Sidor: 1, 2
pisanggoreng
Tack! sleep.gif

Ja, mycket skrivande blev det (451 sidor närmare bestämt tongue.gif).

Resultatet finns bland annat här.
*solis*
CITAT (pisanggoreng @ 01-06-2005, 09:21)
Avslutade min utbildning i förra veckan, och är nu doktor i religionshistoria. smile.gif

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ:vad intressant!!! Tror du på Gud förresten?
pisanggoreng
Jag tror att religion har med att göra med vad man gör än vad man tror på... smile.gif
*solis*
CITAT (pisanggoreng @ 01-06-2005, 13:11)
Jag tror att religion har med att göra med vad man gör än vad man tror på... smile.gif

Hur då?
pisanggoreng
Under inflytande från kristna traditioner råder det en allmän uppfattning i västvärlden att religion i första hand är ett trossystem, men från andra religioner kan man se att denna uppfattning snarare är ett undantag än en regel. Inom många religioner är handlingarna (rituella och icke-rituella) tyngre vägande än eventuella trossatser. Inom mitt eget studieområde (alltså indonesisk islam) är det tydligt att det är utförandet av de fem s.k. pelarna som utgör en muslims identitet, och inte tron på en Gud (i första hand).

I korthet var det det jag menade... blink.gif
Sulawesii
CITAT (pisanggoreng @ 01-06-2005, 10:28)
Tack! sleep.gif

Jag är imponerad!
Tjosan
Jag skulle hemskt gärna vilja bli elektriker..
Alltid gillat att koppla elgrejor. Byggde om telefoner och sådant när jag var 12 år... Förstår inte varför jag inte gick vidare på den banan... Kommer från akademisk familj så det ansågs inte nog fint...
Skulle gärna utbilda mig till det nu om jag bara visste hur.
Hannele
Jag var 42 år, när jag tog min fil.kand.
Jobbade natten, så våra fyra barn var inte på dagis,
inga lån behövdes och böckerna lånade jag på universitetsbiblioteket.
rabalder
Socionom! Nu får jag verka på hemmaplan!
Ophelia
Avslutade min utbildning i förra veckan, och är nu doktor i religionshistoria. smile.gif

Grattis!! Tycker religionshistoria verkar vara så intressant. Hade en tanke någongång i forntiden att läsa lite sådant av rent intresseskäl. smile.gif
pisanggoreng
CITAT (Ophelia @ 02-06-2005, 19:39)
Avslutade min utbildning i förra veckan, och är nu doktor i religionshistoria.  :)

Grattis!! Tycker religionshistoria verkar vara så intressant. Hade en tanke någongång i forntiden att läsa lite sådant av rent intresseskäl. smile.gif

Tack!

Det var så det började för min del.... smile.gif
AndreasBlomquist
CITAT (pisanggoreng @ 01-06-2005, 10:28)
Tack! sleep.gif

Imponerande. Gick de hårt åt dig på disputationen?
zaaritha
Arkeolog, psykolog, terapeut eller arkivarie!!
pisanggoreng
CITAT (AndreasBlomquist @ 03-06-2005, 00:10)
Gick de hårt åt dig på disputationen?

Det var faktiskt en ganska snäll tillställning... Jag var inställd på något värre i varje fall... laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon