Full version: Ur barnamun!
Sidor: 1, 2
Magdis
Dottern leker ofta rollekar och har mängder av låtsaskompisar och gosedjur så man vet aldrig vilket scenario man kliver in i när man kommer in i samma rum som henne! Jag satte mig med kaffekoppen i fåtöljen nyss och då kom hon in och sa: Vad gör du i mitt hem?
Hälsar på dig, sa jag. Jag är ju din mamma!
"Nä du är min assistent, förstår du väl!" säger hon.
Jamen jag vill vara din mamma, säger jag.
"Jamen assistent är samma som en mamma, förstår du väl!"
laugh.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-11-2005, 10:43)
Dottern leker ofta rollekar och har mängder av låtsaskompisar och gosedjur så man vet aldrig vilket scenario man kliver in i när man kommer in i samma rum som henne! Jag satte mig med kaffekoppen i fåtöljen nyss och då kom hon in och sa: Vad gör du i mitt hem?
Hälsar på dig, sa jag. Jag är ju din mamma!
"Nä du är min assistent, förstår du väl!" säger hon.
Jamen jag vill vara din mamma, säger jag.
"Jamen assistent är samma som en mamma, förstår du väl!"
laugh.gif laugh.gif

Förstår du inte dé magdis, man kan ju vá allt man vill i barnens värld ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
Caroline härjar med sin stackars pappa som försöker ta igen sig på kökssoffan efter middagen. Hon klättrar på honom och kliver i hans mage och han ropar förstås AJ med jämna mellanrum varpå Caroline förargad utbrister:
"Du har väl ingen känsel i skjortan heller!!"
laugh.gif laugh.gif
Magdis
Ikväll pratade Caroline om att hon springer "räsersnabbt" och imorgon på dagis skulle hon vinna tävlingen ute på gården. Jag frågade om hon skulle bli ledsen om hon inte vann, flera av de andra barnen är ju äldre och har längre ben och kan springa snabbare. Jag berättade att om ett år, när hon är 5 år kommer hon att springa ännu snabbare än nu och när hon blir 6 år ännu snabbare, o.s.v.
- och när jag är 61 år
, då kommer jag att springa supersnabbt! utbrast hon överlycklig.
Men om jag sover, då ser jag inte vart jag springer! laugh.gif laugh.gif
Magdis
Nu är dottern 6 år och 3 månader och idag ställde hon en väldigt skojig och ovanlig fråga till mig:
Har du bakat två tårtor och stampat in i mattan däruppe?

Eh...näe? Det har jag väl inte gjort! rotfl.gif rotfl.gif
Magdis
Ha ha, det är visst bara jag som skriver i tråden. giggle.gif
Carolines andra roliga replik i lördags var: Kommer inte pappa hem snart? (längtansfullt) Sedan tillade hon: Jag längtar efter godiset, inte efter själva pappa! rotfl.gif
Leia
sjysst mot pappan! biggrin.gif
Alba
Åh vilken härlig tråd.....alla dessa underbara kommentarer från de små.

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Leia
Jag är ju´så dålig på att komma ihåg allt roligt Max säger, men en gång kommer jag aldrig glömma när han var knappt tre år (han var ganska tidig på att prata) så sa han:

"Mamma, jag är ganska smart för min hjärna tänker så bra!"

wub.gif biggrin.gif
Eva-Helene
giggle.gif den var bra! Kommer att tänka på en av mina söner - han var nog nästan 5 år vid detta tillfälle. Vi satt och diskuterade och han sa något som inte var riktigt rätt. Då satte han ena pekfingret på hakan, det andra uppe på huvudet och sa " Jag är visst lite virrivirrikoko jag!"
Leia
CITAT (Eva-Helene @ 20-08-2007, 12:58) *
" Jag är visst lite virrivirrikoko jag!"

biggrin.gif
Magdis
Dottern kom hem från skolan för en stund sen o då frågade hon: Nåå, hur kändes det att vara utan mig?
Biggan_
CITAT (Magdis @ 20-08-2007, 13:48) *
Dottern kom hem från skolan för en stund sen o då frågade hon: Nåå, hur kändes det att vara utan mig?

Magdis
Puttar upp den här tråden från låååångt bak i arkivet. smile.gif

Caroline har nyss lärt sig läsa utan att vi fattade hur det gick till o nu klarar hon även de små bokstäverna. Därför roade jag mig med att skriva små brev till henne igår som hon fick läsa o sen skulle hon skriva till mig. Hon skrev världens gulligaste brev: Hej! Du vil vel kramas åk pusas? Jag elskar dej från Caroline til mamma. wub.gif

Sen ville pappa också ha ett brev från henne såklart. Han väntade sig ett lika fint brev som jag fick. Så här stod det i hans brev:
Hej! Va ful du är, eklig...purrrrrrk! Hål däj undan från mäj hälsningar Caroline.
rotfl.gif rotfl.gif
Biggan_
CITAT (Magdis @ 31-10-2007, 12:03) *
Puttar upp den här tråden från låååångt bak i arkivet. smile.gif

Caroline har nyss lärt sig läsa utan att vi fattade hur det gick till o nu klarar hon även de små bokstäverna. Därför roade jag mig med att skriva små brev till henne igår som hon fick läsa o sen skulle hon skriva till mig. Hon skrev världens gulligaste brev: Hej! Du vil vel kramas åk pusas? Jag elskar dej från Caroline til mamma. wub.gif

Sen ville pappa också ha ett brev från henne såklart. Han väntade sig ett lika fint brev som jag fick. Så här stod det i hans brev:
Hej! Va ful du är, eklig...purrrrrrk! Hål däj undan från mäj hälsningar Caroline.
rotfl.gif rotfl.gif

Castea
rotfl.gif rotfl.gif
Leia
laugh.gif Det var ord och inga visor det!
torvan
Inte lätt att vara pappa jämt rotfl.gif
kommer att tänka på när min son var 4 år
och jag var dagmamma. När mitt dagbarn kom
på morgonen skyndade min son att öppna för
henne och skrek ivrigt: kom, skynda dig så får
du känna hur det luktar när min pappa pruttar!
behöver väl inte säga att han tyckte det var skönt
när jag slutade arbeta hemma... rolleyes.gif torvan
Aqvakul
Barnbarnet, 2 år och 2 månader, firade jul med oss och kläckte ur sig några guldägg. Tydligen har vi varit väldigt berömmand för plötsligt så hävde hon ur sig följande. "Jag kan så mycket jag".
I går kväll så skulle det borstas tänder, vilket inte är så populärt. Mormor försökte anknyta till en julklappsbok och sa något om att "annars kommer tandtrollen". Den lilla repiklerade snabbt: Nej, mamma tvingar mig"...
Biggan_
Visst är dom härliga ungarna med sina kommentarer! wub.gif
Motti
Mitt barnbarn Ebbha var riktigt sur på sin mor en dag angry.gif då sa hon till sin mor :jag tycker du är dum mamma och så är du tjock också,ja det blev rumsarrest tills hon bad om ursäkt ,kan tala om att det tog en timma på rummet giggle.gif Den flickan är en riktig rackarunge !Nu så här efter kan man skratta åt det men det är absolut inte okej att säga så till sin mamma vilket hon fick erfara,kan tilläga att vår dotter inte är tjock nono.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon