Sidor: 1, 2, 3
dammkillen
Jag såg National treasure.

jag tyckte den var skaplig. en film som man inte slutade titta på. lite faschinerande att kombinera nutid och dåtid. helt klart sevärd. ett bra val.
Reserv
Fantomen på Operan, men jag sörjer att jag inte pallrade mig iväg till London och såg den riktiga uppsättningen. Filmen var väl juste, men inte i klass med originalet.
Tropeden
Hyrde "Strandvaskaren" häromdagen. Ganska bra för att vara svensk skräckis, men lite mycket "jag såg vad du gjorde..." över den.
Ejje
Jag såg handen som gungade vaggan lr nåt sist ^^
ganska dryg..
Bobbin
Jag såg tredje delen av Stjärnornas Krig, den som knyter ihop dom nya och dom gamla filmerna. Blev faktiskt lite besviken, hade väntat mig en bättre film. Actionscenerna var väl OK, med däremellan var den lite småseg. Dialogen var heller ingen höjdare. Men George Lucas fick ju ihop historien iofs, det var väl det som var meningen.
Milex
CITAT (Reserv @ 08-07-2005, 19:43)
Fantomen på Operan, men jag sörjer att jag inte pallrade mig iväg till London och såg den riktiga uppsättningen.

Där var jag biggrin.gif
Det var fantastiskt.
Dessutom har jag träffat den svenska fantomen smile.gif
yenny
Jag är ruggigt dålig på namn.... hmm... vad hette den nu då unsure.gif
..... Världarnas krig smile.gif Fast den var sådär... lite dåligt slut!
Jill-Ulrika
Senaste film jag såg på bio var Star Wars Episod III och med facit i hand är de tre första(sista) filmerna mästerverk i jämförelse. Tycker de fokuserar alltför mycket på effekterna, snarare än på dialog och plot och det är synd.

Men annars är ju biosommaren späckad, tänk bara på klassiker som "Världarnas krig", "Kalle och Chokladfabriken" (med Depp, måste se) och "Fantastiska 4:an" (oroar mig däremota alltid när serier ska bli film)
Reserv
Glöm för guds skull inte "Liftarens guide till galaxen" tongue.gif
*Molly*
Senaste filmen jag såg var Så som i himmelen, tyckte faktiskt den var lite sorglig. unsure.gif
Jill-Ulrika
CITAT (Reserv @ 08-07-2005, 22:11)

Jag visste att det var något jag glömt!
zaaritha
Senaste film jag såg, det var "Lida""--o den var jättebra!
Som ni förstår, så var det längese´n jag var på bio!!
Ser mest på filmkanalerna på TV.
Caprice
Saw
(thriller)
vi hyrde den...

Tycker den var riktigt bra...!

Caprice
*Felix matte*
Går aldrig på bio men den jag senast såg på video var Gröna milen... den ska jag se om snart wub.gif
Tesa
Star Wars episode 3
Säkert bra fören 13-åring men inte min grej...tacka vet jag Star Warsfilmerna från 80-talet...
dammkillen
Resident Evil: Apocalypse.

Den tyckte jag var jättebra, rolig och underhållande. Frän, häftig och stimulerande.
Ophelia
CITAT (Milex @ 08-07-2005, 21:01)
CITAT (Reserv @ 08-07-2005, 19:43)
Fantomen på Operan, men jag sörjer att jag inte pallrade mig iväg till London och såg den riktiga uppsättningen.

Där var jag biggrin.gif
Det var fantastiskt.
Dessutom har jag träffat den svenska fantomen smile.gif

Ja det har jag med. Han finns i Eskilstuna Djurpark och har ett eget krypin där. smile.gif

Senast sedda filmer är The Manchurian Candidate och Constantine. Är ganska förtjust i sci-fi-filmer. Är annars "alltittare". smile.gif
pisanggoreng
Såg "Ray" (Charles) igår. Underbar- men för kort (trots att den var 2,5 timmar lång). laugh.gif
lisselbo
På bio var det Harry Potter, när det gäller TV så ser jag sällan hela filmer hinner somna innan filmen är slut. Det är nå´t magiskt med soffa och TV.
kerstin z5-6
My Hero, Spanskt drama från 2003. (Eres mi héroe)
Antonio Cuadri
En underbar film -om uppväxtvillkor
Se den !
smile.gif Går på filmkanalerna nu
Rossi
Vi kom precis hem från biografen där vi såg den danska filmen Oh, happy day. Det handlar om en liten kyrkokör och vad som händer när den av en slump får hjälp av en känd gospel-ledare. Filmen har sågats av tidningarna men det förstår jag inte riktigt. Den var bra. Både humoristisk och allvarlig.
astrid.m.s
Den sista filmen på bio jag såg var Så som i himmelen. Bra film!
Anki på Öland
Sist jag var på bio var det nog Polisskolan 2 jag såg tillsammans med mina barn. Det var många år sedan......................
Anki
gammelnalle
SENASTE (inte sista) film på bio... kommer jag inte ihåg .... kanske kan det ha va´tt Willie... (om späckhuggaren)

SÅ länge sedan var det...

men den bästa film jag sett var utan konkurans : Forest Gump..... vet inte om jag skrattade eller "grät" mest... underbar tolkning av Tom Hanks...
Anma
SAW... Riktigt läskig. Dessutom ett oväntat slut... brrr... drömde mardömmar...
CarMa
Senast sedda...Snowroller...hehe...rätt kul film.
Den äckligaste på länge är "The Ring"....bör ej ses ensam rolleyes.gif
pejori
såsom i himelen. wub.gif
ska se pojken i graven brevid i morgon. ska bli roligt att se den wub.gif wub.gif
Dzad
CITAT
Senaste film jag såg på bio var Star Wars Episod III och med facit i hand är de tre första(sista) filmerna mästerverk i jämförelse. Tycker de fokuserar alltför mycket på effekterna, snarare än på dialog och plot och det är synd.

Såg jag också senast på bio. Efter att ha sett episod 1 och 2 förstod jag att fastän han bättrat sig till sista filmen skulle han aldrig kunna göra en bra star wars-film. Tycker att trean var ganska mycket bättre än de två första, men han är fortfarande ute och cyklar.

Effekterna tycker jag var ok, men ibland helt enkelt löjliga. Inte minst börjar jag vara trött på Yodas volter och hopp med ljussabel. På tal om ljussablar kanske de kunde vara ltie mer sparsamma med dem. Alla har dem, alla som har en är oövervinnelig.
Allt för överdrivet och för mycket som händer i striderna. Visst, de kan göra stora strider nu som ser sådär ut på dator, men är det verkligen det som mer mogna tittare vill se? Nej det var realismen i världen, karaktärerna som var speciella men inte överdrivna och kampen mellan det mörka och det "goda" som gjorde de gamla filmerna bra.

Handlingen var lite märklig, men dialogerna tyckte jag för det mesta var skapliga. Lite mer djup denna gång och lite frågeställningar om vad som är gott&ont, nåt som alla actionfilmer borde ta upp mer.
Kändes lite som om det som var bra i filmen, den spänning de byggde upp i de dialoger som var bra, förstördes av en massa meningslösa strider.
Samtidigt jämför jag ju denna film med de gamla, vilket kanske inte är helt rättvist. Jämfört med andra amerikanska actionfilmer var den rätt bra!

But that's just my opinion. smile.gif
dammkillen
The Untold. Med Lance Henriksen.

Härlig film i vildmarksmiljö, gammal stor skog.

Lance rollkaraktär och de andra i gruppen jagas av helsköna "storfotsvarelser"
lavendel2
CITAT (Reserv @ 08-07-2005, 22:11)

Hej! rolleyes.gif
Det har varit ett tufft arbetsår...nu äntligen semester tongue.gif ...så jag var inte ens medveten om att Liftarens guide fanns som film!
Har svårt att tro att en film kan tillföra nåt nytt till dessa böcker som är nåt av det mest underhållande jag läst i mitt liv..men så klart ska jag se den!!
Annars var den senaste film jag såg Sagan om konungens återkomst...och blir det en regnperiod nu så ska jag hyra hela Ringen-trilogin...och ta en heldag med Frodo och grabbarna....och Aragon...hur läcker är inte han!!!
tongue.gif Lavendel
Flamingon - växtgalning
var nyligen och såg sin city. personligen tycker jag att det är en väldigt bra film men kan förstå att inte alla gillar den. men jag tycker att det är en av de mer lyckade överföringarna från serie till spelfilm. gillade tekniken med det svartvita bildspråket med en och annan betydelsefull färgklick.

men kan ju säga som så att jag har nog aldrig tidigare varit med om att en biosalong blivit så tyst som det var när jag såg sin city. i början fanns det typiska bioprasslet med godispåsar och folk som viskade till varandra men efter en stund så blev det knäpptyst. så man kan ju lugnt säga att alla som var där och såg den blev tagna av den. sleep.gif rolleyes.gif biggrin.gif
Castea
Hyrde Emir Kusturucas film "Livet är ett mirakel" i förrgår. En riktig hjärtevärmare, liksom hans förra film "Svart katt, vit katt". wub.gif wub.gif
dammkillen
Fantomen. den gick väl att se på
LadyG
En film värd att se, och som inte är mer än 79 minuter, är "Legend of the Red Dragon".

Jet Li spelar huvudrollen i denna fartfyllda actionrulle där vettlösa slagsmålsscener blandas om vart annat. Det är en film som har vissa dragningar åt "Crouching Tiger, Hidden Dragon" fast med en god dos Hong Kong-action och komik inblandat. Som vanligt kan man inte anklaga Jet Li för att vara en karaktärsskådespelare, men har är som alltid suverän i slagsmålsscenerna. De inblandade barnen verkar betydligt bättre på Kung fu än många vuxna, och de är dessutom roliga.

Filmen är en ganska opretentiös berättelse som lånat drag från ganska många filmer. Man känner igen scener från andra stora filmer, som t ex "Lonewolf & Cub" men det gör inte så mycket. Den är inte lång nog för att bli trist. Utan att öda tid på snömos och pladder kastas vi frammåt i handlingen mot gåtans upplösning.

Den är lagom ansträngande, lagom dramatisk och framför allt lagom lång. En film som vet när det är dags att sluta.
kristerh
har precis köpt en box med alla rosa panternfilmerna med Peter Sellers,
så nu sitter jag o skrattar hysteriskt på kvällarna biggrin.gif
krister
Maria i Helsingborg
"Tala med henne". P. Almodóvar.
Dryg.......Var nog för trött, somnade i soffan. Maken tyckte den var vacker.
Betty
Såg Dominics bröllop på TV igår (Canal+Film1)
En både rolig, charmig, varm och sorglig film - klart sevärd. smile.gif
Har inte varit på bio sedan Så som i himmelen och det var ju ett bra tag sen...
hörnbjörn
tänkte ladda hem "Mr. and Mrs. Smith" ikväll. hört att den är bra.

någon som har sett den??

Mvh
stefan

Ps. Hajar som hajar är faktiskt en riktigt rolig film
Maria i Helsingborg
På tal om hjärtevärmare wub.gif
Danska som jag är skulle jag vilja rekommendera "Mifune" och "Blinkende lykter" .
Carex
Sin City är en film som är verkligt snygg! Men det verkar som om de har lagt allt krut på utseendet för de har totalt misslyckats med intrigen, vet inte om det är jag som inte fattade riktigt, men jag kunde se iaf tre småintriger som inte ens hörde samman! Dåligt! Fast snygg var den ju som sagt...riktigt snygg.
Caprice
Om ni inte sett Shattered glass rekommenderar jag den...
Om ni har viasat så går den nu på TV1000, annars finns den att hyra...
En otrolig, sann historia...

Shattered glass
Amerikansk-kanadensiskt drama från 2003 med Hayden Christensen, Peter Sarsgaard och Hank Azaria. Regi: Billy Ray. 99 min. Verklighetsbaserad historia om den unge Stephen Glass som red på en våg av journalistisk framgång under 90-talet när han publicerade en rad lovordade artiklar i bl.a. Rolling Stone. Mellan åren 1995 och 1998 var han anställd på Washingtontidningen The New Republic, där han gjorde spikrak karriär. Den unge skribentens stjärna föll dock när det avslöjades att en stor del av hans källor, citat och historier var påhittade.
Castea
CITAT (Carex @ 27-07-2005, 23:50)
Sin City är en film som är verkligt snygg! Men det verkar som om de har lagt allt krut på utseendet för de har totalt misslyckats med intrigen, vet inte om det är jag som inte fattade riktigt, men jag kunde se iaf tre småintriger som inte ens hörde samman! Dåligt! Fast snygg var den ju som sagt...riktigt snygg.

Jag tror inte att det ens är meningen att Sin City ska vara en helhets-intrig, utan att det just ska vara olika stories. Filmen bygger ju på flera olika serier av Frank Miller. Jag tyckte också om filmen, såg den i lördags.

Hyrde "Ray" förra veckan också. Filmen om Ray Charles. Väldigt bra. Mycket musik, förstås! Fina miljöer, framför allt från 50-talet och 60-talet.
Smekajsa
Såg "Mr & Mrs Smith" härom kvällen
den var helt OK smile.gif smile.gif

men "Sin City" såg vi igår kväll och det var inte någon
höjdare, tyckte vi ............... blink.gif blink.gif
dammkillen
White Noise var ganska förskräcklig
lena:-)
Såg Emir Kusturicas film "Underground" igår kväll.....en makalös berättelse om om det forna Jugoslavien. En svart komedi, helt sanslös mitt i allvaret.
Flamingon - växtgalning
måste komma med en kommentar angående sin city. de små miniberättelserna i filmen hänger visst ihop. det gäller att lägga namn och utseenden på minnet och tänka att det här är kanske inte en helt linjär film som visar saker och ting i exakt den ordning det händer... wub.gif

tänk lite pulp fiction. Quentin Tarrantino är ju en av 3 regissörer... rolleyes.gif wub.gif
yenny
sist såg jag : a lot like love ... det var en söt romantisk komedi.. inget man behövde engagera sej i men man fick skratta o det var ett lyckligt slut.
Ophelia
Nu har jag sett Collateral med Tom Cruise. Riktigt bra faktiskt!
dammkillen
the butterfly effect, den var sådär
birgitek
De senaste filmer jag såg på bio var "Sideways" en helt underbar film om två fyrtioåriga killars vinprovarresa i Calefornien och så "Såsom i himmlen", underbar film, presentation onödig tror jag.
Annars så såg om jag "Gudfadern 2" på TV härom kvällen, också det en helt fantastisk film.
Birgit Ek
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon