|
Caprice
26-05-2005, 00:02
Här är en reklamkampanj där Paris gör reklam för... hamburgare... Tänka sej, företaget vill att kampanjen riktar sig till män...  Så otroligt amerikansk att det nästan blir komiskt... Caprice
Det är riktigt, kvinnor ska vara halvnakna och bära fram mat.  Men, allvarligt talat, vad är detta för stollekampanj? Visst får de uppmärksamhet, men de flesta män jag känner (alla som över huvud taget yttrat sig om daman ifråga faktiskt) anser ju att hon är en riktig loser som man inte skulle ta i med tång ens.
mamamaggan
26-05-2005, 00:36
CITAT (Pirum @ 26-05-2005, 01:17) Det är riktigt, kvinnor ska vara halvnakna och bära fram mat.  Men, allvarligt talat, vad är detta för stollekampanj? Visst får de uppmärksamhet, men de flesta män jag känner (alla som över huvud taget yttrat sig om daman ifråga faktiskt) anser ju att hon är en riktig loser som man inte skulle ta i med tång ens. Nja , nu säger inte bilden bara det utan den kan också säga att om du äter våra hamburgare så är du lika " framgångsrik/smart (?)" som Paris Hilton och den kan också säga att du blir så här " smal och vacker (?)" om du äter våra hamburgare . Hur man uppfattar reklambilden har att göra med vad man har med sig i "bagaget". Har man bara " smal och vacker" så ser man det o s v. Det är nog likadant med uttalanden om henne. Det finns säkert en del som tycker att hon är det vackraste och smartaste som finns och sedan ända över på de andra sidan av skalan. Det som skrämmer mig mest med sådana här " budskap" är att de som inte ännu har så mycket att jämföra med eller känner sig osäkra på sig själva kan påverkas alltför mycket.Sorgligt tycker jag.
Men för helvete Gammelnalle, bor Du i ett grävling-gryt utan el? Man behöver väll inte va TV och kändis-pervers för att känna till dagens filmstjärnor? Jag kan intyga att Robert Gustavsson är grymt folk-skygg, och att Michael Persbrant, Pernilla August, Lena Endre, Stellan Skarsgård och framför allt Lena Ohlin  , är vansinnigt trevliga, charmiga och VACKRA!!!!! Jag talar av egen erfarenhet då jag serverat Dem flera ggr, Magnus
Flamingon - växtgalning
26-05-2005, 00:56
hej hej kunde inte låta bli att lägga till ett namn till på den där listen över intressanta män, Johnny Depp, en man som fram till nu har byggt hela sin karriär på udda roller i olika mindre independent filmer. rollen som pirat i pirates of the caribbean var hans första storfilm.han kan konsten att byta utseende som i fear and lothing in las vegas där han är så ful att det finns fans som vägra tro att det är han, eller en udda regissör som gillar att transa då och då, glömt namnet men det var en film om en regissör som funnits på riktigt, eller som annorlunda charmör åt ett annorlunda kvinnoporträtt i Benny & Joon för att bara nämna några. här är en lista på fler http://www.imdb.com/name/nm0000136/en annan som är bra är Guy Pearce ser olika ut i varje film, t ex i memento och i en av mina favoriter independent filmen Ravenous. Sean Pean är en annan som inte riktigt faller in i hollywood-mallen. bland kvinnorna är ju Anjelica Huston och Uma Thurman värda att nämnas.  gillar film och har lätt för att minnas namn, kopplingar och ansikten utan att direkt anstränga mig. synd att det inte är kunskaper som kan användas mer matnyttigt...
Uma Thurman är sååååå ful, stil-lös, usel skådis med total brist på att engagera mig och förstörde "Kill-Bill" filmerna totalt!!!! Så inte-cool!! Marita Påhlsson eller Christina Lugn hade gjort rollen bättre!!!! Magnus.
här måste jag protestera Uma Thurman gjode ju Kill Bill kanonbra. Hon kanske inte är så snygg men det gör nästan filmen bättre.
Ful får man vara - men inte dum!!!!
Gossen Ruda
26-05-2005, 08:03
Med risk för att få på nöten så kommer här lite åsikter från mig. Beträffande huvudfrågan så duger flickorna åtminstone för ett "one night stand". Om det skulle kunna bli mer går inte att svara på utan erfarenheten från detta. Tycker inte att man skall hacka på människor bara för att dom inte passar in på dom egna mallarna. Det finns så många olika egenskaper att bedöma så varför gnälla på om nån av dom saknas. Även skönhet är en egenskap av stor betydelse. Träffar man en obekant människa är man klar med sitt omdöme på några sekunder och där spelar utseendet stor betydelse. Utseendet är en av drivkrafterna i evolutionen. När jag läser kommenterarna så tycker jag att det mellan raderna skymtar fram lite avundsjuka, både här och på andra ställen. Särskilt på spinnsidan.  Det är dom inre egenskaperna som är viktigast, åtminstone när det gäller kvinnor, men sen kan man diskutera mäns utseende i evighet. Till sist en kommentar om det eviga gnället på smala människor, särskilt bland fotomodeller. Aneroxia ökar visserligen men det absolut största folkhälsoproblemet är den ökande fetman vilket ingen pratar om här. Jag blir beklämd när jag ser alla feta rultor som vaggar fram på våra gator.
gammelnalle
26-05-2005, 08:09
CITAT (shiva @ 26-05-2005, 01:41) Men för helvete Gammelnalle, bor Du i ett grävling-gryt utan el? Man behöver väll inte va TV och kändis-pervers för att känna till dagens filmstjärnor? Jag kan intyga att Robert Gustavsson är grymt folk-skygg, och att Michael Persbrant, Pernilla August, Lena Endre, Stellan Skarsgård och framför allt Lena Ohlin  :wub: :wub: :wub: , är vansinnigt trevliga, charmiga och VACKRA!!!!! Jag talar av egen erfarenhet då jag serverat Dem flera ggr, Magnus ???????????
CITAT (Gossen Ruda @ 26-05-2005, 09:03) Till sist en kommentar om det eviga gnället på smala människor, särskilt bland fotomodeller. Aneroxia ökar visserligen men det absolut största folkhälsoproblemet är den ökande fetman vilket ingen pratar om här. Jag blir beklämd när jag ser alla feta rultor som vaggar fram på våra gator.  Håller med till 100 procent!!!!
farbror B
26-05-2005, 08:58
CITAT Beträffande huvudfrågan så duger flickorna åtminstone för ett "one night stand". Sånt har jag aldrig gjort och skulle heller aldrig göra. Säj sen att det är för att jag är så ful och heller inte skulle kunna attrahera en kvinna på det sättet, men jag får avsmak bara jag tänker på det.
CITAT (farbror B @ 26-05-2005, 09:58) CITAT Beträffande huvudfrågan så duger flickorna åtminstone för ett "one night stand". Sånt har jag aldrig gjort och skulle heller aldrig göra. Säj sen att det är för att jag är så ful och heller inte skulle kunna attrahera en kvinna på det sättet, men jag får avsmak bara jag tänker på det. Jag skulle snarare säga att du är ståndaktig och har hög moral och verkar dessutom vara trevlig!
Sulawesii
26-05-2005, 09:43
CITAT (Gossen Ruda @ 26-05-2005, 09:03) Tycker inte att man skall hacka på människor bara för att dom inte passar in på dom egna mallarna. Det finns så många olika egenskaper att bedöma så varför gnälla på om nån av dom saknas. Även skönhet är en egenskap av stor betydelse. Träffar man en obekant människa är man klar med sitt omdöme på några sekunder och där spelar utseendet stor betydelse. Utseendet är en av drivkrafterna i evolutionen. När jag läser kommenterarna så tycker jag att det mellan raderna skymtar fram lite avundsjuka, både här och på andra ställen. Särskilt på spinnsidan.  Det är dom inre egenskaperna som är viktigast, åtminstone när det gäller kvinnor, men sen kan man diskutera mäns utseende i evighet. Till sist en kommentar om det eviga gnället på smala människor, särskilt bland fotomodeller. Aneroxia ökar visserligen men det absolut största folkhälsoproblemet är den ökande fetman vilket ingen pratar om här. Jag blir beklämd när jag ser alla feta rultor som vaggar fram på våra gator.  Precis som jag tänkt. Och på tal om att vara riktigt smal: endel kan inte bli normalviktiga hur mycket de än försöker. Och jag är så jäkla trött på att smala är "lovligt byte" både för normalviktiga och stora, medans man inte kan säga ett ord om de som har några kilon för mycket, för då är det minsann hets mot folkgrupp.
Flamingon - växtgalning
26-05-2005, 10:03
hej igen. vill nämna att jag inte sett Kill Bill-filmerna utan anledningen att jag gillar Uma Thurman är eftersom hon inte är klassisk snygg utan visar att det är ok att se ut på andra sätt, jag tänker henne snarare i andra filmer såsom Pulp Fiction och andra lite mindre kända roller hon har gjort. kan ju även tillägga att Quentin Tarantino har själv sagt att han skrev Kill Bill tillsammans med Uma och att den rollen är specialskriven för henne. Uma är ju Quentins musa. så ingen Uma ingen Kill Bill. synd att så mycket energi går ut på att dra fram dåliga grejer om olika människor, vilket är en form av uppmärksamhet det med, istället för att föra fram de bra sakerna. som med Paris Hilton, lite att hon har blivit känd beror nog på att folk gillar att inte gilla henne. hon väcker ju en mängd känslor och åsikter hos de flesta. tror däremot att både hon och den där andra tjejen i simple life är bra bilder på vad som händer om man växer upp med för mycket pengar tillgängliga, de verkar inte ha någon respekt för någonting eller vara direkt kapabla att sätta sig in i hur andra människor ser och värdera sin tillvaro. men det är en annan historia.
mamamaggan
26-05-2005, 10:53
Inte för jag vet om det är bara mitt inlägg som föranleder er att ta illa upp om ni är smala. Har aldrig menat att kritisera smala människor utan vad jag syftade på var att många unga flickor tror att man måste se ut på ett visst sätt för att bli älskad o s v med allt vad det medför bl a anorexi.
Tillhör själv nog mer de där som vaggar fram på gatorna . Men har det aldrig fallit er in att det kan också bero på olika " sjukdomar" ?
Om ni känner er kränkta av debatten om smala varför skulle inte de " vaggande" då känna sig kränkta av era inlägg?
farbror B
26-05-2005, 10:55
Håller med om att detta med smalhet är ett mindre problem i stort, jämfört med fetmaproblemet.
Dessutom håller jag med om det du säjer om smala.
En närstående person har lidit i tjugo år av familjens, släktens och vänners påhopp för att han var så smal. Han lider av en sjukdom som gjort honom smal, inte mager men under normalvikten. Hans åsikt är också att om det ska vara okej att ge sej på honom för hans vikt, ska det väl vara okej att gå fram till en överviktig person och säja:
-Men Gud, vad tjock du har blivit!
Av nån anledning är det inte tillåtet, medan det tycks vara helt okej att klämma på smala personers midja och klaga över deras vikt.
Nåt att tänka på kanske?
Sen ska man nog ta allt med vikt med en nypa salt och istället koncentrera sej på kondition. Det finns många som är överviktiga, men ändå har en kondition över genomsnittet. Det finns också många, undernärda datorfreaks, som inte skulle klara att gå fem kilometer. Militärens mönstringsverk berättade för några år sedan att unga män numer har så svag rygg att en tredjedel friskrevs från lumpen.
Vart är vi på väg? [/FONT]
mamamaggan
26-05-2005, 11:17
Nu uppfattar jag det hela , av förståeliga skäl, helt annorlunda. Jag uppfattar det som att det är helt OK att hoppa på feta , precis som du också gjorde nyss , medan det inte är OK att hoppa på smala eftersom det kan finnas en sjukdom som orsak till detta " tillstånd".
Det jag tolkar mellan raderna är att feta människor får skylla sig själva och därmed är det helt OK att " smocka" till dem .
Visst är det en stor fara med all fetma men tror ni verkligen att alla feta bestämt sig själva för att bli feta. " Nu sätter jag mig ner och äter mig fet för det tycker jag är bra ". Upprepar igen, har ni aldrig tänkt på att feta är just feta p g a sjukdom.
Sulawesii
26-05-2005, 11:23
Jag tycker inte att man ska "smocka" till någon.
farbror B
26-05-2005, 11:23
CITAT Det jag tolkar mellan raderna är att feta människor får skylla sig själva och därmed är det helt OK att " smocka" till dem det var din tolkning, inte det jag menade. Menade bara att man måste öppna ögonen för vad som anses tillåtet/inte tillåtet att göra. Att klaga å¨smala är tydligen okej, men inte tjocka.
Min avsikt var helt enkelt att det måste vara lika fel att anmärka på smala personer! varför ska dom drabbas, om vi inte skulle säja så till nån annan?
Glöm inte förresten, kommentaren från en tjock kvinna som nån hoppade på: - Jag är fet och du är ful. Jag kan i alla fall banta....
Flertalet av de som är feta har faktiskt ätit sig feta. Det är ett fåtal som p.g.a. sjukdom är feta.
Sen har de givetvis inte satt sig ner och vrålätit för att de vill bli feta utan de har väl med årens lopp fått fel matvanor och motionsvanor.
Viktigast är väl (precis som jag tror att Farbror blå menar) att man mår bra. tjock som smal.
Jag har oxå erfarenheter om när jag var väldigt smal så kändes det som om hela världen hade rätt att bry sig om det. det ojades och klagades på min vikt. Nu när jag gått upp rejält är det ingen som tycker eller tänker på hur jag ser ut. Det är skönt.
CITAT (farbror B @ 26-05-2005, 11:55) En närstående person har lidit i tjugo år av familjens, släktens och vänners påhopp för att han var så smal. Han lider av en sjukdom som gjort honom smal, inte mager men under normalvikten. Hans åsikt är också att om det ska vara okej att ge sej på honom för hans vikt, ska det väl vara okej att gå fram till en överviktig person och säja:
-Men Gud, vad tjock du har blivit!
Av nån anledning är det inte tillåtet, medan det tycks vara helt okej att klämma på smala personers midja och klaga över deras vikt. [/FONT]
Jag har levt i snart 35 år med det problemet. Detta till följd av en trafikolycka i barndomen som berövade mig det mesta av mina tarmar. Vad jag har irriterat mig på är att alla, även de "sjukligt överviktiga", tror sig ha rätt att gnälla på mig, komma med förmanade ord om kostvanor och framförallt klämma på mage och armar hela j*vla tiden Jag har ibland i yngre år svarat att "du borde äta mindre" och tagit tag i någon valk. Men då har jag fått veta att jag är oförskämd. /smed
mamamaggan
26-05-2005, 11:45
CITAT (Rossi @ 26-05-2005, 12:25) Flertalet av de som är feta har faktiskt ätit sig feta. Det är ett fåtal som p.g.a. sjukdom är feta.
Sen har de givetvis inte satt sig ner och vrålätit för att de vill bli feta utan de har väl med årens lopp fått fel matvanor och motionsvanor. Du skrämmer mig Rossi. Om vi tar ett exempel. Vi kan kanske enas om att alkoholism är en sjukdom. Att " äta sig fet" är också en sjukdom enligt senare tiders rön inte bara " dålig karaktär "som man sa förr när man inte visste bättre. Sedan finns det utöver denna " sjukdom" andra sjukdomar som gör människor feta. Det finns också livsviktiga mediciner som gör folk feta. Det där med bantning är ungefär lika enkelt för en del feta som det är för smala att äta upp sig. Vi har helt klart olika uppfattningar p g a olika utseende och därmed olika " bagage" som påverkar vad vi ser/hör. Jag tycker INTE att det är OK att ge sig på smala människor lika lite som jag tycker det är OK att ge sig på feta. Har själv varit etxtremt mager men jag upplever nu att det är många , många fler som " beklagar " sig över mitt utseende idag än vad man gjorde innan jag gick upp i vikt. Sedan tycker jag som flera andra att utseendet är en sk-tsak det borde vara hur man uppför sig som avgör hur man blir bedömd.
Oj då! Det var inte min mening att skrämmas.
Först och främst vill jag bara säga att jag inte tycker att man ska ge sig på eller kommentera någon människas utseende överhuvudtaget.
Jag kan visst det hålla med om att fetma är en sjukdom - många människor har ett sjukligt behov av att stoppa i sig mängder av mat. Men det är trots allt MATEN som gör dem feta. Det är inte så att de har en annan sjukdom som gör att de blir feta trots att de äter lagom mängd god kost och motionerar. (Det finns som jag skrev i det förra inlägget de som faktiskt har det på det sättet men det är en ganska låg andel av de som är feta.)
Det är ju allmänt känt att de som är överviktiga/feta ofta äter som substitut för andra känslor. Man äter när man är glad, ledsen, arg etc. etc. Det är väl där sjukdomen/störningen ligger och det är det man borde ta itu med.
mamamaggan
26-05-2005, 12:00
Rossi nu tycker jag att du förenklar hela problemet.
Det du skriver om har forskningen redan övergett .
Kan vi inte bara enas om, som du själv sa , att det är oförskämt att kommentera människors utseende.
CITAT (mamamaggan @ 26-05-2005, 13:00) Rossi nu tycker jag att du förenklar hela problemet.
Det du skriver om har forskningen redan övergett .
Kan vi inte bara enas om, som du själv sa , att det är oförskämt att kommentera människors utseende. Jag har aldrig sagt annat än att det skulle vara oförskämt att kommentera människors utseende så visst kan vi enas om det! Det är helt OK att ha olika uppfattningar också!
farbror B
26-05-2005, 14:16
Detta är ett ämne som man helt klart skulle kunna bli osams om!
Min ståndpunkt från början var i alla fall den att somliga blir kändisar idoler och skönhetsideal bara för attt de har gjort sej ett namn på nåt sätt, inte nödvändigtvis för att de är bra skådisar, kan sjunga eller nån talang.
det är trist.
Gossen Ruda
26-05-2005, 14:18
CITAT (mamamaggan @ 26-05-2005, 13:00) Rossi nu tycker jag att du förenklar hela problemet.
Det du skriver om har forskningen redan övergett . Vad är det forskningar har övergett? Att det är det som passerar in genom munnen som ger viktökningen? Förklara gärna.
*solis*
26-05-2005, 14:39
Så fort en människa har behov av att klanka på en annan människa oasätt vad saken gäller;så skulle den klankande personen behöva börja fundera på varför han-hon behöver klanka på andra människor.
Sorry att jag lägger mig i....men är det inte så att en av alla anledningar som finns till att fetma och anorexi ökar , är ju just kravet på att man ska ha en snygg kropp - i bägge fallen??? Och det är inte menat att klanka på varke de smala eller tjocka. Men denna hysteri om snygga kroppar skapar ju ätstörningar (som man kan klassa som typ av sjukdom) hos vem som helst! Och de kan i sin tur leda till både anorexi och fetma....vilket bantning oxå kan göra i bägge fallen. De kan väl visa upp normala kroppar istället - med födelsemärken, ärr, åderbrock o allt, sedan spelar väl inga kilon åt ena eller andra hållet någon roll!!?? Bara man kan se att det är en riktig människa, och att den människan kan vara stolt över det.... Det skulle väl vara en bra förebild? Att det är exempel på att smala skapar ätstörningar som tas upp, är ju förmodligen för att det knappast är sumobrottartypen som visas upp som förebilder och lyckade människor i tidningar, utan just smala tjejer med enorma bröst o läppar, bortopererade revben m.m. JA, jag vet, inte i alla fallen, men jag tog en ytterlighet. Man kanske ska skapa modemagasin med modell xxxxl ala sumobrottare, så kanske idealet kan bli något däremellan...... Att vikt är en känslig sak är det ju ingen tvekan om... Var snälla mot varandra nu   /Magda
Håller med i det mesta du skriver. MEN jag tror att "snabbmatskulturen" är en stor bov i den ökade fetmaproblematiken. Vi lever helt enkelt på ett annat sätt nu för tiden och framför allt barnen rör sig allt mindre. Gymnastiken tas bort, datorerna är ett stort intresse, familjerna sitter för sällan ner tillsammans och äter hemlagad kvällsmat etc, etc.... Jag klandrar ingen för detta fenomen - konstaterar bara vad jag tror är en bov i dramat. När jag var liten var den snabbmat som fanns "Sibyllakorvkiosken". Datorer fanns inte för privatpersoner och vi hade 2 tv-kanaler. Man var ute och lekte efter skolan och min mamma jobbade deltid och lagade husmanskost till oss på kvällen.
Sén är ju anorexi och utseendefixeringen ett annat problem.
/Stina
Godis och sockrad mat är mycket vanligare nu tycks det. När jag växte upp (på stenåldern känns det som, 70-talet) så fanns det inte speciellt många frukostflingor i de flesta affärer. Corn Flakes och Havreflarn typ. Idag äter ju ungarna lördagsgodis till frukost. Läskeblask köpte vi en gång i veckan max, till helgen. Coca Cola i glasflaska. Tung att bära hem. I skolan serverades 1 maträtt per dag, om man inte var diabetiker. De flesta barnen åt endast knäckebröd till lunch  Några godisautomater eller kiosker fanns inte. Dock brukade folk gå 20 minuter till ett konditori ibland. Men då tror jag att promenaden funkade som lite motion  Kan orera länge om hur mycket bättre allt var förr...  Eftersom minnet är selektivt osv...men det får bli en annan sak. Råriset jag kokat är klart nu, här ska man äta hälsosamt  (Jag måste äta innan jag handlar...annars kommer jag hem med massa skräpmat)
Helt klart är det så att de flesta överviktiga människor är överviktiga på grund av vad de stoppar i sig. Ett litet antal lider av nån ämnesomsättningssjukdom men försök inte slå i mig att alla överviktiga gör det. Själv lider jag av en ämnesomsättningssjukdom och har i hela mitt liv varit underviktig. Det har gjort att folk, både för mig kända och okända, har tyckt sig ha rätt att spy ur sig sin avsky över hur smal jag är. I dagens läge väger jag 45 kilo till mina 164 cm och jag får inte längre höra saker som "fy f*n, j***a vandrade pinne" och liknande och det är ju skönt. Men visst är det så att folk anser sig ha rätt att klaga på smala. Jag tycker naturligtvis inte man ska klaga på feta heller, det är absolut inte OK.
Jepp! Hålller med om att snabbmaten är ett problem. Borde även finnas många fler nyttigare alternativ att välja mellan då man ska handla sin lunch. Tycker själv det är toppen med tex gröna nyckelhålsmärkning på lunchmatsedeln. Och det där med läsk....det existerade knappt hemma hos oss heller då jag växte upp. Bara om det var något speciellt tillfälle så fick vi det. Nu verkar ju barnen få läsk hela tiden. Och numera så håller jag mig alltid till lightläst om jag dricker någon.....
/M
katinka
26-05-2005, 22:13
Hejhopp! Jag är överviktig och är säkert "en rulta". Jag har alltid varit överviktig, även som nyfödd och skolläkarna har alltid jagat mig med deras diagram om var man ska ligga någonstans viktmässigt i förhållande till längden för att det ska vara bra. Hur kul är det på en skala? Min bror är raka motsatsen, har alltid varit smal och legat "under" i skolsköterskornas kurvor o. dyl. Vi båda äter nästan exakt samma mat (vegan), med skillnaden att min bror faktiskt äter mer än mig, men det märks inte, samtidigt som jag bara behöver titta på något sött och går upp. Han äter bra mycket mer godis än mig, men inte märks det. Själv måste jag säga att jag inte har upplevt att inte är mindre "accepterat" att kommentera folks övervikt nedsättande än folks undervikt, ur min egen synvinkel måste jag nog säga att det varit ungefär samma... Jag minns när jag gick i skolan och hoppade hopprep (två andra höll i) med en annan tjej som också var överviktigt och två (smala) tjejer ropar till oss "haha, där hoppar två tjocka", varav jag blir förbannad och ropar tillbaka "haha, där står två smala". Dessa två börjar gråta och går till vår klasslärare, varpå jag får en utskällning/skarp tillsägelse, men inte dessa två tjejer... Än idag minns jag denna incident och det var nog åtminstone 19 år sen... Kalla mig långsint, men så är det... Hur som helst, precis som de flesta påpekat, är det viktigast att man mår bra och inte hur mycket eller lite man väger som spelar roll!  Jag är äntligen, relativt, nöjd med mig själv och mina extrakilon, men jag mår bra och får alltid utmärkta värden när jag kollar min hälsa (blodtryck, blodvärden, andning osv)... Nåväl, nu har jag fått gnälla/klaga av mig en stund... Och långt blev det. Godnatt!
CITAT (katinka @ 26-05-2005, 23:13) Hur som helst, precis som de flesta påpekat, är det viktigast att man mår bra och inte hur mycket eller lite man väger som spelar roll!  Jag är äntligen, relativt, nöjd med mig själv och mina extrakilon Låter jättebra  Jag tror att de flesta förresten ser "bäst" ut när de nått en slags "jämviktsvikt". Folk är skapta olika helt enkelt. Finns folk som ser bra ut och mår bra av att vara magra, samtidigt som det finns sådana som mår bra och ser bra ut när de har några extrakilon. Jag själv är enligt BMI-skalor aningen plusviktig, men skulle jag försöka gå ner så vore det främst av hälsoskäl, inte utseendeskäl.
CITAT (Pirum @ 26-05-2005, 23:23) CITAT (katinka @ 26-05-2005, 23:13) Hur som helst, precis som de flesta påpekat, är det viktigast att man mår bra och inte hur mycket eller lite man väger som spelar roll!  Jag är äntligen, relativt, nöjd med mig själv och mina extrakilon Låter jättebra  Jag tror att de flesta förresten ser "bäst" ut när de nått en slags "jämviktsvikt". Folk är skapta olika helt enkelt. Finns folk som ser bra ut och mår bra av att vara magra, samtidigt som det finns sådana som mår bra och ser bra ut när de har några extrakilon. Jag själv är enligt BMI-skalor aningen plusviktig, men skulle jag försöka gå ner så vore det främst av hälsoskäl, inte utseendeskäl. Exakt! Man kan inte bara gå efter vikten, "grundstommen" kan ju vara så olika på olika människor. Ser man bilder på mig som liten så ser jag ut som en rulta trots att viktkurvan pekade ner i botten. En del människor som tycker att de själva är tjocka är helt enkelt kraftigt byggda och skulle se väldigt konstiga ut om de bantade ner sig jättemycket.
zaaritha
26-05-2005, 23:51
Egentligen; är det synd om Paris Hilton o hennes syster! De är stormrika, men VAR är deras föräldrar?? Har de ärliga vänner? Lionel Richie´s dotter har stadgat sej, blivit vän med sin far.......
Jill-Ulrika
29-05-2005, 15:36
CITAT (farbror B @ 24-05-2005, 10:44) Det är ett väldigt tjat om Paris Hilton!
Jag måste säja att jag har aldrig sett nån film, eller nåt program där hon varit med (åtminstone vad jag vet). Såg henne på reportaget om filmfestivalen i Cannes och har sett bilder på henne i expressen osv.. men vadå är hon snygg????
Jag fattar inte, hon ser helt konstgjord ut, som viktoria silvstedt och i en scen från en cannesfilm, verkade hon ha lika mycket sex appeal som en gammal strumpa. Hur kan såna människor bli sexsymboler egentligen?
TV och film är fulla av tvålfagra, opererade "skönhetsdrottningar" som jag verkligen inte tycker är fina alls. Tacka vet jag tjejer med en naturligare, lite speciell look! Måste hålla med dig, däremot har hon en hund vars söthetsfaktor bräcker henne med hästlängder
farbror B
30-05-2005, 09:58
CITAT Måste hålla med dig, däremot har hon en hund vars söthetsfaktor bräcker henne med hästlängder Gäller detta Martin Stenmark också kanske? Jag har småpratat med honom (himla trevlig) och gullat med hans ursöta hund, Elling
Sulawesii
30-05-2005, 10:39
Hos mig förlorar alltid männsikan mot djuren. Det är ju så underbart med djur!
farbror B
30-05-2005, 10:58
coolt, Sulawesii att du och jag har samma svårighet med att stava ordet människa skriver fel varannan gång...
Sulawesii
30-05-2005, 15:43
Tja..... några måste ju göra det också!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|