Full version: solen
Sidor: 1, 2, 3
Bettson
CITAT (carol @ 20-06-2005, 14:09)
Jag skrattar med. laugh.gif Man känner ju igen sig...

Appropå benen, är de väldigt håriga kanske inte solen kommer åt... biggrin.gif wink.gif

Nej vet du vad!

Det är hästen som är hårig, inte jag. wink.gif
Rossi
CITAT (Bettson @ 20-06-2005, 14:16)
Jag skrattar med.  :lol: Man känner ju igen sig...

Appropå benen, är de väldigt håriga kanske inte solen kommer åt...  :D  ;)

Nej vet du vad!

Fast ibland rakar man ju hästar också. Fast lika släta och fina som ett par kvinnoben lär de väl inte bli, förstås, he,he. smile.gif
farbror B
CITAT (Rossi @ 20-06-2005, 14:18)
CITAT (Bettson @ 20-06-2005, 14:16)
Jag skrattar med.  laugh.gif Man känner ju igen sig...

Appropå benen, är de väldigt håriga kanske inte solen kommer åt...  biggrin.gif  wink.gif

Nej vet du vad!

Fast ibland rakar man ju hästar också. Fast lika släta och fina som ett par kvinnoben lär de väl inte bli, förstås, he,he. smile.gif

Så det är därför kvinnor rakar benen, för att bli mer solbrända? laugh.gif
Bettson
CITAT (farbror B @ 20-06-2005, 14:25)
[]

Nähe då!

Vi rakar benen därför att någon bestämt de senaste tjugofemåren att vi annars är ovårdade, osexiga och oattraktiva.

Helt fjärran från Taubes (tror jag) längtansfulla framställning om fjuniga armar och ben (obs inte håriga). wink.gif
farbror B
CITAT (Bettson @ 20-06-2005, 15:03)
CITAT (farbror B @ 20-06-2005, 14:25)
[]

Nähe då!

Vi rakar benen därför att någon bestämt de senaste tjugofemåren att vi annars är ovårdade, osexiga och oattraktiva.

Helt fjärran från Taubes (tror jag) längtansfulla framställning om fjuniga armar och ben (obs inte håriga). wink.gif

Bra då ficlk vi det avklarat.

Är det snyggt med behåring på män då?
Bettson
Men vännen, det har jag faktiskt aldrig funderat på. Det finns andra saker jag tittar efter på män.

Föstår inte riktigt denna utseendefixering.

Numera vad jag förstår så vaxar många killar bringan och en hel del andra ställen också. För att det skall vara lent eller se bra ut.

Samtidigt som många män är dödsförskräckta om behåringen uppe på knoppen börjar bli tunn eller ännu värre obefintlig. Jag menar, hur många kvinnor bryr sig om ifall en karl är tunnhårig. Träffar man på den rätta kärleken så spelar väl utseendet inte så stor roll. Eller?
farbror B
håller jag med om=)

det där ,med tunt på knoppen skrattar jag åt ibland!
Istället för att våga vara tunnhåriga, så finns det många som kammar över och gör frisyrer som istället blir otroligt mycket fulare.

En flint drar då inte till sej min uppmärksamhet, men "kammaöverfrisyrer" är väldigt uppseendeväckande..
farbror B
Kolla nacken.. den färgen är lite vääl röd..jämfört med resten av kroppen..

laugh.gif
Bettson
CITAT (farbror B @ 20-06-2005, 15:35)
håller jag med om=)

Istället för att våga vara tunnhåriga, så finns det många som kammar över och gör frisyrer som istället blir otroligt mycket fulare.

En flint drar då inte till sej min uppmärksamhet, men "kammaöverfrisyrer" är väldigt uppseendeväckande..

Jag väljer ofta att lyssna på folk i samlingar, man får veta väldigt mycket då. En sak som jag lärt mig är att män med flint driver man ofta med och män med överkamningar är öppet villebråd.

På en arbetsplats jag var på hackade man ganska friskt på en välklippt snygg proper och trevlig man med flint .Att man är öppet elak i grupp utan anledning har alltid gjort mig förbannad. Så jag kunde inte annat är att försvara den skackaren på ett sätt som gjorde att kommentarerna ramlade tillbaka på den som fällde dom.

Ledaren i göra sig rolig på andras bekostnadgruppen var ganska storväxt och hade en väldigt tjock grå snaggfrisyr trots att han var sextio år.

När de hade hållit på ett tag och jag tyckte de gått för långt så kunde jag inte annat än säga att det där bara var en manlig åsikt. Att kvinnor inte brydde sig.

Det blev stort liv vid kaffebordet och de undrade hur jag kunde säga så.

-Jo, sa jag. ALLA kvinnor vet att män med mycket hår på bröstet och lite hår på huvudet har högre testosteronhalt än andra.

-Och? sa mobbing-gruppen vid kaffebordet.

-Ja det innebär att de är virilare än de män som är motsatt utrustade och DET har kvinnosläktet aldrig haft något emot.

Det byttes plötsligt samtalsämne vid bordet och till min lättnad så sken den tunnhårige upp högst betydligt. Tyvärr så skaffade jag mig en fiende på den arbetsplatsen men ingen annan än den tjockhårige vågade bråka med mig, eller ville för den delen. Hans makt var bruten efter detta.

Den helgen fick jag min första blombukett som inte var från min man sedan jag gifte mig. Och jag visste precis vem den kom ifrån.
smile.gif
stina
CITAT (farbror B @ 20-06-2005, 15:38)

laugh.gif

Vi vill se hela kroppen (i studiesyfte ang färgnyansskillnad naturligtvis) wink.gif wink.gif wink.gif
farbror B
CITAT (stina @ 20-06-2005, 15:54)
CITAT (farbror B @ 20-06-2005, 15:38)

laugh.gif

Vi vill se hela kroppen (i studiesyfte ang färgnyansskillnad naturligtvis) wink.gif wink.gif wink.gif

kan jag ju inte visa här ju......* rodnar* unsure.gif
Rossi
CITAT (farbror B @ 20-06-2005, 15:35)
håller jag med om=)

Mmm, Robin Hood-frisyr. (Tar från de rika och ger till de fattiga.)
farbror B
jag snaggade mej istället.. trots att jag fått vikar i håret, som jag skulle kunna kamma över..
Bettson
CITAT (farbror B @ 20-06-2005, 16:26)
jag snaggade mej istället.. trots att jag fått vikar i håret, som jag skulle kunna kamma över..

Mycket snyggare!

Nu dröjer det nog inte länge förrän någon dam frågar om du har hår på bröstet också. Men det är inte jag , jag har inte sagt nåt.... tongue.gif
Magdis
CITAT (Bettson @ 20-06-2005, 16:36)
Nu dröjer det nog inte länge förrän någon dam frågar om du har hår på bröstet också. Men det är inte jag , jag har inte sagt nåt.... tongue.gif

Bra försök! Att hoppas att nån annan ska ställa frågan som du vill veta! tongue.gif

Apropå det där med att karlar ska hålla på och vaxa bort håret på bröstet, det tycker jag de ska låta bli! Vuxna karlar ska väl inte se ut som småpojkar?! Själv tycker jag det är jättemyyysigt med mycket hår på bröstet (obs inte på mitt eget!)
Bettson
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-06-2005, 17:00)
CITAT (Bettson @ 20-06-2005, 16:36)

Bra försök! Att hoppas att nån annan ska ställa frågan som du vill veta! tongue.gif

Apropå det där med att karlar ska hålla på och vaxa bort håret på bröstet, det tycker jag de ska låta bli! Vuxna karlar ska väl inte se ut som småpojkar?! Själv tycker jag det är jättemyyysigt med mycket hår på bröstet (obs inte på mitt eget!)

Nej jag är inte nyfiken!

Men jag har lite roligt åt en del nästan öppna raggningsförsök på sista tiden. Lite spännande är det.

Själv är jag mätt och belåten på det jag har.Så det så..... laugh.gif
Magdis
Javisst är det skojigt att få beskåda! Lite vardagsspänning! biggrin.gif
Bettson
För övrigt kan jag inte förstå varför sommarväder gör att man får så dåligt minne.

Jag köpte för ett antal år sedan ett par jättesnygga svarta sandaler. Blev ganska besviken på köpet därför att svart läder ofta färgar när man går barfota. Inte vidare att vara svart om tassarna fast man är ren.

Så jag bestämde mig, jag skall aldrig mera köpa svarta sandaler. Vad köpte jag året efter det och året efter det.....

Så förra året skrev jag en lapp. Köp aldrig mer svarta sandaler. Lappen måste nog kommit bort för nu märkte jag att jag köpt svarta sandaler IGEN.

Minne, vad ska man ha det till...... laugh.gif
*Eko*
Vi tillhör de lyckliga stackare med rödpigment i håret och känslig hud...en stund för länge i solen så ser vi ut som kokta kräftor ohmy.gif tongue.gif laugh.gif
farbror B
CITAT (Eko @ 20-06-2005, 22:14)
Vi tillhör de lyckliga stackare med rödpigment i håret och känslig hud...en stund för länge i solen så ser vi ut som kokta kräftor ohmy.gif tongue.gif laugh.gif

själv har jag faktiskt en liten liten anstrykning åt det röda också och blir oftare solröd än solbrun...
Armarna är i alla fall lite brunare, medans ansikte och nacke är lite röda.
Nåja, det blir väl bättre.=)
farbror B

Nå hur går det? smile.gif
Rossi
Jo, näsan har börjat att återgå till sin normala färg från att ha varit enormt

RÖD
farbror B
jaså? ajdå
smort in den ordentligt nudå, eller bara lagt den i blöt? wink.gif laugh.gif
Rossi
CITAT (farbror B @ 22-06-2005, 12:48)
jaså? ajdå
smort in den ordentligt nudå, eller bara lagt den i blöt? wink.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Tack för att du får mig att skratta, ha, ha!
farbror B
CITAT (Rossi @ 22-06-2005, 12:48)
CITAT (farbror B @ 22-06-2005, 12:48)
jaså? ajdå
smort in den ordentligt nudå, eller bara lagt den i blöt? wink.gif  :lol:

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Tack för att du får mig att skratta, ha, ha!

vassego smile.gif
carol
Mitt röda har också gått tillbaka skapligt, men jag har märkt att jag måste bränt hårbotten också för attans vad det har kliat de senaste dagarna. sleep.gif (Har undersökt - verkar inte finnas några kryp i huvet och inte heller värsta mjällattacken för det snöar nada här)

Nästa möte med solen blir i ceps. smile.gif
farbror B
CITAT (carol @ 22-06-2005, 13:06)
Mitt röda har också gått tillbaka skapligt, men jag har märkt att jag måste bränt hårbotten också för attans vad det har kliat de senaste dagarna. sleep.gif (Har undersökt - verkar inte finnas några kryp i huvet och inte heller värsta mjällattacken för det snöar nada här)

Nästa möte med solen blir i ceps. smile.gif

Aha så om man möter en tjej med keps i sommar då är det du?
carol
Could be. Beror ju på var du möter henne. Troligast är att denna hon möter solen på Orust, så om du är där så...
farbror B
CITAT (carol @ 22-06-2005, 13:21)
Could be. Beror ju på var du möter henne. Troligast är att denna hon möter solen på Orust, så om du är där så...

bra, det bättrar ju på oddsen liite i alla fall.. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon