Sidor: 1, 2
Reserv
Det stora aset har rivit hela hyllan med krukväxter, sen har hon dessutom hoppat Jenka på dom efteråt verkar det som sad.gif Jag hörde bara ett stort BRAK!! bakom uthuset, och där ligger ett totalt kaos nu, småbitar av pelargoner av olika sorter (vilken som nu är vilken är juh en gåta för sig) Hibiskusarna som höll på att blomma mad.gif mad.gif Hon håller sig på avstånd nu, och ser ut som att hon faktiskt fattat att nu jädrar är husse bannad ordentligt. Kan man ta sticklingar vilken årstid som helst eller är det bara att kasta ock spara rotdelarna? sad.gif huh.gif Hade jag ställt min stammade miniros på den hyllan så hade hon inte vart billig, då hade hon vart gratis mad.gif
stennie
Verkar som hun(d) har haft riktigt kul...synd på blommorna..men försök ta stiklingar av det som går.....vad är det för ras.... laugh.gif
Biggan_
CITAT (Reserv @ 03-08-2005, 19:24)
Det stora aset har rivit hela hyllan med krukväxter, sen har hon dessutom hoppat Jenka på dom efteråt verkar det som sad.gif Jag hörde bara ett stort BRAK!! bakom uthuset, och där ligger ett totalt kaos nu, småbitar av pelargoner av olika sorter (vilken som nu är vilken är juh en gåta för sig) Hibiskusarna som höll på att blomma mad.gif mad.gif Hon håller sig på avstånd nu, och ser ut som att hon faktiskt fattat att nu jädrar är husse bannad ordentligt. Kan man ta sticklingar vilken årstid som helst eller är det bara att kasta ock spara rotdelarna? sad.gif huh.gif Hade jag ställt min stammade miniros på den hyllan så hade hon inte vart billig, då hade hon vart gratis mad.gif

Du får väl se efter vovven istället för att sitta o titta på fruntimmer hela dagen!! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yenny
måste erkänna att vem det stora aset är har jag inte en blekaste om.... men inte kul när allt far i backen så sad.gif
Det brukar i alla fall vara enklast att få sticklingar rotade tidigare på vår o sommar... men det kan gå annars också, så gör ett försök du.
Och så kan du ju försöka spara rotbitar också.. i bästa fall har du fixat en himla massa till nästa sommar smile.gif

Aha... nu såg jag att någon skrivit hund...
yla
de e bara o ta sticklingar ujuj så de kan gå
jag brukar alltid trösta mej då en kruka far i golvet att den behövde ändå planteras om o krukan va ju rätt ful
men om skadorna e sååå stora så
kanske ska du göra en samplantering av alltihopa o se va som händer kanske blir snyggt unsure.gif
Reserv
CITAT (yenny @ 03-08-2005, 19:33)
måste erkänna att vem det stora aset är har jag inte en blekaste om.... men inte kul när allt far i backen så sad.gif
Det brukar i alla fall vara enklast att få sticklingar rotade tidigare på vår o sommar... men det kan gå annars också, så gör ett försök du.
Och så kan du ju försöka spara rotbitar också.. i bästa fall har du fixat en himla massa till nästa sommar smile.gif

sad.gif Hmm, och jag som är helrutten på krukväxter, finns det nåt sätt som är snabbare och säkrare att det blir bra resultat på? unsure.gif Aset är ena dotterns Pyreneé som är ett par år gammal, stor som ett as, fäller som jag vet inte vad och är allmänt mest bara i vägen. Hon ska väl snart flytta igen så då blir det bara småmissarna kvar. Är det nån som förstått att jag nog är kattmänniska? unsure.gif wub.gif Katterna kan möjligtvis riva en eller annan kruka, men dom står då faen inte och steppar på förödelsen efteråt. Bara jag får rötter på resterna nu så kanske hon blir förlåten rolleyes.gif
Fialotta
CITAT (Reserv @ 03-08-2005, 19:39)
CITAT (yenny @ 03-08-2005, 19:33)
Och så kan du ju försöka spara rotbitar också.. i bästa fall har du fixat en himla massa till nästa sommar  :)

sad.gif Hmm, och jag som är helrutten på krukväxter, finns det nåt sätt som är snabbare och säkrare att det blir bra resultat på? unsure.gif Aset är ena dotterns Pyreneé som är ett par år gammal, stor som ett as, fäller som jag vet inte vad och är allmänt mest bara i vägen. Hon ska väl snart flytta igen så då blir det bara småmissarna kvar. Är det nån som förstått att jag nog är kattmänniska? unsure.gif wub.gif Katterna kan möjligtvis riva en eller annan kruka, men dom står då faen inte och steppar på förödelsen efteråt. Bara jag får rötter på resterna nu så kanske hon blir förlåten rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Stackars vovve tongue.gif
yenny
Det är nog tyvärr så du måste göra.... om du inte vill köpa allt nytt...

