|
Full version: FAN! FAN! FAN!
AvalonC, jag tror att du måste motivera dig och berätta VARFÖR det är uteslutet att berätta vad han gör mot dig för din väninna?
Är det en annan orsak än det banala att du är rädd för konflikten?
/Sara- har varit i en liknande sits, och stoppat huvudet i sanden. INGEN bra lösning när bomben väl smäller.
CITAT (SaraS @ 17-06-2005, 15:00) AvalonC, jag tror att du måste motivera dig och berätta VARFÖR det är uteslutet att berätta vad han gör mot dig för din väninna?
Är det en annan orsak än det banala att du är rädd för konflikten?
/Sara- har varit i en liknande sits, och stoppat huvudet i sanden. INGEN bra lösning när bomben väl smäller. Håller med föregående talare! Det är viktigt för din egen självkänsla, för ditt värde, för vad du står för,..här har du tillfälle som livet bjuder på gratis att göra det bästa möjliga av det otäcka. Kramar och lycka till... ta det varsamt PS. ändring: Mitt svar syftar på hur mycket och vad man skall tala om för de inblandade... Vad beträffar KK har jag själv haft en...en riktigt bra kompis... en som man kännt riktig vänskap för... och som man ändå inte älskat som en man /kvinna i meningen att vara kär, att vilja leva ihop, men ändå och en riktig vän. Så de t vet jag vad det innebär..i alla fall för mig... vad det innebärför andra kan jag inte veta...en älskare för mg däremot är någon man utnyttjar...till skillnad från ömsesidigheten... men vi är ju alla olika och tänker olika.. men som sagt, mitt svar syftade i första hand inte på KK frågan utan på frågan om ärligt leverne! och ps. Det kan göra ont
CITAT (Rossi @ 17-06-2005, 07:50) Jag tycker att det låter som att ni kanske blandar ihop KK med engångsligg. Aldrig, aldrig att jag skulle hoppa i säng med en killkompis som jag inte har några känslor för. Värderar kompisar högre än så. Det vore ju som att ha sex med sin bror. Ja jag måste nog ändra uppfattning om vad en KK är och vid närmare eftertanke har inte jag heller haft nån sån. Älskare är en mer korrekt benämning.
andersen
17-06-2005, 18:06
Nää jag har inte heller haft någon sådan jag tror att det är en generations fråga fast jag inte är så gammal, tycker endå att det är fel att ha någon sådant, kompisar är man väll utan att ha sex tror att det är svårt att vara kompisar efter man haft sex, fast det vet jag ju inget om.
PeaceRaven
18-06-2005, 00:47
Herregud... jag läser o läser o blir mer o mer förvirrad. Vad en KK är vet jag, har haft ett par helt underbara såna, men att inte kunna stå upp för mina vänner efter det ........ utan låta min ex-KK (o de ska ju absolut inte styra ens liv - det är ju det som är hela poängen med det hela!!??!!........ utan låta det gå till en punkt där man knappt vågar gå ut o ljuger för sin vän....... VA?
AvalonC, vad håller du på med?
Släpp hörnflaggan o kom in i matchen. Allvarligt. Inte ille menat på nåt sätt. Men så här kan du ju inte leva!
Det här med olika sätt att tänka och diskutera mellan könen är rätt interessant. Vad jag hört om kvinnor i omklädesrum så är dom knapast mer rumsrena än männens! Jag jobbar i sthlm´s bar värld, och den är rätt rå, vulgär och könsförvirrad! Tidigare hade jag en vän som var grovt homosexuell, alltid klädd i kvinnokläder. Han berättade för mig att han ville operera sig till kvinna. Det var väll OK enligt mig, men jag sa: det måste ju göra förbaskat ONT när dom KAPAT av......du vet...saken! Men han insisterade och genomförde operationen! Efteråt frågade jag naturligtvis om det inte var smärtor från "kapandet" på vägen till kvinna, men då sa han; nej, kapa paketet gjorde inte så ont, det var värre när dom vidgade käften och krymte hjärnan! Magnus. OBS vissa delar av historien KAN vara påhittade!!!
Kattgräs
18-06-2005, 07:38
Shiva, det där var inte ett dugg kul. Det var bara dumt.
CITAT (Reserv @ 17-06-2005, 08:36) Finns det inget vuxen/ungdoms lexikon? Ibland känns det som att det kan finnas ett visst behov.  Jo, det finns ett lexikon som heter i stil Fula Ordboken!
CITAT (shiva @ 18-06-2005, 03:36) Tidigare hade jag en vän som var grovt homosexuell, alltid klädd i kvinnokläder. Shiva, hur är man när man är "lätt" homosexuell?  Jag hade inte en aning om att det var en gradskala på homosexualiteten, men har dom kvinnokläder och dessutom vill könsoperera sig, då är dom inte bara homosexuella. En vanilg homosexuell som "gått ut" är stolt över sig själv och sin pojkvän, en som inte "gått ut" mår fruktansvärt dåligt för att han känner dragning till människor av sitt eget kön. En homosexuell som dessutom använder kvinnokläder är transvestit, dom behöver inte ens vara homosexuella, det kan röra sig om "lite udda fantasier" och dom lider inte av det. Om transvestiten dessutom vill låta sig opereras så rör det sig vanligtvis om transsexuella, d.v.s. dom känner sig födda med fel kön. Så graderingen går nog inte att göra mellan lätt eller grov homosexualitet. Antingen så är man eller så är man inte, man kan inte vara bara lite, om du inte menar bisexuella då?
tycker att shivas inlägg mer tyder på en rolig historia från skrattnet, än om en verklig händelse klumpigt var det ialla fall
Men hallå, det var ett skämt. Historien är inte sann. Ville bara ge igen lite på skoj, efter tidigare komentarer hurvida killars hjärna är placerad uppe eller "nere" eller om vi har två? Magnus
CITAT (shiva @ 18-06-2005, 11:28) Men hallå, det var ett skämt. Historien är inte sann. Ville bara ge igen lite på skoj, efter tidigare komentarer hurvida killars hjärna är placerad uppe eller "nere" eller om vi har två? Magnus Aha, ursäkta mitt långa och onödiga inlägg då  men vad det gäller flickors språk så håller jag tyvär inte med den romantiska som sa att det är "gulligull" i omklädningsrummen. varför ska ett omklädningsrum vara mer romantiskt än verkliga livet, som omgivningen får höra (antingen dom vill eller inte)? taget ur verkliga livet då jag flanerade i staden med "farsor på stan" Flicka 1 ; Fy fan, den här cidern smakar k*k, Flicka 2 ; Åh, smakar den k*k så vill jag ha. Detta ska alltså föreställa att vara flickor i 19-20 årsåldern. Okey att flickorna inte så ofta är grova i munnen då det kommer till sexuell aktivitet, men då är dom däremot ganska blassé istället. Dom snackar om att strula men nån, strula har en mängd innebörder beroende på vad som sas i meningen innan (det liknar rena grekiskan för mig) Strul kan således innebära ; flirt, puss, kyss, hångel, oralsex eller vanligt samlag. Alltså ett ganska luddigt begrepp. Men könsord är dom deffinitivt inte sparsamma med, man häpnar över att såna ord över huvud taget kan slippa ur munnen på små änglalikat söta flickor.
Jill-Ulrika
18-06-2005, 14:14
CITAT (Ophelia @ 16-06-2005, 22:15) CITAT (Gossen Ruda @ 16-06-2005, 22:13) Aha!! Samma som FF då? (Friendly fucking.) :lol: Man har väl sett Tandläkare på sängkanten med Ole Söltoft. Jag som trodde FF var FotbollsFörening  FF=föräldrafritt
AndreasBlomquist
22-06-2005, 22:39
AvalonC, hur gick det i den här följetongen? Man är ju lite nyfiken på om du vågade vara rakryggad och berätta för din kompis eller ifall du valde det för tillfället lättare alternativet och höll tyst om kompises kille?
Bettson
22-06-2005, 23:45
Men Avalon. Ta inte illa upp nu men, jag tycker du skall fundera lite över motivet i dina egna känslor när det gäller att inte berätta för din väninna. Jag tycker mig ana lite andra motiv än de du talar om i första inlägget. Var ärlig mot dig själv annars riskerar du det förhållande du har nu. Du är ute på farliga vägar. Tänk noga vännen.
AvalonC
23-06-2005, 06:20
Ja det finns fler faktorer som ligger bakom varför jag inte vill vara helt ärlig mot min väninna. (Dels är hon fruktansvärt svartsjuk.) Men jag ville inte ta upp alla andledningarna i forumet. Det är väldigt lätt att saker och ting missförstås och det hela var inte relevant i min fråga om HUR MAN GÖR för att bli av med honom utan att berätta för hans nuvarande flickvän.
Och jag har berättat för honom vad jag tycker om honom:
-"att han äcklar mig, och att jag absolut inte vill vara med honom eller höra hans sliskiga kommentarer." När jag frågar om han har förstått det så säger han ångersfull "ja" och att han ska sluta.... Men likt förbannat är han igång igen efter fem minuter.... *suckar*
Men sista gången jag träffade honom så var han faktiskt helt okej utan några anmärkningar... Så förhoppningsvis så börjar han förstå att jag VERKLIGEN INTE vill ha något med honom att göra...
farbror B
23-06-2005, 08:30
Lycka till, hördu !
*kram*
Bettson
23-06-2005, 08:35
CITAT (AvalonC @ 23-06-2005, 07:20) [color=blue]
Ja det finns fler faktorer som ligger bakom varför jag inte vill vara helt ärlig mot min väninna. (Dels är hon fruktansvärt svartsjuk.) Hon har ju orsak till att vara svartsjuk. Hennes kille springer efter andra. Att han sedan inte lyckas skjuta mål är ju en annnan sak. Din vänninnas förhållande kommer förmodligen inte att hålla. Den dagen de går isär så kommer hennes kille att vilja såra henne. Hur tror du då att han eventuellt kommer att referera ert förhållande för henne. Eftersom du då inte berättat något tidigare, kommer din väninna att tro dig? Hon kommer då att mista tilltron till sin bästa väninna dessutom. All skit kommer upp till ytan till slut och inte alltid vare sig där du tänkt dig det skall komma upp eller att det verkar se ut på samma sätt som ur din synvinkel. Andra kan göra presentationen fruktansvärt trovärdig fast den inte är sann och styrkan i det får de genom att du tigit innan. Bara min åsikt naturligtvis.
Kakaduan
23-06-2005, 10:21
Nu har jag inte orkat läsa alla inlägg här, men här är mitt råd:
Du behöver inte berätta för din väninna - skit i det förflutna och ta itu med det som händer nu! Problemet är att du gör som de flesta andra tjejer som blir nypta i baken, tafsade på, blottade för, etc, etc - du är inte tillräckligt högljudd! Går han på dig i sällskap - höj rösten och säg högt så att alla hör "vad sade du? Står du och säger att xxxx när din tjej och min kille är med? Är du inte klok?" Avslöja honom! Dra ner byxorna på honom när andra är med! Låt honom bli så generad som han borde bli! Låt honom sota för sitt beteende mot dig - det är han som gör fel - inte du! Varför ska du må dåligt och inte hand? Du är inte skyldig att skydda honom, och din väninna får göra sin egen bedömning när hon hör vad han gör! Väljer hon att tro att du hittar på är hon ingen väninna!
Låt din kille svara i telefonen när han ringer! Om du svarar - tala om för honom att du tänker föra samtalet via högtalaren så att din pojkvän också kan höra! Som det är nu låter du honom påverka hela ditt liv! Varför ska du inte kunna leva normalt, svara i din telefon, etc???
Polisanmälan, etc tror jag inte på - där gäller ord mot ord och sådant här är svårt att bevisa plus att det kan trappas upp.
Kakaduan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|