Sidor: 1, 2
Sulawesii
CITAT (Ullet @ 05-07-2005, 09:40)
Du menar Sulawesii att det hindrar dej från att skaffa en? laugh.gif laugh.gif laugh.gif Lite vikt bara..... wink.gif wink.gif Modern, min ömma moder alltså, har fått för sig att hon ska ha en stor sten från sin mammas barndomshem med sig till sitt hus tre mil därifrån. Problemet är bara att stenen är nedgrävd på det som för 50 år sedan var en gårdsplan, gårdsplanen ligger ett par kilometer upp i skogen på en överväxt skogsbilsväg.. Men det hindrar inte henne från att på allvar fråga sin man om man verkligen inte kan transportera den "lilla stenen" hem till dom. Maken skakar på huvudet medan hon fortfarande inte kan släppa tanken. *ler stort* Ja, vad gör man med ett ton sten? Tar den på taket? *asg*

En stor sten från sitt barndomshem slår högt!
Fast min mor skulle nog bli lite tjurig på mig om jag tog deras enda..... Det är den som är roten till min önskning tongue.gif .

Kanske kan man anlita en traktor med tillhörande bonde?
Fredi
CITAT (Ullet @ 05-07-2005, 09:32)
CITAT (Fredi @ 05-07-2005, 09:03)
Vatten! Jag har en tråkig betongmur som jag skulle vilja liva upp med ett meterbrett vattenfall.

Läckert! SKulle det vara praktiskt genomförbart i praktiken eller är det bara ett drömscenario?

Det är ett genomförbart drömscenario smile.gif

Problemet som kan uppstå är att kanten inte är jämn, dvs att det kommer mer vatten på ena sidan.
Ullet
CITAT (Näcken @ 05-07-2005, 22:12)
Jag önskar havsutsik, eller någon annan vacker omgivning, fast det är ju inte heller en ska. Till mig själv önskar jag ett bra vedförråd eller ett automatiskt bevattningssystem för semestern. Tänk att kunna åka till stugan 4 veckor utan att behöva åka hem......

Automatik... Låter som mumma för öronen. smile.gif Är det praktiskt genomförbart med vedförråd? Hur ser ett bra vedförråd ut egentligen för att fungera både på sommar o på vinter, i o urlastning? *säger hon som har eluppvärmt hus*
Ullet
CITAT (MrNorth @ 06-07-2005, 08:39)
Definitivt ett vattenfall uppbyggt av massiva stenblock och en tillhörande damm (på MÅÅÅNGA kubik)

/Henrik

*blubb, blubb* ser mina barn drunkna i all denna kubik! wink.gif Men det lät onekligen mkt snyggt! Har du kuperad tomt eller är det rätt platt?
Ullet
CITAT (Ophelia @ 06-07-2005, 08:47)
Kanske en trevlig partner att ha trädgården med biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

(Fast han får inte bestämma för mycket, gilla mina förslag, vara intresserad och gilla att bygga smile.gif smile.gif )

DET är ju ingen dum önskning..... Men jag håller med dej, dom ska ha samma smak o gilla att göra lite grovarbete. wink.gif wink.gif MIn tycker väl det är kul med mitt intresse men intresserad av att gräva är han väl inte riktigt.
Ullet
CITAT (SOLVEIG @ 06-07-2005, 08:49)
Ja ULLET det hade min man också gjort men tyvärr så har jag blivit änka. Då blir det genast omständligare, både att vattna och att installera utomhus- anordning.

Attans då! Det var tråkigt. INgen annan i närheten som skulle kunna hjälpa dej att gräva lite? Skulle ha lånat ut min make som jobbare om du hade funnits i närheten. smile.gif
rita72
CITAT (Ullet @ 05-07-2005, 15:39)
CITAT (rita72 @ 05-07-2005, 09:44)
Jag skulle önska mig en stenfontän! Och om man skulle få en liten önskning till så skulle det bli ett lite större träd också.  :)

/Rita

Nu var jag ju lite kinkig o gav bara en önskan men en stenfontän är väl inte helt dumt, men vilket träd skulle du välja? hur stort?

Tja, jag är inte så bra på vad träd heter, men jag har precis planterat en klotlönn. Den skulle jag vilja haft lite större. Eller kanske ett stort och grannt magnoliaträd. Tycker att hängbjörk är väldans fina osså.

/ Rita
SOLVEIG
ULLET , Tack för medkänslan. Det var kanske det som behövdes.

Mycket roligare att bära mina vattenspänner nu!!! biggrin.gif

Men tunnorna börjar att sina, så en rejäl (kort) regnskur skulle sitta

rätt fint. OM INTE så blir det att bära inifrån och ut. Så får jag önska

regnSKUR? Då gör jag det! Billigaste önskningen hitills va?
m-l södra halland
CITAT (Eva i Norrköping @ 04-07-2005, 22:00)
En frosttålig trädgårdsstaty, helst föreställande en faun, som den i Narnia-böckerna...! Då skulle den stå under gatlyktan i min trädgård, precis som i boken. Året om. Det skulle vara såå fint.

Jag har en faun i trädgården och jag fick den för att den var så ful.
Den höll i en solvisare eller något som var borta och hade alltså en liten "plattform" där man kan ställa en stor kruka.
Denna faun står nu vid vår damm med vatten rinnande vid sidan och med blommor som den håller och t o m de jag fick den av (som sa att jag hade väldigt dålig smak) tycker att det blivit jättebra!
Även en blind höna hittar korn!
MB1965
En stor magnolia... wink.gif

F.ö. är det inte alls trist att gräva-som småbarnsfar är det en bra paus i vardagen att gr'va en ny rabatt, flytta en buske eller ros. Var hittar ni alla anti-spadpersoner?
Tuss
En ek. Hundraårig minst med gått om skuggig plats att bara slappa på.
Ullet
CITAT (MB1965 @ 07-07-2005, 16:42)
En stor magnolia... wink.gif

F.ö. är det inte alls trist att gräva-som småbarnsfar är det en bra paus i vardagen att gr'va en ny rabatt, flytta en buske eller ros. Var hittar ni alla anti-spadpersoner?

Ja, min anti-spadperson hittade jag på en pub för snart tio år sedan. Hans kapacitet som grävare var inte det första jag kikade på i meritförteckningen. wink.gif wink.gif

Magnolia, lät tjusigt värre men inget för en zon5:a va? biggrin.gif
Ullet
CITAT (Tuss @ 07-07-2005, 16:46)
En ek. Hundraårig minst med gått om skuggig plats att bara slappa på.

Ja, det var ju en mindre enkel önskan att genomföra. Blir nog till att flytta dit eken finns om du ska få den önskan att gå i uppfyllelse. biggrin.gif Hundraåriga ekar är i inte så vanliga i SKellefteåtrakten om man säger så. tongue.gif
nalta
en damm med rosa näckrosor skulle jag vilja ha... fast det kanske inte är bara en sak... men en damm utan någonting i är ju inte så skoj...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon