Full version: Ger mej inte....
Sidor: 1, 2
Fenja
Ser att du hittat en lösning Stina, då behöver jag inte åka upp för jag vet att de jag såg på handelträdgården var dyrare än det du gett.
Lycka till!
Fenja
stina
Tack Fenja!!!! (fast det blev en kompromisslösning...)
noora
CITAT (stina @ 22-08-2005, 14:32)
Betr att lära sig hur växterna ser ut - har du inte hamnat i demensens garn ännu???? wink.gif

Jag hoppas att jag har några år kvar dit fortfarande smile.gif Men om jag odlade rosor av olika slag skulle jag nog märka upp dem. Just nu är jag mer inne på örter, och de är nog lättare att komma ihåg namnen på än olika sorters rosor wink.gif

I mitt örtland vid mina föräldrars stuga skulle nog skyltar vara användbart ändå. Man kommer dit på sommaren när örtlandet är fullständigt övervuxet av ogräs, hittar en pinne som är nedstucken för att markera att något har planterats ungefär där och har ingen aning om vad det är man ska leta efter... Det blir inte bättre av att oregano, mynta och dragon aldrig stannar vid sin pinne...
stina
Här kommer en bild på mina skyltar som jag köpte på Panduro igår. Det blev som sagt en nödlösning. Gav upp idén att sticka ner dom i jorden....

Det är lätta aluminiumskyltar och en permanent penna och det sitter som berget (förhoppnignsvis).

Tänkte skriva på båda sidorna och knyta upp dom. Den stora varianten till större rosor som sitter en bra bit in i rabatterna.

Beklagar den suddiga bildkvalitén - kortet är taget med min mobil.

/Stina

Xelma
Jättefina!

Hoppas bara pennan är ljusäkta också så den inte bleks av solen... rolleyes.gif
stina
Hjälp - det har jag inte tänkt på!!! Fast det går i så fall så långsamt så att jag hinner reagera och skriva nytt innan det är borta helt tillsammans med min kunskap om vad det är wacko.gif

Skyltarna var ju nästan gratis i alla fall!!
Galaxie
Vilken tur att allt har ordnat sig.

Kommer jag på något helt suveränt till rätt pris, så meddelar jag er alla här på forumet, som ett tips.....

Galaxie wub.gif tongue.gif
stina
Gör det!!!!

rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon