Full version: Var är ni?
Sidor: 1, 2
zaaritha
Hallå, känner mej ensam!!
ninnisky
Nu är jag här.....igen! rolleyes.gif
SaraS
Jag är här!!! Gräsänka...
*Felix matte*
Sovit mest hela dan... har så förbaskat ont i halsen sad.gif

maken satt igång med brödbak kl.06...när man inte kan sova så är det lika man jobbar... tyckte han laugh.gif wub.gif
ninnisky
CITAT (Felix matte @ 28-05-2005, 20:16)
Sovit mest hela dan... har så förbaskat ont i halsen sad.gif

maken satt igång med brödbak kl.06...när man inte kan sova så är det lika man jobbar... tyckte han laugh.gif  :wub:

Duktig man - min vet nog inte var brödet kommer ifrån wub.gif wub.gif
Krya på dig Felix matte, det är inget kul med halsont!

Jag har idag äntligen planterat om en stor bananplanta. Tvättade och hängde ut 2 maskiner med jeans och gympakläder och njöt av värmen. Vi hade +25 vid 2-tiden trots att det var mulet. Riktigt sydeuropeiskt!
Nu ikväll kommer små regnstänkt - så jag slipper gå ut och vattna det nyplanterade och det sådda gräset rolleyes.gif

I morgon vill ja ha sol wub.gif wub.gif
fruberglund
Satt bara här en liten stund...har varit ute och jobbat i trädgården hela dan smile.gif

Har gjort ett nytt land och planterat ut mina förkultiverade Riddarsporrar m.m. Det var roligt!

Maken var snäll och hjälpte till och grävde smile.gif
SaraS
Jag hade precis hunnit hänga ut andra maskinen tvätt då det började ösregna... mad.gif

Så nu tröstar jag mig med en kaffe och konjak istället... smile.gif
zaaritha
Har tagit en rom o cola!
Ätit karre´.
Bra--att ni är här!!
LadyAdina
Åh... kaffe och konjak... Jag blir avundsjuk! Jag vill också ha!!! wub.gif wub.gif

Men här sitter jag utan minsta lilla konjaks- eller whisky-skvätt hemma... sad.gif
SaraS
Du kan få en slurk av mig! Nån särskild whisky som önskas? smile.gif
zaaritha
Lauders är väl ej så dum??
SaraS
Den är helt OK! Men jag häller upp en Glenlivet år dig Zaaritha!...sådär, varsågod!
zaaritha
Tack, men jag får spara den, smuttar på ett glas portvin nu!!
SaraS
Åh, vad trevligt! Vilken sort?
zaaritha
Grådask!
ninnisky
Mmmmmm, vad gott! wub.gif biggrin.gif wub.gif
LadyAdina
Jamesons whisky är nog favoriten, tror jag. biggrin.gif
SaraS
CITAT (LadyAdina @ 28-05-2005, 22:03)
Jamesons whisky är nog favoriten, tror jag. biggrin.gif

Hmm, irländsk har jag ingen heller, men du får en Auschentoschan. Den är också mjuk!
MoniqueÖ
Vad säger ni om Famous Grouse? Det gillar jag men inte sambon så den får jag behålla själv...

/Q
SaraS
laugh.gif det är dom bästa sorterna!
MoniqueÖ
Dom man får behålla själv...

/Q
LadyAdina
Auschentoschan har jag aldrig hört talas om! Men det blir säkert bra! Gillar mjuka sorter... wub.gif

Famous Grouse är jag inte speciellt förtjust i, så behåll den du, Monique! tongue.gif

I brist på starkvaror sitter jag och dricker av vårt hemlagade öl. Vi har provat en gång förut med kanonlyckat resultat, men denna gång blev det lite tokigt. Vi råkade ha i alldeles för mycket socker, så det blev STARKT! (över 10 procent) Själva smaken är det inget fel på, men jag gillar inte riktigt när ölet smakar mer sprit än öl... Men i brist på annat, så... tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (ninnisky @ 28-05-2005, 20:35)
Duktig man - min vet nog inte var brödet kommer ifrån wub.gif  :wub:

Inte mer än rätt att han nu har hand om "bageriet"... jag har ju haft det i nästan fyrtio år biggrin.gif .. vi köpte bröd i veckan som gått men det är ju mest bara luft i köpebröden ohmy.gif sad.gif ...(gillar inte vi)... åsså doftar det sååå ljuvligt med nybakt wub.gif
*Felix matte*
CITAT (MoniqueÖ @ 28-05-2005, 22:10)
Vad säger ni om Famous Grouse? Det gillar jag men inte sambon så den får jag behålla själv...

/Q

Den fick maken en fyraliters när han fyllde sextio år... en sån där stor flaska som gick att vicka i ställningen... nu har minstingen den...som sparbössa... tar nog tid innan de fyllt den med småmynt laugh.gif

visst ja... tyckte den luktade Uäääck!... men så klart... gillar man whisky så... rolleyes.gif
MoniqueÖ
CITAT (LadyAdina @ 28-05-2005, 22:13)
Auschentoschan har jag aldrig hört talas om! Men det blir säkert bra! Gillar mjuka sorter... wub.gif

Famous Grouse är jag inte speciellt förtjust i, så behåll den du, Monique! tongue.gif

I brist på starkvaror sitter jag och dricker av vårt hemlagade öl. Vi har provat en gång förut med kanonlyckat resultat, men denna gång blev det lite tokigt. Vi råkade ha i alldeles för mycket socker, så det blev STARKT! (över 10 procent) Själva smaken är det inget fel på, men jag gillar inte riktigt när ölet smakar mer sprit än öl... Men i brist på annat, så... tongue.gif

"Man tager vad man haver,,," sa Kajsa Warg!

Å lite hemkokt kan vara helt OK om man inte pröjsat nåt för det. Tänk på morgondagen dock!

/Q
Maria i Helsingborg
Vi har varit å släkt-träffat en farlig massa människor som man aldrig sett och antagligen inte kommer att träffa igen.......konstig känsla......

Whiskey är hemskt wacko.gif
SaraS
Jag hade tänkt att förvandla en del av den galet stora äppelskörden till cider i höst... Vad tror ni om det? rolleyes.gif
LadyAdina
Cider! Mums! biggrin.gif

Annat mums är Sambuca och Ouzo.

Hmm, väldans vad det blev starkvaror inblandat i diskussionen... tongue.gif
MoniqueÖ
CITAT (SaraS @ 28-05-2005, 22:20)
Jag hade tänkt att förvandla en del av den galet stora äppelskörden till cider i höst... Vad tror ni om det? rolleyes.gif

Mmmmmmums! säger jag bara!

När vill du att jag kommer och tappar upp?

/Q
SaraS
Den ska visst lagra ett halvår, så till påsk nästa år? tongue.gif
MoniqueÖ
CITAT (SaraS @ 28-05-2005, 22:30)
Den ska visst lagra ett halvår, så till påsk nästa år? tongue.gif

OK då e jag ledig! Kommer....smile.gif Kul att ha nåt så långt fram att se fram emot! smile.gif

/Q smile.gif
netaave
Whiskey är bra mot halsont, 1 msk i en kopp hett kaffe.
Biggan_
Hej, här är jag!! tongue.gif
Kom precis hem från jobbet! Har missat det fina vädret idag sad.gif
Det var ju väldans vad ni håller på med spriten här, snart kan man väl inte läsa vad ni skriver laugh.gif laugh.gif laugh.gif och det är inte jag som är påverkad blink.gif blink.gif blink.gif
Biggan_
CITAT (netaave @ 28-05-2005, 22:39)
Whiskey är bra mot halsont, 1 msk i en kopp hett kaffe.

Har ni ont i halsen hela högen laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Bra ursäkt rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
MoniqueÖ
CITAT (Birgitta P @ 28-05-2005, 22:47)
Hej, här är jag!! tongue.gif
Kom precis hem från jobbet! Har missat det fina vädret idag sad.gif
Det var ju väldans vad ni håller på med spriten här, snart kan man väl inte läsa vad ni skriver laugh.gif laugh.gif laugh.gif och det är inte jag som är påverkad blink.gif blink.gif blink.gif

Cider e väl ingen sprit heller?

/Q
SaraS
Nej, men vi blir pratsammare och pratsammare! Du får läsa mellan raderna! laugh.gif
MoniqueÖ
Fniss, rolleyes.gif rolleyes.gif å jag som inte druckit nåt annat än minerlavatten med citronsmak!

Hur går det ihop?
zaaritha
Beror ju på hur stark cidern är.................................... wink.gif
LadyAdina
Och på hur stark ölen är... tongue.gif
Biggan_
Ja det är er väl unnat så här en skön lördagskväll tongue.gif tongue.gif
...men i morgon får ni kanske gå in och redigera ohmy.gif tongue.gif laugh.gif
MoniqueÖ
CITAT (Birgitta P @ 28-05-2005, 22:58)
Ja det är er väl unnat så här en skön lördagskväll tongue.gif tongue.gif
...men i morgon får ni kanske gå in och redigera ohmy.gif tongue.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Inte jag!
LadyAdina
Knappast jag heller! Så länge jag inte gör katastrofala stavfel så är jag inte alkoholpåverkad! tongue.gif Så när det börjar gå hän åt att ni inte fattar ett dyft av vad jag skriver, säg till mig att det är dags att krypa i säng! tongue.gif biggrin.gif
SaraS
Nu ska i allafall jag sova! Vi ses i morgon! Natti! sleep.gif
zaaritha
Nja--tror ej det! Ska underhålla "kära" svärmor i morron!. USCH!!
Har gjort iordning tunnbrödsrullar, med skinka o pepparrotsvisp, samt tonfisk m creme fraiche o dill, hoppas att det duger åt svärmor!!
MoniqueÖ
Me too, sweet dreams!

And don't let the bedbugs bite you...

Betyder; Jag oxå, söta drömmar! Och låt inte sänginsekterna bita dig...

/Q
Biggan_
CITAT (zaaritha @ 28-05-2005, 23:04)
Nja--tror ej det! Ska underhålla "kära" svärmor i morron!. USCH!!
Har gjort iordning tunnbrödsrullar, med skinka o pepparrotsvisp, samt tonfisk m creme fraiche o dill, hoppas att det duger åt svärmor!!

Det duger säkert alldeles utmärkt! smile.gif
Ha en trevlig dag med svärmor rolleyes.gif rolleyes.gif
zaaritha
Uäää!
Biggan_
CITAT (MoniqueÖ @ 28-05-2005, 22:53)
Fniss, rolleyes.gif rolleyes.gif å jag som inte druckit nåt annat än minerlavatten med citronsmak!

Hur går det ihop?

Nä, där ser du, visst kan man ha trevligt utan sprit! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Fast visst är det gott att ta sig en jäkel ibland, är faktiskt sugen, men det får vara, skall jobba imorgon också rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
LadyAdina
Nåja, kanske det börjar bli dags att stänga av. Ögonen börjar tycka att det är dags, fast jag inte är speciellt sömning. Godnatt på er allihop!
zaaritha
Natti!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon