jag är själv en i skaran som älskar min trädgård. Men den tar all min ork och trots att jag inte ens är fyllda 40 år så sliter den ut mig varje sommar.
Jag börjar tvivla på mitt projekt. Varje ledig stund behöver läggas på trädgårdsarbetet, alltid är det nåt som ska göras. Trädgården är 3 år, som ett litet barn, blir det bångstyrigare med åren eller kan jag se framemot att trappa ner på slitet? Jag trodde första året skulle vara värst, men det är alltid nåt som ska grävas. Jag vill inte sälja men ett tvivel att infunnit sig och säsongen har knappt börjat. Gräsklippningen tar för mycket tid, jag vill anlägga mer rabatter eller gruspartier - är det lösningen?
Snälla ge mig kloka råd ni som byggt upp nåt från början. Kanske är jag för petig, men jag vill vara stolt över min trädgård som är mitt i en fritidsby där alla tittar och beundrar.... jag skäms att skriva det, min tomt är väldigt liten och man tror den borde kunna skötas med vänsterhanden. Sen är det förstås hus också som kräver sitt, och jag har inga "hantlangare". Hur planerar jag långsiktigt med snabbt resultat utan slit? En omöjlig ekvation?