Full version: Idol
Sidor: 1, 2
Rossi
Ska ni se Idol ikväll?

Jag tycker att det är rätt underhållande. Ibland undrar man om alla som ställer upp verkligen själva tycker att de kan sjunga så bra så att de borde vara kvalificerade ...
*Felix matte*
Tar nog en titt... en del av juryn var på fyrans morronteve... de sa att många vet om att de inte kan sjunga men kommer för att få vara med om en heldag... kanske spela ihop med andra... tydligen bildades också nya band vid såna möten. smile.gif
Fialotta
Usch...jag tyckte det va jobbigt att se det programmet förra året...gillade inte när dom va elaka...jo jag vet att vissa inte kunde sjunga...men ändå...ska se om dom skärpt sig i år och talar om det med mindre bokstäver i år unsure.gif
Reserv
Jag mår rent ut sagt illa av att kolla på "förnedringsTV", där kan man komma och snacka om mobbning alltså. huh.gif
Maria i Helsingborg
Det lilla jag sett av dylika program stämlar jag som förnedringsTV=bojkott.
Jag blir bara beklämd sad.gif

Denna hysteri efter att "bli något" när man är så fin och bra som man är.........kalla det yrkesskada ni som vill (psykiatrisk vård) men det kan aldrig vara bra, för NÅGON (min åsikt).

Men de (Tv-bolagen) levererar ju bara vad det svenska folket vill ha........eller?

huh.gif
Ophelia
Oj...de är redan på gång smile.gif

Ja jösses...vissa är nog ganska dåliga.
wolkenkrabber
"Utan 5000 spermier kom Du först?!?!?"

den skall jag lägga på minnet! Shitt kan itne fatta att vissa ställer upp blink.gif
Fialotta
CITAT (wolkenkrabber @ 30-08-2005, 20:19)
"Utan 5000 spermier kom Du först?!?!?"

den skall jag lägga på minnet! Shitt kan itne fatta att vissa ställer upp blink.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
rolig du...*kramis*
gammelnalle
nog är det väl BETYLIGT fler spermier som man vinner över???

???????

b
Fialotta
CITAT (gammelnalle @ 30-08-2005, 20:20)

???????

b

Jag hann inte räkna...hann du laugh.gif tongue.gif laugh.gif
Milex
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
gammelnalle
ser aldrig över axeln när jag vinner.!!!!!!

smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif

b
Pirum
Ja, det är många miljoner som man vann över smile.gif

Vad gäller Idol så tyckte jag det var jävligt sjukt förra året. Dels är det åt fanders att de totalsågar BARN, vilket de faktiskt gjorde.
Barn som nog inte visste vad de gav sig in på. Och sen sågade de även en del vuxna som inte heller verkade veta vad de gett sig in på.

I år vet väl folk lite mer om vad de kan vänta sig...men jag tycker ändå det är rätt sjukt.

När jag nu har sagt ovanstående så får jag väl erkänna att jag själv har lust att skrika åt idioter som sjunger Britta Spjuts senaste låtar falskt så det dônar i hela bussen, men, jag är nog för feg smile.gif
Fialotta
CITAT (gammelnalle @ 30-08-2005, 20:23)
ser aldrig över axeln när jag vinner.!!!!!!

smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif

b

Gjorde tydligen inte jag heller...men så är det ända gången jag vunnit nåt oxå smile.gif rolleyes.gif
gammelnalle
CITAT (Pirum @ 30-08-2005, 20:24)
Ja, det är många miljoner som man vann över smile.gif

När jag nu har sagt ovanstående så får jag väl erkänna att jag själv har lust att skrika åt idioter som sjunger Britta Spjuts senaste låtar falskt så det dônar i hela bussen, men, jag är nog för feg smile.gif

DET låter som en betydligt bättre seger .... än över BARA 5000 !!!!

själv har jag inte den anaste bleking om vem Britta Pilspets är ellerhur hon tänkas låta kan...

smile.gif smile.gif smile.gif

b
Pirum
Jag bara försvenskade Britney Spears, jag blir galen på all förengelskning inom popbranschen.

Amy Diamond uttalar jag precis som det skrivs. Det är mitt nya motto här i livet, uttala dumheter som de skrivs. Nu kanske hon HETER så i verkligheten, och man ska ju inte vara elak, men idag såg jag Puma och Nike göra reklam för street-skor. Huvaligen. Stretar de emot när man tar på sig dem eller?
Maria i Helsingborg
*funderar kraftigt på att anammma pirum-attityden* laugh.gif

Ju gå boj!
gammelnalle
CITAT (Pirum @ 30-08-2005, 20:36)
Jag bara försvenskade Britney Spears, jag blir galen på all förengelskning inom popbranschen.

Amy Diamond uttalar jag precis som det skrivs. Det är mitt nya motto här i livet, uttala dumheter som de skrivs. Nu kanske hon HETER så i verkligheten, och man ska ju inte vara elak, men idag såg jag Puma och Nike göra reklam för street-skor. Huvaligen. Stretar de emot när man tar på sig dem eller?

ha ha ha!!

DET med britta... fattade jag inte!!

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

men visst fasen stretar jympadojorna (se där -- är det månne svenska??) emot när man försöker få dem på sig..

Old Bear Beer!!

b
mulle
Jympadojor???
Jompatossor på finlandssvenska...
laugh.gif
Mulle
*Felix matte*
Någon som såg programmet? Om... var det lika som i fjol?
jag fick förhinder och såg bara första minuterna.
farbror B
jag tänker då inte ens se skiten!
en massa losers, som måste tracka andra för att deras karriärer är slut
yenny
CITAT (Felix matte @ 30-08-2005, 21:10)
Någon som såg programmet? Om... var det lika som i fjol?

jo det var samma stuk på programmet som förra året.
*Felix matte*
CITAT (yenny @ 30-08-2005, 21:19)
Någon som såg programmet?  Om... var det lika som i fjol?

Tack yenny...då får de vila i frid för min del. laugh.gif
wolkenkrabber
Baah va fjolligt, orka bry sig att de trackar folk, ingn har ju bankat sannign i dem tidigare, det låter ju fan som om de stryper en katt i vissa fall
yenny
CITAT (Felix matte @ 30-08-2005, 21:21)

jo jag struntar mog också i det... men jag får nog se endel på jobbet vare sej jag vill eller inte... de jag jobbar med tycker om den typen av program...
*Felix matte*
CITAT (yenny @ 30-08-2005, 21:30)

jo jag struntar mog också i det... men jag får nog se endel på jobbet vare sej jag vill eller inte... de jag jobbar med tycker om den typen av program...

Då har jag tur som inte har några jobbarkompisar tongue.gif och maken är inte heller så värst intresserad... men så klart... såna program brukar ge eko i samhället... diskuteras på arbetsplatser och i tidningarnas insändarspalter.
Rossi
CITAT (gammelnalle @ 30-08-2005, 20:20)

???????

b

Man vinner inte över dem. Alla behövs för att bana väg för en enda. Och ja, det krävs miljontals.
Rossi
Så det är bara jag som tycker att det är lite kul att titta på det då då?
*Felix matte*
CITAT (wolkenkrabber @ 30-08-2005, 21:25)
Baah va fjolligt, orka bry sig att de trackar folk, ingn har ju bankat sannign i dem tidigare, det låter ju fan som om de stryper en katt i vissa fall

Där håller jag med dig... alla går dit frivilligt och alla vet att det filmas och kan komma att visas på TV. "Kattstrypare"... fanns många i fjol laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Rossi @ 30-08-2005, 21:36)

Tror inte alls att du är ensam...
finns säker en hel massa till som ser men många vågar inte erkänna...
vet jag tongue.gif

för min del handlar det om att jag inte ser så mycket mer än dokumentärer, debattprogram och nyheter.
yenny
CITAT (Felix matte @ 30-08-2005, 21:33)
CITAT (yenny @ 30-08-2005, 21:30)

Då har jag tur som inte har några jobbarkompisar tongue.gif och maken är inte heller så värst intresserad... men så klart... såna program brukar ge eko i samhället... diskuteras på arbetsplatser och i tidningarnas insändarspalter.

Tja det är mest de boende (jobbar med graft utv.störda) som vill se.... det slutar nästan alltid med att man fastnar och sen så kollar jag hemma med.
*Felix matte*
CITAT (yenny @ 30-08-2005, 21:44)
Tja det är mest de boende (jobbar med graft utv.störda) som vill se.... det slutar nästan alltid med att man fastnar och sen så kollar jag hemma med.

Förstår så väl ... hade nog gjort likadant. smile.gif
Magdis
Jag tycker inte det är kul att titta på själva uttagningarna för det är så pinsamt så det tåras i ögonen. Däremot kommer jag nog att titta sen när de har valt ut finalisterna.
yenny
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-08-2005, 21:49)
Jag tycker inte det är kul att titta på själva uttagningarna för det är så pinsamt så det tåras i ögonen. Däremot kommer jag nog att titta sen när de har valt ut finalisterna.

ja då är det lätt att fastna när man väl sett något program...man vill ju se hur det går för dom...
Hannele
Förra årets etta har man hört mindre än tvåan.
yenny
CITAT (Hannele @ 30-08-2005, 22:00)
Förra årets etta har man hört mindre än tvåan.

daniel spelas så man kan låtarna utantill på mitt jobb biggrin.gif
Reserv
Jag kollade ett annat "förnedrings" TV program, fast där va´dom faktiskt riktigt hyggliga, det var dansuttagningar på 5:an, ganska bra och jag lär nog kolla nästa veckas uttagningar också. 150 kilos grabbar som dansade brakedance och gick vidare, det hade man inte trott om man bara kollat på kropparna när dom stog i kö och väntade. rolleyes.gif
Jejja
CITAT (Reserv @ 30-08-2005, 22:50)
Jag kollade ett annat "förnedrings" TV program, fast där va´dom faktiskt riktigt hyggliga, det var dansuttagningar på 5:an, ganska bra och jag lär nog kolla nästa veckas uttagningar också.

Ooh, det såg jag också, det var väldigt intressant. Den där stora killen i grå tröja var så duktig, fast fördomsfull som man är trodde jag verkligen inte det innan han började.

Jag missade Idol, hade helt och hållet glömt att det började idag. Jag tycker det är jättekul att se sång och dansuttagningar, där det är så många som på fullt allvar tror på sig själva så mycket att de ställer upp.
AnitaO
CITAT (Rossi @ 30-08-2005, 21:36)

Inte alls. Jag tycker det är väldigt underhållande smile.gif
Det är nog mitt sinne för humor som är lite vrickat kanske.
Men jag gillar lite sarkastiska kommentarer och kan se humorn i det också.

Ingen kan ju komma i år och säga nåt om hur kritiken framförs.
Alla VET nu. Så ger man sig in i leken .....
Annlo
Jag tycker att de som är vuxna och går på en dylik uttagning vet vad dom ger sig in på, dom kan nog tåla (bör!) kritiken som är riktigt brutal ibland!

Men jag blev uppriktigt ledsen när denna unga tjej (16 år) sjöng och damen i juryn frågade om hon sjungit för någon förr och flickan svarade "mamma" wub.gif
Då säger draken i juryn att "någon borde ta henne i örat för det var inte en ton som va rätt" (Inte exakt citat)

Ok tjejen sjöng väl inte så bra men det är klart att hennes mamma tycker att hon sjunger vackrast i världen wub.gif sad.gif

Dom kan väl nöja sig med att säga att du kommer inte att gå vidare! mad.gif
Betty
Jag håller med dig Annlo, jag reagerade likadant när Kirsti sa att någon borde tagit tjejens mamma i örat.
Men allvarligt talat, hur många tittare skulle serien Idol ha om juryn bara sa till de som inte går vidare att - "Tyvärr, du har inte det vi söker, du går inte vidare."
TV4 har ju köpt "Idolkonceptet" i sin helhet och då ingår en elak och fruktad jury som inte tvekar att såga de förhoppningsfulla ungdomarna med idoldrömmar jämns med fotknölarna. Så ser konceptet ut i alla länder som sänder Idol. Och som AnitaGg skrev, - "Alla VET nu. Så ger man sig in i leken ....."
Gillan
wink.gif Tycker att det är ganska underligt det här med
"dokusåpor".INGEN ser, men ALLA vet vad det handlar
om och vad som sker inom de olika programmen.
själv har jag inga som helst problem med att erkänna
att jag tittar på både Idol och BB.
Idol för att det är underhållande och BB för att jag tycker
att det är ett bra grundkoncept (som tyvärr har spårar ur).

Huvudsaken måste ju ändå vara att man inte låter
"dokusåpavärlden" ta över ens liv?! -Vilken såpa man
än tittar på smile.gif smile.gif
Anki på Öland
"Tittade" med ena örat på Idol (BB vet jag inte vad det är) det lät förskräckligt illa ibland...... och hur en mamma kan lura sin falsksjungande dotter att hon sjunger bra kan jag nog inte förstå, så blind/döv för avkommans tillkortakommande tycker jag inte man får vara.
Anki
adrian
Jag tycker uttagningarna var rätt kul, ställer man upp så måste man ju kunna ta kriktiken även om den kan vara hård, livet är ju så även utanför provtagningen.

Varför måste man BRY sig så mycket om vad andra tycker?

Det är väl skitsamma vad en jury säger för MIG, men där inne är det ju faktiskt DE som väljer vem som går vidare, Danne på Villa medusa sa alltid:

-:Ja.. Det kanske DE tycker.. Men det tycker inte jag...smile.gif
Sen skrattade han bara... tongue.gif

Han är en härlig kille som lärt sig att vad andra tycker inte är så viktigt egentligen.. smile.gif

Och vad det gäller KONCEPT så fanns det inget bättre än Villa Medusa...rolleyes.gif
Betty
Villa Medusa - bästa konceptet... vet inte det jag... Var det därför de la ner efter västindien-omgången... för många tittare...? tongue.gif
Skämt åsido, jag höll faktiskt tummarna för dig - och det gick ju vägen! rolleyes.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (Anki på Öland @ 31-08-2005, 12:18)
"Tittade" med ena örat på Idol (BB vet jag inte vad det är) det lät förskräckligt illa ibland...... och hur en mamma kan lura sin falsksjungande dotter att hon sjunger bra kan jag nog inte förstå, så blind/döv för avkommans tillkortakommande tycker jag inte man får vara.
Anki

Håller jag verkligen med om smile.gif
Latmask
Jag tittar på Idol, det är jätteroligt att kolla på, både uttagningarna, men allra mest sen mot slutet. Jag blir jätteengagerad och är suverän på att tippa vinnaren! laugh.gif

Gillade även Fame Factory när det gick. Robinson kollade jag på de första 2-3 omgångarna, men efter det fick det vara. Alla övriga är inget för mig dock. Mullvaden hade ett ganska bra koncept men jag fastnade aldrig riktigt för det ändå.
Diabolique
Jag har kollat på ett program i år.
Juryn var ju snällare i år så som jag upplevde det. Vissa som egentligen inte har en chans fick ju komma vidare, och kritiken verkade inte alls lika hård som förra året. Men ofta är det så pinsamt dåligt att jag måste stänga av ljudet.
Det kan ju inte juryn göra, jag kan förstå att de blir lite irriterade när totalt tondöva ställer upp i sådana mängder. Det är trots allt bara en väldigt liten del som visas på tv.

Förra årets vinnare var fenomenal!
Man blev nästan kär... Men jag följde inte serien, utan såg bara finalen och uttagningen.
Reserv
Jag kollade halva programmet idag bara för att det va´från Sundsvall, hur är folk funtade egentligen som ställer upp på nåt dylikt när dom sjunger så förbaskat falskt? jag tyckte att det lät rent förjävligt, även för dom som gick vidare.
Tatta
ååå.. jag tycker det är så pinsamt när de sjunger riktigt illa wacko.gif
Skäms för deras skull tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon