CITAT (kristerh @ 02-08-2005, 10:42)
CITAT (Felix matte @ 02-08-2005, 09:50)
Jag köper aldrig kött eller köttfärs i "bubbliga" förpackningar... de som packats för lång hållbarhet.
Har en gång för länge sedan råkat ut för illaluktande kött (i vanlig förp.) och sedan dess ser jag till att det är färskt.. nypackat det jag köper och helst närproducerat.
Vissa butiker har för vana att mala om eller förpacka om köttfärs, eller rent av blanda gammal o ny färs, så det behöver inte vara färskt för att datumet säger så. Då litar jag mer på den gasade färsen.
krister
Kanske är det så men jag tycker det känns så ofräscht ändå att köpa gasbehandlat. Tror att vi faktiskt håller på att sakta ta ihjäl oss med all sk "förädling" och behandling av maten.
Hädanefter kommer jag inte att köpa färs på stormarknader... (ICA och COOP) vi har en liten butik i stan där man får nymald (garanterat) färs... inslaget i vaxat papper och du får biffen precis så tjock du vill ha... precis som på sextiotalet då jag en tid jobbade i charken
I den butiken lagas också bl.a ärtsoppa, laxlåda och potatispalt... går åt som smör i sol.