svenke
Hej
Jag planterade ett plommontrd vren -04 av sorten Opal. I samband med planteringen beskar jag trdet som det str i bckerna. Nu ett r senare tycker jag att grenar och topp vxt kraftigt och trdet knns spinkigt och svajigt. Enligt samma bcker str det att plommon inte ska beskras mer efter den frsta beskrningen.

Finns det ngon klok person dr ute i landet som kan ge mig ngot rd. Ska jag beskra det eller lta det vara?

Har lagt ut 2 bilder p plommontrdet i mitt album. Frskte lgga ut bilderna direkt i inlgget men det gick inget vidare. Det var det krngligaste jag varit med om (vad URL?) r det nn som vet hur man gr?

/Sven wacko.gif
wolkenkrabber
jag har ltigt mit t vara den vxer kraftigt men grenarna tjocknar p fort tycker jag, jag har aldrig beskurigt mitt och det ser ut att m bra
Ingo
Jag tycker inte att ditt trd ser ut att ha vxt onormalt mycket, rskotten verkar vara ungefr lika lnga som p mitt Reine Claude d'Oullins som planterades samtidigt som ditt. Inte tycker jag att det ser s spinkigt ut heller. Unga plommontrd brukar inte vara s kraftiga som t ex ppeltrd av samma lder och grenarna ser slanigare ut eftersom man inte kortar dem lika mycket som p pple vid frsta beskrningen.
Allis
CITAT (svenke @ 03-07-2005, 00:04)
Hej
Jag planterade ett plommontrd vren -04 av sorten Opal. I samband med planteringen beskar jag trdet som det str i bckerna. Nu ett r senare tycker jag att grenar och topp vxt kraftigt och trdet knns spinkigt och svajigt. Enligt samma bcker str det att plommon inte ska beskras mer efter den frsta beskrningen.

Finns det ngon klok person dr ute i landet som kan ge mig ngot rd. Ska jag beskra det eller lta det vara?

Har lagt ut 2 bilder p plommontrdet i mitt album. Frskte lgga ut bilderna direkt i inlgget men det gick inget vidare. Det var det krngligaste jag varit med om (vad URL?) r det nn som vet hur man gr?

/Sven wacko.gif

sknt att hra att det r fler som tycker det r krngligt med bilder. unsure.gif
sa, mlardalen zon 2
CITAT (svenke @ 03-07-2005, 00:04)
Hej

/Sven wacko.gif

Hr r bilderna:

Inget svrt att infoga bilder i forumet, man bara ppnar sitt album i ett separat fnster, vnsterklickar p den bilden som man vill ha, s den blir stor.
sedan hgerklickar man p bilden och vljer egenskaper, dr hittar man bildens adress= URL. Adressen kopierar man. Denna dress r det sedan som man klistrar in i den rutan som dyker upp nr man klickar p bildknappen ovanfr rutan dr man skriver sitt inlgg.
svenke
Hej
Tack fr alla svar.

Nu vet jag ven hur man infogar bilder och det var ju inte direkt intuitivt fr en ikke hackers. Tipset borde ven ligga under FAQ dr stod ju inte ett smack om hur det funkade

/svenke laugh.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon