Full version: solen
Sidor: 1, 2, 3
farbror B
Solen säjs vara extra vass i år, men hittills har jag nog inte fått så mycket färg. Kanske i ansiktet, syntes vid hårfästet lite.Hur är det med er andra?
Rossi
Jodå, lite färg har jag allt fått. Jag ser en rand där klockarmbandet sitter.
LadyAdina
Yttepyttelite... och det enbart på grund av att jag just varit en vecka i skärgården. Vågade inte vara utomhus för mycket mitt på dagarna, för det kändes att solen riktigt brände. Bäst att skynda långsamt.
farbror B

tatt fram sandalerna, så att man snart får sandalrutor på fötterna =)
igår var enda dagen med riktigt varm sol här hittills
Blomstertanten
Brun som en .... ????? unsure.gif

...Kanelbulle ! biggrin.gif
Magdis
Jodå det var som att man blev brun direkt som solen visade sig här. Idag har vi sommarvärme till och med här! Jag är i och för sig ganska mörk och har lätt att bli brun men jag tror ändå det har gått ovanligt fort i år.
farbror B
När du pratar om bullar, så kommer jag osökt att tänka på ...
hembränt
laugh.gif
wolkenkrabber
jag får ett vitt pappersark att verka brunt
astrid.m.s
Röd som en kräfta-efter en dags arbete med såga och stapla ved! wub.gif
netaave
Jag är en sån som alltid letar skugga och tycker det är jättemysigt att sitta ute i solen....under parasollet!
Ändå är jag alltid brunast! ohmy.gif
farbror B
Orättvist, jag ock Wolkenkrabber har ungefär samma problem tror jag...
mamamaggan
Jodå färg lite som en kräfta idag efter en solig dag igår. Gick i shorts och bikiniöveredel så man har ju lite vitare " ränder" samt en vit fläck ( 2x2 cm) efter ett halshänge. Ser lite lustigt ut faktiskt laugh.gif tycker i a f min man mad.gif .
ninnisky
Brun? ja....det fanns lite kvar i tuben biggrin.gif biggrin.gif det räckte till absiktet wub.gif
TeliaNet
smhi's uv-index visar att det är lite högt i götaland.
har ni hört att solen skulle motverka cancer?
farbror B
[QUOTE]Ser lite lustigt ut faktiskt tycker i a f min man [QUOTE]

tänk att du kan roa honom på så enkla sätt då =)
wolkenkrabber
nyss varigt ute o cyklat i solen i 1 - 1½ timma, undrar om det har hjäpt, skulle inte tro det dock
*solis*
Lite färg har jag fått i ansiktet smile.gif
mamamaggan
CITAT (farbror B @ 23-05-2005, 16:00)
CITAT
Ser lite lustigt ut faktiskt tycker i a f min man
CITAT

tänk att du kan roa honom på så enkla sätt då =)

Män är ju så lättroade rolleyes.gif
Inga från Närke
Orkar inte vara i solen för att bli brun. Blir jag det så är det mest när jag är ute i trädgården och det har inte blivit så mycket av just nu.
yla
solar inte men de tar ändå o de känns att solen e starkare
jag sitter alltid i skuggan då jag e ute
men man kn ju inte alltid vara i skuggan så solen tar o lite brun e jag
men mest prickig rolleyes.gif
Sulawesii
Japp. Iallafall ansikte och händer.
lisselbo
Jodå ansikte, händer, armar och axlar.
Har ganska lätt för att bli brun, en jobbarkompis till mig brukar säga avundsjukt att det räcker med att det står i tidningen att det ska bli sol så är jag brun.
AndreasBlomquist
CITAT (TeliaNet @ 23-05-2005, 15:52)
smhi's uv-index visar att det är lite högt i götaland.
har ni hört att solen skulle motverka cancer?

Jorå, läste om det på Aftonbladet efter att ha hört på radions nyheter om dessa nya forskningsrön.

Aftonbladets artikel

Blir väl inte så stor skillnad för jag har aldrig använt solskyddsfaktor i Sverige och jag är ute och solar så fort tillfälle ges. Kan ju säga att ja, jag har fått färg!
Pia mitt i Skåne
Åjo...
Händer, armar och ansikte har väl fått lite färg...och så fötterna... Hmmmm... verkar mer som om det är jord...
farbror B
CITAT
Händer, armar och ansikte har väl fått lite färg...och så fötterna... Hmmmm... verkar mer som om det är jord...

haha Pia, provar du nya miraklet

Brun utan tvål?
yenny
Nja.... jag tillhör dom där som får några prickar i ansiktet... o så har jag fått en nyansskillnad när sommaren är slut!
farbror B
verkar inte som om nån riktigt fått nån färg än..
Rossi
CITAT (farbror B @ 24-05-2005, 16:16)
verkar inte som om nån riktigt fått nån färg än..

Jaså?
titti49zon6
Jag har haft färg i ansikte, hals,händer och armar llänge biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
pimpelfiske på is och sol gör underverk wub.gif
farbror B

sandalerna är på!!
Blomstertanten
Brun som en n.... sleep.gif Sorry !
...Chokladboll ! tongue.gif

sleep.gif Snart i alla fall !
farbror B

* avundsjuk *
mamamaggan
Men farbror B , förstår inte varför du är avundsjuk unsure.gif , du som är så grön och fin tongue.gif rolleyes.gif . Varför skulle du hellre vilja vara brun rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif ?
farbror B

Men snälla du, det där är en drakunge, som jag har som signaturbild, det är inte jag!!
(tänk en del måste man förklara allt för *sucka*)
laugh.gif
mamamaggan
Ojdå, så du menar att jag missuppfattat det hela rolleyes.gif ? Jag som hela tiden trott att det var dig man såg rolleyes.gif .

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
Varför ska alltid sommaren behöva vara antingen vit som en albyl eller röd som en tomat? sad.gif Mina kompisar har åtminstånne en skala från hudfärgat till pepparkaksbrun, det är fubbigt tycker jag mad.gif
farbror B

Håller med du jag !
Blir också oftast kräftröd istället för pepparkaksbrun..

somnade en gång i solen på Gotland i tre timmar.., på rygg..
kan ni tro att jag var bränd sen.......
Reserv
CITAT (farbror B @ 25-05-2005, 15:33)

Håller med du jag !
Blir också oftast kräftröd istället för pepparkaksbrun..

somnade en gång i solen på Gotland i tre timmar.., på rygg..
kan ni tro att jag var bränd sen.......

AJ!! ohmy.gif Attan så ont sen då? blink.gif
farbror B

den natten och flera efteråt sov jag på rygg.. kallduschar sved som attan, varmduschar var inte att tänka på. läpparna sprack, näsan blev i det närmaste lila och jag flagnade hårt.
Svårast var egentligen armarna, eftersom solen gjorde direkt ont, men lika ont gjorde ju tröjärmar..

inga men efteråt, mer än flagnad hud, sim tur var..
Rossi
"Bränt barn luktar illa" .... eller hur är det? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Pia mitt i Skåne
Ja, visst fick B:et i Farbror B plötsligt en helt annan innebörd...
Rossi
farbror Bränd ..... laugh.gif
farbror B
Nu börjar det likna lite trakasserier av äldre herrar med lätt rödaktig hudton.....huh.gif
Ska anmäla er till kräftombudsmannen!!!!!
laugh.gif
Rossi
CITAT (farbror B @ 26-05-2005, 10:00)
Nu börjar det likna lite trakasserier av äldre herrar med lätt rödaktig hudton.....huh.gif
Ska anmäla er till kräftombudsmannen!!!!!
laugh.gif

Ooops, här gäller det att KNIPA igen ..... laugh.gif
farbror B

Men här är det mulet och regn!
nån som bättre solväder?
Rossi
Jäpp, i Skåne har vi solsken. Kom du hit med sandalerna, vet jag!
farbror B

badbyxorna också kanske?
Rossi
Då fick du kanske hoppa i badkaret såvida du inte är vinterbadare, ha, ha. Vattentempen är inte så inbjudande än så länge. Man får vänta cirka en månad.
farbror B

jaså, trist.. me sola går ju förstås
smile.gif
ninnisky
Nu vet jag var "sandalerna i plast" är någonstans, dom som Posse efterlyser! Farbror B har dom på fötterna...... biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon