Sidor: 1, 2
*solis*
Thomas Di Leva gillar jag allra bäst av alla svenska sång artister wub.gif

I hans sånger finns oändligt mycket djup och kärlek wub.gif

Så gillar jag hans kläder jätte mycket;hela karln är så GOOOO wub.gif wub.gif wub.gif
Reserv
CITAT (solis @ 16-05-2005, 20:39)

Så gillar jag hans kläder jätte mycket;hela karln är så GOOOO wub.gif  :wub:  :wub:

blink.gif Kan inte hålla med där, fanns det en antifråga om artist så var det väl just han jag skulle ha nämnt. tongue.gif sambons yngste son sa så sent som igår att han tyckte att Di leva såg ut som skäggiga damen, eller en mycket taskig transa. Och sånär som på skägget då, så kan man ifrågasätta om det verkligen är en karl . wink.gif Karlar brukar inte ha klänningar, inte i sverige i alla fall. Själv diggar jag mest rock, så Jerka är inte så dålig. rolleyes.gif Och det är en karl .
*solis*
CITAT (Reserv @ 16-05-2005, 20:52)

Så gillar jag hans kläder jätte mycket;hela karln är så GOOOO wub.gif  wub.gif  wub.gif

blink.gif Kan inte hålla med där, fanns det en antifråga om artist så var det väl just han jag skulle ha nämnt. tongue.gif sambons yngste son sa så sent som igår att han tyckte att Di leva såg ut som skäggiga damen, eller en mycket taskig transa. Och sånär som på skägget då, så kan man ifrågasätta om det verkligen är en karl . wink.gif Karlar brukar inte ha klänningar, inte i sverige i alla fall. Själv diggar jag mest rock, så Jerka är inte så dålig. rolleyes.gif Och det är en karl .

HUR är en äkta karl kan du förklara det!?!
ninnisky
Kan inte hålla med där, fanns det en antifråga om artist så var det väl just han jag skulle ha nämnt.

di Leva wacko.gif wacko.gif wacko.gif
och javisst, Jerka är bara såååå bra och håller länge till wub.gif wub.gif
Honom ska vi se i sommar - i Alingsås
Ciczi
Jag gillar Helen Sjöholm skarpt, vilken röst den kvinnan har. Den går inte av för hackor den...!

Ciczi
*solis*
Vem är Jerka? Är det han som sjunger så härliga låtar ifrån 60 talet;honom gillar jag med wub.gif smile.gif
Reserv
CITAT (solis @ 16-05-2005, 20:55)

Så gillar jag hans kläder jätte mycket;hela karln är så GOOOO wub.gif  wub.gif  wub.gif

Tja, inte ränner han omkring i klänning och svamlar om rymdresor och UFOn. Och att han kommer från en annan planet (fast det vete väl gudarna det, det kanske stämmer ohmy.gif ) Vet inte riktigt var det gick snett för Di Leva, för han ska ha vart hyffsat okay när han gick i plugget (sägs det). unsure.gif
Reserv
CITAT (solis @ 16-05-2005, 20:58)
Vem är Jerka? Är det han som sjunger så härliga låtar ifrån 60 talet;honom gillar jag med wub.gif smile.gif

Jerka? ohmy.gif Vet du inte det? unsure.gif Jerry Williams förstås, är du verkligen 60 bast? verkar inte så, alla "gamlingar" borde veta vem han är. tongue.gif
han är sveriges "King of rock'n roll"
*solis*
CITAT (Reserv @ 16-05-2005, 21:02)
CITAT (solis @ 16-05-2005, 20:58)
Vem är Jerka? Är det han som sjunger så härliga låtar ifrån 60 talet;honom gillar jag med wub.gif  :)

Jerka? ohmy.gif Vet du inte det? unsure.gif Jerry Williams förstås, är du verkligen 60 bast? verkar inte så, alla "gamlingar" borde veta vem han är. tongue.gif
han är sveriges "King of rock'n roll"

Honom gillar jag JÄTTE MYCKET har till och med en samlingsbox av honom smile.gif wub.gif smile.gif
Dessa artister är varandras motsatser men jag gillar båda tå mycket wub.gif smile.gif

Jag är 60 men jag kom inte så snabbt på att du menade Jerry Williams när du skrev Jerkan smile.gif
Pirum
Sångerska : Agnetha Fältskog
Sångare : Jussi Björling (får välja en död eftersom det finns så få bra levande)

Bästa artist däremot...det är en annan sak. Det är svårt att svara på. Lyssnar sällan på modern svensk musik, men, Gunder Hägg var väl rätt bra, åtminstone delvis. Ebba Grön. Evert Taube kanske.

(talar om vad som gjorts på svenska, annars är ju ABBA utan konkurrens störst, fast, återigen en icke-aktiv grupp)
netaave
Varför bara soloartister, finns ju så många bra grupper.
Björn Skifs gillar jag.
Sångerska är svårare men det blir nog Helen Sjöholm.
Sen är ju jag ett dansfreak och just nu bara äääälskar jag att dansa till CLAES LÖVGRENS, MICKE AHLGRENS OCH SANNEX, kan åka hur långt som helst för att få dansa efter dom.
Puss på er jag vet nog att somliga av er är här. tongue.gif hitlurad av mig, hoppas det går bra med häcken. tongue.gif
*solis*
CITAT (Reserv @ 16-05-2005, 20:59)
CITAT (solis @ 16-05-2005, 20:55)

Tja, inte ränner han omkring i klänning och svamlar om rymdresor och UFOn. Och att han kommer från en annan planet (fast det vete väl gudarna det, det kanske stämmer ohmy.gif ) Vet inte riktigt var det gick snett för Di Leva, för han ska ha vart hyffsat okay när han gick i plugget (sägs det). unsure.gif

Enligt min tanke är en riktig karl sådan som vågar till ex. gå i kjolar som Di Leva gör wub.gif
Kathy
Uj, så svårt. sad.gif
Det finns ju så många att välja bland.

Just nu är det i så fall;

Sångerska: Helen Sjöholm.
Sångare: Martin Stenmarck. (ja, jag lyssnade på honom före Melodifestivalen tongue.gif )
Grupp: ABBA.
Berit
Monica Zetterlund wub.gif
ejjan
Jag älskar svensk musik wub.gif Texter är lika viktigt som röst och musik tycker jag och följande är synnerligen goda textförfattare (enligt mig)

Favoriterna; Cornelis Wreeswijk, Lisa Ekdahl, Joakim Thåström och Mikael Wiehe. Har sett de tre sistnämnde live. wub.gif wub.gif
netaave
Min favoritsång så här års är i alla fall "En vänlig grönskas...."
Fröis
Ja, den är härlig. Påminner om skolavslutning och känslor inför sommarn. rolleyes.gif
Boxer
Lisa Nilsson har den perfekta pipan. smile.gif
Carina Josefsson
Jag tycker nog att Kajsa-Lisa Åkerström är en klar favorit, och Helen Sjöholm. Hon var så bra i den där musikalen... vad hette den nu?
Hjärnsläpp!! wacko.gif
Kristina från Duvemåla menar jag förstås!
Manlig artist vet jag inte riktigt, förr var det Joakim Thåström.
Boxer
Peter LeMarc får jag ju inte glömma ohmy.gif

En sådan känsla den "grabben" har. wub.gif biggrin.gif
*Felix matte*
En vänlig grönskas wub.gif men också Finn Kalvik och Kajsa Stina Åkerström ... Tröstevisa. wub.gif wub.gif wub.gif

Den spelas ofta som Postludium vid Gudstjänster.
Rossi
Patrik Isaksson. Uno Svenningsson. Lisa Nilsson. Mauro Scocco. Ulf Lundell.

Ja, det finns många .....

Absolut INTE Thomas Di Leva!
Ciczi
CITAT (Carina Josefsson @ 16-05-2005, 22:13)
...och Helen Sjöholm. Hon var så bra i den där musikalen... vad hette den nu?
Hjärnsläpp!! wacko.gif
Kristina från Duvemåla menar jag förstås!

Hon gjorde Chess sedan också. Jag har sett henne i båda. I Chess bar hon tillsammans med Tommy Körberg hela föreställningen. Suveränt!!!

Ciczi
niklaswik
Okej, nu slutar ni klanka ner på di Leva, annars bankar jag vett i er med mina kaktusar! tongue.gif

Skönare kille än Thomas Di Leva får man leta efter, vet ni nån som har mer avslappnad inställning till världen? Med andra ord, känner ni nån annan som går runt i "klänning" utan att skämmas det minsta? Tveksamt va?
biggrin.gif

För övrigt är han inte min favorit, det är Lars Winnerbäck. smile.gif
Rossi
CITAT (niklaswik @ 17-05-2005, 08:23)
Okej, nu slutar ni klanka ner på di Leva, annars bankar jag vett i er med mina kaktusar! tongue.gif

Skönare kille än Thomas Di Leva får man leta efter, vet ni nån som har mer avslappnad inställning till världen? Med andra ord, känner ni nån annan som går runt i "klänning" utan att skämmas det minsta? Tveksamt va?
biggrin.gif

För övrigt är han inte min favorit, det är Lars Winnerbäck. smile.gif

Jag tycker INTE om Thomas Di Leva! Varken musik, frisyr eller klädstil. Tycker inte alls att det är manligt med karlar i särkar. (Semestern i Egypten var en plåga i det avseendet ....) laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Och jag har en enmeters pelarkaktus som jag kan försvara mig med! biggrin.gif laugh.gif
niklaswik
Hehe okej, jag säger inget mer om det.. blink.gif

Men jag gillar fortfarande Di Leva. biggrin.gif
Rossi
CITAT (niklaswik @ 17-05-2005, 08:29)
Hehe okej, jag säger inget mer om det.. blink.gif

Men jag gillar fortfarande Di Leva. biggrin.gif

He, he! Ja, kul att vi alla är olika! Måste ju bara skoja lite också! smile.gif
carol
Elin Sigvardsson och Lars Winnerbäck. smile.gif - Ska du på konsert i sommar, Niklas? biggrin.gif
Åsa - Alingsås
Lisa Ekdahl och Uno Svenningsson är duktiga, men Sophie Zelmani! Det är grejor det! tongue.gif
Wera
Åsa Jinder är en av min favoriter, men jag kunde räkna upp en handfull till som tävlar om favvoplatsen!!
pejori
gillar dom flesta wub.gif
det beror på vilket humör jag är på smile.gif
mauro scocco, jan johansen wub.gif
helen sjöholm, sofia kjellgren. smile.gif smile.gif
OCH tomas di leva ibland biggrin.gif
och christer sjögren inte att förglömma wub.gif
djingis
Jag gillar Ted Gärdestad
farbror B

LISA NILSSON! Perfekt jazz och soulröst. Äkta artist.

BJÖRN SKIFS! Sveriges rivigaste pipa. Håll mitt hjärta, kan ni fatta att karln fyller 58???
Kathy
CITAT (farbror B @ 17-05-2005, 10:18)

BJÖRN SKIFS!  Sveriges rivigaste pipa. Håll mitt hjärta, kan ni fatta att karln fyller 58???

Näää...han är ju bara en pöjk. tongue.gif
*Molly*
[QUOTE=farbror B,17-05-2005, 10:18][b][font=Arial]

LISA NILSSON! Perfekt jazz och soulröst. Äkta artist.

Ja Lisa Nilsson är väldigt bra.
Sven Zetterberg gillar jag också, han och hans band spelar skön blues

wub.gif
niklaswik
CITAT (carol @ 17-05-2005, 08:37)
Elin Sigvardsson och Lars Winnerbäck. smile.gif - Ska du på konsert i sommar, Niklas? biggrin.gif

Japp, ska på skansen 10/8 smile.gif Du då? smile.gif
carol
Självklart. smile.gif Slottsruinen Borgholm 13 juli. Men jag var på kalasturnén i Stockholm för ett par år sen och det var en himlans bra stämning där, det är ju lite hemmaplan för honom. Helt hysteriskt bra var det den gången. biggrin.gif
niklaswik
Hehe hoppas (och tror. smile.gif ) det blir lika bra den här gången då. smile.gif
Christoffer
Att tycka om diLeva som glädjespridare tycker jag alla borde göra. Stör man sig på det han säger eller vilka kläder han går i, då är det inte honom man stör sig på egentligen, utan troligtvis rubbningen av ens egna konservativa manssyn.
Sedan behöver man ju inte gilla hans musik, eller själv vilja gå i sådana
kläder.

Men en favoritartist, det är nog Rikard Wolff. Ska se honom uppträda för
fjärde gången nu i sommar.

Annars tycker jag att Susanne Alfvengren är underbar med sin gotländska!
wub.gif
gammelnalle
CITAT (Wera @ 17-05-2005, 09:16)
Åsa Jinder är en av min favoriter, men jag kunde räkna upp en handfull till som tävlar om favvoplatsen!!

Vad har hon sjungit in?? (Jag vet att hon spelar Nyckelharpa som en gudinna... men jag känner inte till hennés sångarkarriär)

huh.gif huh.gif
Pixi
Bra är:

Sophie Zelmani
Anna Ternheim
Tomas Andersson Wij

fast den bästa är.....Lars Winnerbäck så klart

Lyssnar just nu:

The Perishers
Tobias Fröberg

bra fast inga skivor på länge:

Toni Holgersson
Jakob Hellman
Magnus Johansson

helt ok:

Bo Sundström
Marit Bergman
Elin Sigvardsson
Moneybrother
Lisa Miskovsky
Ebba Forsberg
Johan Rothstein
Rossi
Jag glömde ju förstås Gyllene tider och Per Gessle.
Kalinsi
Thomas Di Leva är en underbar människa,
han är så otroligt trevlig och rar.
Jag tycker dessutom om hans musik,
och om man nu ska prata kläder
på våra artister så tycker jag att Thomas
kläder är vackra.

Jag tycker också mycket om Krister Linder
från bla Dive.

Kramar Kalinsi
lotta_
Bästa manliga: Tommy Körberg.
Bästa kvinnliga: Carola, Helen Sjöholm.

därför att de har så härliga "pipor" wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Christoffer @ 17-05-2005, 12:58)
Att tycka om diLeva som glädjespridare tycker jag alla borde göra. Stör man sig på det han säger eller vilka kläder han går i, då är det inte honom man stör sig på egentligen, utan troligtvis rubbningen av ens egna konservativa manssyn.
kläder.

Annars tycker jag att Susanne Alfvengren är underbar med sin gotländska!
wub.gif

Jag gillar också Di Leva wub.gif Han har en härlig klädstil och texterna gillar jag också. Tänk att vara så stark i sig själv att man vågar sticka ut och inte följa normen wub.gif

Björn Skifs tillhör också favoriterna...Håll mitt hjärta wub.gif kan jag lyssna på hur ofta som helst. biggrin.gif

Wolffs Pojke på månen... inte alls dum biggrin.gif

Jag har nog lika många favoriter som årets veckor (minst)... beror på humöret vem som är "på topp" just för dagen tongue.gif
Zazu
Lisa ekdahl

min absoluta favorit......
Sulawesii
kläder.

Håller absolut med om detta!
Reserv

Rickard Wolf i Barbara var bara så underbar, har skivan signerad, en upplevelse att se honom på scenen wub.gif
Eleanor
Vad lycklig jag blir när så vi är så många här som har upptäckt dilevas storhet!!! wub.gif Han är helt underbar!!!

En sångerska som är otrolig är Emma Härdelin (Garmarna & Triakel), hennes röst finns det inte maken till!!!

Sedan finns ju favoriter som:

Lars Winnerbäck wub.gif
Ulf Lundell
Freddie Wadling
Rikard Wolff
Stefan Sundström
Sophie Zelmani wub.gif
Stina Nordenstam
Lassila
Sylvia Wretholm är nog min favorit när det gäller svenska artister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon