Sidor: 1, 2
farbror B

Helt mållös av allt bakande...

Hörde att Bulltofta flyplats ska öppna igen...
Rossi
CITAT (farbror B @ 01-06-2005, 09:28)

Helt mållös av allt bakande...

Hörde att Bulltofta flyplats ska öppna igen...

Fast där är du felinFORMerad!
Pia mitt i Skåne
Fast det kan hända eftersom det skakar för mycket när man landar på Sturup...
farbror B

Min kompis Kakan hade svårt att komma i form, hon smet ofta från träningen...
Rossi
CITAT (farbror B @ 01-06-2005, 09:40)

Min kompis Kakan hade svårt att komma i form, hon smet ofta från träningen...

Då blev väl Kakan en pösmunk ......
farbror B

Nej nej kakan är en dröm wub.gif
Biggan_
Tack Rossi, Pia o Farbror B. Jag har skrattat så magen känns som en mördeg!! tongue.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif tongue.gif
farbror B
man gär ju sitt jästa laugh.gif
Pia mitt i Skåne
...när man får korn på något skämt...
Biggan_
ja, ni är för goa allihop, och du Pia bakar väl bondkakor? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
farbror B
får man problem med sitt grahamsmjöl, så får man använda rent....
helvete
Pia mitt i Skåne
CITAT (Birgitta P @ 01-06-2005, 12:17)
ja, ni är för goa allihop, och du Pia bakar väl bondkakor? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Javisst, med ko-rinter i...
Biggan_
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 01-06-2005, 12:22)
CITAT (Birgitta P @ 01-06-2005, 12:17)
ja, ni är för goa allihop, och du Pia bakar väl bondkakor?  :lol:  :lol:  :lol:

Javisst, med ko-rinter i...

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
får snart gå och sätta en surdeg så jag får balans på skrattmusklerna
farbror B

Potatis är dyrt, sa gubben och satte en rova...

-Livet är hårt! sa bonden
-Grymt! sa grisen
Biggan_
CITAT (farbror B @ 01-06-2005, 14:25)

Potatis är dyrt, sa gubben och satte en rova...

-Livet är hårt! sa bonden
-Grymt! sa grisen

Jag trodde detta var en bak-tråd? eller..potatismjöl då? laugh.gif laugh.gif
Rossi
Äh, vi bara ältar och ältar ....
Biggan_
Ja det blir en stabbig limpa
Pia mitt i Skåne
De går nog inte att äta den...
*solis*
man kan slå någon elaking med en sådan limpa tongue.gif
Maria i Helsingborg
Jösses, vad ni är aktiva i burken - man skulle tro att ni skrev för brödfödan - eller har ni bara fått spader eller möjligen bara kli i fingrarna???

Ingen som har några plåtar på snart utslagna pioner istället? *tittar menande på Rossi (alias lilla smulan)* biggrin.gif

Har Farbror B(lå) blivit Farbror B(röd)?
Rossi
Ha, ha!

Vi får allt vänta ett tag till på utslagna pioner. Jag lovar att återkomma när de är på G. Vår Karl Rosenfield är helt underbart översållad med knoppar för tillfället!
Maria i Helsingborg
(Jag såg faktiskt en buske med utsprungna, djupröda och fyllda pioner idag! Tyvärr var det inte i vår trädgård. I vår ser det som bäst ut så här.)
Rossi
Härligt! Jag stannade till en stund imorse och bara njöt av Rosenfield. Han har några år på nacken så han står så fint i givakt men dem vi planterade ifjor måste vi staga upp. Stormen häromdagen gick hårt åt dem. Du vet, vi bor på landet med bara åkrar runt omkring och ingenting som stoppar vindens framfart.
mulle
Trots att Finland formellt är ett tvåspråkigt land är det ofta lite si och så med hur saker och ting utttrycks på svenska.
För några år sedan hade en stor bagerikedja, Elanto, (finns inte längre) följande reklamskyltar i hela Helsingfors:
Elantos bröd och mammas bak
Har samma goda doft och smak!
Mulle
Rossi
CITAT (mulle @ 02-06-2005, 07:46)
Elantos bröd och mammas bak
Har samma goda doft och smak!
Mulle

Hm, ja smaken är som baken - delad! smile.gif
farbror B
kors i häcken , sa han som satte sej på sågen..
Pia mitt i Skåne
Då gäller det att inte krys(s)ta för mycket...
farbror B
Pia är ju så rolig så jag blir helt svarslös huh.gif
farbror B
förlåt svanslös
Pia mitt i Skåne
Då får du göra som Ior. Han tappar ju också svansen lite här och där, men hans vänner hjälper honom raskt att sätta fast den medelst en spik igen.
Du kan ju be dina vänner (läs Pia och Rossi) att hjälpa dig...
farbror B

Jahadu, hur ska man ta det? att ens "vänner" vill spika en i ändalykten?
(läs i krysset)

Rossi
Vi vill ju bara hjälpa dig att få tillbaka svansen farbrorn. En Farbror utan en svans går ju inte! laugh.gif
farbror B
Nej, flera andra tycker ju jag svansar för vissa skånska forummedlemmar...
Pia mitt i Skåne
rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif Vilka kan de då mena?? rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Rossi
CITAT (farbror B @ 02-06-2005, 11:23)
Nej, flera andra tycker ju jag svansar för vissa skånska forummedlemmar...

Ah, SOPA till dem - de är bara avundsjuka!
farbror B
" funnet" på Turbokrull.net..

Panncentralen
F.T.F, Free the Flour, har återigen vållat stor förödelse utanför Kungsörnens panncentral, genom att släppa ut mjölet när ingen såg på. -Mjölet har också sina rättigheter och det får vara slut på vårt förtryck! säjer en av FTF:s talesmän till TK på eftermiddagen. Han erkänner dock att tilltaget inte lyckades så bra som han hade trott. -Näe, med snöslasket blev mjölet blött och kladdade ihop. I morse välte dessutom en äggtransport och blockerade vägen länge. -Det blev nog mest pannkaka denna gång, men vi har visat att vi har råg i ryggen! Allt mjöl ska bli befriat på lång sikt.
*solis*
CITAT (farbror B @ 02-06-2005, 11:46)
" funnet" på Turbokrull.net..

Panncentralen
F.T.F, Free the Flour, har återigen vållat stor förödelse utanför Kungsörnens panncentral, genom att släppa ut mjölet när ingen såg på. -Mjölet har också sina rättigheter och det får vara slut på vårt förtryck! säjer en av FTF:s talesmän till TK på eftermiddagen. Han erkänner dock att tilltaget inte lyckades så bra som han hade trott. -Näe, med snöslasket blev mjölet blött och kladdade ihop. I morse välte dessutom en äggtransport och blockerade vägen länge. -Det blev nog mest pannkaka denna gång, men vi har visat att vi har råg i ryggen! Allt mjöl ska bli befriat på lång sikt.

ohmy.gif biggrin.gif laugh.gif blink.gif
Pia mitt i Skåne
Förstår att det kliade i fingrarna på dig att citera den...
farbror B
minsann fann jag inte ännu fler "guldkorn" där....

Härånu
Pannkaks-VM kommer till Sverige nästa år! Sven "Plätt" Petterson och kocken Gerhard Laggen, som kom tvåa i årets dubbel, ska hålla i arrange-manget:
-Nu är vi mitt uppe i smeten igen! säjer Plätt .
-Alltit lika rolig att ümgås met gräddan af de täflande!
säjer Laggen.

Årets resultat (dubbel) :
1.Omelettland ( Blini/Borstj)
2.Sverige (Plätt/Laggen)
3.Pannkrike (crepe/suzette)
Pia mitt i Skåne
De där kockarna är säkert ena hejare på att använda våfflorna...
Yin o Yang
CITAT (Rossi @ 02-06-2005, 07:47)
Hm, ja smaken är som baken - delad!    :)

Eller som man säger på skånska - smaken e´som röven, klöven biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif sleep.gif .
Den här tråden var precis vad jag behövde läsa idag tongue.gif , när värmen aldrig vill komma och det bara blåser och blåser mad.gif . Blir så trööööött på vädret och då hjälpte alla hejdlösa och intelligenta skämt laugh.gif
Rossi
CITAT (Yin o Yang @ 02-06-2005, 13:07)
Eller som man säger på skånska - smaken e´som röven, klöven biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif sleep.gif .

Var för blygsam för att dra den här wub.gif men visst känner man igen den i Skåne ...
farbror B
-Det var nära ögat! sa gumman som sparkade grisen i häcken

skånskt ordspråk
Rossi
CITAT (farbror B @ 02-06-2005, 14:13)
-Det var nära ögat! sa gumman som sparkade grisen i häcken

skånskt ordspråk

Nära brunögat i alla fall ..... laugh.gif
farbror B
huh.gif huh.gif

*blir fundersam över humornivån* wacko.gif
Pia mitt i Skåne
Ok, dags att bli lite allvarliga igen då...

Jag har inte prenumererat på surdeg, men väl på yoghurtkultur (från samma företag). Man fick då kulturen + smaksättning av olika slag, allt från vanilj till hallon och blåbär. Första tiden var det skoj och gott. Vi åt yoghurt både på morgnar och kvällar, men sen sade familjen stopp. Jag hade då redan ett litet lager med kultur och det tog några leveranser till innan man fick stopp på prenumerationen. Då var vi rejält trötta på yoghurten och övrig kultur blev liggande tills vi slängde den. Så man kan lugnt säga att den kostade mer än den smakade.
farbror B

Vissa saker i livet, som man gillar, är lätta att tröttna på.
Även din favoriträtt slutar att vara smaklig om du får den varje dag.

Bra, Pia att du inte blev en sån där kultursnobb då..
Rossi
Vet ni vad jag drömde inatt? Jo, jag och några till var på kurs i surdegsbakning. Vi kastade degen högt upp som en pizzabagare och vissa träffade taket så att det fläckades ....

ohmy.gif
Pia mitt i Skåne
Du var kanske Pippi som pizzabagare?
farbror B
oj då, det lät som en otäck upplevelse.
marDRÖM kanske
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon