|
Hmmm....  Och där ändrade jag uppfattning om några odlaiter till. Trevliga i vissa trådar men otrevligare och otrevligare i andra.... (lägger det på minnet - lägger allt sånt på minnet!)
CITAT (Posse @ 15-06-2005, 00:20) Kopia på PM skickat till Göran Carlsson, Odla.nu: CITAT Hej Göran
Jag tycker verkligen att Du borde ingripa mot de trakasserier och den mobbning som numer tyvärr förekommer ofta på Odla!
Nu senast har jag lagt märke till nya angrepp på tomas99, nu i tråden Nu har vi lyckats att få fram en syndabock?, sidan 4.
Posse
Det är helt sanslöst hur folk tolkar det dom läser och det dom själva skriver.  Att komma och gorma om personangrepp i tid och otid har en del tagit som huvudsyssla på det här forat, men se sina egna fel, det är dom inte kapabla till. Att bl.a. jag själv känner mig ganska hårt ansatt av spolingen Tomas99, det reflekterar inte t.ex. Posse på, att Tomas kommer med nedvärderande kommentarer överallt och så fort han får mothugg så är det vi andra som fär på käften. Men jag är less på sånt jävulskap från den gossen nu, skärp till dig du med Posse och läs innan du har förutfattade meningar.
birgitek
15-06-2005, 08:04
Ett förslag, varför fixar inte Posse och Thomas ett eget forum eftersom ni inte klarar av andra åsikter än era, många gånger ganska inskränkta, egna. Och du Posse, sluta ropa på polis, dvs. moderator, så fort något inte passar dej. Det är ju faktiskt så att du inte behöver delta i debatterna här om det inte passar dej. Om bara vissa åsikter skulle vara tillåtna, vilken sorts samhälle skulle vi få då? Typ före detta DDR? Tycker Birgit Ek, som åtminstone står för vad jag tycker
CITAT (Berith @ 15-06-2005, 07:03) Hmmm....  Och där ändrade jag uppfattning om några odlaiter till. Trevliga i vissa trådar men otrevligare och otrevligare i andra.... (lägger det på minnet - lägger allt sånt på minnet!) Hear hear. Sen fattar jag inte hur fan alla orkar tjafsa. INGEN bättre än någon annan.
groowymama
15-06-2005, 09:27
CITAT (birgitek @ 15-06-2005, 09:04) Ett förslag, varför fixar inte Posse och Thomas ett eget forum eftersom ni inte klarar av andra åsikter än era, många gånger ganska inskränkta, egna. Och du Posse, sluta ropa på polis, dvs. moderator, så fort något inte passar dej. Det är ju faktiskt så att du inte behöver delta i debatterna här om det inte passar dej. Om bara vissa åsikter skulle vara tillåtna, vilken sorts samhälle skulle vi få då? Typ före detta DDR? Tycker Birgit Ek, som åtminstone står för vad jag tycker instämmer låt folk ha sina åsikter utan att skrika på mobbning och moderatorer hela tiden
groowymama
15-06-2005, 12:25
CITAT (pejori @ 15-06-2005, 13:21) CITAT (birgitek @ 15-06-2005, 09:04) Ett förslag, varför fixar inte Posse och Thomas ett eget forum eftersom ni inte klarar av andra åsikter än era, många gånger ganska inskränkta, egna. Och du Posse, sluta ropa på polis, dvs. moderator, så fort något inte passar dej. Det är ju faktiskt så att du inte behöver delta i debatterna här om det inte passar dej. Om bara vissa åsikter skulle vara tillåtna, vilken sorts samhälle skulle vi få då? Typ före detta DDR? Tycker Birgit Ek, som åtminstone står för vad jag tycker instämmer låt folk ha sina åsikter utan att skrika på mobbning och moderatorer hela tiden  Vi är väl vuxna alla; eller kanske inte
Angående "Småprat, Prat i största allmänhet." För mig är det helt uppenbart att det här forumet håller på att urarta allt mer på grund av att foruminnehavarna lämnar det vind för våg och låter "djungelns lag" råda. Och inlägg i den här tråden, "Nu har vi lyckats att få fram en syndabock?", visar bara alltför tydligt att det finns en klick användare som definitivt inte uppskattar regler, ordning och reda utan tvärtom kritiserar och nära nog hotar den som värdesätter regler, ordning och reda och som dristar sig till att opponera sig mot deras otrevligheter. Individer med ett mobbande, rått och ohyfsat översittarbeteende hör enligt min åsikt definitivt inte hemma på ett sådant här forum. Sådana individer brukar väl knappast uppskatta att personer med makt och befogenheter att återupprätta ordningen inkallas. Även om jag tycker att Odlas "personal" på det mest upprörande sätt försummar att vidtaga ordningsbefrämjande åtgärder, så står det ändå i Användarvillkoren: CITAT Varje användare som upplever ett inlägg som stötande uppmanas att omedelbart kontakta Odla.nu via e-post. Vi har möjlighet att radera stötande inlägg, och kommer, om det visar sig vara nödvändigt att göra detta så fort som möjligt efter att det har kommit till vår kännedom. Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag. Jag föreslår att fler hörsammar uppmaningen. (Kopia skickat till Ingemar och Göran Carlsson, Odla.nu)
Jag har ett förslag som någon kanske tycker om. Jag menar, äntligen är det sommar och värme, det som vi i februari satt och drömde om när vi tittade ut genom fönstret. Jag har byggt nio fågelholkar, och det bor småfåglar i sju av dom. Allt växer så det knakar (även ogräset). Jag känner själv att det är fånigt att tjafsa, alla är vi olika. Alltså; jag ber om ursäkt om jag varit stöddig, egentligen är jag en ganska kul kille! Personligen tänker jag gå vidare utan agg mot någon. Magnus
CITAT (shiva @ 15-06-2005, 20:49) Alltså; jag ber om ursäkt om jag varit stöddig, egentligen är jag en ganska kul kille! Personligen tänker jag gå vidare utan agg mot någon. Magnus Strongt! Uppskattas!
tomas99
16-06-2005, 06:39
CITAT (Reserv @ 15-06-2005, 07:58) CITAT (Posse @ 15-06-2005, 00:20) Kopia på PM skickat till Göran Carlsson, Odla.nu: CITAT Hej Göran
Jag tycker verkligen att Du borde ingripa mot de trakasserier och den mobbning som numer tyvärr förekommer ofta på Odla!
Nu senast har jag lagt märke till nya angrepp på tomas99, nu i tråden Nu har vi lyckats att få fram en syndabock?, sidan 4.
Posse
Det är helt sanslöst hur folk tolkar det dom läser och det dom själva skriver.  Att komma och gorma om personangrepp i tid och otid har en del tagit som huvudsyssla på det här forat, men se sina egna fel, det är dom inte kapabla till. Att bl.a. jag själv känner mig ganska hårt ansatt av spolingen Tomas99, det reflekterar inte t.ex. Posse på, att Tomas kommer med nedvärderande kommentarer överallt och så fort han får mothugg så är det vi andra som fär på käften. Men jag är less på sånt jävulskap från den gossen nu, skärp till dig du med Posse och läs innan du har förutfattade meningar.  Du reserv vad skall till för att du ska sluta att mobba mej?Dom raderna där du skriver att du är ansatt av mej, bara att skriva något sådant är kränkande och så skriver du att jag är en spoling du har ingen aning hur gammal jaj är men jag kan tala om för dej att jag är45år. Jag hoppas att med dom här raderna få slut på den kränkande särbehandlingen i från din sida, om inte så vet jag inte vad som skall göras för att efter mej så kommer det väll andra mobbing offer?
CITAT (shiva @ 15-06-2005, 20:49) Jag har byggt nio fågelholkar, och det bor småfåglar i sju av dom. Jag kan nästan höra kvittret ända hit  vad härligt det låter! Snygg ursäkt! :-) Sällan man hör här, de flesta raderar sina inlägg när de ångrar sig...
groowymama
16-06-2005, 11:44
CITAT (carol @ 16-06-2005, 08:40) CITAT (shiva @ 15-06-2005, 20:49) Jag har byggt nio fågelholkar, och det bor småfåglar i sju av dom. Jag kan nästan höra kvittret ända hit  vad härligt det låter! Snygg ursäkt! :-) Sällan man hör här, de flesta raderar sina inlägg när de ångrar sig... Verkligen härligt och visst är det mycket mycket bättre att be om ursäkt utan att radera sina inlägg som jag gjorde när jag var ur led så att säga häromnatten!
Ophelia
16-06-2005, 12:05
CITAT (shiva @ 15-06-2005, 20:49) Jag har ett förslag som någon kanske tycker om. Jag menar, äntligen är det sommar och värme, det som vi i februari satt och drömde om när vi tittade ut genom fönstret. Jag har byggt nio fågelholkar, och det bor småfåglar i sju av dom. Allt växer så det knakar (även ogräset). Jag känner själv att det är fånigt att tjafsa, alla är vi olika. Alltså; jag ber om ursäkt om jag varit stöddig, egentligen är jag en ganska kul kille! Personligen tänker jag gå vidare utan agg mot någon. Magnus Hejsan holkbyggaren
groowymama
16-06-2005, 12:43
CITAT (Ophelia @ 16-06-2005, 13:05) CITAT (shiva @ 15-06-2005, 20:49) Jag har ett förslag som någon kanske tycker om. Jag menar, äntligen är det sommar och värme, det som vi i februari satt och drömde om när vi tittade ut genom fönstret. Jag har byggt nio fågelholkar, och det bor småfåglar i sju av dom. Allt växer så det knakar (även ogräset). Jag känner själv att det är fånigt att tjafsa, alla är vi olika. Alltså; jag ber om ursäkt om jag varit stöddig, egentligen är jag en ganska kul kille! Personligen tänker jag gå vidare utan agg mot någon. Magnus Hejsan holkbyggaren  Det är verkligen bättre att bygga holk än att vara stygg med folk Tänk :jag kunde få orden att rimma
CITAT (tomas99 @ 16-06-2005, 07:39)
groowymama
16-06-2005, 17:26
Näe, vem faen behöver syndabockar, ingen behöver leta längre, posse och Tomas99 har utsett min ringa person till det  Det bjussar jag på, ha en skön sommar i eller utanför sandlådan.
groowymama
16-06-2005, 17:39
CITAT (Reserv @ 16-06-2005, 18:30) Näe, vem faen behöver syndabockar, ingen behöver leta längre, posse och Tomas99 har utsett min ringa person till det  Det bjussar jag på, ha en skön sommar i eller utanför sandlådan.  Jag säger det igen Reserv: DU ÄR HELT OKEJ
tomas99
17-06-2005, 06:35
CITAT (pejori @ 16-06-2005, 15:50) CITAT (tomas99 @ 16-06-2005, 07:39) Pejori Det finns datakurser att gå på om det är svårt med datorer,man kan inte citera andra och förändra vem som har skrivit vad,det är posse som har skrivit att man skall ta kontakt med admin inte jag, men jag stöder posse och hans synsätt på mobbingproblemet här.
CITAT (tomas99 @ 17-06-2005, 07:35) Pejori Det finns datakurser att gå på om det är svårt med datorer,man kan inte citera andra och förändra vem som har skrivit vad,det är posse som har skrivit att man skall ta kontakt med admin inte jag, men jag stöder posse och hans synsätt på mobbingproblemet här. jag ser inte i någon textrad att jag har skrivit att det är du det finns en bra kurs i läskunskap på komvux om du inte kan läsa tomas99 föresten verkar du vara bra på att trakassera andra du med, vem är mobbaren nu? du vet inget om mina handikapp, eller svårigheter, så du borde själv kolla upp hur du formulerar dej
birgitek
17-06-2005, 10:10
Tomas 99 vem är du egentligen? Tycker du om att driva med folk eller är du lika eländig som du vill framställa dej? Borde kanske tycka synd om dej, men uppfattar dej inte som en särskilt "snäll" person. Birgit Ek
men pejori, det står ju "CITAT (tomas99 @ 16-06-2005, 07:39)" över ditt citat med pm till göran. Det var ju Posse som skickade det.
CITAT (carol @ 17-06-2005, 11:27) men pejori, det står ju "CITAT (tomas99 @ 16-06-2005, 07:39)" över ditt citat med pm till göran. Det var ju Posse som skickade det.  Alldeles riktigt, men som jag uppfattade situationen så citerade Pejori Tomas citat  Oj, det vart snurrigt det där, det kändes inte så snurrigt i huvet innan jag skrev
Ja det är klart... hade hon citerat originalet hade det inte blivit fel...
CITAT (birgitek @ 17-06-2005, 11:10) Tomas 99 vem är du egentligen? Tycker du om att driva med folk eller är du lika eländig som du vill framställa dej? Borde kanske tycka synd om dej, men uppfattar dej inte som en särskilt "snäll" person. Birgit Ek Jag kan verkligen inte se att tomas99 vill framställa sig själv som "eländig"... däremot att han naturligtvis vill att andra ska sluta framställa honom så.
groowymama
17-06-2005, 14:03
AndreasBlomquist
17-06-2005, 14:24
CITAT (groowymama @ 17-06-2005, 15:03) Tänk om alla kunde sluta med allt babbel hit och dit och njuta av livet och sommaren  :wub: :wub: Men Solis... Babbel är ju meningslöst prat utan någon egentlig mening annat än att bara prata för pratandets skull, något som du har varit expert på även om det förbättrats något! Man ska inte kasta sten när man sitter i glashus, eller växthus av glas kanske passar bättre här?
CITAT (AndreasBlomquist @ 17-06-2005, 15:24) CITAT (groowymama @ 17-06-2005, 15:03) Men Solis... Babbel är ju meningslöst prat utan någon egentlig mening annat än att bara prata för pratandets skull, något som du har varit expert på även om det förbättrats något! Man ska inte kasta sten när man sitter i glashus, eller växthus av glas kanske passar bättre här?  Förlåt - men i vilket glashus? stenhus? Jag förstår ingenting.... detta är ju småprat...babbel.. eller hur?? Och vad då förbättrats? Jag skulle vilja säga att hon är den enda här som sprider villkorslös kärlek omkring sig - visserligen helt vilt- men hon gör det! Hon är den som vågar!  Vi har alla något vi bör lära oss av henne!!!
lilla mamma
17-06-2005, 18:57
Och inget ändrar sig på en vecka
Anita
groowymama
17-06-2005, 22:49
CITAT (AndreasBlomquist @ 17-06-2005, 15:24) CITAT (groowymama @ 17-06-2005, 15:03) Men Solis... Babbel är ju meningslöst prat utan någon egentlig mening annat än att bara prata för pratandets skull, något som du har varit expert på även om det förbättrats något! Man ska inte kasta sten när man sitter i glashus, eller växthus av glas kanske passar bättre här?  Jag tycker att vi kan visst babbla men jag menade att människor här slutade att vara elaka i sina skriverier! Vi är allihoppa värda mer än så och livet är alldeles för kort att för att förstöra sina och andras dagar med negativiteter! Valet är varje människans eget:att välja det goda eller välja det onda !!! Jag själv föredrag det goda fastän även jag faller då och då!
zaaritha
17-06-2005, 22:53
Vi ska nog försöka vara snälla mot varann--det ger mer än att "gräla"......
groowymama
17-06-2005, 22:57
CITAT (zaaritha @ 17-06-2005, 23:53) Vi ska nog försöka vara snälla mot varann--det ger mer än att "gräla"...... Godhet bygger upp och elakheter rasar ner och vi kan aldrig någonsin veta hur vi påverkar andra människor;att skriva riktigt elaka saker kan vara rentav livsfarligt!!!!
groowymama
18-06-2005, 10:46
tomas99
22-06-2005, 06:32
CITAT (pejori @ 17-06-2005, 12:05) I stället för skrattande smajlys så hadde en ursäkt varit bättre.
CITAT (tomas99 @ 22-06-2005, 07:32) CITAT (pejori @ 17-06-2005, 12:05) I stället för skrattande smajlys så hadde en ursäkt varit bättre. Jaha, så du Tomas99 får citera Posse, men inte Pejori  Och vem ger dig den rätten tror du? Och vem skulle va´skyldig dig en ursäkt? Och nu vart det kaka på kaka (citat på citat) så då får vi väl hoppas att dom som ser rött över sånt inte kollar i den här tråden
Men reserv, det var ju felcitat, det var ju inte Tomas som hade skrivit det. Klart att hon får citera posse, men då ska det ju framgå att det är hans text och inte någon annans. Skulle också blivit sur om mitt namn stod över något som någon annan skrivit.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|