Sidor: 1, 2
Rossi
Jag ska snart hem och göra burritos.
farbror B
Tänkte äta helstekt Rossi biggrin.gif rolleyes.gif
Pirum
Sibylla Good Star. Vill ogärna propagera för kommersiella företag, men det är bra att de satsar på en burgare med grövre bröd, och inte det där vita och tråkiga.
Rossi
CITAT (farbror B @ 17-06-2005, 14:52)

Oooops! wub.gif wub.gif wub.gif
farbror B
CITAT (Rossi @ 17-06-2005, 14:56)
Tänkte äta helstekt Rossi biggrin.gif  :rolleyes:

Sa du inte att du var smal?
Tänkte på revbensspjäll rolleyes.gif
Rossi
CITAT (farbror B @ 17-06-2005, 14:57)
Tänkte äta helstekt Rossi biggrin.gif  rolleyes.gif

Då får du äta mig med hull och hår! laugh.gif

Och sen precis som Särimner återuppstår jag nästa dag så kan du äta mig igen! smile.gif (Fast jag undanber mig alla övriga liknelser med svin. laugh.gif )
farbror B
CITAT (Rossi @ 17-06-2005, 14:58)
CITAT (farbror B @ 17-06-2005, 14:57)
Tänkte äta helstekt Rossi biggrin.gif  rolleyes.gif

Då får du äta mig med hull och hår! laugh.gif

Och sen precis som Särimner återuppstår jag nästa dag så kan du äta mig igen! smile.gif (Fast jag undanber mig alla övriga liknelser med svin. laugh.gif )

haha
är du revbenstunn då?
Rossi
Du har sett bilder på mig i mitt fotoalbum så du får avgöra själv. (Bilderna är borttagna för tillfället.)
farbror B
såg slank ut, men inte mager tror jag?
Rossi
CITAT (farbror B @ 17-06-2005, 15:15)
såg slank ut, men inte mager tror jag?

Nä, där måste vara något att hålla i. Har BMI på under 22 i alla fall så jag är nog normalviktig skulle jag vilja säga.

Du då? Vad ska du ha till middag ikväll - för jag menar om du ska helsteka hela mig så blir inte jag klar ikväll, ha, ha!
farbror B
Silikon-Arne tror jag, har kvar en portion från i förrgår, matlåda..
Rossi
CITAT (farbror B @ 17-06-2005, 15:18)

Hallå där farbrorn - än ska du steka mig - än ska du äta Arne - nu får jag en massa konstiga visioner.

Men du - när du äter mig så slipper du i alla fall silikon - det garanterar jag.

Vad fanken är Silikon-Arne?! smile.gif
netaave
Ja det är nog många som steker sig i dag! tongue.gif
Vi tänkte äta kassler, färskpotatis och gurksallad.
farbror B
CITAT (Rossi @ 17-06-2005, 15:19)
CITAT (farbror B @ 17-06-2005, 15:18)

Hallå där farbrorn - än ska du steka mig - än ska du äta Arne - nu får jag en massa konstiga visioner.

Men du - när du äter mig så slipper du i alla fall silikon - det garanterar jag.

Vad fanken är Silikon-Arne?! smile.gif

Sillikon-Arne = Chili Con carne
Nasse går hem =Nasi goreng..
Rossi
Ah, farbrorn, du är en riktig lurifax du!

Ska du äta Arne på burk eller är det hjemmelavet?
farbror B
hjemelavet smile.gif
brittmarie
Serveras kanske på fikonlöv?
Rossi
CITAT (farbror B @ 17-06-2005, 15:29)
hjemelavet smile.gif

Då står vi väl där och steker köttfärs samtidigt då då! Jag tänkte ta duktigt med vitlök i burritosen.
Ullet
Här blir det grillad lax m pressad potatis o citronsås samt grönsaker. Kännas alldeles lagom tokigt i denna hetta. *ler*
Hannele

Jag kanske ska grilla min man. wub.gif
Ullet
Jag är redan färdiggrillad för idag. wink.gif blink.gif
Maria i Helsingborg
Jag hade nog egentligen behövt lite vitlök idag.........men det blir en lagom spännande fiskgratäng med duktigt mycket vitt vin så att jag glömmer förkylningen och huvudvärken wacko.gif
mamamaggan
Ska också äta "kryddig köttfärsröra" med mycket grönsaker i och till . Alltihop toppat med lite naturell yoghurt och inlindat i mjukt tunnbröd.

Till efterätt blir det nog min man laugh.gif
Betty
Solen skiner från en klarblå himmel så vi passar på att grilla idag, honungsmarinerad fläskfile. Potatisgratäng, sallad och ett gott vin till det. smile.gif
mamamaggans efterrättsförslag lät ju inte helt fel... rolleyes.gif vi får välan se sen efter maten hur pass mätta vi blev... om vi orkar med någon efterrätt...laugh.gif wub.gif
bjären
wub.gif

ägg o räckmacka +öl
Snakis
Pastagrätang med kassler och ananas......slurp!! rolleyes.gif
Maria i Helsingborg
Nu har jag börjat knapra på råg-kex med färskost (avrunnen fil) med MYCKET vitlök, citrontimjan, salvia och rosmarin från trädgården + örtsalt&peppar och börjat på det duktigt myckena vinet medan torsken tinar....... jag känner mig lite.........piggare rolleyes.gif
Hannele
CITAT (mamamaggan @ 17-06-2005, 16:55)
Till efterätt blir det nog min man  :lol:
wub.gif Jag tog honom till förrätt.
mamamaggan
Ja det är ju helt valfritt Hannele rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif wub.gif
Rossi
CITAT (Maria i Helsingborg @ 17-06-2005, 18:25)
Nu har jag börjat knapra på råg-kex med färskost (avrunnen fil) med MYCKET vitlök, citrontimjan, salvia och rosmarin från trädgården + örtsalt&peppar och börjat på det duktigt myckena vinet medan torsken tinar....... jag känner mig lite.........piggare rolleyes.gif

Maria!

Om du fortfarande är i stånd att sitta upp framför datorn .... smile.gif ... så krya på dig!
Heddas matte
CITAT (Hannele @ 17-06-2005, 20:41)
CITAT (mamamaggan @ 17-06-2005, 16:55)
Till efterätt blir det nog min man  laugh.gif
wub.gif Jag tog honom till förrätt.

ja vad ska man säga... min förrätt alt efterrätt gick till grannen för att dricka öl!!! så här får det bli vickning.. biggrin.gif

vi andra fick spagetti och köttfärssås med massor med färska örtkryddor..
yenny
Här blev det chicken fahitas.. det var gott... får se om det blir nån vickning med sambon senare kanske rolleyes.gif
zaaritha
Tacos. Med sallad på isberg, papaya, mango, avocado, sparris, vattenkastanjer, tomat o gurka.
Tjosan
Vi åt pizza till middag..
Är öbo. Så jag tog båten till fastlandet och tillbaks där jag inhandlade 3 rykande, varma goda pizzor.. mums..
Blir lite feststämning eftersom man bor så isolerat.
netaave
I kväll ska det grillas om vädret tillåter.
Kycklingfilé, färskpotatis, sallad och tzatsiki.
Ett glas immande kallt rosé till. smile.gif
Hannele
Fick recept av dottern i går, fick också provsmaka
hennes goda köttgryta med färsk mango och papaya, mums!
Det ska vi laga idag.

Rabarberkräm av egna rabarber till efterrätt.
Eller kanske ska vi baka min mammas raberberkaka?
Monica M zon 4
Vi ska grilla lax. Har lagt den i marinad gjord på citronsaft, citrontimjan, salt, peppar och lite olja. Till det serverar jag grillade färskpotatisar med sås gjord av sparris, gräslök och gräddfil. Å så sallad förståss!
Biggan_
Vet inte ännu. Men vilken bra tråd det här var, här får man ju jättemånga bra tips när man inte kommer på något. smile.gif biggrin.gif biggrin.gif
Maria i Helsingborg
Igår fisk, idag kött. Grillat med makens potatissallad;

Dressing (snåla inte!) - olivolja (2/3), solrosolja (1/3), rödvinsvinäger, salt och svartpeppar, pressad vitlök, finhackad slätbladig persilja

kokt potatis, skuren i bitar
äpple skalat och skuret i bitar
hårdkokt ägg skuret i bitar
inlagt gurka i tärningar,
rödlök i tunna skivor,
kapris

+ rött .
Tack för "krya på dig"-et, Rossi! Jag hänger fortfarande med smile.gif
*Felix matte*
Igår entrecote och frites...idag wokgryta med fläskfilé biggrin.gif
mamamaggan
Idag tror jag det bara blir efterrätt! rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif

Nej, det blir rester från igår kväll , vi orkade inte så mycket ( vet inte riktigt varför laugh.gif ).
Inga från Närke
Sambon håller just på med entrecote som han ska grilla, sedan gör han en sallad på banan, vindruvor, tomat, gurka, kiwi, sallad färdig påse med olika sorter som vi tycker är bra och även päron.
Jag vill även ha gröna oliver och en färdig tomtdressing till som finns att köpa i vår ICA-butik som en tillverkar här lokalt.
Sedan ett eller två glas rödvin till detta.

Oj vad jag blir hungrig men det tar ett tag innan det är färdigt, men det är gott när min sambo grillar han är bra på det.
zaaritha
Ugnsstekta revben, marinerade i druvjuice+svampsoya+lite rapsolja.
Inte så nyttigt --men gott!! wub.gif
lisselbo
Det blir grillad flintastek, potatiskroketter, bearnaiesås och en grönsallad med färska champinjoner och avocado.
Till det blir det dotterns favorit, turkisk yoghurt med majskorn, färsk vitlök och örtsalt. hon kallar det för majstzatziki.
Och lite gott vitt vin (Mauro) att skölja ned med.
Rossi
Idag blir det fläskkotletter utan ben som jag har lagt i teriyaki-marinad imorse. Det ska grillas ikväll. Till det blir det nypotatis och en grönsallad med fransk dressing, pinjenötter och krutonger i. Rabarberkräm till efterrätt.
Hannele
CITAT (Inga från Närke @ 18-06-2005, 18:29)
sedan gör han en sallad på banan, vindruvor, tomat, gurka, kiwi, sallad

Tillsätt lite melon också, mums.
elleave
I kväll grillade vi köttfärspett som blev jättegoda! Till det sallad med feta och melon, gräddfilsaioli och färskpotatis. sleep.gif

Ska lägga ut receptet på spetten men de var kryddade med mynta, vitlök och spiskummin. MUMS!
AndreasBlomquist
Hos oss blev det en köttfärspaj som sambon hade lagat och en god sallad och chili-oliver, en sak som alltid återfinns hos oss. När vi storhandlar brukar vi köpa 20 burkar. De räcker kanske i 14 dagar, max..
elleave
CITAT (elleave @ 20-06-2005, 00:38)
I kväll grillade vi köttfärspett som blev jättegoda! Till det sallad med feta och melon, gräddfilsaioli och färskpotatis. sleep.gif

Ska lägga ut receptet på spetten men de var kryddade med mynta, vitlök och spiskummin. MUMS!

Kryddiga köttbullar på spett!
lisselbo
I denna värme har jag svårt att äta så det blev pastasallad med grillad kyckling, kryddig korv, räkor och kräftstjärtar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon