenska artister detta men några.
gammelnalle
CITAT (Inga från Närke @ 23-05-2005, 17:48)
För mig är det nog:

Manliga:

Jerry Williams, Elvis Presley, Rene Froger, Hubbas, Krister Sjögren, Jamppa Tuominen, Janne Tulikki och Mikko Mäkeläinen

Kvinnliga:

Carola, Arja Koriseva, Helen Sjöholm och några flera kan inte komma på.

Lyssnar mest på manliga artister.

he he he

inte visst jag att
CITAT
Elvis Presley, Rene Froger, Hubbas,  Jamppa Tuominen, Janne Tulikki och Mikko Mäkeläinen Arja Koriseva

var SVENSKA !!!!!! som titeln på tråden antyder... man lär sig nåt nytt varje dag!!!

biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif

"felfinnaren"

laugh.gif biggrin.gif rolleyes.gif
Inga från Närke
CITAT (gammelnalle @ 23-05-2005, 19:38)
he he he

inte visst jag att
CITAT
Elvis Presley, Rene Froger, Hubbas,  Jamppa Tuominen, Janne Tulikki och Mikko Mäkeläinen Arja Koriseva

var SVENSKA !!!!!! som titeln på tråden antyder... man lär sig nåt nytt varje dag!!!

biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif

"felfinnaren"

laugh.gif biggrin.gif rolleyes.gif

Som du ser har jag lagt in en ändring. Kom på det själv för en stund sedan. Tyvärr så har jag inte så många svenska artister som jag lyssnar på. biggrin.gif
gammelnalle
ähhh det kvittar väl från VAR de kommer... bara man gillar det man hör på!!!

Spotnicks tex...... men helst skall de INTE sjunga....

biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
Inga från Närke
Spotnicks är bra även Telstars. Jörgen Ingmans gitarrspel är inte dum heller.

Gillar all musik från 50-60 talet riktig Rock and Roll alltså + Country + RockaBilly. Refrecments t.ex.
mamamaggan
Manliga: Claes Jansson, Svante Turesson, Cornelis , Fred Åkerström, Olle Adolphsson, Mikael Wiehe.

Kvinnliga: Monica Zetterlund ( i en klass för sig absolut)
gammelnalle
CITAT (Inga från Närke @ 23-05-2005, 21:29)
Spotnicks är bra även Telstars. Jörgen Ingmans gitarrspel är inte dum heller.

Gillar all musik från 50-60 talet riktig Rock and Roll alltså + Country + RockaBilly. Refrecments t.ex.

Jörgen Ingman-- dansken-- med bl.a Apache (samtidigt med Shadows och enligt mig bättre,... och erovisionsschlagern 1963 tillsammans med sin fru Grete : Dansvise....

mmm det var tider det...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon