Sidor: 1, 2, 3
Maria i Helsingborg
Videon "Eternal sunshine of a spotless mind" med bl.a Jim Carrey & Kate Winslet (heter de, va?) - lustig om än apart historia om att gå in i den vita massan och radera trista minnen. Jag ger den 3 solrosor smile.gif
Rossi
Vi såg the Aviator med Leonardo DiCaprio men det var verkligen ingen HÖJDARE om ni ursäktar ordvitsen. För mig är DiCaprio ingen man utan bara en barnrumpa och det verkar inte hjälpa att han blir äldre och äldre för vart år som går. Han är inte mogen och vuxen och det blev bara patetiskt att han skulle spela en framgångsrik egocentriker.

Det fanns bara två höjdpunkter med filmen:

1. Cate Blanchett som spelade fantastiskt bra.
2. Vi har surroundsystem och ljudet kom till sin rätt med alla flygscener.
yenny
senst sedda... hmm... jag å namn... must love dogs!
En sån där söt kärleks komedi... helt okej om man bara vill slappa lite och slippa tänka!
Rossi
Sen har vi sett the Bourne Supremacy också häromkvällen. Den påminner väldigt mycket om föregångaren the Bourne Identity och jag tycker om båda filmerna. För er som inte vet så är filmerna baserade på Robert Ludlums böcker om Jason Bourne.
Hannele
Dom har visat åtta av Pedro Almodóvars filmer på SVT2:

Vad har jag gjort för att förtjäna detta? (1985)
Kika (1993)
Kärlekens matadorer (1986)
Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott (1988)
Höga klackar (1991)
Allt om min mamma (1999)
Min hemlighets blomma (1995)
Tala med henne (2002)
LadyAdina
Måste nämna de 2 senaste jag såg:
Allra senast Kingdom of Heaven - mycket välgjord och fascinerande. Innan dess såg jag Finding Neverland *tycker inte aaaallls att Johnny Depp är världens mest tilldragande skådis* wink.gif som är en helt underbart mysig film om mr Barrie som skrev Peter Pan!
Maria i Helsingborg
"Se mig" (Comme une image). Fransk film som vann i Cannes för bästa regi 2004.

En film om......bekräftelse.
Om ni inte sett den så har ni inte missat så mycket......
Rossi
De senaste filmerna jag har sett på DVD är:

Gisslan
The Pacifier
The Crooked Man
Kalenderflickorna
Lykkevej
Djupt vatten
Tystnadens pakt
Bleeder
The Bourne Supremacy
Brainstorm

Av dem var Gisslan, The Pacifier, The Bourne Supremacy och Lykkevej de bästa. Det är svååårt att hitta bra filmar.

Närmast på lut att stoppa i DVD-spelaren är Masjävlar.
Zarah P
Senaste vi såg var "Köpmannen i Venedig" med bland andra Al Pacino och Jeremy Irons. Ytterst välgjord och välspelad för dem som gillar Shakespeare...
Rossi
Vi såg Hotell Rwanda på DVD häromdagen. En gripande film om försök till utrotning av ett folkslag. Ca. 1 miljon lyckades de mörda medan västvärlden hada blickarna på annat håll under 1994.
Rapchic
(hoppas ni inte blir sur över att jag drog upp en gammal tråd
hade tänkt göra en likadan men då hade det klagats om
att det redan finns en sån tråd istället)

senast såg jag Ringu (nej inte Pingu utan orginal versonen av the ring)
så nu kommer jag inte våga kolla på en tv som har "myrornas krig" på ett tag
å vad jag gillar japanska skräckisar, men nu blir jag inte (så) rädd för jag har sett
ringu så många gånger

och tidigare idag såg jag Romeo + Julia
den versonen med leonardo dicaprio med i när dom har typ orginal manuset
och det utspelas i mordern miljö
den är så bra (men om man inte gillar teatrala filmer ska man inte se den)
Felicia
Vi brukar ha filmkväll på jobbet ibland då vi ser på "vit duk" så det blir lite som bio.
Förra veckan hade vi filmkväll med komedi-tema och då såg vi Bortspolad, en animerad film för vuxna mer än för barn. En riktigt kul film faktiskt.
Sen såg vi Little Nicky med Adam Sandler och den är helt sanslöst rolig giggle.gif
Vår förra filmkväll var det action som gällde och då såg vi Batman Begins och det var också en bra film.

/Felicia
Snöflinga
Usch, tycker det är jobbigt med gamla trådar ranting.gif
Rapchic
CITAT (Snöflinga @ 17-03-2007, 21:47) *

och andra tycker det är jobbigt att folk startar trådar som redan finns
anna_rispan
Det här var väl ingen jobbig tråd. Filmer kan ju vara skoj att läsa om.
faith
CITAT (Snöflinga @ 17-03-2007, 21:47) *
CITAT (Rapchic @ 17-03-2007, 21:52) *
och andra tycker det är jobbigt att folk startar trådar som redan finns

Jag tror det kvittar hur man gör så kommer någon tycka att man gör fel och andra att man gör rätt. rtfm.gif

Det trista med hela den här diskussionen om gamla trådars vara eller inte vara är att människor blir så osäkra på vad de får och/eller vågar göra. Det går att utläsa ibland i inlägg, senast i den här tråden. Finns säkert personer som tvekar att skriva av just denna anledningen. -fear-.gif
zaaritha
"Brake down", m Kurt Russell. En nagelbitare! -fear-.gif
t955i
Borat. Cultural learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan.
Tyckte den var sådär, hade faktiskt trott den var ännu roligare när man sett alla klipp på Youtube innan, men de var tydligen klipp från tidigare material..
Annars är det ju en fantastisk film som verkligen visar på vissa Amerikaners otroliga inskränkthet...
Åsa, mälardalen zon 2
Apocalypto

Tyckte mest den gick ut på att så många som möjligt skulle dö och den ena på ett värre sätt än den andra och så mycket handling tyckte jag inte det var.
Lady Hamilton
Wallander "Hemligheten" Den var bra men samtidigt så sorglig......och den lämnar fråge tecken efter sig.......kommer det några fler filmer efter denna? För man vet ju att i verkligheten så finns ju inte hans dotter kvar
Snöflinga
CITAT (faith @ 17-03-2007, 23:12) *
Jag tror det kvittar hur man gör så kommer någon tycka att man gör fel och andra att man gör rätt. rtfm.gif

Det trista med hela den här diskussionen om gamla trådars vara eller inte vara är att människor blir så osäkra på vad de får och/eller vågar göra. Det går att utläsa ibland i inlägg, senast i den här tråden. Finns säkert personer som tvekar att skriva av just denna anledningen. -fear-.gif

Skrev det helt spontant eftersom det har hänt mig så många gånger att jag läser och läser och känner att nånstans är det fel g.gif Det är som ett aprilskämt man åker på gång på gång, då när man tittar på datumet och ser att detta är över ett år gammalt .... Ja, jag känner mej lurad och tycker att den som tog fram den gamla tråden kan starta en ny, aktuell i samma ämne ... så de så wub.gif Detta är ingenting emot dej Rapchic utan bara en spontan reaktion på förlegade trådar slap.gif
aqualis
Den här såg jag senast

http://video.google.com/videoplay?docid=-4...warming+swindle

MVH
Floppy
Jag såg 'Wallander - Hemligheten' i fredags på DVD...
Helt klart den bästa av dem allihopa...är ett stort fan av Wallander och Beck filmerna... wub.gif tummenupp.gif
Undrar vem som ska spela Linda framöver???...finns nog ingen som riktigt kan ersätta Johanna... no.gif -cry-.gif
Pjater
Har sett massor med filmer i helgen biggrin.gif
Bla. Crank, Eragon, Natt På Museet, Pans Labyrinth, Rocky Balboa, The Grudge 2, Unknown, The Pick Of Destiny.
De var rätt bra wink.gif
mphed
I lördags visade SVT en sk "komedi" med bl a Nicolas Cage och Meryl Streep. Jag tänkte "nu ska jag minsann se något seriöst som SVT visar istället för att slöa framför reklamkanalerna". Men tji fick jag. Min tidning, Sydsvenskan, hade genom Annika Gustavsson recenserat filmen som "oerhört humoristisk". Jag fattade ingenting. Jag var inte ens i närheten av att dra på smilbanden på den dryga timmen jag kämpade med filmen. Till slut lade jag ner projektet och bytte till filmen "Confidence" (som jag tror femman visade).

Cage-komedin försöker jag förtränga och kan fortfarande inte inse vad som var så humoristiskt med att Cage spelade sig själv och sin tvillingbror där en hade lätt att skriva manus och en hade svårt att skriva manus. Till råga på det så verkade Streep mest vara virrig och uppgiven i sin roll som journalist. Jag fattade inte vad som var så roligt med detta. Någon annan som såg den? I min värld får den på sin höjd 3 av 10.

Confidence var ju inte heller någon kioskvältare, men den erbjöd åtminstone lite spänning och en intressant "twist" på slutet. Confidence får 6 av 10.
*Agnes*
Senaste var Apocalypto, som någon skrivit tidigare så var det en hel del ond bråd död (Mel Gibson är sliskig på det viset), men nog var fanns det handling och tillfälle till eftertanke, åtminstone efteråt.

Dessförinnan var det " The departed", ett helt oväntat och överaskande slut. Min son och jag går på bio en gång per månad och oftast är det hans filmval jag (vi) går på, så det är helt okej.

Min egen favorit är Breaking the weves. Både film och böcker är kul att diskutera omkring, ny eller gammal tråd, vad spelar roll? Det är frivilligt och läsa eller hur? confused.gif
ljusblo
Nyckeln till frihet på tv4-film igår kväll...och tårarna kommer alltid på slutet whistling.gif
Jejja
Jag såg 'House of D' med David Duchovny och Robin Williams i helgen. Den var fin.

House of D

Margaretha
De andras liv - kan verkligen rekommenderas.

En fantastisk film om förhållandena i DDR! En realistisk historia, men inte överdriven.
Kathy
"Bortspolad" - engelskt tal.
En riktigt välgjord film med mycket humor. biggrin.gif Rekommenderas! tummenupp.gif
Hannele
Lite dåligt med bio under sommaren, men Piraterna såg vi, underhållande.
Spansk Pans Labyrint var både grym och vacker.
Tezzla
Men *suck*.

VARFÖR dra upp en gammal tråd när det redan finns en likadan tråd skapad av aanders?

Förklara gärna syftet? Att du, Hannele, gillar att dra upp gamla trådar är ju ingen nyhet, men ärligt talat så känns det nästan oförskämt mot aanders. Dög inte hans tråd?
Hannele
CITAT (Tezzla @ 10-09-2007, 15:20) *
Dög inte hans tråd?

Vaffö dög inte dammkillens tråd?? confused.gif
Berith
CITAT (Hannele @ 10-09-2007, 15:23) *

Jag tror helt enkelt att aanderss inte visste om att den här tråden redan fanns. Han håller väl mest till på första sidan och den här hade ju halkat ner några sidor till. yes.gif
Tezzla
CITAT (Hannele @ 10-09-2007, 15:23) *

Det gäller alltså att gå tillbaka och söka bland 2-3 år (ibland mer) gamla trådar innan man startar en ny?

Vilket tillmötesgående (inte) forum det blir för nykomlingar och vilket trist och olevande forum.

Det är väl en sak om det redan finns trådar av samma typ som är skrivna ungefär samtidigt, men när det handlar om trådar som är 5 år, som du har dragit fram ur glömskan ibland, så känns det enbart som ett markerande från din sida.
Berith
CITAT (Berith @ 10-09-2007, 15:29) *
Jag tror helt enkelt att aanderss inte visste om att den här tråden redan fanns. Han håller väl mest till på första sidan och den här hade ju halkat ner några sidor till. yes.gif

Hannele
CITAT (Berith @ 10-09-2007, 15:29) *
aanderss inte visste om att den här tråden redan fanns.
Han håller väl mest till på första sidan och den här hade ju halkat ner några sidor till. yes.gif

"En obekväm sanning" går väl bara på tv, då borde man väl även ha en tråd för tv-program.. unsure.gif
aanderss
CITAT (Hannele @ 10-09-2007, 17:10) *
"En obekväm sanning" går väl bara på tv, då borde man väl även ha en tråd för tv-program.. unsure.gif

oja de kunde vi ju ha. du kan ju starta en sådan tråd
Berith
CITAT (aanderss @ 10-09-2007, 17:12) *
oja de kunde vi ju ha. du kan ju starta en sådan tråd

Har du kollat in den här tråden? TV-program - den är ganska ny. Sen har vi ju haft flera andra TV-trådar i sommar med deckarna som gick då. Finns säkert flera, kan ju kolla om jag hittar några fler. smile.gif
aanderss
CITAT (Berith @ 10-09-2007, 17:31) *
Har du kollat in den här tråden? TV-program - den är ganska ny. Sen har vi ju haft flera andra TV-trådar i sommar med deckarna som gick då. Finns säkert flera, kan ju kolla om jag hittar några fler. smile.gif

ja den är ju jätte ny
freddie
"Walk the line" - som handlar om Jonhy Cash liv. Rekomenderas!
storm
Den vill jg se och ilutionisten har hört ska vara bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon