Full version: Fastighetsskatten
Sidor: 1, 2
Rossi
Hon är som klockan - hon går och går och går och går men kommer aldrig fram! smile.gif
KURT
I dagens Metro föreslås höjd fastighetskatt.

http://www.metro.se/site2005/metro/discuss...ntrytype=kolumn
Anki på Öland
Det var något av det mest idiotiska jag har läst!!
Anki
annama
Instämmer med Anki på Öland ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif mad.gif
Pirum
CITAT (Rossi @ 01-09-2005, 21:48)
Jag läste inte hela artikeln så jag vet inte var pengarna skulle tas ifrån eller varför man ville införa detta. Finns det så många arbetslösa som tackar nej till jobb, eller?

Nej, det finns inte så många arbetslösa som tackar nej till jobb. Däremot behöver politikerna peka ut någon grupp som "skurkar", "latmaskar", etc, för att locka missnöjesröster. Arbetslösa och sjuka är två grupper som är tacksamt att hacka på, ingen kommer till deras försvar. Ouppfostrade barn och förslappade skolor är också bra att skylla på. Det är enklare att kritisera symptomen än grundorsakerna.
Samhället upplevs, kanske med rätta, som aningen sönderfallande, och då måste syndabockar utses. Ingen nyhet i politiken tyvärr sad.gif

Tillägg : Tycker att krönikan i Metro var uppfriskande, även om jag inte håller med om allt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon