|
Sulawesii
06-07-2005, 08:33
CITAT (Ullet @ 05-07-2005, 09:40) En stor sten från sitt barndomshem slår högt! Fast min mor skulle nog bli lite tjurig på mig om jag tog deras enda..... Det är den som är roten till min önskning  . Kanske kan man anlita en traktor med tillhörande bonde?
CITAT (Ullet @ 05-07-2005, 09:32) CITAT (Fredi @ 05-07-2005, 09:03) Vatten! Jag har en tråkig betongmur som jag skulle vilja liva upp med ett meterbrett vattenfall. Läckert! SKulle det vara praktiskt genomförbart i praktiken eller är det bara ett drömscenario? Det är ett genomförbart drömscenario Problemet som kan uppstå är att kanten inte är jämn, dvs att det kommer mer vatten på ena sidan.
CITAT (Näcken @ 05-07-2005, 22:12) Jag önskar havsutsik, eller någon annan vacker omgivning, fast det är ju inte heller en ska. Till mig själv önskar jag ett bra vedförråd eller ett automatiskt bevattningssystem för semestern. Tänk att kunna åka till stugan 4 veckor utan att behöva åka hem...... Automatik... Låter som mumma för öronen.  Är det praktiskt genomförbart med vedförråd? Hur ser ett bra vedförråd ut egentligen för att fungera både på sommar o på vinter, i o urlastning? *säger hon som har eluppvärmt hus*
CITAT (MrNorth @ 06-07-2005, 08:39) Definitivt ett vattenfall uppbyggt av massiva stenblock och en tillhörande damm (på MÅÅÅNGA kubik)
/Henrik *blubb, blubb* ser mina barn drunkna i all denna kubik!  Men det lät onekligen mkt snyggt! Har du kuperad tomt eller är det rätt platt?
CITAT (Ophelia @ 06-07-2005, 08:47) DET är ju ingen dum önskning..... Men jag håller med dej, dom ska ha samma smak o gilla att göra lite grovarbete.  MIn tycker väl det är kul med mitt intresse men intresserad av att gräva är han väl inte riktigt.
CITAT (SOLVEIG @ 06-07-2005, 08:49) Ja ULLET det hade min man också gjort men tyvärr så har jag blivit änka. Då blir det genast omständligare, både att vattna och att installera utomhus- anordning. Attans då! Det var tråkigt. INgen annan i närheten som skulle kunna hjälpa dej att gräva lite? Skulle ha lånat ut min make som jobbare om du hade funnits i närheten.
CITAT (Ullet @ 05-07-2005, 15:39) CITAT (rita72 @ 05-07-2005, 09:44) Jag skulle önska mig en stenfontän! Och om man skulle få en liten önskning till så skulle det bli ett lite större träd också. :)
/Rita Nu var jag ju lite kinkig o gav bara en önskan men en stenfontän är väl inte helt dumt, men vilket träd skulle du välja? hur stort? Tja, jag är inte så bra på vad träd heter, men jag har precis planterat en klotlönn. Den skulle jag vilja haft lite större. Eller kanske ett stort och grannt magnoliaträd. Tycker att hängbjörk är väldans fina osså. / Rita
SOLVEIG
06-07-2005, 19:42
ULLET , Tack för medkänslan. Det var kanske det som behövdes. Mycket roligare att bära mina vattenspänner nu!!! Men tunnorna börjar att sina, så en rejäl (kort) regnskur skulle sitta rätt fint. OM INTE så blir det att bära inifrån och ut. Så får jag önska regnSKUR? Då gör jag det! Billigaste önskningen hitills va?
m-l södra halland
07-07-2005, 10:56
CITAT (Eva i Norrköping @ 04-07-2005, 22:00) En frosttålig trädgårdsstaty, helst föreställande en faun, som den i Narnia-böckerna...! Då skulle den stå under gatlyktan i min trädgård, precis som i boken. Året om. Det skulle vara såå fint. Jag har en faun i trädgården och jag fick den för att den var så ful. Den höll i en solvisare eller något som var borta och hade alltså en liten "plattform" där man kan ställa en stor kruka. Denna faun står nu vid vår damm med vatten rinnande vid sidan och med blommor som den håller och t o m de jag fick den av (som sa att jag hade väldigt dålig smak) tycker att det blivit jättebra! Även en blind höna hittar korn!
En stor magnolia...  F.ö. är det inte alls trist att gräva-som småbarnsfar är det en bra paus i vardagen att gr'va en ny rabatt, flytta en buske eller ros. Var hittar ni alla anti-spadpersoner?
En ek. Hundraårig minst med gått om skuggig plats att bara slappa på.
CITAT (MB1965 @ 07-07-2005, 16:42) En stor magnolia...  F.ö. är det inte alls trist att gräva-som småbarnsfar är det en bra paus i vardagen att gr'va en ny rabatt, flytta en buske eller ros. Var hittar ni alla anti-spadpersoner? Ja, min anti-spadperson hittade jag på en pub för snart tio år sedan. Hans kapacitet som grävare var inte det första jag kikade på i meritförteckningen. Magnolia, lät tjusigt värre men inget för en zon5:a va?
CITAT (Tuss @ 07-07-2005, 16:46) En ek. Hundraårig minst med gått om skuggig plats att bara slappa på. Ja, det var ju en mindre enkel önskan att genomföra. Blir nog till att flytta dit eken finns om du ska få den önskan att gå i uppfyllelse.  Hundraåriga ekar är i inte så vanliga i SKellefteåtrakten om man säger så.
en damm med rosa näckrosor skulle jag vilja ha... fast det kanske inte är bara en sak... men en damm utan någonting i är ju inte så skoj...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|