Och ja katter är lite bättre när det gäller blommor.... dom blir så rädda när dom har ner något för det låter så... så inte hinner dom steppa på nått innan dom far iväg.
Bettson
Jaha, Reserv!

Förstår din frustration. Bodde själv en gång i ett gammalt hus där man kunde springa varvet runt på nedre botten.SJälva hade vi både katt och hund som kom överenns och sov i samma korg, åt bredvid varandra.
Hunden deppade nästan ihop när katten började vara borta någon natt då och då.

Så kommer svärmor och svärfar och hälsar på. Hade med sig en stor svart snaucher som de nyss skaffat. Kommer in i hallen och släpper hunden lös.

Fem varv tog det innan jag lyckats få tag på hundrackan som jagade katten.Stackars kattskrället hoppade ju upp på allt möjligt, däribland fönsterkarmarna.

36 krukväxter gick i graven den dagen, en massa bröllopspresenter blev heller aldrig sig lika.

Tror ni de "köra svärföräldrarna bad om ursäkt? Näe då, jag fick höra att jag var en fullkomlig idiot som hade katten inne. Dom ni, med smör och socker på. wink.gif Så snacka om att vara till salu!!!! wink.gif
Ophelia
Vad var priset på svärföräldrarna då? Fick du dem sålda? biggrin.gif

Skämt åsido. Himla fräckt av dem att ens tänka tanken. Ibland funderar man på hur vissa egentligen är funtade.
Reserv
Jag skulle inte vilja ha dom som svärföräldrar blink.gif Och jag kan va´rätt otrevlig när det vill sig så dom hade nog inte velat komma tillbaks heller för den delen sleep.gif Hundrackarn ligger och skäms nu, tittar ner när jag morrar förbi, vi är säkert sams i morron igen. rolleyes.gif
pejori
hå hå ja ja...ett hundliv laugh.gif laugh.gif
fick in en talgoxe förra sommaren. hade då tre katter som bestämde sig för att den skulle fångas laugh.gif laugh.gif
när dom gav upp, lågg alla krukor på golvet ihop med dom invändiga persiennerna och gardiner med stång. biggrin.gif biggrin.gif
hundarna låg under sängen och katterna låtsades som det regnade rolleyes.gif rolleyes.gif
när jag står och tittade på förödelsen, går den gråa katten helt sonika fram och pinkar i jordhögarna ohmy.gif ohmy.gif
då var den katten MYCKET billig rolleyes.gif rolleyes.gif
fågeln satt livrädd uppe på en garderob smile.gif
Reserv
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Värre än hos mig då, nu kan jag juh t.o.m. skratta åt eländet när man kan jämnföra med ditt. tongue.gif
pejori
undrar bara hur ens ansiktsuttryck hade sett ut om någon fotat en i det ögonblicket smile.gif smile.gif
men man kan inte låta bli att skratta så här i efterhand smile.gif smile.gif
undrar bara hur tretton kilo katt kommer upp i en persienn huh.gif huh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 03-08-2005, 20:34)
undrar bara hur tretton kilo katt kommer upp i en persienn huh.gif huh.gif

13 kilo blink.gif wacko.gif Vad har du, en lokatt? blink.gif Är det Maine coon eller nåt i den stilen, eller bara ett fläskberg? unsure.gif
pejori
FLÄSKBERG!!!
han har bara kraftig benstomme smile.gif smile.gif
Reserv
oh, herre jösses!!!!!!! ohmy.gif Mår den bra? Kastrerad pojke va´? Hade en gång ett sånt fläskberg, det rosslade om han när han försökte sig på att promenera, och att sköta hygienen ordentligt var det inte tal om. wacko.gif
pejori
han mår toppen biggrin.gif biggrin.gif
japp. kastrerad och otroligt lat wub.gif wub.gif
han snarkar värre en en timmerhuggare när han sover laugh.gif laugh.gif
han har ett passande namn...GOLIAT
Reserv
CITAT (pejori @ 03-08-2005, 20:45)
han mår toppen biggrin.gif biggrin.gif
japp. kastrerad och otroligt lat wub.gif wub.gif
han snarkar värre en en timmerhuggare när han sover laugh.gif laugh.gif
han har ett passande namn...GOLIAT

Svullo hade inte heller vart helt fel, min 15 åriga kattfröken snarkar bra mycket hon med, fast det beror inte på övervikt. Hon har haft så av födsel och ohejdad vana tongue.gif
yenny
jag hade en 12 kilos klump ett tag.... men då hon fick svårt att sköta hygienen och led av det (hon tvättade sönder sej på magen) bestämde jag mej för att nu får det vara nog... 9 kilo senare (och många år) är hon 13 år och på tok för mager... fast hon börjar bli gammal och lite kinkig med maten... fast lite orolig blir man ju...
Reserv
Jag har satt mig i backen på att gamla fröken ska bli minst 10 år till, hon verkar juh inte må dåligt, ser lite taskigare men aptiten och pälsen är det inget fel på. huh.gif
pejori
hade en "look alike" som hette hulken smile.gif
en skogis på femton kilo wub.gif wub.gif
när han närmade sig femton år rasade han i vikt och det är visst rätt så vanligt att gamla katter magrar av :wub:han blev nitton
yenny
ja min 13 åring e hyffsat pigg o pälsen är fin..men hon har blivit lite gnällig... och kräsen med maten.
Reserv
Min lilla kattfröken har vart kräsen från starten, så hoppas inte att hon ska försöka sig på nåt värre, då får jag sondmata henne rolleyes.gif
Rossi
CITAT (Birgitta P @ 03-08-2005, 19:33)
Du får väl se efter vovven istället för att sitta o titta på fruntimmer hela dagen!! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Rossi @ 03-08-2005, 21:54)
CITAT (Birgitta P @ 03-08-2005, 19:33)
Du får väl se efter vovven istället för att sitta o titta på fruntimmer hela dagen!! ohmy.gif  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Inte så jädra lätt heller när ni klär av er som ni gör tongue.gif
zaaritha
Vad är det för hund??
Reserv
CITAT (zaaritha @ 03-08-2005, 23:28)
Vad är det för hund??

Det "stora aset"? En Pyreneétonåring, hög och ranglig och hon har noll kontroll vart hon har benen nånstans, ingen koordination alls där huh.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 03-08-2005, 20:41)
FLÄSKBERG!!!
han har bara kraftig benstomme smile.gif smile.gif

Så gossig han/hon var wub.gif
dotterns katta är 12 år... äter som en häst men är smal som en vidja.
zaaritha
Pyreneer, är en trevlig ras! De kan verka tröglärda, men--de är inte det!
De testar sina ägare, för att se, vad de kan o inte kan!!
Jag älskar den rasen!! De är så personliga.............
*Felix matte*
Herreminje!... nu när jag läste trådens början så förstår jag inläggen bättre laugh.gif wub.gif Synd på alla växter sad.gif
Fenja
CITAT (zaaritha @ 03-08-2005, 23:55)
Pyreneer, är en trevlig ras! De kan verka tröglärda, men--de är inte det!
De testar sina ägare, för att se, vad de kan o inte kan!!
Jag älskar den rasen!! De är så personliga.............

Du kan få en.... Jag är inte ett dugg imponerad!
Mvh
Fenja
Reserv
CITAT (Felix matte @ 04-08-2005, 00:01)
Herreminje!... nu när jag läste trådens början så förstår jag inläggen bättre laugh.gif wub.gif Synd på alla växter sad.gif

Om du trodde att jag syftade på min sambo på 68 kilo så brukar jag inte använda såna ord blink.gif rolleyes.gif Fast å andra sidan så brukar inte min sambo rasera hela krukväxtsamlingen heller för den delen tongue.gif
zaaritha
Felix matte! Vadå "få en"???
Reserv
CITAT (zaaritha @ 04-08-2005, 00:07)

Näe, Fenja ger bort en tydligen. Fullt så desperat är jag juh inte så jag ger bort henne, undras vad Fenjas vovve gjort som bräcker Fanny? tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 04-08-2005, 00:05)
Herreminje!... nu när jag läste trådens början så förstår jag inläggen bättre laugh.gif  :wub:   Synd på alla växter sad.gif

Om du trodde att jag syftade på min sambo på 68 kilo så brukar jag inte använda såna ord blink.gif rolleyes.gif Fast å andra sidan så brukar inte min sambo rasera hela krukväxtsamlingen heller för den delen tongue.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif nej jag förstod nog (efter att ha läst "tusen" inlägg) att det handlade om ett djur.. vet ju att du har katter och därför blev jag líte fundersam.. men så berättade du att det var dotterns hund som orsakat all förstörelse sad.gif

Sambon din 68 kilo... dit vill jag så gärna nå men det skiter sig... stannar på 62 vad jag än gör sad.gif
zaaritha
Fanny!
Pyreneerhund?
Hur gammal?
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 04-08-2005, 00:07)

?
Reserv
CITAT (Felix matte @ 04-08-2005, 00:09)
Herreminje!... nu när jag läste trådens början så förstår jag inläggen bättre laugh.gif  wub.gif   Synd på alla växter sad.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif nej jag förstod nog (efter att ha läst "tusen" inlägg) att det handlade om ett djur.. vet ju att du har katter och därför blev jag líte fundersam.. men så berättade du att det var dotterns hund som orsakat all förstörelse sad.gif

Sambon din 68 kilo... dit vill jag så gärna nå men det skiter sig... stannar på 62 vad jag än gör sad.gif

Det stora a....hmm, Fanny har bott hos oss i snart ett år och det börjar kännas som ett år för mycket. Om jag ska ha hund så vill jag ha nåt som man kan ha i knät, inte en som tror att hon är knähund. Hon tar ett jämnfotahopp rakt upp i knät, sen spelar det juh ingen roll om man sitter i soffan eller på en stol, är det stol så blir det raskt en före detta stol, suck, längtar tills detta är över. sad.gif blink.gif
zaaritha
Förlåt Felix matte! Det var ju Fenja jag menade! Hennes inlägg "du kan få en"............
Sorry!!
Reserv
CITAT (zaaritha @ 04-08-2005, 00:11)
Fanny!
Pyreneerhund?
Hur gammal?

Jag tror hon är 3½-4 år eller nåt sånt, en omogen tonåring säger dom på dresyrkursen i alla fall rolleyes.gif
zaaritha
Är alltså pyreneer lika barnslig som leonberger, de är jobbiga!!
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 04-08-2005, 00:14)
CITAT (Felix matte @ 04-08-2005, 00:09)
Herreminje!... nu när jag läste trådens början så förstår jag inläggen bättre laugh.gif  wub.gif   Synd på alla växter sad.gif

Det stora a....hmm, Fanny har bott hos oss i snart ett år och det börjar kännas som ett år för mycket. Om jag ska ha hund så vill jag ha nåt som man kan ha i knät, inte en som tror att hon är knähund. Hon tar ett jämnfotahopp rakt upp i knät, sen spelar det juh ingen roll om man sitter i soffan eller på en stol, är det stol så blir det raskt en före detta stol, suck, längtar tills detta är över. sad.gif blink.gif

Är ju nästan som med dotterns 11-åriga labrador... hon älskar "mommo & moffa".. har hittat hit alldeles själv.. flera kvarter bortifrån... men hon släpper såååå mycket hår och jag tål inte det alltså blir jättesjuk) sad.gif
Reserv
CITAT (zaaritha @ 04-08-2005, 00:19)
Är alltså pyreneer lika barnslig som leonberger, de är jobbiga!!

Jag tror ta mig faen att dom är ännu barnsligare, och klantigare. Jag har aldrig vart med om en så korkad och klantig hund, antingen så fattas det nåt uppe i huvet på hon, eller så måste det va´nåt allvarligt fel på rasen wacko.gif
Fenja
Zaaritha! Min kompis har en sexårig hane som ska omplaceras. Ingen problemhund, men han har eksem och kronisk öroninflammation.

Min är 4 år i sommar och fullkomligt obildbar, vaktar, skäller och är stor som en tresitssoffa...

Mvh
Fenja
Reserv
Vad det gäller håravfall, så fäller Fanny mer än lovligt mycket. Jag har samlat flera kassar så snart kan jag knyta en jädra ryamatta av hunden, det är hår överallt i huset, i trädgården så är det hårtussar i alla rabatter och amplarna som hänger 2 meter upp är också fulla med hundhår sad.gif
zaaritha
Jag ber om ursäkt!! Den enda pyreneer jag känt--var en lugn, tillgiven
lättlärd hund! Hon var vaktig, väldigt lydig!! Och drev ihop fåren--skickligt!
Men--hundar är väl som vi människor; olika, personliga....
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 04-08-2005, 00:29)
Vad det gäller håravfall, så fäller Fanny mer än lovligt mycket. Jag har samlat flera kassar så snart kan jag knyta en jädra ryamatta av hunden, det är hår överallt i huset, i trädgården så är det hårtussar i alla rabatter och amplarna som hänger 2 meter upp är också fulla med hundhår sad.gif

Felix fäller inget... nu bor han hos lillmatte sedan en månad.. saknar sad.gif wub.gif
Biggan_
CITAT (Reserv @ 04-08-2005, 00:29)

Praktiskt att ha hunden kvar till jul när det är dags att klä granen, då får du draperat änglahår på ett praktiskt och kul sätt laugh.gif
zaaritha
tongue.gif laugh.gif rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon