Full version: tips ?
Sidor: 1, 2
netaave
CITAT (labarradepan @ 08-08-2005, 10:34)
hur långt ska man kompromissa? Jag menar hur mycket..

Man ska aldrig kompromissa så mycket att man mår dåligt själv, man kan aldrig ändra sina värderingar.
Man ska heller inte offra sig själv så mycket att man försvinner.
Hannele

Man kan inte kompromissa om man mår dåligt av det.
Där går gränsen, båda sk amå bra.

Men när behöver vi komporomissa? Om vad?
Vill han ha en rosa soffa, så kan jag väl få mina gula fotöljer?
Vi behöver inte titta på samma film på bio?
Vill han äta fisk och jag kött, behöver vi väl inte äta samma sak?
Barnen dör inte, om föräldrar inte tänker alltid lika, för så är det i verkliga livet.
Hot Cocao
Strunt är strunt och snus är snus, om än i gyllne dosor, men rosor i ett sprucket krus är ändock alltid rosor... wub.gif

Mitt förslag är att ni pratar ut om hur NI vill ha det och hur NI skall komma till den den punkten där bägge parter får det de behöver.

Sker saker inte spontant, så planera för spontaniteten, låt inte tiden rinna mellan fingrarna utan bestäm dagar och tider då ni skall göra saker tillsammans, efter ett tag så blir det äkta spontanitet. tongue.gif
Hannele

I SVT2 har dom helt underbart program Gränslöst kärlek som visar par från olika länder,
med helt olika kulturer och vanor och hur de får sitt liv att fungera tillsammans.
Kommer i kväll 20:30, kanske värt att se för dej.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon