Sidor: 1, 2
MrNorth
På mitt jobb (systemutvecklare på ett större företag i emmaboda) har vi faktiskt luftkonditinering, det är jättesvalt och skönt, nästan som man fryser... Var faktiskt en skön upplevelse att åka till jobbet idag, även om vi bara är två st som jobbar (utav 30)... tre dagar till, sen försvinner jag på semester!!

/Henrik
kristerh
CITAT (Blomstertanten @ 11-07-2005, 14:31)
CITAT (kristerh @ 11-07-2005, 13:15)

Fel steg i regndansen? biggrin.gif dansa åt andra hållet så ska du se, eller be någon annan dansa  wink.gif
krister

Nu har jag provat att dansa åt andra hållet, men det verkar bara ge motsatt effekt ! Ännu varmare i dag ! sleep.gif

Du får nog be någon annan dansa wink.gif biggrin.gif laugh.gif
krister
andreas i uppsala
klockan 13 var det OFFICIELLT 32.5 grader i Uppsala stad biggrin.gif årets varmaste dag i sveriges varmaste stad sleep.gif tongue.gif
Muguet
Klaga bör man
Annars dör man !
smile.gif
yla
CITAT (pejori @ 11-07-2005, 22:50)
här får det gärna fortsätta smile.gif ÄLSKAR VÄRME
fick mitt kök skurat från golv till tak. smile.gif
det som var värst var att tömma det så jag kunde få bort all gammal bonvax sad.gif sad.gif sad.gif
sen tvätta golvet rent tre gånger och sedan bona om det igen wacko.gif wacko.gif undertiden skurade jag alla skåpdörrar och föster, så sen var det bara alla lister och torkskpå kvar,,,till ok micoron blev skinande unsure.gif unsure.gif unsure.gif men nu är det tillbommat tills imorgon när allt ska bäras på plats igen...PUSt nu är jag trött, men nöjd. wub.gif wub.gif wub.gif
imorgon är det vardagsrummets tur... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

jösses pejori du skojjar väl wub.gif wub.gif

jag förgås o mina växter me mej wub.gif

försökte mej på regndans häromdagen
o de enda jag fick fram va blixt o dunder
regnet lyste me sin frånvaro
o nu e de bara botten skyla kvar i regntunnorna
o ingen brunn har jag sad.gif
pejori
här skojas inte biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
idag blev det vardagsrum och datarum smile.gif smile.gif
nyputsade fönster och nya gardiner,så det luktar riktigt gott hemma. biggrin.gif laugh.gif
imorgon sov och badrum rolleyes.gif rolleyes.gif
städar bra när det är varmt biggrin.gif biggrin.gif
Blomstertanten
CITAT (ingrid fuxwall @ 11-07-2005, 23:16)
Oj oj ! Här verkar finnas regler som jag inte förstod !

Att man ska tycka som andra.

Tycker någon att det är för varmt så får man inte ha avvikande åsikt.

Är det samma fenomen på de övriga delarna av odla ? Måste man tycka samma om jordmån osv ?

unsure.gif Vem har påstått att man måste tycka som alla andra ?
Inte jag i alla fall !

CITAT (Blomstertanten @ 10-07-2005, 22:27)
CITAT (ingrid fuxwall @ 10-07-2005, 22:02)
Man får bara anpassa sig och har man semester är det ju inga problem. Jobbar man kanske det finns klimatanläggning ?

Klimatanläggning ??????? huh.gif

Inte finns det sånt på dagis och fritids där jag städar ! sleep.gif
Finns nog inte på såååå värst många förskolor vad jag vet.

Jag svarade bara på din fråga !
Det är faktiskt inte så lätta för alla att anpassa sig till värmen. Jag har precis samma tid att städa mitt städområde på vare sig det är varmt eller kallt !
Semester har jag inte heller, eftersom jag är delvis arbetslös. Så jag får ta alla jobb jag erbjuds som semestervikarie.

Ok, jag erkänner att jag är lite avundsjuk på dej som har semester !
smile.gif Men jag missunnar inte dig att ha det lugnt och skönt ! Ha en fortsatt bra semester ! smile.gif
yla
CITAT (pejori @ 12-07-2005, 16:19)
nyputsade fönster och nya gardiner,så det luktar riktigt gott hemma. biggrin.gif laugh.gif

antagligen e de smart att inte vara ute i hettan
nu sitter jag här o tycker min lägenhet e riktigt skön bara jag håller huvet vått medelst duch
men snart så ska jag o erik ut iallafall men de blir till skogs i skuggan då så det så

NÄÄ jag tänker inte klaga
men de e varmt i värsta laget för en skuggsökare som mej
yla
CITAT (pejori @ 12-07-2005, 16:19)

förresten skulle du kunn akomma hem till mej sen o fortsätta för banne mej om jag orkar fast häromdfaegn putsade jag fönstren i värmen förstås hihi så du har nog rätt de e inte så dumt
Rossi
Och vi har målat vindskivor och gavelspetsar. Började igår och fortsatte idag. Från kvart över åtta imorse till för ett litet tag sedan har jag stått uppe i en lift (upp till 9 meter) och målat medan mannen har stått på stege och tagit vad han har nått. 30 grader ute. Puh, det var varmt men nu är det gjort och det blev supersnyggt! smile.gif
yla
glöm bara inte att dricka en massa o se till o få i er mineraler o salt rolleyes.gif
lavendel2
Till råga på allt så går det inte att bada i havet heller! ohmy.gif
Hade sett fram emot att åka till Årsta havsbad...nu när det börjar bli lite för varmt i Mälaren!!
Friskt och svalt tänkte jag....men icke då...det är tydligen en enda tjock algsoppa där! sad.gif
Överhettad Lavendel rolleyes.gif
Fialotta
CITAT (lavendel2 @ 12-07-2005, 19:33)
Till råga på allt så går det inte att bada i havet heller! ohmy.gif
Hade sett fram emot att åka till Årsta havsbad...nu när det börjar bli lite för varmt i Mälaren!!
Friskt och svalt tänkte jag....men icke då...det är tydligen en enda tjock algsoppa där! sad.gif
Överhettad Lavendel rolleyes.gif

Då kan du ta bussen till Dalaröbadet i stället...vi har inte fått nåt här ännu
men var ute med båten till havs och därute var det på väg...alldeles
grönt geggigt...det går mot stan och vikarna klarar sig smile.gif
lavendel2
Tack för tipset Maudan!!! rolleyes.gif wink.gif wink.gif
Hoppas jag hinner innan geggan anfaller!
Lavendel
Fialotta
CITAT (lavendel2 @ 12-07-2005, 19:57)
Tack för tipset Maudan!!! rolleyes.gif wink.gif wink.gif
Hoppas jag hinner innan geggan anfaller!
Lavendel

Välkommen till Dalarö...du hinner tongue.gif smile.gif
lavendel2
Hej igen Maudan! rolleyes.gif rolleyes.gif
Vet du vilken buss det är...och varifrån...jag har sökt på sl.se....men dom har en ny avancerad sökfunktion...man måste söka på kartor för hela storstockholm....den verkar värdelös...eller så har jag fått totalt hjärnsläpp i värmen laugh.gif laugh.gif !
Lavendel
Fialotta
CITAT (lavendel2 @ 12-07-2005, 21:06)
Hej igen Maudan! rolleyes.gif rolleyes.gif
Vet du vilken buss det är...och varifrån...jag har sökt på sl.se....men dom har en ny avancerad sökfunktion...man måste söka på kartor för hela storstockholm....den verkar värdelös...eller så har jag fått totalt hjärnsläpp i värmen laugh.gif laugh.gif !
Lavendel

Nummret på bussen kan jag inte i huvudet just nu...men den går från Handenterminalen...fråga där...funkar med båda bussarna som det står Dalarö o Smådalarö så går du av vid badt som ligger vid infarten till Dalarö.
lavendel2
Tack Maudan!! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Då tar jag mej nog dit!!!!! tongue.gif
Lavendel
Björken
Hej!
Alla som önskar blixt och dunder med regn på natten i denna medhavsvärme tänk på oss tidningsbud som jobbar på natten och får slita med att hålla tidningarna torra. Men visst kan jag förstå de som vill ha regn, det vill jag med trots att jag älskar sol och värme men är rädd för den katastrofala följd som en skogsbrand kan få i Gudruns spår.
brittmarie
lavendel2.
Det är buss nr 839 som går till Smådalarö.
Hoppas du får en skön baddag smile.gif
Fialotta
CITAT (brittmarie @ 12-07-2005, 21:40)
lavendel2.
Det är buss nr 839 som går till Smådalarö.
Hoppas du får en skön baddag smile.gif

Tack Brittmarie...jag åker aldrig buss...har inte lagt nummret på minnet...
eller så är det light rolleyes.gif
lavendel2
Tack både Maudan och Brittmarie för ert engagemang i mina badbekymmer!!! tongue.gif
Dalarö..buss 839...here I come!!

tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Lavendel
olsson a
Lika tryckande värme i södra dalarna idag med. Jag klarar mig men det är värre för växterna och djuren. Men men snart är vintern här o då gnäller man då med så det är väl bäst att hålla truten. wub.gif
*Felix matte*
+22 på em och det har blåst så förskräckligt... stundvis har fjällbjörkarna nästan legat ner efter backen sad.gif jag har hållit mig inomhus... fryser av bara tanken att gå ut.
Till på torsdag ska vi tydligen få ta på långkalsonger... har lovats 12 plusgrader ohmy.gif sad.gif
Inte så värst många veckor kvar till första snön sad.gif
lotta_
Helt underbart med den värme vi har nu, till och med i skuggan är det skönt. biggrin.gif Kanske lite för varmt vissa nätter men det är lätt att stå ut med. smile.gif
Reserv
Här är det 22 grader nu, man märker inte ens att dörren står på vid gavel. Härligt!! rolleyes.gif
yla
mm inte kunde jag sova mycket i värmen
men nu känns de svalt23,6 ute jesses
på torpet idag va de så hett så de gick inte att
gå utan skor sad.gif
andreas i uppsala
24 grader nu klockan 0:30, det var kallare igår men det räckte för en tropisk natt, lär bli samma sak nu inatt smile.gif
yla
23 ute 25 ,5 inne puhh
netaave
Ska nog sova på altanen i natt, 29.3 gr här nu.
Betty
+26 inne och +19 ute, om det inte vore för myggen så skulle jag sova på altanen i natt...
fruberglund
Problemet är väl att man har så mycket att göra i trädgården men det mesta är i söderläge och där står man ju bara inte ut...så man får gå och våndas hela tiden för att man inte får nåt gjort...

Visst är det bra med sol och man ska ju egentligen inte klaga men eftersom människor är klagodjur så kan man ju inte bara låta bli smile.gif

Lite regn skulle ju inte skada laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Betty
CITAT (fruberglund @ 13-07-2005, 07:04)
Lite regn skulle ju inte skada laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jippie!!! Det regnar idag! biggrin.gif
Äntligen regn! Det började så smått inatt och fortsatte under morgonen och förmiddan. Regnmätaren visar på 7mm och termometern på +19°. Idag får jag äntligen något gjort innomhus... rolleyes.gif
Reserv
Här är det full storm men inget regn i sikte, kommer på Fredag säger dom rolleyes.gif
*Felix matte*
Det var väl det jag visste... inte får man ha det gott alltför länge sad.gif
blåser och bara kring 10 plusgrader fastän solen lyser och inte har jag lust att sova på altanen sad.gif
caffelatte
Här i Sörmland börjar det (äntligen!!) bli svalare, med mörka moln vid horisonen. Kan man hoppas på en hel natts regn?? Trädgården skulle verkligen behöva det. Trots att vattnet står på nästan dygnet runt är det snustorrt i hela trädgården! sad.gif
andreas i uppsala
28 grader hann det officiellt bli innan molnen o nordan kom. Just nu är det bara lite över +20 sad.gif Imorgon ska det bara bli 22-23 grader sad.gif wink.gif
Credo
Det har varit lite svalare här idag men inget regn, ännu. Dom har lovat regn på fredag. Äntligen! smile.gif
netaave
Äntligen lite svalare, och vi har även fått några regnstänk. Just nu är det bara 16 gr ute, men fortfarande 24 inne.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon