Sidor: 1, 2
Gertie
CITAT (indypindy @ 09-09-2005, 18:09)
Gertie:
Hade inte så många brokbladiga som gick att klippa. Dina P. edulis tar sig jättebra här hos mig. Gick det bra med Wilhelm Languth och de övriga?

Jag vet inte om jag har blandat ihop dem. Fick en Caroline Schmidt
och en Wilhelm Languth. En av dem blommar nu, och den andra
har också klarat sig fint. Mailar bilder till dig.
indypindy
Gertie:
Har jag något annat i min lista som du kanske vill ha i utbyte mot Pauliorna?
Zazu
dregel..... tongue.gif
där fanns hur mycket som helst kul!
black jubilee, natalie, preston park, mr wren, svensk gammal dubbel, deacon moonlight, pink golden harry hiower, winford festival.
det blev många, jag ska försöka välja en, får återkomma

mvh zazu
indypindy
Zazu:
Fast väljer du orotat kan du få välja två smile.gif
Zazu
jag kanske kan få köpa några också?

mvh zazu
indypindy
Jo det går bra... eller så kollar jag noggrannare i ditt album för jag såg en hel del där som jag kan tänka mig...
Gertie
CITAT (indypindy @ 09-09-2005, 18:18)
Gertie:
Har jag något annat i min lista som du kanske vill ha i utbyte mot Pauliorna?

Jag är inte så hemma i pelargoner, så att jag vet hur de
ser ut utan att först kolla bilder på Pelargonsällskapets
hemsida.
Jag vill helst ha brokblad, men jag tar emot vad du vill
ge för Saintpaulia-plantorna.
Har mailat bilder till dig. Kolla dem, och hör av dig igen.
Zazu
CITAT (indypindy @ 09-09-2005, 18:27)
Jo det går bra... eller så kollar jag noggrannare i ditt album för jag såg en hel del där som jag kan tänka mig...

titta på du, det som inte finns i mitt album som jag kan fresta med är röd blyblomma tongue.gif plumbago indica och diverse annat

mvh zazu
indypindy
Va fina de har blivit smile.gif Kul!
Det finns bilder på en del av mina pelargoner i mitt album. Mint rose och Charity är ju brokbladiga doftpelargoiner om du vill ha. Charity har verkligen jättefina blad...

Om du blandat ihop dem så skulle jag gissa att Wilhelm är den som blommar.. men helt säker är jag inte för de är mer lika varandra hos dig än mina är...
indypindy
Zazu:
Hur många pelargoner vill du ha då... så jag vet hur många jag kan välja smile.gif
Zazu
det var ju 8 jag skrev, minus två för franky, så 6 st kan du välja, gör inget om du väljer fler.

mvh zazu
indypindy
ok! Söderhavsljus, röd och blå blyblomma, saintpaulia orbicularis... det är fyra... kan man välja ett överraskningspaket med de två sista? smile.gif bara inte skvättiväg och mor och barn för såna drunknar jag i tongue.gif
Zazu
CITAT (indypindy @ 09-09-2005, 18:57)
ok! Söderhavsljus, röd och blå blyblomma, saintpaulia orbicularis... det är fyra... kan man välja ett överraskningspaket med de två sista? smile.gif bara inte skvättiväg och mor och barn för såna drunknar jag i tongue.gif

inga problem, men saintpaulia orbicularis har gått till komposten, jag tröttnade på den...
kan jag fresta med en saintpaulia ionantha istället?

mvh zazu
indypindy
Det blir säkert bra... smile.gif
Gertie
CITAT (indypindy @ 09-09-2005, 18:45)
Va fina de har blivit smile.gif Kul!
Det finns bilder på en del av mina pelargoner i mitt album. Mint rose och Charity är ju brokbladiga doftpelargoiner om du vill ha. Charity har verkligen jättefina blad...

Om du blandat ihop dem så skulle jag gissa att Wilhelm är den som blommar.. men helt säker är jag inte för de är mer lika varandra hos dig än mina är...

Jag har kollat alla dina på Pelargonsällskapets hemsida,
och har gjort en lista på dem jag tyckte bäst om.
Kan man be att få ett överraskningspaket med några
av de utvalda?

PM:ar dig.
Gertie
CITAT (Zazu @ 09-09-2005, 16:57)
jasg har rotat av frank headley om någon är intresserad.

mvh zazu

Har du fler Frank Headly?
Mailar dig.
Zazu
*skulle inte skicka*
yuckfou
Söker efter olika Palettblad, har dock inget att byta emot så jag köper istället.Kom gärna med förslag smile.gif
Sollan
Jag ska i-n-t-e *drägel* ha fler... *drägel* blink.gif
Flamingon - växtgalning
oh, vad sugen man blev, särskilt vissa av dina indypindy. men vet inte om jag egentligen har plats just nu och har ju inget att byta mot egentligen förutom orotad av olika namngivna och sedan okända. inte så många de heller.
hmm hmm... unsure.gif
Storåtjejen
CITAT (yuckfou @ 13-09-2005, 22:23)
Söker efter olika Palettblad, har dock inget att byta emot så jag köper istället.Kom gärna med förslag smile.gif

Jag har sex plantor jag kan ta skott ifrån, de andra är för små än. Det jag har är:
Black Dragon
Pallisandra
Wizard Sunset
Wizard Scarlet
+ två till jag inte vet namnet på. Den ena är helt lila, men mindre blad än Pallisandra och den andra är grön/lila.

Du kan väl PM:a mig om du är intresserad.
Zazu
har klippt lite:
valencia
frank headley
p. denticulatum
p. glutinosum
fischers white glitter.

mvh zazu
Gertie
CITAT (Zazu @ 15-09-2005, 11:28)
har klippt lite:
valencia
frank headley
p. denticulatum
p. glutinosum
fischers white glitter.

mvh zazu

Jag är intresserad av Frank Headley.
PM:ar dig.
Zazu
någon som har kristina eller amanda?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon