Full version: Rent hus...
Sidor: 1, 2
Hannele
Det tänker jag inte missa, fullständigt osannolikt sannolikt. tongue.gif
Posse
CITAT (Hannele @ 26-07-2005, 17:37)
Det tänker jag inte missa, fullständigt osannolikt sannolikt.  :P

Häromdagen såg jag del 5 av den svenska serien "Secondhand", just det här programmet påminde i någon liten mån om "Rent Hus". Storstädning i ett jättevindsförråd på Östermalm har kanske vid första jämförelsen inte mycket gemensamt med att försöka bana väg genom mer eller mindre totalt belamrade hem (med blygsamma förrådsutrymmen) i England. Men ändå handlar det väl i bägge fallen om överflödssamhällen, där mycket av det som sedan slängs bort skulle betraktats som "gudagåvor" i fattigare länder.
Inga från Närke
Ullet du ska inte ha dåligt samvete för att du inte orkar. Det är ditt liv och din familj.

Jag brukar säga att duger det inte att komma på besök för att det är lite stökigt så behöver de inte komma. Det är vi som bor i det.
Har haft en mor som var pedant uti fingerspetsarna och det gör att jag (tror jag) inte vill eller tycker om att städa. Men ibland måste man ta tag i det förståss innan det ser för hemskt ut.

Vi har möblerat om i vardagsrummet och då passade jag på att sortera bort en del som aldrig använts som prydnadssaker m.m. Har gjort iordning en låda som jag skall ge till Röda Korset när de öppnar efter semestern. Så nu är det lite tommare i bokhylla m.m.

Ska vid tillfälle rensa i andra skåp också när lusten faller på smile.gif men det dröjer nog.
*Felix matte*
CITAT (Inga från Närke @ 31-07-2005, 22:25)
Ullet du ska inte ha dåligt samvete för att du inte orkar. Det är ditt liv och din familj.

Jag brukar säga att duger det inte att komma på besök för att det är lite stökigt så behöver de inte komma. Det är vi som bor i det.
Har haft en mor som var pedant uti fingerspetsarna och det gör att jag (tror jag) inte vill eller tycker om att städa. Men ibland måste man ta tag i det förståss innan det ser för hemskt ut.

Vi har möblerat om i vardagsrummet och då passade jag på att sortera bort en del som aldrig använts som prydnadssaker m.m. Har gjort iordning en låda som jag skall ge till Röda Korset när de öppnar efter semestern. Så nu är det lite tommare i bokhylla m.m.

Ska vid tillfälle rensa i andra skåp också när lusten faller på smile.gif men det dröjer nog.

Instämmer i vad Inga säger... Du ska inte ha dåligt samvete alls... Man gör så gott man kan och kan man inte så gör man inget smile.gif

Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete. wub.gif
Hannele
Missa inte reprisen i ettan nu, fullständigt osannolikt sannolikt. ohmy.gif
andersen
CITAT (Rossi @ 10-06-2005, 15:02)
Jag såg delar av det första avsnittet och det var något av det rörigaste hemmet jag har sett. Hur kan man leva på det sättet? Det måste ju ha varit en störd människa som bodde så.

En annan är ju så noga med att det ska vara snyggt, rent och undanplockat. Eller JAG är sån kanske jag ska skriva. smile.gif

Ja säjer det samma,fast visst är det lätt att samla på sig för mycke.
pejori
är en samlare jag med. rolleyes.gif rolleyes.gif
när det blir för mycket tar jag en rensvecka smile.gif smile.gif
tyvärr går jag till överdrift och kastar alldeles för mycket wub.gif wub.gif
sen får jag köpa nytt igen sad.gif
Anma
Här uppe är det inte så mycket saker, har plockat ner allt, ja, till källaren, så där är det nästan så det är smala gångar man får krypa framåt i. Det ska bli rensat, någon dag, någon gång... man kanske ska anmäla sig till programmet om den kommer till sverige nån gång. tongue.gif
Posse
CITAT (Anne R @ 04-08-2005, 18:47)
Här uppe är det inte så mycket saker, har plockat ner allt, ja, till källaren, så där är det nästan så det är smala gångar man får krypa framåt i. Det ska bli rensat, någon dag, någon gång... man kanske ska anmäla sig till programmet om den kommer till sverige nån gång. tongue.gif

Du får väl "lobba" hos tv-bolagen, för att även Sverige får ett sånt program! rolleyes.gif

Ikväll är f.ö. dax för 11:e programet i serien. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon